Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 16:08

Uiteraard heeft alles allerlei doorwerkingen, zo zitten we nu dus met de nawerkingen van het uiteenvallen van de Sovjet-unie :)

LadyMadonna

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 16:13

Klopt gohya, er staat een afzender bij, maar dat neemt niet weg dat ik niet snap waarom ik op jouw vraag een link met gruwelijke foto's (zonder enige tekst) toegestuurd krijg. De foto's hebben niks met de honden te maken iig

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 16:15

pmarena schreef:
Uiteraard heeft alles allerlei doorwerkingen, zo zitten we nu dus met de nawerkingen van het uiteenvallen van de Sovjet-unie :)

Ja.. ach waren we maar nooit uit Afrika vertrokken :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 16:16

Als je maar ver genoeg terugkijkt... :P

Op zich lijkt dat me ook het probleem in heel veel conflicten: mensen denken ergens recht op te hebben op basis van het verleden.

Terwijl het verstandiger zou zijn om te kijken naar het heden en gewoon eens eerlijk en met wederzijds respect en begrijp voor elkaars situatie te kijken wat nu voor alle partijen een acceptabele oplossing voor de toekomst zou kunnen zijn....waarbij je de ander ook iets gunt.

Maarja dat is heel erg moeilijk als er zoveel haat en nijd en geschiedenis van narigheid is -O-

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 16:34

Afrika vind ik altijd best wel erg...
Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet veel weet van hoe het was voor "wij" daar de boel overhoop gegooid hebben en toen als een zootje achterlieten (zo zie ik het) maar ik neem aan beter dan het nu is. Het is te hopen dat het ooit nog goed komt daar.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 16:40

LadyMadonna schreef:
Euh, dat is een bericht van 25 juli...
Enig idee wat de status nu is?

Zojuist op CNN

Deadly fighting near ukraine crash

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 16:56

LadyMadonna schreef:
Klopt gohya, er staat een afzender bij, maar dat neemt niet weg dat ik niet snap waarom ik op jouw vraag een link met gruwelijke foto's (zonder enige tekst) toegestuurd krijg. De foto's hebben niks met de honden te maken iig

Nee idd. ook ik snap dat niet.

Op Hart v.Nederland staat dat ze álle lichaams resten hebben gevonden.
Ze gaan weer terug,hun werk is klaar.
http://www.hartvannederland.nl/top-nieu ... esten-mee/

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 17:03

ceasario schreef:
LadyMadonna schreef:
Euh, dat is een bericht van 25 juli...
Enig idee wat de status nu is?

Zojuist op CNN

Deadly fighting near ukraine crash

Het ging over de honden....
Maar goed, ga verder geen tijd meer aan jou besteden

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 17:06

Er staat niet dat ze ALLE lichaamsresten gevonden hebben.

Er staat dat ze alle alle GEVONDEN lichaamsresten mee naar huis nemen :)

Citaat:
De Nederlandse en Australische experts zijn vrijdagmiddag weer vertrokken van de rampplek van de MH17. Zij hebben alle gevonden menselijke resten van de rampplek meegenomen.

Wel fijn dat ze nu eindelijk lekker effectief bezig zijn daar +:)+
Laatst bijgewerkt door pmarena op 01-08-14 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 17:06

gohya schreef:
LadyMadonna schreef:

Nee idd. ook ik snap dat niet.

Dat staat er niet. Ze nemen alle gevonden resten mee, dat is een wezenlijk verschil :)

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 17:19

pmarena schreef:
E

Wel fijn dat ze nu eindelijk lekker effectief bezig zijn daar +:)+

10 paratroopers dood in de buurt. bron cnn

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 17:40

Ook het osce zou nu zeggen dat het niet gaat om een raket maar om een zwaar machine geweer

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 17:48

LadyMadonna schreef:
gohya schreef:

Dat staat er niet. Ze nemen alle gevonden resten mee, dat is een wezenlijk verschil :)

Sjezus ik kan blijkbaar niet goed meer lezen, komt vast door de ouderdom. :o
Sorry. :oo ik ga beter opletten. :j
Ik vond het al zo vreemd,hoe kunnen ze zo snel al alles gevonden hebben in zo'n groot gebied en hoe weten ze dat zo zeker.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 17:59

Alles wat ze nu vinden aan menselijke resten of persoonlijke bezittingen gaat met de groep die vanaf Charkov is gekomen mee die kant op. En alle menselijke resten komen uiteindelijk naar Eindhoven en krijgen dezelfde ceremonie als de eerdere vluchten. Dat is mooi.

En ze gaan hun uitvals basis verplaatsen van Donjetsk naar iets een stuk dichterbij. Scheelt een heelstuk heen en weer reizen.

Wel heel naar dat er zo zwaar gevochten wordt weer.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 18:49

LadyMadonna schreef:
Ook het osce zou nu zeggen dat het niet gaat om een raket maar om een zwaar machine geweer

Heb je ook een bron van dit nieuws? Ik kan het zo snel niet vinden op hun eigen site?

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 19:42

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 19:51

Wel dat zou toch overeenkomen met de geruchten dat er een vliegtuig naast MH17 heeft gevlogen?

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 19:53

Sammie schreef:
Wel dat zou toch overeenkomen met de geruchten dat er een vliegtuig naast MH17 heeft gevlogen?

Volgens de radars en ooggetuigen vloog er een militair vliegtuig bij. Dus waarschijnlijk is het toch Oekraïne geweest...
Lijkt me dus dat dit 100% bewust is, je kan zien als je praktisch naast het vliegtuig vliegt dat het een passagiersvliegtuig is. Bovendien zie je dat ook op je radar lijkt mij, aan de vluchtcode. Bovendien moeten piloten eerst opdracht krijgen om te vuren.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 19:57

Op dat moment zou ik ook idd de conclusie trekken dat dit bewust is gebeurd.

En verschrikkelijk, dan hebben de meeste inzittenden het gewoon gezien en mogelijk angst gehad. Niet opeens patsboem weg..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 20:09

Kan het ook nog een combinatie van beiden zijn...?

Dat de Ukraïners het zat waren dat er zoveel verzet was en vliegtuigen van hen neergehaald werden in het gebied, en dachten: "als die rebellen nu eens een burgervliegtuig neerschieten dan zou dat ons heel goed uitkomen" en dat ze als het ware expres het vliegtuig boven het gebied gestuurd / gejaagd hebben?

Waarna toch de rebellen of Russen het uit de lucht gesloten hebben, denkend dat het een Ukraïns legervliegtuig was?

Of zou je met alleen een zwaar machinegeweer ook een vliegtuig in de lucht kunnen laten exploderen :=

Al die gaten in dat ene brokstuk waren wel vreemd natuurlijk, maargoed wat mij betreft kan zoiets ook komen door een explosie van iets anders ofzo....

Ben wel benieuwd in hoeverre ze met (vrijwel) 100% zekerheid de oorzaak (oorzaken?) kunnen achterhalen :)

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 20:14

Waarom zou Oekraïne doelbewust een passagiersvliegtuig vanuit het westen neerschieten? Dat helpt ze niet bepaald in hun positie toen en nu met Rusland e.d. Dat helpt ze helemaal nergens mee. Geen nut.

Ik geloof het niet eigenlijk :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 20:14

Dat klinkt wel erg complottheorië-ug. :+ Bovendien zouden de prorussen dan toch twee vliegtuigen moeten zien, waarvan er eentje toch veel groter is. En als het 'gejaagd' is is dat echt terug te horen op de zwarte dozen. Dus dat zou ontzettend dom zijn ook. Het lijkt mij onwaarschijnlijk :)

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 20:17

Cyella schreef:
http://www.globalresearch.ca/support-mh ... ck/5394324

Hier staat het uitgelegd. Hier staat ook het officiële statement van het OSCE, gecombineerd met de conclusie van de piloot, die ik eerder plaatste.

Alleen zet ik dan weer vraagtekens bij de deskundigheid van de OSCE aangezien hun waarnemers (en adviseurs) van de situatie zijn. Geen vliegtuig/ramp deskundigen. En een officiele statement zal het ook niet geweest zijn anders was het wel groot in het nieuws geweest. Alle officiele statements komen bij verscheidene nieuwsbronnen terug lijkt me (via AP/reuters)

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 20:25

Waarom het gedaan is weet ik niet. Maar het komt bij mij als een bewuste daad over, er zijn te veel factoren waarbij de piloot of zijn meerdere hadden moeten zien dat het een burger vliegtuig was. Er is bovendien bewust op de cockpit gevuurd, iets wat niet gedaan kan worden vanaf de grond omdat de raketten op hitte afgaan(de motoren dus). Bovendien is er geen een machine geweer wat 10KM in de lucht in kan schieten en dan ook nog eens de verstevigde cockpit kan doorboren. Explosie komt waarschijnlijk omdat een kogel de kerosine tank en/of de motoren heeft geraakt. Bovendien wordt het vliegtuig meteen onbestuurbaar omdat de druk wegvalt. Dat is ook weer iets wat bij mij als een bewuste actie overkomt:

Er wordt bewust op de cockpit gevuurd: druk valt weg en er valt niks meer te melden. Op de zwarte doos is dus niks te horen. Als er bij de passagiers/motoren was gevuurd, stond er nog waarschijnlijk een conversatie op de zwarte doos hierover.

@Annemiek, hun bron is Wall Street Journal. Veel betrouwbaarder kan het niet echt zijn lijkt me =\

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 20:36

Ik verwoord het verkeerd, ik twijfel er niet aan dat de OSCE het gezegd heeft (en dus de Wall street journal dit gerapporteerd), maar aan de deskundigheid van de OSCE op dit gebied.
Officiele statements 'op het gebied van hoe de crash/ramp uiteindelijk heeft plaatsgevonden' zullen neem ik aan breed uitgemeten in de pers komen, vanaf kanalen die deskundig zijn op het gebied van vliegtuigen/rampen enz, die onderzoekers ter plaatse hebben zegmaar.

De OSCE monitort de omgeving, de troepenbewegingen, de veiligheid enz. En liep daar al rond voor de ramp plaatsvond. Naar mijn mening zijn hun dus niet deskundig op het gebied van hoe kogelgaten eruit zien/hoe bukraketinslag eruit ziet enz.