Algemeen politiek discussie topic nummer 4

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Raineri

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 4

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:36

Maar iemand mag toch andere zaken belangrijk vinden? Thats life.
Gnome heeft op de manier waarop, niet de hulp an sich.

Dat lijkt me een prima basis voor discussie over hoe effectief een minderheidskabinet is?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:37

Wat is nu in jouw ogen dan die selectieve verontwaardiging?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:39

Raineri schreef:
Maar iemand mag toch andere zaken belangrijk vinden? Thats life.
Gnome heeft op de manier waarop, niet de hulp an sich.

Dat lijkt me een prima basis voor discussie over hoe effectief een minderheidskabinet is?

Dank. En volgens mij is van dit kabinet een van de speerpunten geweest dat het vertrouwen in de politiek terug moest komen. Dat heb ik hier ook meerdere keren gelezen van mensen die nu het ineens niet zo belangrijk vinden als politici elkaar erbij naaien.

Je wilt toch vertrouwen, dan moet je dit dus niet doen. Ongeacht het onderwerp.

BigOne

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 4

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:14

Daar heb je gelijk in, dit geeft ook meteen de zwakte van de huidige coalitie weer. Zonder deze omweg ( netjes gezegd) had hij nooit de hulp aan unwra weer kunnen geven. Puur door de Israëlische beïnvloeding van veel kabinetsleden.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:30

Gnome schreef:
Wat is nu in jouw ogen dan die selectieve verontwaardiging?

De ene oorlog (Iran) - die buiten alle afspraken om - goedkeuren omdat de Iraanse mensen worden verlost van een regime, het buiten eerdere afspraken verankeren om van subsidie voor noodlijdende palestijnse vluchtelingen afkeuren omdat het tegen eerdere afspraken ingaat en het dan ineens wel over vertrouwen gaat. Mensen helpen is mensen helpen, regels en afspraken breken om mensen te helpen is regels en afspraken breken om mensen te helpen (en daarbij denk ik dat de palestijnse bevolking meer baat heeft bij de hulpirganisatie dan de iraniers bij de Amerikaanse interventie.

Ik zie het niet als erbij naaien, ik zie het als het spel wat je moet spelen om echte hulp voor elkaar te krijgen in een wat Bigone ook aangeeft - tot op zekere hoogte Israelisch beinvloedde kamer. Sjiek is het niet, maar nood breekt wet. Het gaat om mensen.

@Raineri - daar ben ik dus ook benieuwd naar. Ik kan me voorstellen dat partijen wantrouwiger worden, of meer garanties willen. Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat er ook begrip is vanwege de onverminderd heftige situatie in Gaza, en het feit dat de reden waardoor de subsidie werd verminderd niet valide bleek te zijn. Ik ben benieuwd hoe dit verder gaat.