Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_chou schreef:Ik heb om die reden voor D66 gestemd. Vindt het zelf heel belangrijk dat je zelf kan kiezen wanneer je dood gaat. Ik wil namelijk niet alleen eindigen en mijn dagen letterlijk hoeven tellen tot ik dood ga.
Maar ik zou daar nooit achterstaan als het gebruikt wordt om mensen "op te ruimen". Maar zelf denk ik wel dat redelijk veel mensen het zouden kiezen en dus wel degelijk lichtelijk helpt om de zorgsector te ontlasten.
Electra63 schreef:Ik heb totaal geen vertrouwen in deze aanstaande regering.
En ik ben zeker benieuwd of zij goede en geschikte kabinetsleden kunnen vinden.
En zeker ben ik benieuwd straks hoe het met debatten gaat.
Blijft Omtzigt principieel?
Hoe gaat Van der Plas het doen?
pmarena schreef:Net als dat abortus mogelijk moet zijn.... maar het eigenlijk beter is om ervoor te zorgen dat het zelden nodig is om dat te doen. Door ongewenste zwangerschappen te voorkomen en toch zwanger geworden vrouwen te ondersteunen in het kunnen (onder)houden van hun kind.
Ik heb het idee dat dat zeer belangrijke onderdeel nog wel eens vergeten wordt bij deze onderwerpen.
anjali schreef:@Germie, ik zou echt geen prettige vakantie hebben als ik een baby in mijn buik zou hebben die aan het groeien is en waarvan ik gepland zou hebben die dus na die vakantie te gaan laten aborteren. Dat zou ik echt een heel raar gevoel vinden en dat zou zeker mijn vakantie verpesten.
pien_2010 schreef:anjali schreef:@Germie, ik zou echt geen prettige vakantie hebben als ik een baby in mijn buik zou hebben die aan het groeien is en waarvan ik gepland zou hebben die dus na die vakantie te gaan laten aborteren. Dat zou ik echt een heel raar gevoel vinden en dat zou zeker mijn vakantie verpesten.
Van de meeste vrouwen. Niemand doet fluitend een abortus. Althans die vrouwen zijn zeer schaars.
Gelukkig ook maar.
anjali schreef:@Germie, ik zou echt geen prettige vakantie hebben als ik een baby in mijn buik zou hebben die aan het groeien is en waarvan ik gepland zou hebben die dus na die vakantie te gaan laten aborteren. Dat zou ik echt een heel raar gevoel vinden en dat zou zeker mijn vakantie verpesten.
pmarena schreef:Goh Germie, ik vraag me eigenlijk waarom je het nodig vindt om te zeggen "ik denk niet dat je ooit in die situatie gezeten hebt" en "weet je wel hoe lang 9 maanden is en hoe je er daarna aan toe bent" en de hele "rant" terwijl ik toch ook gewoon aangeef dat ik vind dat abortus mogelijk moet zijn.
Ik vind het overigens wel een heel a-morele situatieschets als mensen het al zeker weten dat ze zwanger zijn en abortus willen, maar het net niet lekker uitkomt en ze dan wekenlang wachten met de abortus. Lijkt me ook niet dat veel mensen dat zouden doen.... regelmatig is een zwangerschap toch niet iets dat je er even bij doet en al helemaal niet als je het kindje niet eens wilt / al in de paniek schiet van het idee dat er iets in je buik groeit.
Een vrouw mag imo niet gedwongen worden om een kindje te baren. Maar het moet wel zo humaan en respectvol mogelijk ten aanzien van dat kindje "afgehandeld" worden.
pmarena schreef:Goh Germie, ik vraag me eigenlijk waarom je het nodig vindt om te zeggen "ik denk niet dat je ooit in die situatie gezeten hebt" en "weet je wel hoe lang 9 maanden is en hoe je er daarna aan toe bent" en de hele "rant" terwijl ik toch ook gewoon aangeef dat ik vind dat abortus mogelijk moet zijn.
Ik vind het overigens wel een heel a-morele situatieschets als mensen het al zeker weten dat ze zwanger zijn en abortus willen, maar het net niet lekker uitkomt en ze dan wekenlang wachten met de abortus. Lijkt me ook niet dat veel mensen dat zouden doen.... regelmatig is een zwangerschap toch niet iets dat je er even bij doet en al helemaal niet als je het kindje niet eens wilt / al in de paniek schiet van het idee dat er iets in je buik groeit.
Een vrouw mag imo niet gedwongen worden om een kindje te baren. Maar het moet wel zo humaan en respectvol mogelijk ten aanzien van dat kindje "afgehandeld" worden.
Avalanche schreef:@ Pien: Mij wel.
Kindje wordt vaak gebruikt door anti-abortus activisten, als emotionele manipulatie. Terminologie is onderdeel van propaganda. Door het over een kindje en een baby te hebben, wordt er een emotionele reactie getriggerd en zien mensen niet dit:
https://www.researchgate.net/profile/Ge ... ing-to.png
Eerste plaatje in link, want bloederig.
Maar dit:
[ Afbeelding ]
En dat is nogal een verschil in emotionele reactie.
Als de persoon die zwanger is het zelf een kindje noemt, prima. Maar kindje in een abortus debat is een misleidende term imo. En belangrijk onderdeel van een discussie is eerlijk blijven.