Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nikass schreef:Maar als er twee bijeenkomsten op dezelfde tijd waren geweest en zij had niet naar allebei gekund, was dat toch niet het probleem geweest? Dus of dat waar is, is op zich niet zo relevant.
Het gaat om haar visie dat 4 mei alleen bedoeld is voor het herdenken van Nederlandse slachtoffers.
Dat is eng nationalistisch gedachtengoed ten top, en gaat juist volledig in tégen alles waar de 4 mei herdenking voor staat.
mysa schreef:Maar om het bij onszelf te houden in plaats van bij 'gekrenkte' politici:
Is er nu werkelijk iemand onder ons die zich gisteravond tijdens de herdenking beperkt heeft gevoeld omdat overdag Zelensky in Nederland was?
mysa schreef:Is er nu werkelijk iemand onder ons die zich gisteravond tijdens de herdenking beperkt heeft gevoeld omdat overdag Zelensky in Nederland was?
Nikass schreef:Ik vind het erger dan een blunder. Het is imo niet een toevallige vergissing, maar een fundamenteel gevaarlijke denkwijze, waartegen ik altijd zal protesteren.
Cer schreef:mysa schreef:Is er nu werkelijk iemand onder ons die zich gisteravond tijdens de herdenking beperkt heeft gevoeld omdat overdag Zelensky in Nederland was?
Nee, maar ik had niks met Zelensky verder, althans, ik hoefde niet bij zijn toespraak te zijn en ik wist niet precies wat hij kwam doen (want ik volg het nieuws niet heel erg)
Dat zijn komst verdeeldheid zaait, snap ik wel. Er is altijd overal verdeeldheid over..
Welke politici waren gekrenkt dan? want dat heb ik dan ook gemist
mysa schreef:Vd Plas, Van Haga, Wilders, FvD. En ze hebben allemaal hun ongenoegen bij voorbaat luidkeels kenbaar gemaakt op Twitter, Vd Plas al de dag ervoor, de rest gisterochtend.
mysa schreef:Populisme. Iedereen viel gisteren weer over elkaar heen op verschillende socials. Politici doen dat soort dingen niet per ongeluk.
Veronica2 schreef:purny schreef:En hoe zijn die militairen om het leven gekomen, juist door wapens.
Hij mag gerust om meer wapens vragen, maar doe dat niet op een dag als vandaag...
En dat vind ik ongepast. Op een dag als vandaag dit vragen.
Ehm, misschien was er niet zoveel keuze, niet in de diverse agenda's van de betrokkenen, van de veiligheidsdiensten en niet in de planning van de PH-GOV?
secricible schreef:mysa schreef:Maar om het bij onszelf te houden in plaats van bij 'gekrenkte' politici:
Is er nu werkelijk iemand onder ons die zich gisteravond tijdens de herdenking beperkt heeft gevoeld omdat overdag Zelensky in Nederland was?
Nee maar er waren ook overdag herdenkingen. 4 mei bestaat uit meer dan alleen het uurtje rondom 8 uur.
Karl66 schreef:Het is geen herdenkingsdag. Officieel begint de dodenherdenking pas om 6 uur 's avonds. Dan hoor je ook pas je vlag halfstok buiten te hangen. Het is niet voor niets dat het overdag een gewone werkdag is voor de hele bevolking.
Elisa2 schreef:Nou daar heeft Rutte zich al in versproken, volgens hem kon het echt niet anders wbt de agenda van Zelensky. Zelensky zelf bedankte Rutte voor de uitnodiging op deze speciale dag. Dus dat hier opzet in het spel is moge duidelijk zijn en dat is echt wel manipulatief.
Citaat:Nou daar heeft Rutte zich al in versproken, volgens hem kon het echt niet anders wbt de agenda van Zelensky. Zelensky zelf bedankte Rutte voor de uitnodiging op deze speciale dag. Dus dat hier opzet in het spel is moge duidelijk zijn en dat is echt wel manipulatief