Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nikkel

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 15:09

Bij alles wat er gebeurt is er volgens mij 1 denkwijze die door veel mensen niet gevolgd wordt. Trump heeft het nooit voor mogelijk gehouden, dat hij deze termijn geen president zou zijn. Alle handelingen zijn daarop terug te voeren.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 15:54

nikkel schreef:
Bij alles wat er gebeurt is er volgens mij 1 denkwijze die door veel mensen niet gevolgd wordt. Trump heeft het nooit voor mogelijk gehouden, dat hij deze termijn geen president zou zijn. Alle handelingen zijn daarop terug te voeren.

Dat is iets dat niet voorkomt in zijn woordenboek , verslagen worden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 18:23

nikkel schreef:

Ik ben wel benieuwd hoe je dat ziet, zou je eens de handelingen op een rijtje kunnen zetten met daar achter wat zijn bedoeling daarmee was geweest als hij nog in het Witte Huis had gezeten...? :)

Ik denk dat hij op zich wel heel goed wist hoe de vlag er voor hing, daarom was hij al vast zaadjes aan het planten om de kans op het voor zijn meute vasthouden aan zijn positie groter te maken. Door het stemmen lastiger te maken voor de democratische basis, door alvast te beginnen over hoe hij alleen zou kunnen verliezen als er vals spel gespeeld werd. En door alvast te hinten naar een "rode tsunami" en dan voortijdig de winst uit te roepen terwijl de veelal blauwe mail-in-votes nog volop geteld werden, dat wisten ze dondersgoed in Trumpworld dat die vloedgolf aan blauwe stemmen later binnen zouden komen.

Bovendien bleek uit de hearings dat zijn mannetjes hem ook vertelden dat de peilingen niet zo veel goeds voorspelden.

Dat hij dat niet wil geloven en gewoon in zijn eigen wereld verder leeft, net doet of het anders is en de meute die dat zonder kritiek domweg volgt: dat sowieso :j Dat bluffen en bedriegen heeft zijn hele leven al prima voor hem gewerkt en dat houdt hij net zolang vol totdat hij fysiek gestopt wordt.

Ik ben benieuwd voor welke van zijn streken het net het eerst gaat sluiten. Het duurt i.i.g. véél te lang....zag net dat 1 van de Jan 6th rioters 7 jaar gevangenisstraf heeft gekregen.... en die kl**tzak die hem en anderen met list en bedrog daartoe bewogen heeft, die loopt nog in alle vrijheid van zijn luxe leventje te genieten :n

Super sneu hoe families kapot gemaakt worden doordat famieleden zo'n sektarische groep in gesleurd worden.... dappere jongen wel die zijn eigen vader aangegeven heeft. Geeft toch nog hoop voor de jeugd, dat je toch kan ontsnappen aan de waanzin van je familie....

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 19:04

Trump wijt het e.e.a. het "gezwendel van de Democraten" Gezwendel is een uitdrukking van mij in deze. Alle federale kieswetten die naderhand door republikeinse staten zijn doorgedrukt zijn daar een bewijs van.
Deze zijn allemaal ten nadele van de Democraten. Zodat een uitslag zoals deze nooit meer gaat voorkomen.

Het gebeuren in Georgia, het vinden van stemmen iets van 16000 stuks ongeveer. De gebeurtenissen rond de bestorming van het Capitool etc. Het meenemen van documenten etc.

Volgens mij heeft Trump nm. zijn nederlaag nooit erkend. De omgeving van Trump, zag dat in een aantal gevallen wel in ( verlies), maar hijzelf nooit.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 08:14

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 09:52

Moet zeggen dat Trump zich kan scharen in het rijtje van Hitler, Putin, Stalin, de Kim's uit noord Korea etc.
Volledig opgaan in hun eigen onfeilbare ideologie en gelijk. De geschiedenis leert dat zoiets niet goed afloopt voor een land/wereld.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 09:55

Ontzettend treurig en veelzeggend dat iemand met genoeg fatsoen in haar donder om te kiezen voor dat wat het juiste is, die weigert te liegen en landverraad te plegen om haar plaatsje te houden, die haar best doet om haar land te redden van een wannabe dictator en zijn handlangers.... het aflegt tegen 1 van die sektarische Trump-gekkies.

Te bizar voor woorden en de republikeinen en (extreem) rechtse (social) media moeten zich doodschamen dat alle fatsoen, eer, law & order en alles wat belangrijk is door ze bij het vuilnis gegooid is om met list & bedrog zich wanhopig vast te houden aan macht :n

Hopelijk lukt het de degelijke Amerikanen om er eens flink de bezem door te halen.
Wàt een circus zeg....

Wat een stelletje ruggengraatloze gasten zitten er in die partij :n

Cheney wist natuurlijk dat de kans extreem groot was dat dit haar plekje ging kosten.
Maar ze heeft wel het juiste gedaan, zoals het hoort +:)+ Voor nu een stapje terug maar dit is wel in een investering in de toekomst, ze maakt hier wel een statement mee dat zij wèl degelijk en betrouwbaar wil zijn en niet aan volksverlakkerij wil doen om kostte wat kost op het pluche te blijven zitten +:)+

Dat je als partijen op sommige issues lijnrecht tegenover elkaar staat: dat is nu eenmaal zo en daar is an sich ook niks mis mee. Pech als de andere partij het voor het zeggen krijgt, maar dat kan gebeuren. Maar op basis van het extreem voorliegen en opjutten van het volk, het uit elkaar drijven van families, het op scherp zetten van de samenleving dermate dat ze lopen te roepen dat ze een "civil war" willen... man-man-man...dan ben je diep gezonken..... -O-

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 10:14

extra stoer van haar, gezien haar vader Dikkiedik Cheney is. Traditioneler vind je ze daar niet snel, komt uit de olie-en gas industrie en was ook VP naast Bush

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 10:33

Ze toont er een goed karakter mee :j

Dan kan het best zijn dat ze op bepaalde punten imo vreselijk beleid zou willen, maar dat is normaal dat je verschillen in inzicht hebt. Als je er maar met fatsoen en eerlijkheid in staat en niet op basis van ophitsende leugens probeert het volk achter je te krijgen...

Er moet toch iets te doen zijn om bepaalde gekkies aan te pakken...?
Er is natuurlijk de vrijheid van meningsuiting, en dat is een groot goed :j

Maar iets met misleiding, ophitserij, haatzaaierij, aanzetten / oproepen tot geweld, in de media dingen roepen die in de rechtszaal al ontkracht zijn (en waar ze zelf toegaven dat het niet waar was), dat soort dingen daar moet je toch iets mee kunnen..... dat je dat soort vuilspuiterij niet mag doen in de media en het streng aangepakt?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 11:35

Geeft al aan hoeveel macht Trump nog bezit onder de Republikeinse aanhangers. En dat is zorgelijk want wanneer je meer dan 50 % van de Republikeinen in één staat kunt laten geloven in je bullshit dan mag je je afvragen of het ooit nog weer normaal gaat worden.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 11:42

Dat gaat niet meer normaal worden. Het is zorgelijk, dat meer dan 50% van de republikeinen in die staat er precies zo instaan als Trump. Voor hun is wat wij bullshit noemen, de feitelijke realiteit.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 11:50

Je zou hopen dat een deel van die kiezers simpelweg denkt, Liz heeft het te druk met dat Jan 6 Committee en dan hebben we liever iemand die al zijn / haar tijd in onze staat kan stoppen. Maar als ze dan zo'n wauwelende election denyer kiezen.... meer dan de helft vindt zo'n grote leugen dus geen probleem of gelooft er daadwerkelijk in.

Dat je iemand steunt waarvan je de verhalen goed vindt is 2 ding. Maar iemand die zoveel haat zaait, zulke grove leugens vertelt, zo kleinzielig is dat hij niet eens zijn verlies toe kan geven, mensen er zelfs zonder enige scrupules de dood er mee in jaagt, die zich boven alles en iedereen verheven voelt en zich van de wet niks aantrekt.

Hoe gestoord ben je dan als staat dat zo weinig mensen hier doorheen prikken / gewoon hun ogen open hebben en zo iemand zo veel aanhangers heeft :n

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 16:58

De staat is niet gestoord, wij vinden dat een deel van de bewoners wel gestoord zijn.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-22 14:17

Waarom zijn de bewoners die Trump kiezen gestoord en de bewoners die voor Biden zijn niet gestoord? Dat lijkt me ook een manier van haat zaaien. Wanneer je op Trump stemt ben je hier al lager geschoold en gestoord. En wanneer je op Biden stemt ben je dus hooggeschoold en niet gestoord. Ieder heeft zijn eigen waarheid. De andere partij gestoord te noemen draagt volgens mij niet bij aan haatzaaien.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 14:13

Dinopino schreef:
Waarom zijn de bewoners die Trump kiezen gestoord en de bewoners die voor Biden zijn niet gestoord? Dat lijkt me ook een manier van haat zaaien. Wanneer je op Trump stemt ben je hier al lager geschoold en gestoord. En wanneer je op Biden stemt ben je dus hooggeschoold en niet gestoord. Ieder heeft zijn eigen waarheid. De andere partij gestoord te noemen draagt volgens mij niet bij aan haatzaaien.

Inderdaad is democratie toch?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 15:13

Mwoah, op basis van eerlijke info mensen laten kiezen is het idee van democratie.

Dat de ene partij vindt dat vrouwen recht hebben om te kiezen voor abortus, en de andere partij vindt van niet.
Dat de ene partij vindt dat iedereen een geweer een mag hebben en de ander wil het reguleren.
Dat de ene partij alle Mexicanen buiten de deur wil houden en de ander daar wat subtieler in wil zijn.

Dan kan je wat de andere partij wil echt idioot vinden, maar als de meeste mensen daar toch op stemmen dan is dat iets dat nu eenmaal zo is: democratie.

Wanneer de meeste mensen stemmen op een partij of persoon die extreem zichtbare enorme leugens staat te verkondigen, de democratie daarmee staat te ondermijnen en het volk in gevaar brengt, en mensen zelf niet beseffen dat ze op deze manier misbruikt worden door een machtswellusteling die alleen aan zichzelf denkt, met een stel meelopers die kostte wat kost de macht willen hebben terwijl ze het eigenlijk een vreselijk nare vent vinden.... tja dan is er echt iets goed mis.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 15:15

Dat breng jij netjes, pmarena :j

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 15:21

CharleyT schreef:
Moet zeggen dat Trump zich kan scharen in het rijtje van Hitler, Putin, Stalin, de Kim's uit noord Korea etc.
Volledig opgaan in hun eigen onfeilbare ideologie en gelijk. De geschiedenis leert dat zoiets niet goed afloopt voor een land/wereld.

Rutte en Kaag mag je inmiddels ook wel aan dat lijstje toevoegen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 15:27

Ik maak me overigens wat meer zorgen over de MT Green types die de laatste tijd in opkomst zijn, die lijken bijna dermate onnozel dat ze het ècht geloven allemaal :n

Terwijl van die ruggengraatloze oudere mannetjes die nu in de top van de partij zitten en de ballen niet hebben om gewoon Trump er uit te gooien...terwijl ze het een klöötzak vinden en weten dat ze hun ziel aan de duivel aan het verkopen zijn door hem in het zadel te houden.... deze zijn natuurlijk geen knip voor de neus waard want die houden het in stand omdat het hun anders stemmen gaat kosten als ze de waarheid zeggen.

Maar die WETEN tenminste nog wat een hufterige vent het is. Die kunnen wellicht stiekem nog achter de schermen goede keuzes maken waarmee de absolute macht van Trump en zijn Trumpets beperkt blijft. Het is alleen maar goed gekomen anderhalf jaar geleden doordat er op belangrijke posities genoeg mensen zaten voor wie law & order, hun eed en hun land belangrijker waren dan Trump en de partij. Ook al was het gros door Trump / de Republikeinen zelf aangesteld....

Als die integere mensen worden vervangen door van die Trump gekkies die wèl kostte wat kost aan de macht willen komen-zijn-blijven en echt geloven in al die bizarre dingen die Trump uitbraakt (waarvan alle officials zeggen dat het niet waar is) dan heb je de poppen aan het dansen.....

Maar eigenlijk denk ik dat die Trumpets dat eigenlijk ook nog wel best vinden, dat opruiende leugens als "Stop the Steal" niet eens nodig zijn om de Trump basis met wapens op pad te laten gaan: gewoon zeggen dat ze met puur machtsvertoon en geweld het land kunnen besturen en alles naar hun hand te zetten lijkt ook al genoeg te zijn -O-

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 15:32

Inderdaad, het grootste gevaar van dat soort lieden, is dat het gros van het electoraat pas merkt dat het mis is, als ze al aan de macht zijn en de democratie naar de filistijnen is. En dan is er dus ingrijpen van buitenaf (oorlog) of een binnenlandse revolutie (burgeroorlog) voor nodig om de dictatuur onschadelijk te maken.

Gevaarlijk dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 16:18

Tsja, het grootste gevaar in een democratie is helaas ook de basis van de democratie: mensen mogen ook stemmen op iemand waar jij niet achter staat. Tot iemand een beter systeem bedenkt en invoert zal je het er mee moeten doen, inclusief dat "jouw partij" niet altijd kan winnen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 17:56

Dat is echt exact wat ik in mijn vorige post zeg, dat dat natuurlijk helemaal prima is :j

Alleen mensen ronselen en gek maken op basis van dikke vette leugens zoals "stolen elections" en "ze zijn allemaal tegen me / ons en ik ben een onschuldig slachtoffer, defund the FBI!" waardoor ze de wapens oppakken en gaan roepen om het ophangen van hun eigen vice-preseident en een burger-oorlog, geen idéé hebben dat die rotzak van een Trump de rotzak is en niet degenen waar hij hun woede op richt....dat gaat echt veels te ver. Of het nu wel of niet "jouw" partij is, op deze manier hoort "het spelletje" niet gespeeld te worden :n

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-22 22:25

pmaerena je baseert je mening op alles wat je via de media krijgt. Zou er ook een kans bestaan, dat de media misschien toch niet zo heel objectief is, als je graag wil geloven.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 22:34

Die kans is zeer realistisch en ook inbegrepen :j
Daarom is het ook zo belangrijk dat je het nieuws via verschillende kanten volgt en vooral ook dat je de rauwe beelden en rauwe gebeurtenissen zoveel mogelijk opzoekt zodat je zelf ziet wat er nu daadwerkelijk wel of niet gebeurd is. En daarbij vallen netwerken zoals Fox / Newsmax / OAN en dergelijke gewoon heel vaak enorm door de mand waar het Trump en zijn meelopers betreft.

Ik vrees echter dat als je niet ziet wat voor egoïstische opruiende oplichter Trump is, je zelf maar zeer beperkt 1-zijdig nieuws kijkt, want in dit geval is het gewoon zonneklaar waar die galbak mee bezig is....

Meer dan de afgelopen jaren zijn eigen tweets volgen en luisteren wat zijn ex-medestanders te zeggen hebben, die nog steeds Republikein zijn, nog steeds achter dezelfde "policies" staan, maar inmiddels wel doorzien waar ze mee te maken hebben....en daar ook over praten....hoef je eigenlijk niet te doen Y;(

Heb je bijvoorbeeld al iets van de Jan 6 hearings gekeken?
Gewoon, de hearings zelf, via eender welke nieuwszender die het geheel gewoon in 1 stuk uitzend zonder sausje er overheen van iemand die er zijn mening over geeft, het in stukjes heeft geknipt en er een mening overheen gooit?

Dat zijn vrijwel allemaal (ex-) Trump aanhangers die gewoonweg zéér teleurgesteld zijn in hun (voormalige) leider, en als je gewoon even de moeite neemt om te luisteren naar hun verhalen en gewoon even overweegt dat ze (onder ede) simpelweg de waarheid zouden kunnen vertellen... is dat te veel gevraagd? :)

En geloof je niet dat Trump terecht in allerlei juridische problemen verwikkeld is?
Denk je dat het allemaal valse maniertjes zijn van zijn tegenstanders om te proberen hem te pakken?
Denk je werkelijk dat die man brandschoon is en zich netjes aan de wet heeft gehouden op alle vlakken?

Wat nou als hij daadwerkelijk vieze spelletjes gespeeld heeft en dingen heeft gedaan waar elke andere vent (zonder geld of macht) voor de gevangenis in moet. Vind je dat hij dat dan ook zou moeten? Of is bij voorbaat elk juridisch onderzoek naar hem onterecht en bestaat de kans niet dat het terecht is?

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-22 22:57

Ja over het gebeuren van 6 januari heb ik op mijn kanalen genoeg gezien, van de acteurs. Dat interesseerde mij dan ook niet meer. TV zenders worden hier niet bekeken.
Over de mensen die bij hem in Huis zijn geweest is voldoende bekend. Die worden namelijk al strafrechtelijk vervolgd, eer ze zijn huis overvielen.
Alles wat via media of tv of radio wordt geleverd, zal ik mislopen. En daar ben ik echt niet de enige in. Je kent vast wel van de tv programmas, waar ze je precies die dingen laten zien, zodat je een bepaalde mening over degene hebt. Hoe zouden jullie ook de waarheid kunnen horen, wanneer alles wat positief is over Trump van twitter facebook enz. wordt geweerd. Het lachwekkendste is de factenscheck.

Je nooit afgevraagd waarom de dingen die ik hoor, nooit bij jullie aankomen. Kijk zelf eens hoeveel stemmingmakerij over een president in Amerika in Nederland wordt gemaakt.
Simpele vraag, waarom zou een man op leeftijd dit zichzelf allemaal aan willen doen. Geld heeft hij genoeg. Zolang rechters overal te wereld beïnvloed worden door de politiek en daarom niet onafhankelijk zijn, denk ik inderdaad dat het rechtsysteem eerst moet veranderen.

Wat mensen over hun president vinden in hun land komt toch wel uit bij de verkiezingen. Wanneer die eerlijk zouden verlopen en hij heeft amper aanhangers, dan heb je toch niets te vrezen.

Waar ik in geloof dat sinds hij besloten heeft zich verkiesbaar te stellen, door de democraten allerlei pogingen gedaan om te verhinderen dat hij president werd. Voor - tijdens en na zijn presidentschap.