MairiMacBran schreef:
Wat mooi en respectvol.
Je ziet bijna nooit meer mensen stoppen als er een rouwstoet voorbij komt. Vroeger op de lagere school leerden we nog dat we dan even stil moesten staan.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MairiMacBran schreef:Ja. Ik vond het wel een positieve tegenhanger tegenover het geweld en intimidatie.
bigone schreef:MairiMacBran schreef:Ja. Ik vond het wel een positieve tegenhanger tegenover het geweld en intimidatie.
Is het ook maar dit gebeurt niet alleen bij boeren maar in principe bij iedereen die een rouwstoet tegenkomt. Je stopt/stapt van je fiets af en wacht tot ze voorbij zijn.
Heel normaal teken van respect op het platteland.
bigone schreef:Gisteravond het interview met deze dame gezien in nieuwsuur, Vlaanderen heeft exact dezelfde problemen en daar komen ze er blijkbaar wel uit:
https://nos.nl/l/2434629
En wat betreft beroepsprotestanten die ook bij Corona demonstraties aan het rad draaien waren, die mengen zich nu ook tussen de boeren en daar moeten de protesterende boeren goed voor oppassen.
Cer schreef:germie schreef:En vergeet ook de Romeo's niet.
Nee, en anders zeg jij het nog wel een keer![]()
Die hebben we gehad, besproken en is klaar...
Zonnetje81 schreef:Ik verbaas mezelf ineens over de tijd die de boeren hebben om het bedrijf te verlaten tijdens melktijd enzo. En ja ik snap dat het niet allemaal koeienboeren zijn. Ik denk dat het vooral een hoop onruststokers zijn die geen boer zijn die mee doen. Ik heb ook een tractor thuis staan dus zou ook theoretisch mee kunnen doen alsof ik boerin ben. Mijn neef heeft ook een dikke vette grote fendt maar is echt geen boer.
Kinke schreef:ah tuurlijk. Nee, dan beter geen Nederlandse groente meer kopen.
Straf alle boeren maar voor de zekerheid
Winged schreef:Zonnetje81 schreef:Ik verbaas mezelf ineens over de tijd die de boeren hebben om het bedrijf te verlaten tijdens melktijd enzo. En ja ik snap dat het niet allemaal koeienboeren zijn. Ik denk dat het vooral een hoop onruststokers zijn die geen boer zijn die mee doen. Ik heb ook een tractor thuis staan dus zou ook theoretisch mee kunnen doen alsof ik boerin ben. Mijn neef heeft ook een dikke vette grote fendt maar is echt geen boer.
gelukkig helpen boeren elkaar ook veel. Of is er inhuur van. of melkt de zoon/dochter.
Zonnetje81 schreef:Ik verbaas mezelf ineens over de tijd die de boeren hebben om het bedrijf te verlaten tijdens melktijd enzo. En ja ik snap dat het niet allemaal koeienboeren zijn. Ik denk dat het vooral een hoop onruststokers zijn die geen boer zijn die mee doen. Ik heb ook een tractor thuis staan dus zou ook theoretisch mee kunnen doen alsof ik boerin ben. Mijn neef heeft ook een dikke vette grote fendt maar is echt geen boer.
tammiebels schreef:Zonnetje81 schreef:Ik verbaas mezelf ineens over de tijd die de boeren hebben om het bedrijf te verlaten tijdens melktijd enzo. En ja ik snap dat het niet allemaal koeienboeren zijn. Ik denk dat het vooral een hoop onruststokers zijn die geen boer zijn die mee doen. Ik heb ook een tractor thuis staan dus zou ook theoretisch mee kunnen doen alsof ik boerin ben. Mijn neef heeft ook een dikke vette grote fendt maar is echt geen boer.
Of blijft de vrouw thuis en doet het werk (of andersom)... Zoveel mogelijkheden.
Purny, al een jaar of 3 proberen boeren hun probleem duidelijk te maken. Ze hebben met borden in de wei, teksten, dialogen noem maar op geprobeerd duidelijk te maken dat wat de regering wil geen perspectief biedt. Elke keer werk je mee aan de regelgeving (bijvoorbeeld fosfaat reductie, toen er ook al een aantal dieren afgevoerd moesten worden) maar er wordt vanuit de regering iedere keer opnieuw regelgeving veranderd... En weer moet je mee. Dat is klap op klap op klap. Op een gegeven moment KUN je niet meer, de koek is op. En dan denk je, wat hebben mij die borden, teksten en dialogen gebracht? Het heeft in ieder geval geen indruk gemaakt want ik hoor er niemand over... Het enige waar je de mensen nu over hoort zijn de trekker acties. Wanneer je keer op keer op een rustiger manier " om hulp vraagt" en het blijft niet hangen, wat doe je dan? Je gaat iets zoeken wat wel blijft hangen en je hoopt daarbij dat het punt wat je duidelijk probeert te maken ook blijft hangen. Want op de andere manieren heeft het in ieder geval NIET geholpen
purny schreef:Kinke schreef:ah tuurlijk. Nee, dan beter geen Nederlandse groente meer kopen.
Straf alle boeren maar voor de zekerheid
Overigens is vrijwel alle groente en fruit uit het buitenland.
Maar als het zo doorgaat dan koop ik gewoon geen nederlandse agf meer.
Ze moeten eerst maar eens normaal gaan doen ipv met een trekker de weg blokkeren of een distributiecentrum.
Alleen hoorde ik de LTO zeggen dat ze deze vorm van actievoeren niet door de beugel vinden kunnen. De andere takken heb ik nog niet gehoord over het afkeuren van de acties?
germie schreef:bigone schreef:Gisteravond het interview met deze dame gezien in nieuwsuur, Vlaanderen heeft exact dezelfde problemen en daar komen ze er blijkbaar wel uit:
En wat betreft beroepsprotestanten die ook bij Corona demonstraties aan het rad draaien waren, die mengen zich nu ook tussen de boeren en daar moeten de protesterende boeren goed voor oppassen.
En vergeet ook de Romeo's niet. Aan welke kant ze ook horen, je ziet ze ineens weer.
bigone schreef:Gisteravond het interview met deze dame gezien in nieuwsuur, Vlaanderen heeft exact dezelfde problemen en daar komen ze er blijkbaar wel uit: