steun onze boeren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 09:45

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 09:49

MairiMacBran schreef:
Ja. Ik vond het wel een positieve tegenhanger tegenover het geweld en intimidatie.

Is het ook maar dit gebeurt niet alleen bij boeren maar in principe bij iedereen die een rouwstoet tegenkomt. Je stopt/stapt van je fiets af en wacht tot ze voorbij zijn.
Heel normaal teken van respect op het platteland.

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 09:54

bigone schreef:
MairiMacBran schreef:
Ja. Ik vond het wel een positieve tegenhanger tegenover het geweld en intimidatie.

Is het ook maar dit gebeurt niet alleen bij boeren maar in principe bij iedereen die een rouwstoet tegenkomt. Je stopt/stapt van je fiets af en wacht tot ze voorbij zijn.
Heel normaal teken van respect op het platteland.

Dat weet ik. Ik woon zelf op het platteland, alhoewel het hier écht niet standaard gebeurt.
Ik wilde het delen als tegenhanger van alle krantenkoppen die het wangedrag van de protesterende boeren laten zien.

Kinke

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 10:15

Purny, nog meegekregen dat de vuurwerkgooiers geen boeren waren?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 10:16

Kinke schreef:
Purny, nog meegekregen dat de vuurwerkgooiers geen boeren waren?

Dat was wel gezegd op het nieuws. Maar het is heel makkelijk om zoiets het leven in te brengen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 10:17

ah tuurlijk. Nee, dan beter geen Nederlandse groente meer kopen.
Straf alle boeren maar voor de zekerheid

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 10:23

Even heel simpel: Ook met deze protesten zitten er een paar rotte (aard)appels tussen. Of het geradicaliseerde boeren zijn of beroepsrellers: Geen idee.

De grote massa is voor een protest met respect. Wel dat mensen wéten dat er wat speelt en dat er een groot probleem is. Maar zónder anderen in gevaar te brengen.
Met de acties op de snelwegen zijn er verschillende personen wel doorgelaten wanneer ze in gesprek gingen. Ja, die acties zijn irritant. Ze zijn storend. Ze zijn vervelend. En vooral belemmerend want iedereen wil graag aan het einde van de dag thuis zijn.

Even wat lucht in de tent:
https://www.youtube.com/watch?v=S6eKbckaeww

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 10:24

Gisteravond het interview met deze dame gezien in nieuwsuur, Vlaanderen heeft exact dezelfde problemen en daar komen ze er blijkbaar wel uit:

https://nos.nl/l/2434629

En wat betreft beroepsprotestanten die ook bij Corona demonstraties aan het rad draaien waren, die mengen zich nu ook tussen de boeren en daar moeten de protesterende boeren goed voor oppassen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 10:27

bigone schreef:
Gisteravond het interview met deze dame gezien in nieuwsuur, Vlaanderen heeft exact dezelfde problemen en daar komen ze er blijkbaar wel uit:

En wat betreft beroepsprotestanten die ook bij Corona demonstraties aan het rad draaien waren, die mengen zich nu ook tussen de boeren en daar moeten de protesterende boeren goed voor oppassen.

En vergeet ook de Romeo's niet. Aan welke kant ze ook horen, je ziet ze ineens weer.
Laatst bijgewerkt door germie op 30-06-22 10:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 10:29

germie schreef:
En vergeet ook de Romeo's niet.

Nee, en anders zeg jij het nog wel een keer :+
Die hebben we gehad, besproken en is klaar... :j

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 10:31

Cer schreef:
germie schreef:
En vergeet ook de Romeo's niet.

Nee, en anders zeg jij het nog wel een keer :+
Die hebben we gehad, besproken en is klaar... :j

Maar ze zijn er wel. En daarmee wordt de boer die gewoon netjes protesteert wel meer in een kwaad daglicht gezet. Ook door andere relschoppers. Niet elke boer relt. Niet elke demonstrant is asociaal. Daar gaat het om. Het is jammer dat er snel negativiteit over protesten komt.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 10:32

Ik verbaas mezelf ineens over de tijd die de boeren hebben om het bedrijf te verlaten tijdens melktijd enzo. En ja ik snap dat het niet allemaal koeienboeren zijn. Ik denk dat het vooral een hoop onruststokers zijn die geen boer zijn die mee doen. Ik heb ook een tractor thuis staan dus zou ook theoretisch mee kunnen doen alsof ik boerin ben. Mijn neef heeft ook een dikke vette grote fendt maar is echt geen boer.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 10:35

Zonnetje81 schreef:
Ik verbaas mezelf ineens over de tijd die de boeren hebben om het bedrijf te verlaten tijdens melktijd enzo. En ja ik snap dat het niet allemaal koeienboeren zijn. Ik denk dat het vooral een hoop onruststokers zijn die geen boer zijn die mee doen. Ik heb ook een tractor thuis staan dus zou ook theoretisch mee kunnen doen alsof ik boerin ben. Mijn neef heeft ook een dikke vette grote fendt maar is echt geen boer.

gelukkig helpen boeren elkaar ook veel. Of is er inhuur van. of melkt de zoon/dochter.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 10:39

Germie, die Romeo’s hebben anders wel al een aantal beroeps relschoppers bij een boeren protest weggehaald om zo te zorgen dat het niet uit de hand loopt. Wat dat is het enigste wat die klootzakken doen en reken maar dat de boeren er op aangekeken worden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 10:54

Maar het valt wel op dat een leraren protest of een ander protest er veel netter aan toe gaat dan de coronademonstraties... of de boerenprotesten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 10:57

Kinke schreef:

Overigens is vrijwel alle groente en fruit uit het buitenland.
Maar als het zo doorgaat dan koop ik gewoon geen nederlandse agf meer.
Ze moeten eerst maar eens normaal gaan doen ipv met een trekker de weg blokkeren of een distributiecentrum.
Alleen hoorde ik de LTO zeggen dat ze deze vorm van actievoeren niet door de beugel vinden kunnen. De andere takken heb ik nog niet gehoord over het afkeuren van de acties?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 11:07

Purny, je moet de groeten (groenten) van hak hebben , 80 % komt uit Nederland .

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 11:07

bigone schreef:
Purny, je moet de groeten (groenten) van hak hebben , 80 % komt uit Nederland .

Nu moet ik denken aan die reclame van die velderwtjes... :')

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 11:12

Winged schreef:
Zonnetje81 schreef:

gelukkig helpen boeren elkaar ook veel. Of is er inhuur van. of melkt de zoon/dochter.

Waar ik was dinsdagavond waren het allemaal boerenzonen/jonge jongens op en langs de snelweg, van een jaar of 16 tot niet ouder dan pak en beet 25 jaar. Ik ga er van uit dat pa en ma de boel thuis draaiende houden dan.

Bij afslag Nijkerk/Vathorst een blokkade en ze gedroegen zich netjes, andere kant op reden ze langzaam over de snelweg.

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 11:13

Zonnetje81 schreef:

Of blijft de vrouw thuis en doet het werk (of andersom)... Zoveel mogelijkheden.

Purny, al een jaar of 3 proberen boeren hun probleem duidelijk te maken. Ze hebben met borden in de wei, teksten, dialogen noem maar op geprobeerd duidelijk te maken dat wat de regering wil geen perspectief biedt. Elke keer werk je mee aan de regelgeving (bijvoorbeeld fosfaat reductie, toen er ook al een aantal dieren afgevoerd moesten worden) maar er wordt vanuit de regering iedere keer opnieuw regelgeving veranderd... En weer moet je mee. Dat is klap op klap op klap. Op een gegeven moment KUN je niet meer, de koek is op. En dan denk je, wat hebben mij die borden, teksten en dialogen gebracht? Het heeft in ieder geval geen indruk gemaakt want ik hoor er niemand over... Het enige waar je de mensen nu over hoort zijn de trekker acties. Wanneer je keer op keer op een rustiger manier " om hulp vraagt" en het blijft niet hangen, wat doe je dan? Je gaat iets zoeken wat wel blijft hangen en je hoopt daarbij dat het punt wat je duidelijk probeert te maken ook blijft hangen. Want op de andere manieren heeft het in ieder geval NIET geholpen

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 11:17

purny schreef:
Maar het valt wel op dat een leraren protest of een ander protest er veel netter aan toe gaat dan de coronademonstraties... of de boerenprotesten

Ik denk omdat bijvoorbeeld een leraar minder te verliezen heeft. Niet dat ik rellen goedkeur, vind ze vreselijk

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 11:36

tammiebels schreef:
Zonnetje81 schreef:

Of blijft de vrouw thuis en doet het werk (of andersom)... Zoveel mogelijkheden.

Purny, al een jaar of 3 proberen boeren hun probleem duidelijk te maken. Ze hebben met borden in de wei, teksten, dialogen noem maar op geprobeerd duidelijk te maken dat wat de regering wil geen perspectief biedt. Elke keer werk je mee aan de regelgeving (bijvoorbeeld fosfaat reductie, toen er ook al een aantal dieren afgevoerd moesten worden) maar er wordt vanuit de regering iedere keer opnieuw regelgeving veranderd... En weer moet je mee. Dat is klap op klap op klap. Op een gegeven moment KUN je niet meer, de koek is op. En dan denk je, wat hebben mij die borden, teksten en dialogen gebracht? Het heeft in ieder geval geen indruk gemaakt want ik hoor er niemand over... Het enige waar je de mensen nu over hoort zijn de trekker acties. Wanneer je keer op keer op een rustiger manier " om hulp vraagt" en het blijft niet hangen, wat doe je dan? Je gaat iets zoeken wat wel blijft hangen en je hoopt daarbij dat het punt wat je duidelijk probeert te maken ook blijft hangen. Want op de andere manieren heeft het in ieder geval NIET geholpen

Daarom je moet wat als er niet naar je geluisterd word

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 11:38

purny schreef:
Kinke schreef:

Overigens is vrijwel alle groente en fruit uit het buitenland.
Maar als het zo doorgaat dan koop ik gewoon geen nederlandse agf meer.
Ze moeten eerst maar eens normaal gaan doen ipv met een trekker de weg blokkeren of een distributiecentrum.
Alleen hoorde ik de LTO zeggen dat ze deze vorm van actievoeren niet door de beugel vinden kunnen. De andere takken heb ik nog niet gehoord over het afkeuren van de acties?

Geen idee waar jij je boodschappen haalt
Maar merendeel is gewoon van Nederlandse bodem hoor, zeker als je vlgs de seizoenen eet

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 11:54

germie schreef:
bigone schreef:

En vergeet ook de Romeo's niet. Aan welke kant ze ook horen, je ziet ze ineens weer.

Wappie theorie, die 'Romeo's 'staan aan de juiste kant(politie) wat jij en andere ook beweren.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 11:56

bigone schreef:

Daar zijn ze er blijkbaar dus NIET uitgekomen want de boeren hebben zich gewonnen gegeven en worden uitgekocht. En dat al omdat er anders geen vergunningen meer kunnen worden uitgegeven voor woningen en industrie. Nou ben je mooi klaar mee dat het boerenland ingeruild gaat worden voor industrie. Belgie wordt dus ook gewoon kapot gemaakt en Nederland gaat er achteraan.