Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 11:24

fargo schreef:
Het gaat er gewoon om wat de oorspronkelijke herkomst is van een persoon als ie 2 paspoorten heeft, maak het nou niet moeilijker of zwaarder dan het is.

Dat snap ik, maar zoals je ziet heb ik het over het nieuws, niet over de onderzoekers...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 11:25

Als jij en vrijwel iedereen in je omgeving al generaties lang in een gebied woont dat voor kort nog "Russisch" was, en je voelt je veel meer Russisch dan westers, terwijl een relatief nieuwe (en instabiele := ) regering plannen richting het westen heeft die jullie heel erg fout vinden...

Dan organiseer je een referendum om het volk in dat gebied te laten stemmen zodat je een beeld krijgt van wat men wil. En als dan 90% aangeeft graag onafhankelijk te willen zijn... (alhoewel de manier van stemmen wel een beetje houtje-touwtje zal zijn geweest) mja dan lijkt dat me wel reden om eens goed in gesprek te gaan over de mogelijkheden.

In dit geval heeft een goed gesprek alleen niet plaatsgevonden maar is het meteen grimmig geworden -O-

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 11:26

Cyella schreef:
fargo schreef:
Het gaat er gewoon om wat de oorspronkelijke herkomst is van een persoon als ie 2 paspoorten heeft, maak het nou niet moeilijker of zwaarder dan het is.

Dat snap ik, maar zoals je ziet heb ik het over het nieuws, niet over de onderzoekers...

Ik heb het ook niet over de onderzoekers..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 11:26

Ik vind het sowieso al raar dat je verwacht dat mensen die in een gebied wonen en hun vrienden/familie/werk daar hebben zomaar gaan verhuizen naar een ander land. Zijn er niet veel die dit willen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 11:32

Al met al zou er toch gewoon een goede oplossing mogelijk moeten zijn waar alle partijen vrede mee kunnen hebben.

Als iedereen nu eens rustig gaat zitten, ego een beetje loslaat, begrip toont voor andermans situatie, beetje geven en beetje nemen en zowel Rusland als het westen stoppen met trekken aan de Ukraïne...

Als die regio zo belangrijk is voor alle partijen moet er toch iets te regelen vallen waardoor iedereen zijn (belangrijkste) ding kan doen en het volk er niet onder lijdt maar er juist nog wat wijzer van wordt.

Maarja, dat zal weer een utopie zijn -O-

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 11:36

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 11:44

pmarena schreef:
en zowel Rusland als het westen stoppen met trekken aan de Ukraïne...
Als je hier nu mee bedoeld dat beide partijen even schuldig zijn.. Ik weet niet hoor. Je kan ‘het westen’ hooguit beschuldigen van lobbyen. Rusland heeft gewoon een heel gebied bezet en zonder overleg gezegd zo da’s van ons. Vind ik geen gelijkwaardig gedrag.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 11:50

C: Wat een irritant geschreven stuk tekst, daar is haast niet doorheen te komen joh Y;(

Sammie: nee dat bedoel ik er niet mee, althans niet hoe je het nu neerzet want inderdaad lobbyen is anders dan bezetten :)

Wel lijkt me duidelijk dat het getrek van het Westen aan Ukraïne de aanleiding is geweest voor interne verdeeldheid in Ukraïne, en dat de acties van Rusland simpelweg een reactie zijn op deze "expansiedrift" van het westen die nu wel heel dicht bij Rusland aan de poort begint te rammelen en waar Putin denk ik wel op MOET reageren.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 12:27

Yvank_ schreef:
LadyMadonna schreef:

Familie, werk, etc.. Dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen?

Dus als ik liever duitser wil zijn maar om familie niet daarheen wil. Dan is het een puike oplossing om zuid oostdrenthe maar duits te maken? Dat is toch compleet de omgekeerde wereld....

Quote eens waar ik dat zeg?
Ik geef alleen redenen waarom ze bijvoorbeeld niet naar Rusland verhuizen.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 13:03

gohya schreef:
Maar als een Rus die in de Oekraïne woont,zó graag bij Rusland wil horen,waarom gaat die dan niet in Rusland wonen? wat is het probleem om dat niet te doen? Het grootste deel v.d. bevolking wil NIET onder Rusland vallen.Moeten die zich dan maar op offeren? dat kan toch niet.

Brainwash.

http://www.deesillustration.com/artwork ... cat=satire

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 13:06

Om een vergelijk te maken ga maar eens lezen wat voor een ellende de Berlijnse Muur heeft veroorzaakt
en de val ervan. Samenvoegen van Oost en West Duitsland ging/gaat nog steeds niet gladjes.

LadyMadonna

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 14:13

Hmmm, op internet gaan toch steeds meer stemmen op dat mh17 is neergehaald door een gevechtsvliegtuig en niet door een buk raket...

Ook is er een tweede Nederlands slachtoffer geïdentificeerd. Ook zouden er diverse Maleisische slachtoffers geïdentificeerd zijn

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 14:19

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 14:25

Euh, dat is een bericht van 25 juli...
Enig idee wat de status nu is?

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 14:26

Het komt toch wel een beetje merkwaardig op me over, dat na dik 2 weken waarin ongeveer iedereen op die plek heeft kunnen rondlopen, het sinds vandaag 'plaats delict' wordt genoemd en is afgezet.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 14:30

Is ook erg dubbel. Maar ik snap dat autoriteiten geen risico willen lopen op nog meer slachtoffers. Wat mensen op eigen houtje doen zijn hun natuurlijk niet verantwoordelijk voor..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 14:43

Afgezet wadst al eerder, maar behoorlijk minimaal. :)

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 15:05

Ik weet niet meer waar, maar ik had ergens gelezen dat Poetin schijnbaar ook op dat tijdstip in de lucht was boven dat gebied een km of 200 ervandaan. Dat dus de oorspronkelijke bedoeling was die naar beneden te halen.

Maar goed, ik weet de bron niet meer (stom) dus blijft speculatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 15:06

Ik las juist weer ergens dat Poetin ten tijde van het ongeluk aan de telefoon was met Obama en dat hij degene is geweest die Obama van het ongeluk heeft ingelicht. Zo veel dubbele berichten dat ik niet meer zo goed weet wat ik moet geloven.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 15:10

LadyMadonna schreef:

Ja ik zie het,had er niet opgelet. :o :o
Dus de honden zijn nog wel spoorloos?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 15:12

PowerReiner schreef:
Ik weet niet meer waar, maar ik had ergens gelezen dat Poetin schijnbaar ook op dat tijdstip in de lucht was boven dat gebied een km of 200 ervandaan. Dat dus de oorspronkelijke bedoeling was die naar beneden te halen.

Maar goed, ik weet de bron niet meer (stom) dus blijft speculatie.

Als dat zo zou zijn dan is het Oekraïne die heeft gevuurd. Lijkt mij. Eerst maar een duidelijke bron.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 15:14

Nav mijn vraag aan gohya krijg ik een pb met een liveleaks link. Ik kan wel wat hebben, zal er dus geen seconde minder om slapen, maar hier staan zeer schokkende foto's in van dode/gewonde separisten/soldaten.
Omdat ik niet weet of dit naar meerdere verstuurd is hier even de waarschuwing om deze link niet te openen als je geen bloed etc wilt zien.
Waarom ik deze pb krijg ontgaat me trouwens volledig

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 15:27

gohya schreef:
LadyMadonna schreef:

Ja ik zie het,had er niet opgelet. :o :o
Dus de honden zijn nog wel spoorloos?

Dat stond niet in het bericht hoor :)

Ik lees trouwens geen liveleak linkjes/pagina's. Smakeloze site(s). (geen pb gekregen ook :) )

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 15:40

Er werd ergens gezegd laat die rebellen zich toch afscheiden, maar even waarom dat niet zo simpel ligt als het klinkt...

Een staat rust op drie pijlers, gezagsstructuur, bevolking en grondgebied.

Op het moment dat staten tegen iedereen die een referendum houd zegtt "ja hoor, toe maar, scheid je maar af" dan ga je daar aan rommelen. Dan zijn die drie dingen geen gegeven meer, en worden veel dingen onzeker. Ook andere staten krijgen daar last van. Als voorbeeld, straks denken de friezen opeens, "hé, als je zus en zo doet, goh dan kunnen we ons afscheiden!"
Het probleem van zulke nieuwe staten is vaak dat het met de bevolking en het grondgebied wel goedkomt, daar was het ze immers om te doen. Maar die gezagsstructuur, dat blijft lastig. En op dat punt komen belangrijke zaken als mensenrechten in de knel, en kunnen zulke staten ook een gevaar voor buurlanden gaan vormen.

Ik trek mij weer terug maar dat moest ik even kwijt. :P

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 16:05

LadyMadonna schreef:
Nav mijn vraag aan gohya krijg ik een pb met een liveleaks link. Ik kan wel wat hebben, zal er dus geen seconde minder om slapen, maar hier staan zeer schokkende foto's in van dode/gewonde separisten/soldaten.
Omdat ik niet weet of dit naar meerdere verstuurd is hier even de waarschuwing om deze link niet te openen als je geen bloed etc wilt zien.
Waarom ik deze pb krijg ontgaat me trouwens volledig

Er staat toch een afzender in die PB? of krijg je die niet via Bokt toe gestuurd?

Sammie wat stond niet in het bericht? dat de honden spoorloos zijn?
Ik las in dit topic dat ze 'kwijt' waren. Weet niet of dat waar is?