BigOne schreef:Een vve kan besluiten om een appartementencomplex te renoveren, wordt in een algemene vergadering voorgesteld zodat de leden kunnen stemmen.
Sander Schimmelpenninck ( rechtse stemmer) ziet het precies zoals ik er tegenaan kijk [
Afbeelding ]
Sinds ik de podcast van Sander Schimmelpenninck met Jaap Reesema heb gehoord, kan ik de man niet meer horen, de arrogantie werkelijk waar. Hij was op bezoek in Twente..
Citaat:
‘Je kan nergens iets normaals eten op het platteland. En die ménsen Jaap, oh oh oh. Dan zit je in zo’n snackbar een frietje te eten, omdat er niets anders is, zit je naast zo’n Mien uit Albergen die een broodje kroket en een cola naar binnen zit te schuiven, een vrouw van 55 denk ik, ja ze zien er altijd tien jaar ouder uit in het Oosten, en die gaat dan afrekenen en krijgt een bonnetje van 3,70, en daar gaat ze over klagen, dat ze dat te duur vond!’
“Oh nou nou, de prijzen zijn wel verhoogd hè (met een Twents accent).’ Een koe is doodgegaan en jij met je dikke hol zit dat op te vreten en dan vind je dat duur!? Die klanten willen zo goedkoop mogelijk, zo veel mogelijk. Het liefst willen ze voor 2,50 euro een appelgebak en koffie. En je hoort normaal zo veel over inflatie, maar dat je dus 3,70 afrekent terwijl je ergens zit, bediend wordt, en een kroket krijgt is toch belachelijk? En dan ga je lopen janken over de prijs. Ik kan me er echt over opwinden!’
Om op 'nachtmerrie' te reageren. Op het platteland wordt veelal op die manier naar GL/PvdA of naar groene partijen gekeken. Lastig uit te leggen, maar de manier van leven moet aan de kant. Alles moet hier over de kop, wolven moeten we maar mee leren leven, Teeltvrije zones, dus boeren die moeten stoppen met vee, kunnen straks misschien nog maar weinig met hun land. De groene kant wil meer wonen in het groen, op land van de boer moet meer natuur en de boer moet maar waterbuffels gaan houden en voedselbossen gaan aanleggen. Boeren die moeten stoppen moeten maar aan ruimtelijke herontwikkeling gaan doen en hun erf inrichten voor maatschappelijk wenselijke bestemmingen. Misschien klinkt dat allemaal prachtig wanneer je in de stad woont, maar op het platteland is dat toch wel een dingetje.