Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 19:04

Avalanche schreef:
germie schreef:
Het zijn niet alleen de ouderen hoor die 'te groot' wonen hier. Ik heb al artikelen gelezen waar men gewoon vindt dat 1 slaapkamer genoeg is en als je er meer hebt dat je te groot woont. Belachelijk natuurlijk.

Ik reageerde hierop, Pien :)

Ach so.... _O- Ik vond nl dat Germie gelijk heeft met die ene slaapkamer in een huis met gedeelde toilet voor 175.000 euro .... _O- Sorry!

Avalanche

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 19:06

Ja, dat vind ik ook compleet belachelijk. Ik kan privacy erg waarderen.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 06:20

pien_2010 schreef:
Een interessant artikel waarom het songfestival niet politiek zou zijn en tegelijkertijd zeer politiek is.
Hoe de Israëlische regering reclame heeft gemaakt over de veerkracht van Israël en dus dat je 20x mag stemmen op de Israëlische afvaardiging.
Hoe met name uiterst rechtse partijen dit ter harte hebben genomen (kijk naar Wilders en vd Plas) en dus zich uitgesproken hebben.

https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240512 ... rce=google

Ja, helaas hebben enkele extreem-rechtse politici zich in België daar ook mee beziggehouden. Helaas zal dat hen geen stemmen kosten, heb zo geen zin in die verkiezingen. |(

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 10:27

Ik kreeg mijn stempas binnen en toen bedacht ik me dat ik er totaal nog niet over heb nagedacht op wie ik wil stemmen voor de Europese verkiezingen. Ik vind de informatie en meningen in dit topic altijd heel fijn als het gaat over politiek, dus hebben mensen hier misschien nog informatie, leestips of meningen als het gaat over de Europese verkiezingen?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 10:32

Hier ook nog geen idee waar op te stemmen met de Europese verkiezingen. Dus inderdaad, als mensen meer info/ adviezen hebben, graag!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 10:50

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 10:52

Rtv Drenthe had vanmorgen een braaf artikel over de tien Drenthen op de verschillende lijsten.

De vraag die niet gesteld laat staan beantwoord werd luidt: 'Zijn er grote verschillen tussen wat een partij in Nederland wil/doet en de plannen in Europa?'

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 16:09

karuna schreef:
Ik weet het, er wordt nu ook al doodleuk gezegd jaaa er zal niet voor iedereen thuiszorg zijn later, ga dat zelf maar regelen in je omgeving (hoe dan? als iedereen moet doorwerken tot hoge leeftijd en het liefst met zijn tweeen omdat je anders je meest basis leefdingen al niet eens meer kunt betalen) en er ook al geen vrijwilligers meer zijn zo langzamerhand, veel mensen zijn gewoon stuk als ze met pensioen mogen) en ook de huisvesting ja er zijn zeker niet voldoende aangepaste woningen voor je als je ouder en hulpbehoevend wordt -O-

Hier in België vond ik het eventjes geleden nog erger: er kwam een voorstel om mensen die een "voldaan leven" gehad hebben de kans te geven tot levensbeëindiging, ik geloof vanaf 80 jaar of zo. In eerste instantie was ik positief (al vind ik dat je er ook uit mag kunnen stappen als je er aan je vijftigste al genoeg van hebt). Tot ik het begin van een debat zag hierover. Argument van de man in kwestie: "we zullen niet genoeg mensen en middelen hebben in de zorgsector om voor iedereen te zorgen". 8)7 Tja, geef ze dan maar een spuitje of wat? Het is geen oude hond hoor (en zelfs met honden doen ze dat al zo snel niet meer). Ik moet eerlijkheidshalve wel toegeven dat ik niet weet hoe het debat verder verlopen is, ik was zo geschokt dat ik weggezapt heb.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 17:06

Helemaal met je eens hwn. Stuitend die moraal en dit zal zeker ouderen die eigenlijk nog helemaal niet dood willen over de streep helpen daar ze niet lastig gevonden willen worden of hun kinderen/omgeving niet tot last willen zijn.
Kijk als iemand echt uit vrije wil er een streep onder wil zetten dan mag zo'n ouder mens van mij het euthanasie traject in dat onze wet volgt.
Maar als we gaan afglijden "geef maar een spuitje". Dat vind ik echt niet ok.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 17:36

hwn schreef:
karuna schreef:
Ik weet het, er wordt nu ook al doodleuk gezegd jaaa er zal niet voor iedereen thuiszorg zijn later, ga dat zelf maar regelen in je omgeving (hoe dan? als iedereen moet doorwerken tot hoge leeftijd en het liefst met zijn tweeen omdat je anders je meest basis leefdingen al niet eens meer kunt betalen) en er ook al geen vrijwilligers meer zijn zo langzamerhand, veel mensen zijn gewoon stuk als ze met pensioen mogen) en ook de huisvesting ja er zijn zeker niet voldoende aangepaste woningen voor je als je ouder en hulpbehoevend wordt -O-

Hier in België vond ik het eventjes geleden nog erger: er kwam een voorstel om mensen die een "voldaan leven" gehad hebben de kans te geven tot levensbeëindiging, ik geloof vanaf 80 jaar of zo. In eerste instantie was ik positief (al vind ik dat je er ook uit mag kunnen stappen als je er aan je vijftigste al genoeg van hebt). Tot ik het begin van een debat zag hierover. Argument van de man in kwestie: "we zullen niet genoeg mensen en middelen hebben in de zorgsector om voor iedereen te zorgen". 8)7 Tja, geef ze dan maar een spuitje of wat? Het is geen oude hond hoor (en zelfs met honden doen ze dat al zo snel niet meer). Ik moet eerlijkheidshalve wel toegeven dat ik niet weet hoe het debat verder verlopen is, ik was zo geschokt dat ik weggezapt heb.

Dat is in Nederland ook al een voorstel geweest. Hier werd dat "voltooid leven" genoemd en dat zou mogen vanaf 75 jaar. Ook als de persoon in goede gezondheid verkeert. Ik meen dat dit idee van D66 kwam. Maar nu deze partij veel minder stemmen heeft gekregen en er een geheel andere politieke wind waait hoor ik er hier niets meer van.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 17:48

Anjali de reactie die schokkend was, was dat er een koppeling tussen euthanasie gemaakt werd met
Citaat:
we zullen niet genoeg mensen en middelen hebben in de zorgsector om voor iedereen te zorgen".

Dat is niet ok.

D66 heeft het daar totaal niet over. Zij willen het voor mensen die een voltooid leven hebben mogelijk maken om Euthanasie toe te passen.

Dat is een totaal ander iets!

_chou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 18:01

Ik heb om die reden voor D66 gestemd. Vindt het zelf heel belangrijk dat je zelf kan kiezen wanneer je dood gaat. Ik wil namelijk niet alleen eindigen en mijn dagen letterlijk hoeven tellen tot ik dood ga.

Maar ik zou daar nooit achterstaan als het gebruikt wordt om mensen "op te ruimen". Maar zelf denk ik wel dat redelijk veel mensen het zouden kiezen en dus wel degelijk lichtelijk helpt om de zorgsector te ontlasten.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 18:11

Plassterk voorgesteld als Minister President. Vreemde keuze.

_chou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 18:25

Benzz schreef:

Dat is toch nog niet officieel? Wordt volgens mij alleen het meest genoemd.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 18:27

Nee hoor, die loopt wel in het straatje van Wilders . Miljonair en behoorlijk afgegleden, er gingen al eens stemmen op om hem te royeren als lid van de PvdA .

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 18:40

BigOne schreef:
Nee hoor, die loopt wel in het straatje van Wilders . Miljonair en behoorlijk afgegleden, er gingen al eens stemmen op om hem te royeren als lid van de PvdA .

Daarom, ik dacht dat die man volledig van het pad af was de laatste jaren.
Laatst bijgewerkt door Benzz op 14-05-24 18:54, in het totaal 1 keer bewerkt

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 18:49

Dat is niet te hopen!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 18:54

Het kan wel erger als Plassterk . Ok hij is vele male naar rechts opgeschoven maar dat zijn er wel meer. Hij krijgt van mij alle kansen.

Vd week hadden we een persoonlijke aangename verrassing. We ontmoetten Nederlanders (tot nu zijn ontmoette geëmigreerde Nederlanders uiterst rechts (Baudet stemmers inmiddels 3 families).
Zegt van de week tijdens het etentje met nieuwe Nederlanders de man, toen we het over politiek hadden:" dan moet je anders stemmen hé als je niet tevreden bent". Ik dacht:" daar gaan we weer". Dus ik zeg:" hou je vast voor de schok. Wij hebben Groen links gestemd je weet wel die nare linkse rakkers". Schieten ze beiden in de lach en zeggen :" wij PvdA".
We gaven elkaar lachend de hand en ik was gewoon ontroerd. Eindelijk mensen die meer denken als wij die emigreren want autonomen , uiterst rechtse mensen is echt moeilijk om mee om gegaan want die hebben zo'n bizarre ideeën (iedereen is pedofiel in de regering en gedoe met die reptielen). Dus ik heb het niet over Wilders aanhang want vele zijn zeer rechts maar hebben niet die quatsch ideeën waar ik niets mee kan.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 19:39

Citaat:
Ik meen dat dit idee van D66 kwam. Maar nu deze partij veel minder stemmen heeft gekregen en er een geheel andere politieke wind waait hoor ik er hier niets meer van.

Nee en nee.

Ja, de Democraten hebben een volstrekt integer voorstel uitgewerkt rondom voltooid leven.
Het is november '23 ingediend.
Gebaseerd op de gedachte van autonomie en zelfbeschikking.
(Heeft dus niets, maar dan ook niets te maken met de tekorten in de zorg!!!!)

En het voorstel is niet teruggetrokken oid, dus als jij er 'niets meer van gehoord hebt' ligt dat vooral aan jou.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 19:54

Precies, dank je wel Janneke!

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 20:02

Benzz schreef:

Wat zal Timmermans hiervan vinden?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 20:28

Liever Plassterk als Wilders. Plassterk heeft ervaring en is altijd correct.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 22:21

Benzz schreef:

Volgens mij werd dit vanochtend door een parodie-account voorgesteld, dus eerst zien en dan geloven :j

Er werden trouwens ook anderen voorgesteld, zoals Pipo de clown, Patty Brard en Schanulleke :')

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 22:35

Om te gieren als het niet zo treurig was. :')

Had Plassterk ooit nog best hoog trouwens, helemaal gemist dat hij zo is afgegleden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 22:42

Petpa schreef:
Benzz schreef:

Wat zal Timmermans hiervan vinden?

Die gaat in een hoekje huilen, missie mislukt.