Algemeen politiek discussietopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 22:09

Het is gewoon een leugen.
De herdenking in de 2e kamer en de toespraak van Zelensky waren niet op hetzelfde tijdstip.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 22:16

lies schreef:
De herdenking in de 2e kamer en de toespraak van Zelensky waren niet op hetzelfde tijdstip.

Het is dus eigenlijk ongepast dat CvdP op 4 mei en nav het bezoek van de president van een land in oorlog de aandacht zo naar zich toe wil trekken. Laat anderen ook een keer een podium.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 22:19

Niemand moet een podium op deze dag, behalve iedereen die zijn leven heeft gegeven voor onze vrijheid :o

Het is wel boeiend om te zien overigens dat ik dezelfde boodschap van Wilders lees en mijn schouders ophaal en bij de BBB er wat van vind.

Zou ik Wilders-numb zijn :+

mysa
correspondent/vertaler

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 22:22

Vergeet van Haga en de jongens van FvD niet. Maar hopelijk ben je daar ook numb voor. Ik helaas nog niet.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 22:27

lies schreef:

Tja, als dat zo is dan begint ze al aardig op Rutte te lijken.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 22:29

ruitje schreef:
Het is wel boeiend om te zien overigens dat ik dezelfde boodschap van Wilders lees en mijn schouders ophaal en bij de BBB er wat van vind.

Het gaat mij net zo. Ik vind BBB toch wel symphatiek.

Ze had zich beter stil kunnen houden. Maar goed, het is nu gebeurd.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 22:32

lies schreef:

Er waren 2 herdenkingen en 1 ervan (erelijst der gevallene) viel gelijk met de toespraak van Zelensky , staat in het bericht … toch?

Wat is de leugen dan?

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 22:35

ruitje schreef:
Niemand moet een podium op deze dag, behalve iedereen die zijn leven heeft gegeven voor onze vrijheid :o

Je hebt gelijk.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 22:36

mysa schreef:
Vergeet van Haga en de jongens van FvD niet. Maar hopelijk ben je daar ook numb voor. Ik helaas nog niet.

Ik zie het wel door de hele maatschappij, of het is mijn facebookfuik. Maar deze tweet van de BBB krijgt veel meer aandacht dan die van bijvoorbeeld Wilders.

Misschien verwachten mensen het daar toch eerder van ofzo? Ik weet t niet.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 22:38

Cer schreef:
lies schreef:

Er waren 2 herdenkingen en 1 ervan (erelijst der gevallene) viel gelijk met de toespraak van Zelensky , staat in het bericht … toch?

Wat is de leugen dan?

Dat is een bericht van Caroline zelf.

Zie hier;
Mail is van woensdagavond, dus ze wist wel dat het beide kon en liegt dus in dat tweede bericht
Afbeelding

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 22:39

Of er zijn veel mensen die er iets van menen te moeten vinden. Het maakt voor een aantal mensen niet uit wat ze doen, er wordt altijd wat van gevonden…

Geert is oud nieuws en dalend in populariteit,
Dat scheelt misschien?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 22:40

lies schreef:
Zie hier;
Mail is van woensdagavond, dus ze wist wel dat het beide kon en liegt dus in dat tweede bericht
[ [url=m/StJRwy.png]Afbeelding[/url] ]

Maar in dit knipsel staat toch alleen de herdenking in de tweede kamer? Niet de erelijst der gevallene, hoe laat was die dan?

(Ik lees dat dat 2 verschillende herdenkingen zijn, maar misschien lees ik t verkeerd)

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 22:44

Nee, de toespraak was tegelijk met de herdenking. Maar bij die toespraak waren geen 2e kamerleden aanwezig. De bijeenkomst was al om 9 uur. Daar wou ze niet bij aanwezig zijn ivm de herdenking, zegt ze. Maar die waren dus niet tegelijkertijd en dat wist ze wel.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 22:45

Cer schreef:
Of er zijn veel mensen die er iets van menen te moeten vinden. Het maakt voor een aantal mensen niet uit wat ze doen, er wordt altijd wat van gevonden…

Geert is oud nieuws en dalend in populariteit,
Dat scheelt misschien?

Tja, als je het niet met iemand eens bent dan leg je graag elke fout onder een vergrootglas.
Het is een uitglijder van Caroline. En ook jammer dat ze het dan met een leugen probeert te maskeren.
Maar feit blijft dat BBB het tot nu toe behoorlijk goed doet als partij ook met het formeren in de provincies.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 22:54

lies schreef:
Nee, de toespraak was tegelijk met de herdenking. Maar bij die toespraak waren geen 2e kamerleden aanwezig. De bijeenkomst was al om 9 uur. Daar wou ze niet bij aanwezig zijn ivm de herdenking, zegt ze. Maar die waren dus niet tegelijkertijd en dat wist ze wel.

Ik snap niet helemaal wat hier staat? De toespraak was wel tegelijk met de herdenking?

Ik las dat meerdere mensen (kamerleden) niet bij de toespraak van zelensky waren, om dezelfde reden (die wilden bij de bedenking van de gevallenen zijn), maar mochten die daar dan niet bij zijn?

Edit: oh wacht, de erelijst der gevallene ís die herdenking?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 23:02

Eigenlijk doet het er niet zoveel toe waar ze wel of niet was. Ze vindt duidelijk dat Zelensky hier vandaag niet hoorde te zijn. En dat vind ik erg naar. Want Zelensky en zijn volk maken op dit moment mee wat wij herdenken.

(nog afgezien van zijn joodse afkomst, zijn familie die samen met de Russen tegen de Nazi's vocht en waarvan een deel is vermoord vanwege hun jood-zijn).

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 23:09

Ik zag net het stukje dat Zelensky de zaal inkomt en dat de mensen daar applaudisseren, met die fotografen die eromheen dartelen en het … ja.. nou niet een teneergeslagen stemming, laat ik het zo zeggen..

Ik vond dat toch ook wel een beetje gek om te zien, alsof er een ster onthaald werd?
Als je dat combineert met deze datum en de situatie daar.. Nja.. ik weet t niet..

Wat ruitje zegt eigenlijk.. de aandacht is vandaag voor gevallenen..

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 23:11

Er zijn er inmiddels ook zat gevallen in Oekraïne, aan beide zijden.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 23:13

prompter schreef:
Er zijn er inmiddels ook zat gevallen in Oekraïne, aan beide zijden.

Dan is een vrolijk uitziende stemming met applaus misschien een beetje gek?
Ik weet t niet, ik wou dat ik t niet perse gezien had..

Net als de rest van de toestand.. mensen moeten overal ruzie over maken lijkt wel.. jammer is dat :o

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 23:15

De man wordt als een soort held onthaald omdat hij het er niet bij heeft laten zitten tegen de macht van Rusland en dapper terug vecht, ik denk dat dat er achter zit.

Mijn ritje naar mijn paard vandaag was trouwens wel bijzonder, zelden zoveel politie rond het Haagse bos gezien *D

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 23:21

Ik heb op nu.nl het programma van hem van vandaag gelezen…ik weet t niet.. op deze datum. Ik weet niet wat ik ervan moet vinden.. ik kan ergens wel begrijpen dat sommige mensen aangeven “moest dat perse vandaag?”

En oorlog zo vlak in de buurt is ook iets waar bij stilgestaan moet worden..

De discussie hieromtrent overschaduwd nu een beetje de dag? Maar misschien ook niet.. ik weet t zelf niet echt hoor ..

Zo zag het bezoek van Zelensky aan Nederland eruit https://www.nu.nl/binnenland/6262255/zo ... eruit.html

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 23:25

Ik ga morgen naar de Waalsdorpervlakte, zoals elk jaar op 5 mei als mijn eigen kleine herdenking :). Ik vond het prima dat Zelensky hier vandaag was, die oorlog daar is realiteit, en oorlog wilden we niet meer met al die onnodige doden, maar hij is er wel.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 23:51

ruitje schreef:
prompter schreef:
Die verklaring komt op mij over als een haastige poging tot damage control, na die eerste misser. Echt niet handig :n

Eens. Die eerste Tweet geeft een hele andere Vibe.

Ik denk sowieso dat ministers er goed aan doen om niet elke brainfart maar de wereld in te knallen op Twitter. Misschien kunnen ze beter weloverwogen communiceren en de uitleg die ze blijkbaar achteraf hebben direct geven. In dit geval, wat is het doel van de tweet? Als ze liever naar de herdenking gaat dan kan ze toch gewoon gaan? Waarom verdeeldheid zaaien?

En wat betreft Zelensky, imo is dat een held. Wat die man voor zijn land aan het doen is, zie ik weinig andere presidenten doen als ze in zijn situatie zouden zitten. Ik wil niet stil staan bij het verleden terwijl er nog zo veel aan de hand is in het heden. Dat kan wat mij betreft naast elkaar staan.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 06:14

Dat Zelensky een held is, maar dat deze datum van zijn bezoek ongelukkig is kan naar mijn idee ook beiden naast elkaar bestaan :) ?

Ik vind het dubbel... Ik bedoel als je puur naar de geschiedenis kijkt zouden we op 4 mei ook de Russen moeten herdenken. Als je ziet hoeveel slachtoffers daar zijn gevallen voor onze vrijheid in vergelijking met de VS bijvoorbeeld....

Het is goed om op 4 mei de jongere generaties juist de complexiteit uit te leggen. Dat het niet zwart wit is. En een Tweet als deze trekt het naar zwart/wit. Echt zonde...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 06:40

Ik denk dat ik jou mening daarin deel Ruitje.

En als het waar is, vind ik oorlogsverleden op hetzelfde tijdstip als een herdenking van oorlogsslachtoffers problematisch en getuigen van weinig respect. Ik kom er niet goed uit of dat ook zo was, dus laat ik het maar algemeen houden.