Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ailill

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 23:55

Ik weet het cowboy, de mogelijke opties zijn te gruwelijk, en sommigen juichen dit enkel toe.

Heel bizar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 02:28

Karl66 schreef:
Het stof moet nog verder neerdalen en er zullen nog meer onderzoeken gedaan moeten worden om precies te weten hoe de Amerikanen tegen dit hele verhaal aankijken. Maar het idee dat de meerderheid het maar onzin en een aanval op Trump vindt wordt hier in ieder geval niet mee ondersteund.

Het rare is dat het helemaal nog niet bekend is of hij daadwerkelijk geheime documenten in zijn bezit had.

Dit is als in een poll vragen of mensen er problemen mee hebben dat Biden via zijn zoon geld aangenomen heeft van Chinese partijen om invloed uit te oefenen. Waarschijnlijk dat >50% daar moeite mee heeft. Enig probleem is of het ook daadwerkelijk gebeurd is. En nu een poll of mensen er problemen mee hebben dat Biden iemand vermoord heeft met zijn blote handen. Heel problematisch! Het heeft alleen niet plaats gevonden, er zal dus geen rechtszaak volgen, en het blijft bij een roddel die een dagje rond ging.

Die 45% lijken me de standaard democraten: die vinden alles rondom Trump een probleem. Ook zonder deze inval waren ze anti-trump, zouden ze nooit op hem stemmen en zouden ze, indien ze Nederlands konden schrijven, flink meedoen in dit topic.

En niemand die stelde dat de meerderheid het maar onzin en een aanval op trump vindt. Dat lijkt me een stroman die je aan het ontkrachten bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 02:41

Voormalig National Intelligence Director John Ratcliffe:
Citaat:
“As people talk about Espionage Act and classified documents and all of that, the standard was set in 2016. Remember the Department of Justice and the FBI took the official position that Hillary Clinton, who was in possession of classified documents … that [being] in possession of that, that wasn’t enough, and that being grossly negligent and being careless, Jim Comey told us, that’s not enough under the Espionage Act. You have to know you’re violating the law,” Ratcliffe said.

“Even if you assume the worst case scenario for President Trump, that there were classified documents in his possession at Mar-a-Lago, that only puts him where Hillary Clinton was. And what the FBI and the Department of Justice would have to show is that he knew the documents were there and he didn’t think they were declassified,” he added.

https://www.theepochtimes.com/former-na ... 62459.html

Mbt de mentale gesteldheid van Biden:
Afbeelding

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 06:33

De FBI heeft een lijst vrijgegeven met de documenten die zijn meegenomen. Op die lijst staan geheime documenten en een deel van die documenten mochten alleen maar in beveiligde overheidsgebouwen aanwezig zijn. De vraag is dus niet meer of hij hij zulke documenten had, daar is nu zekerheid over.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 07:15

'Politiediensten VS vaker bedreigd na huiszoeking Trump' - https://nos.nl/l/2440633

Er zit een filmpje in deze link waar ik echt van schrik.
Dit heeft niets meer te maken met President zijn, het is een verheerlijking van een persoon.

Meeste mensen vergeten dat niet 1 persoon regeert naar een heel apparaat aan mensen.
Alleen bij Trump vraag ik mij dat af..

En ook Biden doet het niet in zijn uppie hoor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 07:23

Karl66 schreef:
De FBI heeft een lijst vrijgegeven met de documenten die zijn meegenomen. Op die lijst staan geheime documenten en een deel van die documenten mochten alleen maar in beveiligde overheidsgebouwen aanwezig zijn. De vraag is dus niet meer of hij hij zulke documenten had, daar is nu zekerheid over.

De poll die je aanhaalde was echter van 9 Augustus, toen was dat nog niet bekend.

En zelfs nu zal het nog afwachten zijn wat Trump's advocaten als verdediging aan gaan dragen. Daar zal een rechter zich vervolgens over moeten buigen om te kijken of het daadwerkelijk niet aanwezig mocht zijn en of ze verder willen vervolgen. En daarna komt het stukje van Ratcliff naar voren om te zien of het voldoende is om tot een veroordeling te komen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 09:32

Trump is gewoon door zijn ego niet geschikt om nogmaals president te worden.
Maar hij slaat hier wel weer een financieel slaatje uit, op zijn eigen social media kanaal trok hij weer fel van leer en vroeg meteen om donaties van zijn trouwe volgers.
En dat zijn tactieken die dit soort figuren veel vaker uithalen, bvb een Baudet. Tijdens de lockdown hoog van de toren blazen dat hij een reizende kroeg wilde maken waar je zonder afstand en mondkapje in mocht. Binnen niet time had hij 100.000 euro binnen, behalve een foto van een touringcar nooit iets van weer gehoord. Dus vergis je niet door te denken dat alleen Amerika dit soort doortrapte criminelen heeft.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 09:34

De advocaten van Trump....ben benieuwd wat voor circus van B-C advocaten hij nu weer om zich heen zal verzamelen :=
En welke wilde verhalen er deze keer verzonnen gaan worden.

Ik gok op aliens hebben de documenten hier geplaatst. En dan als bewijs een filmpje waarop je vrij duidelijk kan zien dat Giuliani in een beschilderde kartonnen doos met 2 zaklampen langs komt fladderen. En wanneer mensen daar op wijzen, is de verdediging: maar dit moet wel waar zijn want als ze zelf een filmpje hadden gemaakt had het er echt wel professioneler uitgezien dan dit!

Hij eist nu schijnbaar ook documenten terug van de Feds.
Interessant wel dat hij dus blijkbaar precies weet wat er in die dozen zat.

Lock him up!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 10:12

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 13:11

enzino schreef:
Karl66 schreef:

De poll die je aanhaalde was echter van 9 Augustus, toen was dat nog niet bekend.

En zelfs nu zal het nog afwachten zijn wat Trump's advocaten als verdediging aan gaan dragen. Daar zal een rechter zich vervolgens over moeten buigen om te kijken of het daadwerkelijk niet aanwezig mocht zijn en of ze verder willen vervolgen. En daarna komt het stukje van Ratcliff naar voren om te zien of het voldoende is om tot een veroordeling te komen.

Reuters schreef:
The search was carried out as part of a federal investigation into whether Trump illegally removed documents when he left office in January 2021 after losing the presidential election two months earlier to Democrat Joe Biden.

[knip]

FBI agents on Monday collected four sets of top secret documents, three sets of secret documents and three sets of confidential documents, it was disclosed on Friday. Agents were revealed to have collected a set of documents labeled "classified/TS/SCI documents," a reference to top secret and sensitive compartmented material.

[knip]
Legal experts said Trump's claim that he had declassified the materials would not be a useful defense should he ever face charges.

"The statute does not even strictly require even that the information be classified so long as it is relating to the national defense," Northwestern University law professor Heidi Kitrosser said, referring to the Espionage Act.

https://www.reuters.com/world/us/trump- ... 022-08-12/

Er zijn dus zeker wel classified materials gevonden in Mar-a-Lago. Op zich maakt het nog niet eens uit dat Trump beweert dat deze declassified waren, als ze maar informatie bevatten rondom nationale veiligheid.

Het lijkt me overigens niet heel waarschijnlijk dat ze declassified zijn, gezien dat een proces is en de resultaten daarvan zouden toch echt bekend moeten zijn bij de instanties."

CBS news schreef:
It's not the case that a president can declassify documents with just verbal instructions. His instruction to declassify a given document would first be memorialized in a written memo, usually drafted by White House counsel, which he would then sign.
[knip]
Once a final decision is made, and the relevant agency receives the president's signed memo, the physical document in question would be marked — the old classification level would be crossed out — and the document would then be stamped, "Declassified on X date" by the agency in question.

Natuurlijk beweren Trumps advocaten dat dit laatste niet is gebeurd.

CBS news schreef:
But U.S. officials familiar with the classification process to date point out that, unless and until the documents are stamped "Declassified" by the requisite agency, and following the submission of a written memo signed by the president, they have historically not been considered declassified.

Nogmaals: de warrant is hier niet afhankelijk van.

CBS news schreef:
The search warrant signed by the Florida magistrate judge entails items "illegally possessed in violation of 18 U.S.C. § § 793, 2071, or 1519."

That first code, Section 793, and more commonly known as the Espionage Act, applies to defense information. It applies, for instance, to material illegally removed "from its proper place of custody" or that is lost, stolen or destroyed.

The next statute, Section 2071, bans concealing, removing, mutilating or destroying records filed with U.S. courts. And the final one, Section 1519, prohibits concealing, destroying or mutilating records to obstruct or influence an investigation.

https://www.cbsnews.com/news/trump-classified-records/

Ik vind het persoonlijk ook vrij tekenend dat hij de documenten mee heeft genomen toen hij weg moest omdat Biden het presidentschap overnam. Niet gedurende zijn presidentsschap, nee, hij nam ze mee nádat bleek dat hij verloren had.

En dat de NARA dus vrij lang heeft moeten onderhandelen over de documenten, en hij alsnog niet alles heeft meegegeven.

VOX schreef:
Trump took 15 boxes of material with him when he departed for Mar-a-Lago as Joe Biden took office. Those boxes contained, as Haberman recounts, items like a raincoat and golf balls. They also contained a number of documents that fell under the Presidential Records Act, and NARA spent the better part of 2021 negotiating with Trump’s team to obtain those records. When NARA finally received those documents earlier this year, Haberman reported, they found several marked “classified.”

[knip]
Trump apparently didn’t return all of the records falling under the Presidential Records Act — prompting Monday’s Mar-a-Lago search. That yielded 11 tranches of documents, four of which are top-secret, three of which are labeled “secret,” three of which are labeled “confidential,” and one of which is labeled “various classified/TS/SCI documents,” meaning they’re meant to be read only in secure rooms by people with high levels of security clearance, according to the Justice Department’s property receipts.

Het lijkt erop dat de case tegen trump (met de huidige informatie) vrij sterk kan zijn. Ben benieuwd hoe het verloopt. Want het politieke aspect zal zeker parten gaan spelen, want 'de arme trump wordt wéér slachtoffer van een witch-hunt'.

VOX schreef:
“If the Justice Department wanted to pursue a criminal case, based on the available information known to the public to date, they appear to have a very strong case,” NYU School of Law professor Ryan Goodman told Axios.
[knip]
Though Trump agreed to release the search warrant and receipts of what the DOJ took from Mar-a-Lago, he has offered several excuses for having the documents in his possession, falsely claiming that former president Barack Obama also retained classified documents, floating the idea that evidence had been planted at Mar-a-Lago, and saying that he declassified all the documents in his possession, which could be true, but wouldn’t save him from legal penalty. There’s currently no record of such an action, and some national security documents could carry heavy penalties for improper storage whether or not they’re technically classified.

https://www.vox.com/policy-and-politics ... mar-a-lago

All-in-all ziet het er met de huidige informatie naar uit dat Trump in ieder geval dingen fout heeft gedaan. De ernst daarvan zal nog moeten blijken.

Maar Enzino, vind jij dat Trump hierin onschuldig is, en niet vervolgd zou mogen worden? Vind je dit daadwerkelijk een politiek-gemotiveerde actie, als je de bekende informatie zo ziet waaruit blijkt dat hij dus niet alle documenten terug heeft gegeven en de inval dus -in dat opzicht- justified was?

En ook al vind je Trump inderdaad het slachtoffer hierin. Wat vind je dan van het feit dat hij namen van deze agenten heeft vrijgegeven, wetende dat hij een flink aantal volgers heeft die ver kunnen gaan met acties in zijn naam (zie: jan 6th, de man die de fbi in zijn naam heeft bestormd etc).

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 13:56

Het grappige is dat Trump ontkent dat er classified papers waren maar hij wil ze wel terug!

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 14:04

Misschien dat ie er nog iets van kan leren, al betwijfel ik het met zijn capaciteit :')

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 15:11

enzino, wat vind jij er eigenlijk van dat die persoonsgegevens van de FBI agenten bekend zijn gemaakt

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 16:15

bigone schreef:
Het grappige is dat Trump ontkent dat er classified papers waren maar hij wil ze wel terug!

Hij had op de achterkant hele gave tekeningen gemaakt van soldaten en astronauten en golfers die een hole in one sloegen……dus natuurlijk wil ie ze terug. Was bijna 20 minuten werk!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 16:21

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 16:39

Kinke schreef:
enzino, wat vind jij er eigenlijk van dat die persoonsgegevens van de FBI agenten bekend zijn gemaakt
Joh laat lekker gaan, er komen toch geen concrete antwoorden op die vragen.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 17:29

Op die vraag gaat een heel plausibel antwoord, als er al geantwoord wordt, komen, of er wordt gewoon een tegenvraag gesteld.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 17:32

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 18:32

Ik ben ook eigenlijk wel benieuwd of de Trumpjes door die documenten heen zijn gegaan en specifiek in die eerste 15 dozen het minder interessante materiaal hebben teruggegeven en de neusjes van de zalm achter hebben gehouden.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 18:50

Als er echt wat belangrijk is, zit dat niet in die dozen. Een prive kluis lijkt mij meer voor de hand liggend, tenzij men (FBI) weet welke er precies vermist zijn. Omdat men kopieen heeft bijv.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 18:53

Ze zullen toch wel ergens bijhouden wat waar thuis hoort?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 19:19

Ik vraag mij wel heel erg af wat er voor materiaal is meegenomen. Zijn het dingen die over Trump gaan, over zijn acties.

Of zijn het juist dingen waarvan Trump zegt dat ze fout zijn gedaan door zijn tegenstanders/voorgangers.

Is het om zichzelf vrij te pleiten, of om bewijs te hebben tegen anderen?

En, zou hij dan kopietjes hebben.

Want dat had ik wel gedaan :')

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 19:26

Ik geloof dat er iig iets over buitenlandse hooggeplaatste personen tussen zat.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 19:40

Ailill schreef:
Ik geloof dat er iig iets over buitenlandse hooggeplaatste personen tussen zat.

Er gaan geruchten, meer is het nog niet maar heb het nu wel op diverse plekken voorbij zien komen dat er ook een lijst met Amerikaanse spionnen bij zat en hun standplaats. Dat is natuurlijk explosief materiaal.
En alle info over Macron .

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 20:40

Ik zag het ook voorbij komen ja :(