steun onze boeren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 08:16

Jij vraagt het je toch af? Ik niet. Waarom zou ik jouw antwoorden dan moeten opzoeken.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 08:20

Europees plafond.. Is dat voor ieder land hetzelfde of wordt dat voor elk land individueel berekend? Als het een algemene richtlijn is, dan snap ik voor nl die lokale problemen wel.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 08:21

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 08:24

Spenk schreef:
Jij vraagt het je toch af? Ik niet. Waarom zou ik jouw antwoorden dan moeten opzoeken.

... vriendelijk dank :j
Ik dacht dat het een informatie uitwissel topic was, en dat er mensen in zitten die het beter weten dan ik... dat had ik even helemaal verkeerd zeg..
Het is inderdaad grotendeels een afbrand topic #blijkaar :)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 08:25

mysa schreef:
Europees plafond.. Is dat voor ieder land hetzelfde of wordt dat voor elk land individueel berekend? Als het een algemene richtlijn is, dan snap ik voor nl die lokale problemen wel.

Zoek dat zelf even op

:')
(ik ga nog even een koffie halen)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 08:25

Politie loopt ook op zn tandvlees de laatste jaren.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 08:30

Cer schreef:
mysa schreef:

Zoek dat zelf even op

:')
(ik ga nog even een koffie halen)

Ik heb net dat bericht uit je link gelezen en daar staat het niet in. Of ik kijk scheel.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 08:39

mysa schreef:
Ik heb net dat bericht uit je link gelezen en daar staat het niet in. Of ik kijk scheel.

Het staat er volgens mij niet in.. maar ik vroeg net iets in het algemeen en dat moest ik ook zelf opzoeken. Dus ik weet niet of dat voor iedereen geldt..

(ik vroeg me af of het europees plafond en de waardes voor de Natura gebieden anders zijn, en eigenlijk ook hoe dat dan precies zit, maar dat moest ik zelf opzoeken)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 08:43

... ik zou het prima vinden als de boeren Schiphol blokkeren,
en Tata/hoogovens.
En wat prikacties in de Rotterdamse haven (veel schepen op smerige brandstof, het havenbedrijf zelf is aan het verduurzamen).

Maar eigenlijk hoop ik op acties tegen luitjes als
Van Drie, A-ware en De r/Heus.

"Wij boeren zijn jullie verdienmodel"
"Jullie maken miljoenen winst terwijl onze toekomst onzeker is".

Dat is krabben waar het jeukt.
Klimaatonkenners daargelaten: een béétje boer voelt aan zijn water dat er van alles mis gaat - en wil heus wel.
Helaas is de overheid een onbetrouwbare partner gebleken -
"maar deze clubs houden het verrotte systeem in stand".
(Al dan niet met lobbyen bij cda en vvd.)

Mind: de Christenunie pleit voor gezinsbedrijven.
'Als die nou eens uit de greep van de rijke agrofirmboys kwamen... '

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 08:59

Popstra schreef:

Iedereen loopt op zijn tandvlees de laatste jaren. De boeren zijn de enigen en de eersten die serieus in opstand komen.
De politie voert nog steeds netjes alle orders uit.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 09:00

loriene schreef:
Jessix schreef:
Ben je ook blij als er straks gewonden vallen? Boeren bekeurd worden, hun trekker in beslag wordt genomen of gearresteerd worden?

Hoop maar dat het goed afloopt en in de eerste plaats voor onze hulpdiensten.

Wanneer er gewonden vallen ligt de schuld bij de overheid.
Hulpdiensten worden gewoon doorgelaten hoor.
En maar weer zeuren hier :D

Het gaat hier om hulpdiensten die de boeren tegen moeten houden, niet tegen een ambulance die naar een ongeluk moet.

Los daarvan, nee, de schuld ligt uiteindelijk toch écht bij de boer zelf in dat geval. Dat de overheid deze hele situatie enorm belabberd aangepakt heeft, daar is volgens mij iedereen het wel over eens. Ze hadden dit nóóit zo naar buiten moeten brengen, maar eerst een fatsoenlijk plan moeten maken voor het hele land (dus ook industrie, luchtvaart, etc) en dat in één keer moeten presenteren.

Dat boeren het met de huidige gang van zaken niet eens zijn is dan ook niet meer dan logisch, en dat er emotioneel gereageerd wordt ook. Wat er nu gebeurt is echter niet meer vanuit de emotie. Het simpele feit dat er gisteren opgeroepen wordt om volgende week het hele land plat te leggen geeft dat al aan, dat betekent dat er een plan aan ten grondslag ligt en dat men méér dan genoeg tijd heeft om zich te bedenken. Als er dus iets zou gebeuren waardoor een agent zo in gevaar komt waardoor hij of zij zich genoodzaakt voelt te schieten, ligt dat in de basis aan de betreffende boer(en) of andere relschoppers. Natuurlijk moet er in dat geval onderzoek plaatsvinden (en dat gebeurt gelukkig altijd als een agent geschoten heeft, en er zijn ook al vaker straffen opgelegd omdat bleek dat er niet geschoten had mogen worden), maar als daaruit blijkt dat de agent terecht geschoten heeft, is dat niet de verantwoording van de staat.

Los daarvan, die hele discussie is altijd te laat. Het slachtoffer is dan namelijk al gevallen, en dat zal in dat geval een boer of een andere relschopper zijn.

loriene schreef:
Tuurlijk joh!!
Boeren redden hunzelf wel hoor.
Arresteren?
Voor de rechter?
Hoe kom je daar nou weer bij?

https://www.rd.nl/artikel/981129-aanhou ... rotest-a28
https://www.nu.nl/binnenland/6209305/aa ... redirect=1
https://www.nu.nl/binnenland/6209404/ve ... r-wal.html

loriene schreef:
Die komen straks wel weer vrij hoor.

Natuurlijk komen ze vrij. Mogelijk met een boete, maar de boeren die vast zitten voor zaken als geweldpleging en poging tot doodslag zullen toch echt voor de rechter moeten komen en lopen goede kans op een celstraf. Al helemaal omdat het geweld in dit geval richting hulpverleners was.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 09:08

Popstra schreef:

De politie en andere beroepsgroepen die op hun tandvlees lopen zouden zich juist aan moeten sluiten bij de protesten. Nu is de tijd om door te pakken en de regering te laten merken dat ze echt wat moeten veranderen.

rien10

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 09:11

Wat denk je zelf? De groepen hebben een totaal andere agenda. Jouw suggestie vind ik echt heel krom.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 09:11

En hierdoor krijg ik steeds meer een hekel aan de boerenprotesten:
https://www.ad.nl/binnenland/zoons-staan-vast-door-blokkades-boeren-terwijl-vader-in-ziekenhuis-stervende-is-greep-ons-allemaal-aan~acb30a32/
Protestboeren hebben dinsdag onbedoeld een stervende longpatiënt onnodig laten lijden. Dat blijkt uit het verhaal van longarts Arnold Huisman (48) van ziekenhuis Isala in Zwolle. ,,Drie zoons van de man zaten vast op de snelweg: ze konden niet verder door blokkades die boeren hadden opgeworpen.’’(premium)
En dan de distributiecentra blokkeren. Vuurwerk naar hulpverleners gooien en ga zo maar door...

Ik koop geen nederlandse groente meer.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 09:14

Cer schreef:
Spenk schreef:
Ja? Dat zegt toch niks over het stoppen van bedrijven? Minder koeien zijn er ook tov vorig jaar. Tenminste dat was hier eens gedeeld.

Ja, precies, dus ik snap jouw post over de varkens niet helemaal..gezien het bij de koeien ook gezakt is. Wellicht door uitkoop, maar wellicht door andere bedrijfsvoering..

Daarnaast, als we als land al onder het EU plafond zitten, dan zijn we best goed bezig, toch?
Ook met dierenwelzijn (filmpje waar Elnienjo naar verwijst).. wil niet zeggen dat het niet beter kan, maar het gaat dus niet verrot slecht en er valt in andere landen blijkbaar zeker nog winst te behalen.. ben benieuwd wanneer er daar wat gaat veranderen :)

Maar wacht even. Minder varkens , minder koeien. Dan is het toch compleet logisch dat er minder uitstoot is? Dat is nu de hele essentie. Minder dieren = minder uitstoot.

En dat we goed bezig zijn dat is enkel met deze waardes. Die staan compleet los van de schade aan onze natura 2000 gebieden.[/quote]

Schade aan de natura 2000 gebieden?
Kleine postzegels door de mens gemaakt.
Doe maar wat minder en de boeren kunnen blijven.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 09:18

elnienjo schreef:
Popstra schreef:

De politie en andere beroepsgroepen die op hun tandvlees lopen zouden zich juist aan moeten sluiten bij de protesten. Nu is de tijd om door te pakken en de regering te laten merken dat ze echt wat moeten veranderen.

Gaat niet zo snel gebeuren. De overheid speelt al jaren lang heel efficient het spelletje van verdeel en heers.
Met een mooi woord ook wel polariseren genoemd.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 09:19

purny schreef:
https://www.ad.nl/binnenland/zoons-staan-vast-door-blokkades-boeren-terwijl-vader-in-ziekenhuis-stervende-is-greep-ons-allemaal-aan~acb30a32/
Protestboeren hebben dinsdag onbedoeld een stervende longpatiënt onnodig laten lijden. Dat blijkt uit het verhaal van longarts Arnold Huisman (48) van ziekenhuis Isala in Zwolle. ,,Drie zoons van de man zaten vast op de snelweg: ze konden niet verder door blokkades die boeren hadden opgeworpen.’’(premium)
En dan de distributiecentra blokkeren. Vuurwerk naar hulpverleners gooien en ga zo maar door...

Koop jij maar lekker die buitenlandse troep,vol gespoten met rotzooi.

Die zonen hadden ook gewoon naar een boer kunnen stappen en dan waren ze wel doorgelaten.
Wanneer niemand iets weet kun je ook niet daarnaar handelen.
Media doet voorkomen dat het de schuld is van de boeren!!
Dat ben ik dus niet met hun eens.
Je kunt ook in de file komen door een ongeluk.
Wanneer ze gewoon hun verhaal hadden gedaan waren ze doorgelaten,klein beetje moeite was zeker teveel,wanneer je iets wil moet je wel vragen.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 09:24

Janneke2 schreef:
... ik zou het prima vinden als de boeren Schiphol blokkeren,
en Tata/hoogovens.
En wat prikacties in de Rotterdamse haven (veel schepen op smerige brandstof, het havenbedrijf zelf is aan het verduurzamen).

Maar eigenlijk hoop ik op acties tegen luitjes als
Van Drie, A-ware en De r/Heus.

"Wij boeren zijn jullie verdienmodel"
"Jullie maken miljoenen winst terwijl onze toekomst onzeker is".

Dat is krabben waar het jeukt.
Klimaatonkenners daargelaten: een béétje boer voelt aan zijn water dat er van alles mis gaat - en wil heus wel.
Helaas is de overheid een onbetrouwbare partner gebleken -
"maar deze clubs houden het verrotte systeem in stand".
(Al dan niet met lobbyen bij cda en vvd.)

Mind: de Christenunie pleit voor gezinsbedrijven.
'Als die nou eens uit de greep van de rijke agrofirmboys kwamen... '

A ware?
Weet gelukkig beter.
Ze staan achter de boeren en achter de schermen helpen ze waar ze kunnen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 09:25

purny schreef:

De regeringspartijen zijn heel blij met de uit de hand gelopen protesten. Dit soort schrijnende verhalen boeit ze dan ook niet. Zijn ze alleen maar blij mee. Straks is de steun van burgers verdwenen en dan kan de overheid geruisloos binnen halen.

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 09:30

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 09:36

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 09:39

rien10 schreef:
MairiMacBran schreef:

Het is niet de bedoeling dat er zomaar links geplaatst worden. Graag wat informatie over de link. Zoals inhoud van het stuk, de bron.

Sorry. Protesterende boeren vormen een erehaag voor langsrijdende rouwstoet. Tubantia.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 09:40

MairiMacBran

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 09:43

Ja. Ik vond het wel een positieve tegenhanger tegenover het geweld en intimidatie.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 09:44

MairiMacBran schreef:

Dát is netjes demonstreren. Respect voor deze boeren :j

@Loriene: wauw, de onzin die jij schrijft zeg. Echt jammer dat jouw vele berichten -waarvan je keer op keer de quote weer verprutst- de rest ondersneeuwen. Misschien als jij jouw wappie-taal even weglaat, dat mensen hier oprechte verhalen en meningen van de boeren kunnen horen en zo een goed beeld van de situatie kunnen krijgen (incl. begrip voor de meeste boeren, die wel netjes demonstreren).

Jouw posts zorgen alleen maar voor irritatie, zeker jouw steun voor de rellende groepen binnen deze demonstranten die gewoon voor schade en letsel zorgen. Als jij daadwerkelijk wil dat meer mensen de boeren steunen, dan zou ik als ik jou was stoppen met die extreem-rechtse wappietaal en inhoudelijk dingen delen zoals bijv. Tiepfout en Rebecca doen. Dáár kan ik als leek van leren, dáárdoor snap ik de situatie beter. En als er tegenstrijdige berichten zijn dan kan ik die tegen elkaar afwegen, op basis van de inhoud die besproken is en de bronnen die gegeven worden.

Wat jij doet werkt echt averechts.