Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
loriene schreef:https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/147763 ... J1t2EObVNM
Bergingsbedrijven willen geen trekkers van boeren wegslepen.
Boeren krijgen steeds meer bijval
Spenk schreef:Jij vraagt het je toch af? Ik niet. Waarom zou ik jouw antwoorden dan moeten opzoeken.
Cer schreef:mysa schreef:Europees plafond.. Is dat voor ieder land hetzelfde of wordt dat voor elk land individueel berekend? Als het een algemene richtlijn is, dan snap ik voor nl die lokale problemen wel.
Zoek dat zelf even op![]()
(ik ga nog even een koffie halen)
mysa schreef:Ik heb net dat bericht uit je link gelezen en daar staat het niet in. Of ik kijk scheel.
loriene schreef:Jessix schreef:Ben je ook blij als er straks gewonden vallen? Boeren bekeurd worden, hun trekker in beslag wordt genomen of gearresteerd worden?
Hoop maar dat het goed afloopt en in de eerste plaats voor onze hulpdiensten.
Wanneer er gewonden vallen ligt de schuld bij de overheid.
Hulpdiensten worden gewoon doorgelaten hoor.
En maar weer zeuren hier
loriene schreef:Tuurlijk joh!!
Boeren redden hunzelf wel hoor.
Arresteren?
Voor de rechter?
Hoe kom je daar nou weer bij?
loriene schreef:Die komen straks wel weer vrij hoor.
Cer schreef:Spenk schreef:Ja? Dat zegt toch niks over het stoppen van bedrijven? Minder koeien zijn er ook tov vorig jaar. Tenminste dat was hier eens gedeeld.
Ja, precies, dus ik snap jouw post over de varkens niet helemaal..gezien het bij de koeien ook gezakt is. Wellicht door uitkoop, maar wellicht door andere bedrijfsvoering..
Daarnaast, als we als land al onder het EU plafond zitten, dan zijn we best goed bezig, toch?
Ook met dierenwelzijn (filmpje waar Elnienjo naar verwijst).. wil niet zeggen dat het niet beter kan, maar het gaat dus niet verrot slecht en er valt in andere landen blijkbaar zeker nog winst te behalen.. ben benieuwd wanneer er daar wat gaat veranderen
elnienjo schreef:Popstra schreef:Politie loopt ook op zn tandvlees de laatste jaren.
De politie en andere beroepsgroepen die op hun tandvlees lopen zouden zich juist aan moeten sluiten bij de protesten. Nu is de tijd om door te pakken en de regering te laten merken dat ze echt wat moeten veranderen.
purny schreef:En hierdoor krijg ik steeds meer een hekel aan de boerenprotesten:
https://www.ad.nl/binnenland/zoons-staan-vast-door-blokkades-boeren-terwijl-vader-in-ziekenhuis-stervende-is-greep-ons-allemaal-aan~acb30a32/
Protestboeren hebben dinsdag onbedoeld een stervende longpatiënt onnodig laten lijden. Dat blijkt uit het verhaal van longarts Arnold Huisman (48) van ziekenhuis Isala in Zwolle. ,,Drie zoons van de man zaten vast op de snelweg: ze konden niet verder door blokkades die boeren hadden opgeworpen.’’(premium)
En dan de distributiecentra blokkeren. Vuurwerk naar hulpverleners gooien en ga zo maar door...
Ik koop geen nederlandse groente meer.
Janneke2 schreef:... ik zou het prima vinden als de boeren Schiphol blokkeren,
en Tata/hoogovens.
En wat prikacties in de Rotterdamse haven (veel schepen op smerige brandstof, het havenbedrijf zelf is aan het verduurzamen).
Maar eigenlijk hoop ik op acties tegen luitjes als
Van Drie, A-ware en De r/Heus.
"Wij boeren zijn jullie verdienmodel"
"Jullie maken miljoenen winst terwijl onze toekomst onzeker is".
Dat is krabben waar het jeukt.
Klimaatonkenners daargelaten: een béétje boer voelt aan zijn water dat er van alles mis gaat - en wil heus wel.
Helaas is de overheid een onbetrouwbare partner gebleken -
"maar deze clubs houden het verrotte systeem in stand".
(Al dan niet met lobbyen bij cda en vvd.)
Mind: de Christenunie pleit voor gezinsbedrijven.
'Als die nou eens uit de greep van de rijke agrofirmboys kwamen... '
purny schreef:En hierdoor krijg ik steeds meer een hekel aan de boerenprotesten:
https://www.ad.nl/binnenland/zoons-staan-vast-door-blokkades-boeren-terwijl-vader-in-ziekenhuis-stervende-is-greep-ons-allemaal-aan~acb30a32/
Protestboeren hebben dinsdag onbedoeld een stervende longpatiënt onnodig laten lijden. Dat blijkt uit het verhaal van longarts Arnold Huisman (48) van ziekenhuis Isala in Zwolle. ,,Drie zoons van de man zaten vast op de snelweg: ze konden niet verder door blokkades die boeren hadden opgeworpen.’’(premium)
En dan de distributiecentra blokkeren. Vuurwerk naar hulpverleners gooien en ga zo maar door...
Ik koop geen nederlandse groente meer.
MairiMacBran schreef: