Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 17:45

Cyella schreef:
Pfff, vind dat zo'n onzin. Dus omdat die persoon óók Nederlands is, is het meteen een volledige Nederlander?

Dat vind ik ook zo'n onzin. :j miss. voelde die persoon zich wel 100% Maleisisch en totaal niet Nederlander?

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 17:50

Over 30 jaar krijgen landen weer ruzie dat bepaalde namen op verschillende monumenten, dus dubbel voorkomen. |(

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 18:16

gohya schreef:
Cyella schreef:
Pfff, vind dat zo'n onzin. Dus omdat die persoon óók Nederlands is, is het meteen een volledige Nederlander?

Dat vind ik ook zo'n onzin. :j miss. voelde die persoon zich wel 100% Maleisisch en totaal niet Nederlander?

Volgens mij wordt dat gedaan op aanvraag van directe betrokkenen (zoals familie). Iemand die zijn of haar hele leven in Nederland woont kan evengoed een Maleisisch paspoort bezitten. Degene heeft daar onvermijdelijk mee gereisd, gezien de eerdere telling, omdat dat wellicht beter uitkwam. Misschien omdat deze persoon geen Nederlands paspoort (niet verplicht) bezit en daarom dus op zijn of haar Maleisische paspoort heeft gereisd. We'll never know.

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 18:24

Maakt het nou wat uit.....NL of niet, elk slachtoffer ongeacht zijn afkomst is toch een te veel. :(

LadyMadonna

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 18:25

Diverse geoogste graanvelden staan inmiddels in brand. Dit wordt gedaan om de grond goed vruchtbaar te krijgen... Maar op dit moment lijkt het me niet bepaald handig...

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 18:26

BootsScoot schreef:
Maakt het nou wat uit.....NL of niet, elk slachtoffer ongeacht zijn afkomst is toch een te veel. :(

Klopt! En daarom vind ik net dat het belachelijk is dat ze zoiets aanpassen. Is net alsof ze willen overkomen: Nóg een Nederlander is gestorven dus het is nóg erger. Terwijl er in totaal niemand bij of af gaat, dus het wordt niet minder of meer erg. Gewoon zo laten, of niet zo uitgebreid in het nieuws laten komen. Ieder slachtoffer is een slachtoffer te veel..

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 18:27

En zo is dat..... :j

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 18:43

Ik denk echt niet dat dat de reden van het aanpassen is hoor. Belachelijk is het namelijk helemaal, in het kader van het onderzoek, niet.

Het is de media die er opnieuw bovenop duikt en er een big issue van maakt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 18:44

Laten we er gewoon even vanuit gaan dat ze het doen uit goede bedoelingen ;)

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 18:45

pmarena schreef:
Laten we er gewoon even vanuit gaan dat ze het doen uit goede bedoelingen ;)

Dat sowieso! De onderzoekers tenminste (:

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 19:28

ceasario schreef:
joostvangestel schreef:
Overigens is er wel een erger scenario te bedenken dan dat Poetin achter de wapenleveranties zit. Dat scenario is als Poetin er niets van wist. Misschien niet erg waarschijnlijk, maar als Poetin zijn eigen leger niet in de hand heeft, dan is dit maar een kleine voorbode van wat er allemaal kan gebeuren.

Inmiddels een ander verhaal. :+

http://www.independent.co.uk/news/world ... 38764.html

Wauw, zoiets zou toch een mooie uitweg zijn lijkt mij op het eerste gezicht? Of mis ik iets? :)

- Laat Putin lekker de Krim hebben, die mensen daar willen toch al bij Rusland horen zover ik het heb begrepen :)
- Ukraïne krijgt een economische boost en een goede gas-deal
- EU kan de handelsbanden aanhalen met Ukraïne
- Ukraïne sluit zich niet aan bij de NATO waardoor Putin zich niet belaagd hoeft te voelen

Lijkt me toch een voor alle partijen heel interessante deal?

Kunnen alle partijen natuurlijk wel nog wat aan willen schaven, maar zoiets zal toch de oplossing moeten worden lijkt me :)

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 20:31

pmarena schreef:
- Laat Putin lekker de Krim hebben, die mensen daar willen toch al bij Rusland horen zover ik het heb begrepen :)

Waarom denk je dat Putin de Krim wilde hebben? Omdat hij dat zo leuk vond voor de lokale bevolking..? :+
Laatst bijgewerkt door Sientje op 31-07-14 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 20:44

De zoon van een goede vriendin van mijn moeder, wat ook haar ex is uitgezonden naar het gebied..
Gatsie ik zou het werk niet willen doen!

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 20:45

'Voor Oekraïne is de toekomst van de Krim een kwestie van lijfsbehoud. De Krim hoort sinds 1954 bij Oekraïne. Als het gebied zich afsplitst of aansluit bij Rusland, wordt gevreesd dat ook het oosten van Oekraïne breekt met de nieuwe machthebbers in Kiev. Oekraïne wordt dan zo goed als gehalveerd.

Ook economisch is de Krim voor Oekraïne van belang. Het schiereiland leeft van de landbouw en het toerisme. In de zomer liggen de stranden bij Jalta vol. En in 2010 deden 118 cruiseschepen havens op de Krim aan - dat is goed verdienen.

Misschien nog wel belangrijker is dat Oekraïne zich niet door Rusland wil laten kleineren. Het beschouwt de Russische troepenbewegingen op de Krim als een invasie en een inbreuk op zijn soevereiniteit. Interim-premier Jatsenjoek zei vanochtend (3 maart jl.) dat zijn land de Krim nooit zal afstaan.'

Bron: http://nos.nl/artikel/618491-waarom-de- ... jk-is.html

Tot ik dit (eerder) las, had ik ook geen idee...
Is dus geen simpele kwestie van 'laten we het maar aan Poetin geven'.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 20:58

Psst... stefje... je hebt het nergens over de zeevloot ;)

Want ik lees in hetzelfde artikel dit: De Russische Zwarte Zeevloot is al meer dan 200 jaar gestationeerd op de Krim, dat sinds de jaren 90 'vreemd terrein' is voor Rusland. Afgesproken is dat Moskou de basis in Sebastopol tot 2042 mag gebruiken.

Dat Rusland nu zijn spierballen laat zien, bewijst het grote strategische belang van de basis. Het is voor Rusland de snelste toegang tot de Middellandse Zee. Bovendien is de haven van Sebastopol ook in de winter ijsvrij.

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 09:42

Sientje, ik citeerde slechts enkele regels, om aan te geven dat de Krim niet zo maar een stukje grond is, omdat er eerder werd gezegd "Laat Putin lekker de Krim hebben, die mensen daar willen toch al bij Rusland horen ...". Ik kan hier niet het hele artikel kopiëren. Vandaar de bronverwijzing :-).

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 10:31

Tja, Ukraïne kan zoveel willen maar in hun eigen belang zou het wel een overweging waard kunnen zijn om handig samen te werken met Rusland.

En het zou hen ook wel sieren als ze inwoners van regio's een keuze laten of ze wel bij Ukraïne willen horen, en deze mensen niet domweg aanvallen wanneer d.m.v. een stemming het merendeel van het volk besluit dat ze zich af willen scheiden van Ukraïne :=

Niet alleen aan je eigen belang denken maar een goed evenwicht vinden tussen je eigen belang, dat van je buren, en dat van de bewoners van een regio lijkt mij persoonlijk de meest fatsoenlijke oplossing.

Maar zo fatsoenlijk lijkt ook Ukraïne tot nu toe niet te zijn :=

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 10:34

Maar als een Rus die in de Oekraïne woont,zó graag bij Rusland wil horen,waarom gaat die dan niet in Rusland wonen? wat is het probleem om dat niet te doen? Het grootste deel v.d. bevolking wil NIET onder Rusland vallen.Moeten die zich dan maar op offeren? dat kan toch niet.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 10:37

gohya schreef:
Maar als een Rus die in de Oekraïne woont,zó graag bij Rusland wil horen,waarom gaat die dan niet in Rusland wonen? wat is het probleem om dat niet te doen? Het grootste deel v.d. bevolking wil NIET onder Rusland vallen.Moeten die zich dan maar op offeren? dat kan toch niet.

Het grootste deel van de bevolking in Oekraïne of het grootste deel van de bevolking in dat gebied? En uit welke bron? Want dat maakt nogal een verschil.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 11:16

gohya schreef:

Familie, werk, etc.. Dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen?

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 11:17

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 11:18

LadyMadonna schreef:
gohya schreef:

Familie, werk, etc.. Dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen?

Dus als ik liever duitser wil zijn maar om familie niet daarheen wil. Dan is het een puike oplossing om zuid oostdrenthe maar duits te maken? Dat is toch compleet de omgekeerde wereld....

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 11:21

Cyella schreef:
BootsScoot schreef:

Klopt! En daarom vind ik net dat het belachelijk is dat ze zoiets aanpassen. Is net alsof ze willen overkomen: Nóg een Nederlander is gestorven dus het is nóg erger. Terwijl er in totaal niemand bij of af gaat, dus het wordt niet minder of meer erg. Gewoon zo laten, of niet zo uitgebreid in het nieuws laten komen. Ieder slachtoffer is een slachtoffer te veel..

Het gaat er gewoon om wat de oorspronkelijke herkomst is van een persoon als ie 2 paspoorten heeft, maak het nou niet moeilijker of zwaarder dan het is.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 11:23

gohya schreef:

Omdat het eerst Russisch was... wellicht .. en hij in die omgeving gewoon geboren en getogen is en daar dus wil blijven??
Denk eens aan de geschillen van België en Nederland, die hebben (vroeger dan wel) ook jaren over grenzen en taal en provincies gevochten over waar iets bijhoorde of niet..

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 11:23