Verschillende dreigingen tegen Wilders om film

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Verschillende dreigingen tegen Wilders om film

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 19:51

Redrumfox schreef:
Ik heb me niet helemaal goed uitgedrukt geloof ik (mijn fout Knipoog ). Ik vind het zeker niet terecht dat een heel land uitgemoord wordt omdat 1 of andere mafkees een ander geloof belachelijk loopt te maken en omdat die mafkees toevallig óók een Nederlander is. Maar ik vind het wél terecht dat de mensen er zo fel op reageren: dat lijkt me helemaal niet vreemd. Stel dat iemand over jouw kind (ik weet niet of je een kind hebt, maar stel..) zou zeggen dat het een vervelend asociaal rotkind is en dat die niet in deze stad/dit dorp mag wonen omdat hij/zij een gevaar is voor de samenleving etc. Dat zou je toch ook niet pikken?

Nee dan steek ik hun huis in brand Haha!

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 19:51

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 05-03-24 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 19:52

@ Shirley: dit is wat op internet staat:
Filmmaker Geert Wilders doet een grote knieval. Hij gaat moslims aanspreken in hun eigen taal, te beginnen met de titel van zijn film die dus 'Fitna' (فتنة) gaat heten. Dat zegt ons geen zak, maar het schijnt 'het kwaad' of beproeving te betekenen. Of zoals Wilders zegt: "Ik wilde per se een term die in de Koran voorkomt." Nou ja, dan halen we Wikipedia er maar bij: fitna:periode van chaos, evenzo de tijd van de apocalyps. De film gaat dus eigenlijk Apocalypse Now heten. Toegegeven, briljant gekozen van Wilders. Hij gaat in de GPD-bladen nog even verder over de reden van de 15-minuten durende 'film' :"De islam is de meest recente beproeving voor de westerse democratieën, na die van het nazisme en het communisme''. Dat wordt dus wel opschalen naar terreurcode rood, even niet met het vliegtuig en niet met de bus. En waarschuw familieleden in het Midden-Oosten alvast. Waarom? De film gaat eindigen met een prent van de profeet Mohammed. Met die prent gaat iets gebeuren, maar Wilders wil nog niet zeggen wat...
@ Faye: ROFL

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 19:55

Het feit dat hij de Profeet erbij betrekt vind ik ronduit belachelijk: dat is voor mij echt de druppel. Mensen die spotten met de Profeet Mohammed (v.z.m.h) doen het niet om de negatieve kanten van de Islam te laten zien aan de wereld (want ja die zijn er; geen enkel geloof is helemaal perfect), maar doet het om de Islam en diens volgelingen ten schande te maken.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 19:56

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 05-03-24 20:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 19:57

Tja, ik heb zo mijn eigen mening over de Profeet, en mij gaan soms de haren overeind staan als weer eens iemand vertelt wat voor geweldig goed mens hij was. Nagelbijten / Gniffelen

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 19:58

merel_gomez schreef:
phoe ben benieuwd, gaat niet raar opkijken als straks wilders met een kogel door boort is

En op het moment dat dat gebeurd is het hek helemaal van de dam. Nagelbijten / Gniffelen

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 19:59

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 05-03-24 20:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 20:01

Daarom vroeg ik dus ook wanneer die presentie nou is, want je kunt er de donder op zeggen dat er iets gaat gebeuren. De confrontatie gaat komen, hoe dan ook... Al moet ik zeggen dat ik het dapper vind van Wilders om als nog in het openbaar zo'n presentatie te gaan houden en het ook nog van te voren aan te kondigen.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 20:03

.

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 20:06

er zijn al veiligheidsmaatregelen getroffen voor als de film openbaar gemaakt gaat worden...
(de ME is al klaar gestoomd) Haha!

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 20:08

Mystica schreef:
Tja, ik heb zo mijn eigen mening over de Profeet, en mij gaan soms de haren overeind staan als weer eens iemand vertelt wat voor geweldig goed mens hij was. Nagelbijten / Gniffelen

Ik ben ook niet helemaal gek van de Profeet (hij heeft in Mekka op een vervelende manier het geloof verspreid en de stad voor zich moeten winnen), maar ik vind de Islam een prachtig geloof en aangezien hij de soera's openbaart heeft en dus de Islam heeft verspreid zul je van mij geen slecht woord over hem horen. Lachen

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 20:09

nils schreef:
er zijn al veiligheidsmaatregelen getroffen voor als de film openbaar gemaakt gaat worden...

Als ik Geert Wilders was zou ik überhaupt mijn huis niet meer uit durven zonder de ME, maar goed.. Huilen van het lachen

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 20:10

merel_gomez schreef:
phoe ben benieuwd, gaat niet raar opkijken als straks wilders met een kogel door boort is

Nee, ik ook niet.
De randdebiel die dat in zijn hoofd haalt zal wel weer als held worden ontvangen, dat kan allemaal wel, want tsja.... hij heeft het vast zelf uitgedaagd Boos!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 20:12

Redrumfox schreef:
Mystica schreef:

Ik ben ook niet helemaal gek van de Profeet (hij heeft in Mekka op een vervelende manier het geloof verspreid en de stad voor zich moeten winnen), maar ik vind de Islam een prachtig geloof en aangezien hij de soera's openbaart heeft en dus de Islam heeft verspreid zul je van mij geen slecht woord over hem horen. Lachen

Daarom splits ik mijn mening ook op in "moslim" en "mohammedaan". Het schijnt dat echte moslims ook helemaal niet van deze term gedient zijn. Clown

Redrumfox

Verstandig; dat wordt inderdaad niet zo gewaardeerd nee. Clown

Anoniem

In zekere zin heeft hij het dan ook zelf uitgedaagd: Hij wéét dat het kan gebeuren en toch brengt hij de film uit. Maargoed, ik weet de inhoud van de film niet dus kan niet zeggen of het kan of niet kan.

Nils

Redrumfox schreef:
nils schreef:

Als ik Geert Wilders was zou ik überhaupt mijn huis niet meer uit durven zonder de ME, maar goed.. Huilen van het lachen

de ME is niet bedoeld voor wilders maar voor ''nederland''...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 20:13

Nou met die ME voel ik me heel erg veilig. Not. Huilen van het lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 20:15

Nou laten we vooral niets meer zeggen. Laten we het stenigen van vrouwen vooral niet veroordelen, of er in ieder geval niets over zeggen. Laten we eerwaraak maar toelaten, want anders veroordelen en beledigen we een soort mens, kortom, geef onze identiteit maar op, wat is onze democratie eigenlijk waard? Niets toch?

Lyonesse

Of we wel zo veel aan de ME gaan hebben is natuurlijk afwachten. Er zijn genoeg scennario's te bedenken waarin de hele ME ook in 1 keer zijn lampje uit heeft. Clown

@ Redrum: Gewoon intresse hoor: maar kan ik daar uit opmaken dat de meeste moslims het helemaal niet zo op hebben met Mohammed? Clown

Nils

Juul schreef:
Nou met die ME voel ik me heel erg veilig. Not. Huilen van het lachen

ach beter iets dan niets Vork

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 20:16

nils schreef:
Redrumfox schreef:

de ME is niet bedoeld voor wilders maar voor ''nederland''...

O heb altijd gedacht dat dat een soort van bodyguards waren.. Slapen

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 20:18

Mystica schreef:
@ Redrum: Gewoon intresse hoor: maar kan ik daar uit opmaken dat de meeste moslims het helemaal niet zo op hebben met Mohammed? Clown

Haha nee je zit er behoorlijk naast! Haha! Het is juist uit respect: de Profeet is belangrijker dan zijzelf qua status, ze willen niet dat hij vergelijken wordt met iemand die minder is. Lachen

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 20:19

Juul schreef:
In zekere zin heeft hij het dan ook zelf uitgedaagd: Hij wéét dat het kan gebeuren en toch brengt hij de film uit. Maargoed, ik weet de inhoud van de film niet dus kan niet zeggen of het kan of niet kan.

PARDON???!!!

Ik snap werkelijk niet hoe mensen toch op dit soort bekrompen ideeen komen. Is het allemaal maar goed te keuren dat eerste de beste imbeciel die vind dat hij of nog erger... zn geloof... beledigd wordt het heft maar in eigen handen neemt en iemands leven ontneemt?

BLEGH! Hier kan ik nou met mijn pet echt niet bij.....

Zelfs al zou Wilders uitdagen, dan nog is het gewoon niet normaal dat 'men' het 'normaal' vind dat je dan blijkbaar het risico loopt overhoop gestoken/geslacht te worden