Teken de petitie, zeg NEE tegen het rookverbod in de horeca

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Schimmelig

Re: Teken de petitie, zeg NEE tegen het rookverbod in de horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 13:35

Chiqa schreef:
IKbenEllen schreef:
Jij loopt heel het restaurant / cafe af of iemand er bewaar tegen heeft? Sorry, geloof er geen bal van.

Jammer dat je het niet geloofd, zegt meer over jou dan over mij maar ik vraag het dus wel vriendelijk, verassend he? Knipoog
Maar zoals ik al zei als ze spastisch gaan lopen doen zal ik er geen peuk minder om roken nu het nog mag.
Als de horeca rookvrij wordt verwacht ik een complete leegloop.
Wie wil er nu rookloos bij een stelletje zuurpruimen staan. Knipoog

runningkawa schreef:
En dan gaan juist de niet rokers die nu van ellende thuis blijven weer uit..dus hoezo minder omzet?

Het aantal rokers in de kroeg is altijd nog velen malen meer dan de niet rokers, dus men verwacht een extreme leegloop.

Want rokers zullen dan geen honger en dorst meer hebben natuurlijk. Briljante redenatie al zeg ik het zelf... Pling

Als niet-rokers zich jaren lang hebben aangepast aan jullie kankerverwekkende uitlaatgassen kan dat zeker weten ook andersom. Dat er totale 'leegloop' zou zijn is de grootste poep die ik ooit heb gehoord en je kunt het statistisch gezien niet eens onderbouwen. De omzet van de horeca in landen waar dit verbod al is toegepast is namelijk omhoog gegaan.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 13:36

Chiqa schreef:
Het aantal rokers in de kroeg is altijd nog velen malen meer dan de niet rokers, dus men verwacht een extreme leegloop.

Omdat de niet rokers misschien thuis blijven? Ik ga namelijk bijna niet meer uit, ik heb een virus in mijn keel en door de rook word het alleen maar erger, dus dan maar niet.

En onderzoekje dat mee roken helemaal niet zo schadelijk is hoef ik niet te zien, want iedereen weet dat roken slecht is, hoe je het ook went of keert..

Ik vind het gewoon raar dat veel mensen niet verder kijken dan hun neus lang is en niet zien dat mensen last van hun rook hebben.. Jullie willen roken? Prima, jullie eigen keuze maar val er een ander niet mee lastig..

Oftwel, ik ben blij als alles rookvrij is ( voornamelijk restaurant) of er rookvrije ruimtes zijn.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 13:37

natasja50 schreef:
amberp schreef:
De rokers zijn altijd de l*l.. maak dan een deel rook vrij.. en niet meteen alles..

Laten die rokers zich daar nooit aan gehouden hebben, want dat was al Knipoog . Nee, de niet rokers zijn en waren de l*l en dat wordt hoog tijd dat dat eens veranderd. Zonder rokers hoefden we misschien maar de helft van de ziektekosten te betalen. Boos!

Dat vind ik wel een goeie Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 13:47

runningkawa schreef:
Jij zou het ook maar vervelend vinden dat ik mijn gewoontes waar jij niet van houd toch aan je opgedrongen worden, zelfs op een manier dat je er ziek van wordt...zou je dat willen?
Zeg eens eerlijk?? Lachen

Ik zou gewoon wegblijven heb er alleen geen voorstelling van daar ik niet zou weten waar ik last van zou moeten hebben.

Schimmelig schreef:
Want rokers zullen dan geen honger en dorst meer hebben natuurlijk. Briljante redenatie al zeg ik het zelf...

Ik kom niet in de kroeg om te eten of te drinken hoor, meer voor de gezelligheid Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 13:51

Ben al blij dat de zogezegde niet onderzocht kwestie allesinds van de baan is geveegd Lachen

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 14:13

Ik heb ook net getekend!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 14:23

ja dat weg blijven is wat de niet rokers nu al doen...
Vind je dat niet aso..dat er een groep weg moet blijven omdat andere hun peukie niet buiten willen doen?

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 14:27

Blijkbaar is dat een gedachte die veel rokers delen, slechts een paar denken aan hun medemens en passen zich aan, precies zoals alle rokers zouden moeten!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 14:38

Ik [als roker] pas me altijd aan bij Niet Rokers.Helaas gebeurt dat Nooit andersom wat ook zou moeten dan.Laat ieder in zijn/haar waarde dan is er ook geen negativietijd.Gewoon aan elkaar aanpassen,zo moeilijk is dat toch niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 14:39

Wat moet ik als niet roker dan aapassen betreffende roken?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 14:44

Je kan als niet roker het negatieve commentaar voor je houden?En op een fatsoenlijke manier vragen of iemand ergens anders wil gaan roken omdat je er niet tegen kan?Soms word er zo grof gezegd dat je moet oprotten met je stink sigaret.Dat kan toch ook op een andere manier?Als iemand mij fatsoenlijk vraagt of ik uit zijn/haar buurt wil blijven met die sigaret,dan druk ik me peuk gewoon uit.Nix geen moeite mee.Maar als roker word je soms als aso bekeken en behandeld.Ik behandel niet rokers met respect en vind het zeer verstandig dat ze niet roken.Behandel een roker dan ook met respect en niet als een aso.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 14:46

Ow dat, heb je helemaal gelijk in Ja

Ik zeg niks..ik vertrek...en kom gewoon nooit meer op die plek, want de rokers niet rokers zitten daar dan te dicht bij elkaar (denk aan een restaurant)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 14:49

Kijk en dat zou nou niet moeten dat jij moet vertrekken omdat ze aan het roken zijn.Die personen moeten hun peuk uit drukken of buiten gaan roken.Dat vind ik hoor,want het hoort ook niet dat je rookt tijdens het eten,ook niet als je zelf al klaar ben met eten en anderen nog niet.Als mensen zitten te eten hoor je er NIET te roken,klaar.Ik ga dan naar buiten en rook daar mijn sigaretje.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 14:50

Maar in de kroeg kan je onmogelijk aan iedereen vragen of ze niet willen roken, omdat je allergisch bent. Dus wat betekent dat geen kroeg voor mij Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 14:52

Meestal doen de rokers dat ook niet met de mensen die aan hun tafeltje zitten.
Maar wel bij de mensen bij het tafeltje er langs.
En helaas is het bij sommige restaurants zo dom ingedeeld dat er een heel dun wandje of bloempje staat als scheiding...maar de rook hangt dan nog overal.
Ik kan me voorstellen dat ze een tafel naast mij niet gaan zitten kijken of wij klaar zijn met eten....

Kroeg kom ik idd gewoon niet meer.
Ik meende vroeger dat ik het kater gevoel had van die paar bessen die ik dronk...nu als bob weet ik dat het simpelweg de rook is...

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 14:53

Ik zat gister in de bus en voor mij ging een man zitten die waarschijnlijk net had staat roken, maar die man had zo'n rooklucht om zich heen! Niet normaal, ik kreeg het er benauwd van, terwijl ik (naar mijn weten) gaan cara-patiente ben. Maar mijn oma wel, en die had waarschijnlijk piepend die bus moeten verlaten. Zij kan dus ook nooit ergens heen als ze niet weet hoe het met rokers is, bijv. concerten en allerlei bijeenkomsten. Voor haar zou het leven een stuk makkelijker worden als er een rookverbod komt.

Aanpassen op rokers vind ik echt een lompe opmerking. Jij kiest voor roken, moeten andere daar zich op aanpassen Verward Hoe kan iemand die niet tegen roken kan zich daar op aanpassen?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 14:58

Hoe iemand zich daar kan aanpassen?Door normaal erover te praten en niet alleen maar negatief.Jij weet niet hoe verslavend roken is.Toen ik koos om te roken werd er niet gezegd dat het zo slecht zou zijn,werd reclame gemaakt.Ga nou niet zeggen Jij kiest zelf ervoor om te roken.Als ik in deze tijd had kunnen kiezen was ik er nooit aan begonnen.En wat dacht je van de uitstoot uit fabrieken en sommige auto's?Nee die lucht is zeker wel goed voor je.Of de lucht die uit je spuitbus komt?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 15:01

Wat heeft dat met roken te maken, maak iets niet minder erg door dingen bij te sleuren Lachen

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 15:03

Nee maakt het ook niet minder erg,maar komt wel op hetzelfde neer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 15:05

Maar niet stom bedoelt ofzo, maar als je uit eten gaat / naar een café gaat, is het dan zo erg om een paar uur ofzo niet te roken?

natasja50

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 15:08

gohya schreef:
Hoe iemand zich daar kan aanpassen?Door normaal erover te praten en niet alleen maar negatief.Jij weet niet hoe verslavend roken is.Toen ik koos om te roken werd er niet gezegd dat het zo slecht zou zijn,werd reclame gemaakt.Ga nou niet zeggen Jij kiest zelf ervoor om te roken.Als ik in deze tijd had kunnen kiezen was ik er nooit aan begonnen.En wat dacht je van de uitstoot uit fabrieken en sommige auto's?Nee die lucht is zeker wel goed voor je.Of de lucht die uit je spuitbus komt?

Ik weet niet hoe oud je bent gohya maar ik ben 52. Toen ik begon te roken was ik 16 jaar dus dat is 36 jaar geleden. Toen was al bekend dat roken ongezond was. Reclame maken door de fabrieken was nog niet verboden maar iedereen wist wel degelijk hoe slecht het was voor je longen. Dat is al minstens 40 jaar bekend.

Ik ben 15 jaar geleden gestopt met roken. Rookte 40 zware sigaretten per dag. Zo van de een op de andere dag gestopt. Iedereen kán het. Heb je het er niet voor over dan is puffen in de buitenlucht of in je eigen huisje meer dan genoeg en moet je het er voor over hebben.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 15:10

de eerste keer dat het uitkwam was in 64 geloof ik daarvoor wisten ze het inderdaad niet, maar dan zou ik juist denken dat je ervoor bent je weet hoe erg het is, en door dit kan je mischien mensen stimuleren om te beginnen. Dan zou ik juist van jou gedacht hebben dat je niet zou tekenen

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 15:11

Voor echt verslaafde rokers is dat idd. moeilijk om een paar uur niet te roken.Nicotine is een softDRUGS.Het is zo makkelijk gezegd stop met roken.Als je zelf rookt kan je pas weten hoe het moeilijk het is.

natasja50

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 15:13

gohya schreef:
Voor echt verslaafde rokers is dat idd. moeilijk om een paar uur niet te roken.Nicotine is een softDRUGS.Het is zo makkelijk gezegd stop met roken.Als je zelf rookt kan je pas weten hoe het moeilijk het is.

Ik heb dus ruim 20 jaar stevig gerookt en het is inderdaad moeilijk om te stoppen. Als je het dan zo moeilijk vindt om te stoppen dan heb je het er toch zeker wel voor over om naar buiten te gaan en de niet-rokers te ontzien?

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 15:17

Ik ga niet tekenen, zou blij zijn als ik gewoon in een restaurant o.i.d zou kunnen zitten zonder al die vieze rook.
Vind dat de niet-rokers al lang genoeg hebben aangepast aan de wel-rokers.