Wilders en zijn extreme uitspraken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ronja

Re: Wilders en zijn extreme uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:34

lies schreef:
En toch zit er een kern van waarheid in (Hitler/Wilders vergelijking). Zien jullie dan niet dat Wilders haat zaait tegen een bevolkingsgroep? En er lopen HEEL veel mensen achter hem aan, die continu aan het schelden zijn op allochtonen. Ook al ga je uit van de allerbeste bedoelingen, hij zorgt voor een enorme kloof tussen allochtonen en autochtonen en daarmee ga je de problemen niet oplossen, maar maak je ze alleen maar groter.

Hij speelt in op de angst en het gevoel van de bevolking en het is een populistisch iemand die "antwoorden" geeft op deze angsten van het volk. In die zin zie ik wel een vergelijking ja, eng genoeg. De aanslagen en dergelijke zijn alleen maar olie op het vuur.

Jelle1236

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:34

Castello schreef:
Ik denk dat een heleboel mensen in dit topic eens goed moeten nadenken over de dingen die ze neerschrijven. Wilders begint imo een beetje te lijken op een klein mannetje die 50 jaar geleden ook met dit soort enge ideeën kwam! En ook toen waren er genoeg mensen die er achteraan liepen.

Sorry hoor, maar diegene die eens moet nadenken wat zij hier neerschrijven dat ben jij. Wat kortzichting, beledigend....verbeter de wereld begin bij jezelf.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:35

runningkawa schreef:
idd....ik vind juist die uitspraak pas eng....Wilders heeft het niet over de hele groep, maar over de groep die vertikt te werken, vertikt aan te passen...is heel wat anders dan 50 jaar terug...

Zo begon het toen ook, maar ik vind het ook onzin om dat erbij te halen, juist omdat het de discussie zo vertroebelt. Overigens heeft hij het wel over een hele groep, de moslims, heb hem er nog geen uitzondering op horen maken (maar ik heb geen tijd om alle debatten 24/7 te volgen ).
Ik ben het wat dat betreft wel eens met de hoofdcommissaris van de politie in Amsterdam ( meen ik ) die gisteren bij Paul en Witteman is. Het is goed dat het taboe over deze gevoelens langzaam wegvalt, er moet openlijk over gediscussieerd worden. Wilders verwoordt gevoelens van een groot deel van de bevolking. Dat betekent nog niet dat iedereen het met hem eens hoeft te zijn, of dat hij gelijk heeft. Overigens wijs ik er nogmaals op dat ik me vooral aan de manier waarop Wilders zijn mening naar buiten breng erger, als hij het wat anders zou brengen, zou het echt al een heel ander verhaal wezen. HIj lokt de vergelijking nu een beetje zelf uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:35

lies schreef:
En toch zit er een kern van waarheid in (Hitler/Wilders vergelijking). Zien jullie dan niet dat Wilders haat zaait tegen een bevolkingsgroep? En er lopen HEEL veel mensen achter hem aan, die continu aan het schelden zijn op allochtonen. Ook al ga je uit van de allerbeste bedoelingen, hij zorgt voor een enorme kloof tussen allochtonen en autochtonen en daarmee ga je de problemen niet oplossen, maar maak je ze alleen maar groter.

Totaal niet mee eens
Die kloof maken de lamme takken zelf...de criminelen zelf...en ja die maken het kapot voor mijn schoonzus met een kleurtje, die nog nooit een dag in de WW heeft gezeten.
Idem voor mijn vriendin....

Hij heeft het steeds over de zooi aanpakken...niet over de mensen die gewoon werken...
Zien jullie dat verschil nu niet?

07_Calimero

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:36

Ronja schreef:
vayjoy schreef:
Ja en ? zegt dit ietst over iemands verstand? Er zijn zat topmanagers die ook zonder dikke vette diploma's de top hebben bereikt. Beetje kortzichtig Knipoog

Nee hoor Jan Marijnissen heeft volgens mij niet eens gestudeerd. Het was even in het licht van het grote aantal Moslims dat aan de universiteit studeert en dus niet onderaan de maatschappij bungelt. En die groep wordt heel vaak vergeten, ookal zijn ze nog zo gelovig Knipoog

Snap m! Knipoog Daar zit wat in.... En inderdaad worden die vergeten, door die gene die er een zooi van maken.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:36

Ronja, die worden niet vergeten: daar gaat het in dit topic alleen niet over. Mensen die zich zó gewoon meedoen in een maatschappij die heus ruimte biedt aan andere opvattingen. Mits met respect.

En dat de politiek ver weg staat van het werkelijke leven, dat probleem onderkennen we toch ook met z'n allen?

runningkawa schreef:
En nogmaals, pak het eens aan dat mensen worden uitgebuid...nee, staat 40 uur op papier dus dat wordt klakkeloos aangenomen?
Laar zo'n pakkie op kantoor die er over gaat en dat geloofd 1 maand meedraaien...en hij weet ook anders...

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:37

De koran verbieden heeft echt niet alleen gevolgen voor de buitenlanders die niet werken, het is een algemene inbreuk op de godsdienstvrijheid. Ik zie het onderscheid dat hij maakt dus duidelijk niet. Ik zou wel eens willen zien waar hij dat maakt dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:38

De koran verbieden is ook iets waar ik totaal niet achter sta...
Mensen die kwaad willen doen kwaad, met of zonder boekje Lachen

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:38

runningkawa schreef:
Weinig???
Ik ken er dus echt enorm veel Ja
Heeeeel veel.

Nu is het EU, helaas...maar dat was het niet....
En nogmaals, pak het eens aan dat mensen worden uitgebuid...nee, staat 40 uur op papier dus dat wordt klakkeloos aangenomen?
Laar zo'n pakkie op kantoor die er over gaat en dat geloofd 1 maand meedraaien...en hij weet ook anders...

Klopt die mensen doen dat...maar wat worden ze bedrogen...en dat berog wordt alleen maar groter

Hier in de regio werken heel veel polen (en nog wat scholieren) in de landbouw ander personeel is er ook niet te krijgen.

Dat er veel worden uitgebuit is meer dan schrijnend ben ik helemaal met je eens. Maar er zijn wel degelijk controles zeker omdat er vaak ook zwart betaald wordt en er illegale polen zijn.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:39

runningkawa schreef:
Totaal niet mee eens
Die kloof maken de lamme takken zelf...de criminelen zelf...en ja die maken het kapot voor mijn schoonzus met een kleurtje, die nog nooit een dag in de WW heeft gezeten.

Hij heeft het steeds over de zooi aanpakken...niet over de mensen die gewoon werken...

Nee, hij heeft het continu over Moslims, islamisering, Koran, etc.
Als hij het zou brengen zoals jij het nu stelt, kon het me allemaal geen bal schelen namelijk.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:40

lies schreef:

Ja maar door als regering niet te willen zien wat er in een land leeft werk je dit soort zaken alleen maar in de hand.
Ik zal je wat vertellen over de Nederlandse softheid. Jaren geleden werkte ik op een asielzoekerscentrum. Roemenen kwamen toen naar nederland om vacantie te houden. Ze meldden zich dan aan als asielzoeker en omdat het toen druk was werden ze meteen in een centrum geplaatst. 3-4 weken later werden ze door kennissen opgehaald en gingen dan weer naar huis. Logies, eten en zakgeld verzorgd door nederlandse staat!

Anoniem

Klopt er zijn controles...op donderdag middag bijv...doe die eens op zondag?
Doe die eens om 9 uur savonds in de zomer?

En ik weet dat er ander personeel te krijgen is...genoeg zelfs...maar nogmaals, die wil men niet en dan zeggen ze, ik heb nu geen personeel nodig...maar je ziet wel een paar andere die week binnenkomen Haha!

Chubby

Wilders' ideeen zou ook niet letterlijk aangenomen moeten worden. Dat kan inderdaad gevaarlijk zijn bij mensen die geen nuances kennen.

P. Fortuijn was wat dat aan gaat een stuk genuanceerder. En wie weet kan mevrouw Verdonk wat nuance aanbrengen wanneer zij en meneer Wilders de handen in een slaan.

Ronja

Dat criminaliteit aangepakt moet worden lijkt mij niet meer dan logisch Lachen En dat mensen gemotiveerd moeten worden om constructief mee te werken aan de maatschappij ook trouwens. Dat vindt toch iedereen?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:41

Omdat daar ook de meeste problematiek van komt, behalve polen en albaniers en afrikanen, als hij over chinese of amerikanen in nederland heeft daar (uitzondering) nagelaten heeft niemand last van, en een stuk minder in de meerderheid

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:43

@RK: Als mensen niet in de tuinbouw aan de slag willen ( of kunnen ) maar wel ergens anders,maakt dat voor mij persoonlijk weinig verschil, als ze maar uit de uitkeringen blijven. En ik heb het dan over het grote geheel, niet over persoonlijke gevallen, die, en ik meen dit oprecht, heel schrijnend kunnen zijn. Maar die zal je in elk land/systeem/maatschappij houden. Uitbuiting is iets wat overal ter wereld moet worden tegengegaan, en waar in ieder geval hier in de buurt ook zo veel mogelijk ( maar een ambtenaar heeft ook maar 24 uur in zijn dag zitten ) tegen wordt opgetreden. Ook in het weekend ( ik kan alleen voor de omgeving praten waar ik in leef, geen idee hoe het elders in het land is). Maar aangezien de tuinders zelf waarschijnlijk in bepaalde streken een aardige duit in het zakje van de politiek doen, denk ik dat we wat dat betreft een vicieuse cirkel gaan krijgen. Ook een ambtenaar moet naar bestuurders luisteren Knipoog

Edit: grammaticaal foutje
Laatst bijgewerkt door Zesiram op 21-09-07 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:44

Al gehoord in bv afrika hoe ze denken over belgie nederland, je zou dom zijn om niet te komen Lachen zo zie ik het toch, en kan hem geen ongelijk geven Ja

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:45

Is Wilders' vrouw overigens ook geen buitenlandse?

Ik heb jaren geleden ook op een AOC stage gelopen. Wat een narigheid kom je tegen...

Mensen die vertrokken, simpelweg verdwenen en níemand die een idee had waar die mensen heen trokken. Kinderen waar je de oorlog nog in de ogen kon zien, maar waar niets aan werd geholpen. Ouders die op één kamer slapen met hun 5 kinderen.

Als we eens zouden doen wat nodig is, in plaats van allerlei alternatieve ideeen uit de kast halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:45

lies schreef:
runningkawa schreef:
Totaal niet mee eens

Als hij het zou brengen zoals jij het nu stelt, kon het me allemaal geen bal schelen namelijk.

http://www.geertwilders.nl/index.php?op ... 8&Itemid=1

toch haal ik er hier weinig anders uit...

Is het misschien hoe je het wilt lezen? Lachen

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:46

Jep, Hongaarse als ik het goed begrepen heb.

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:46

katiavl schreef:
Al gehoord in bv afrika hoe ze denken over belgie nederland, je zou dom zijn om niet te komen Lachen zo zie ik het toch, en kan hem geen ongelijk geven Ja

Al raden immigranten die hier al zijn het anderen meestal af om te komen, omdat het niet het land van melk en honing blijkt te zijn.

Ik las vandaag dat er mensen zijn die in Roemenië minder dan een euro per uur verdienden, en hier meer dan drie euro per uur. Als je dan de mogelijkheid hebt om hier te komen werken... can you blame them?

Persoonlijk vind ik dat een groter (economisch) probleem voor heel de Europese Unie, dan de Islamisering (wat niet eens een wóórd is)

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:47

Chubby schreef:
Als we eens zouden doen wat nodig is, in plaats van allerlei alternatieve ideeen uit de kast halen.

Wijze woorden Lachen

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:49

Inderdaad, ik zie wel schrijnender problemen dan de 'islamisering'........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:49

erleyne schreef:
@RK: Als mensen niet in de tuinbouw aan de slag willen ( of kunnen ) maar wel ergens anders,maakt dat voor mij persoonlijk weinig verschil, als ze maar uit de uitkeringen blijven. En ik heb het dan over het grote geheel, niet over persoonlijke gevallen, die, en ik meen dit oprecht, heel schrijnend kunnen zijn. Maar die zal ik in elk land/systeem/maatschappij houden. Uitbuiting is iets wat overal ter wereld moet worden tegengegaan, en waar in ieder geval hier in de buurt ook zo veel mogelijk ( maar een ambtenaar heeft ook maar 24 uur in zijn dag zitten ) tegen wordt opgetreden. Ook in het weekend ( ik kan alleen voor de omgeving praten waar ik in leef, geen idee hoe het elders in het land is). Maar aangezien de tuinders zelf waarschijnlijk in bepaalde streken een aardige duit in het zakje van de politiek doen, denk ik dat we wat dat betreft een vicieuse cirkel gaan krijgen. Ook een ambtenaar moet naar bestuurders luisteren Knipoog

Mensen die laag geschoold zijn werken in de tuinbouw die kunnen niet ineens ergens anders aan de slag.
Dan zullen ze eerst daarvoor moeten gaan leren.
En veel mensen in de tuinbouw zijn mensen die graag met de handen werken en niet graag in de boeken zitten, niet graag op kantoor zitten. Niet omdat ze dom zijn, maar graag wat anders doen dan binnen zitten.
Toch word dat werk nu weggenomen...en wat moeten ze dan?
Verplicht wat anders gaan doen omdat er uitgebuit gaat worden?

Ja ambtenaren hebben ook niet meer tijd...maar gebruik die tijd dan nuttig..niet met een inval op een gewone doordeweekse dag....
Maar juist in de tijden dat de Nederlanders bij hun gezin willen zijn (wat de Polen of roemenen niet willen, want hun gezin zit thuis in hun land)

Onze regering is gewoon goed met de kop in het zand steken...en niks doen....
Niks aan de criminaliteit..wie die ook veroorzaakt
Niks aan de werklozen die je best aan de gang kunt brengen als het niet opgevuld word met buitenlandse mensen...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-09-07 13:54, in het totaal 1 keer bewerkt

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:53

runningkawa schreef:
lies schreef:

http://www.geertwilders.nl/index.php?op ... 8&Itemid=1

toch haal ik er hier weinig anders uit...

Is het misschien hoe je het wilt lezen? Lachen

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2007/09 ... 1611D.html
http://www.nrc.nl/binnenland/article771 ... ver_kaftan
http://www.ad.nl/binnenland/article1652108.ece
rtlznieuws
http://www.wereldomroep.nl/actua/nl/ned ... ldersintvw

Zomaar wat recente nieuwsberichten met betrekking tot Wilders' uitspraken.