Proefdieren of gedetineerden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Re: Proefdieren of gedetineerden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 16:49

Welshcobfan schreef:
Dat zou ideaal zijn natuurlijk, maar wat is de kans dat een crimineel tijdens zijn celverblijf in een hersendode toestand komt?

kwestie van de juiste injecties.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 16:52

Mischien kan je dat bij de doodstraf wel opteren

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 16:53

Maar dat valt dan weer onder de doodstraf toch? Knipoog

Bovendien: wat heb je aan een orgaan dat vol injectie rommel (vergif) zit?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 16:55

Welshcobfan schreef:

Feit, en zoals ze daar kunnen prutsen laat ik dat ook liever

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 16:59

Welshcobfan schreef:

Dat laatste is geen punt hoor. Eerst gewoon onder narcose brengen, orgaan eruit. Dan kunnen we vervolgens diegene dichtnaaien en vanzelf dood laten gaan (dan is het geen echte doodstraf maar een jammerlijk neveneffect van de proef) evt geven we ze (volgens Runningkawa) morfine als ze er pijn van ondervinden of we euthaniseren ze (dat doen we met proefdieren immers ook), of we gebruiken ze voor een extra proef om te kijken naar kunstmatige organen en nierdialyse mogenlijkheden. Nefroectomie is niet perse een doodstraf bijvoorbeeld, je legt ze gewoon nog 10 jaar aanhet dialyse apparaat. Transplantatie van het hoornvlies gaan ze ook niet dood van, ze zien gewoon niets meer, wel zo veilig voor de omgeving.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 17:02

Ts wat een geweldig idee.
Kijk de straffen zijn hier gewoon veel te mild, het wordt iedereen te gemakkelijk gemaakt, als je dit nu in het vooruitzicht hebt als je een zwaar misdrijf bega denk ik dat er toch wel wat gasten achter hun oren gaan krabbelen voordat ze wat gaarn uitvreten.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 17:03

Zo 'betalen' ze hun gevangenisverblijf mooi in natura terug Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 17:04

Ja lief toch, dat ik ze nog pijnstillers gun Ja Haha!

Deden hun met verkrachten of vermoorden ook vast niet met verdoving.
Dus schending van de rechten? Tong uitsteken
Nee joh, ben nog veels te lief Haha! Blijkt wel weer Haha!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 17:05

niet té lief word RK, zo kennen we jou niet Knipoog Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 17:06

Oke, zal er mijn volgende post weer rekening mee houden Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 17:08

rk seffes ga ik nog denken dat je geen sadist bent Tong uitsteken

En als ze niets meer zien kosten ze nog meer, want hebben ze specialer verzorging nodig. En denk meer interactie met de begeleiding wat vaak niet zo geliefd is

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 17:12

Dan gaan we iig doucheproducten etc op hun huid testen Haha!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 17:25

Ik kende een jochie (basisschool leeftijd) uit het dorp dat uit een nogal mislukt gezin kwam. Vader was weggelopen, moeder kon de kinderen niet opvoeden ivm zware nekblessure waardoor ze altijd plat moest liggen, zuslief was een borderline gevalletje en had al een stuk of 8 aandacht zoekende zelfmoordpogingen achter de rug en de jongen zelf heeft een licht hersenenprobleem waarbij de zoutconcentraties in de hersenen niet altijd correct gehandhaafd worden. Dit leidde regelmatig tot agressieaanvallen en onbetrouwbaar gedrag. Hij kwam hierdoor wekelijks met de politie in aanraking en werd daarbij vanuit huis dus niet bijgestaan of geholpen. Het hele dorp kende hem. Ouders lieten hun kinderen niet bij hem in de buurt komen want hij was gevaarlijk en een slecht voorbeeld. Volwassenen keken hem vies aan en leerkrachten noemden hem onhandelbaar en legden aan de lopende band straffen op. De enige waar hij soms kwam uithuilen was mijn moeder (willekeurige buurtbewoner) die zijn lot wel aantrok. Helaas heeft hij op een gegeven moment geld gestolen bij mijn ouders. Ze zijn er zelf niet achtergekomen omdat ze het simpel weg nog niet hadden gemist, maar hij kwam het zelf vertellen en was erg verdrietig over het feit dat hij blijkbaar zichzelf niet in de hand had. Uit schaamte en schuldgevoel wilde hij daarna niet meer langskomen. Ik heb hem mu al zeker 10 jaar niet meer gezien en heb ook niet meer over hem gehoord.
Het zal mij echter niets verbazen als ik op een slechte dag in de krant lees dat deze inmiddels volwassen man een hele supermarkt heeft uitgemoord. De kans is groot dat hij dan ook nog vind dat die mensen het hebben verdiend omdat ze hem hun hele leven verkettert hebben.
Denk je dan dat ik zijn organen wil of proeven gedaan wil zien op hem? Nou nee hoor. Ik kan wel janken om onze maatschappij die een onschuldig kind totaal de vernieling ingeholpen hebben en nooit de juiste hulp geboden hebben. Ik voel intense medelijden en voel mij extreem bevoordeeld in mijn normale leven. Helaas zal de grote massa roepen die in hun veilige huisjes zitten met hun schooldiplomas aan de muur : zie je wel dat die jongen niet deugde, ze hadden hem na de jeugdgevangenis nooit meer los mogen laten dat had een hoop onschuldige mensenlevens gescheeld. Volgens onze definities hier mag er vervolgens op hem geexperimenteerd worden. Onze maatschappij is ziek, niet die vermeende misdadigers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 17:28

En dan heb je het smoesje weer, zielige jeugd dit en dat...dan kan 50% van de mensen wel gaan ontsporen....
Ik zeg niet dat het niet erg is voor die jongen, het is juist heel erg...maar er zijn er zoveel waar de jeugd alles behalve leuk was...maar die dan nog steeds normen en waarden houden...misschien juist wel daarom, omdat ze weten wat het is als dat niet thuis is

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 17:30

Ik deel die mening niet, maar dat had je al door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 17:32

Ja had ik al door Lachen
Maar persoonlijk word ik altijd wat simpel van dat smoesje
Ook over de hulp.
Je kan alle hulp ter wereld hebben, maar dat zijn altijd slechts handvaten, je moet er zelf wat mee doen. Anders helpt er niets.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 17:37

Dr. phil moment Haha!

(ik vind dat alleen een rotjeugd onzin is om iets misdadigs te doen, ik ben wel van mening dat als iemand een gediagnostiseerde stoornis heeft waarin ernstig geweldadig/impulsief gedrag voorkomt dat die toch niet toerekeningsvatbaar kan zijn: een flinke hersenfout kun je immers zelf niet veranderen, dat beinvloed je hele leven)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 13-09-07 17:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 17:38

Haha Haha!
Die zegt dat vast ook Ja Lachen

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 17:44

Zo jullie fantasie gaat .. behoorlijk op de loop .......... ehhhhhh fase van tijdelijke ontoerekeningsvatbaarheid ?

Tis echt ongelovelijk ....... jullie komen met voorbeelden als Bush wat ik ook van hem mag vinden sorry hoor ........Wouw 1 kandidaat gevonden ........

De proefdieren zullen jullie dankbaar zijn .......... Clown

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 17:45

maar wel een hele goede kandidaat Haha! ik denk eerder dat heel wat irakezen, amerikanen en veel ander volk ons dankbaar is Nagelbijten / Gniffelen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 17:59

Ik krijg bij de make up proeven bij criminelen, zo een beeld van een gevangenisblok vol met zwaar opgemaakte mannen Huilen van het lachen

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 18:36

runningkawa schreef:
En dan heb je het smoesje weer, zielige jeugd dit en dat...dan kan 50% van de mensen wel gaan ontsporen....
Ik zeg niet dat het niet erg is voor die jongen, het is juist heel erg...maar er zijn er zoveel waar de jeugd alles behalve leuk was...maar die dan nog steeds normen en waarden houden...misschien juist wel daarom, omdat ze weten wat het is als dat niet thuis is

Niet iedereen heeft dezelfde veerkracht. Het is nu eenmaal een feit dat de meeste criminelen die anderen misbruiken of mishandelen, vroeger zelf mishandeld, verwaarloosd of misbruikt zijn. Dat heeft niets met smoesjes te maken. Niet iedereen kan zoiets handelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 18:49

Met je eens
En toch ga ik dan niet zeggen oh ze zijn extra zielig....want dat is nu de trend.
Zielige jeugd dus de hand maar boven de kop houden.
Dat geeft zeker geen voorbeeld in hoe het moet als je een pokke verleden hebt gehad.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 18:53

Ik was er vroeger ook mee eens, maar nu wijk ik toch van men mening af. En dat lees je ook in de forensische profilering.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 18:57

En daar zijn ze mee geholpen?
Dat geeft een voorbeeld naar de maatschappij?