ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Re: ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 15:50

zydeco schreef:
misschien zijn ze zelf ook wel zo hard gaan geloven in hun eigen verhaal
dat ze het daadwerkelijk ook geloven

Het is bevestigd door een psycholoog dat dit inderdaad mogelijk is.
De criminoloog zegt overigens dat, als er een ongeluk is geweest, de juste weg is om een dokter of politie in te schakelen. Zodra ze een lijk gaan verbergen, kun je, in zijn ogen, ook spreken van moord al hebben ze dan niet zelf de hand gehad aan de dood, ze volgden daarna de weg van een moordenaar en niet van een normale ouder. (Als...)

Zelf denk ik ook dat het eerder een ongeluk is geweest, omdat ze er niet waren en ze dat wilden verbergen. Maar ja, de bewijzen en bekentenissen moeten nog boven tafel komen.
Overigens kan een kind ook onder toeziend oog de nek breken...

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 16:07

tuurlijk kan een kind dat ook onder toeziend oog

idd is het dan de juiste weg om een dokter of politie in te schakelen
maar ja een mens kan rare dingen doen in paniek
en hoe ik de ouders persoonlijk inschat is dat aanzien en een goede ouder zijn voor hun belangrijk is
en dan kan het natuurlijk niet dat hun kind iets gebeurd
en dan zoals ik al zei omdat zij waarschijnlijk nalatig zijn geweest , gebaseerd dan op de verhalen dat ze waarschijnlijk niet zijn gaan kijken ( als ik het goed begrepen heb )

en tja als je eenmaal zo'n verhaal verteld als dat ze doen dan kan je natuurlijk niet meer terug

en ik denk ook als je maar lang genoeg volhoud
je er idd in gaat geloven
maar vind het dan raar bv dat ze zo ontwijkend antwoorden op vragen en nu terug willen naar engeland
dan heb je toch het besef lijkt me , dat je aan het liegen bent of iets achter houd
in mijn ogen dan

maar goed speculeren heb je ook niks aan
en ik hoop echt dat dwe waarheid snel boven tafel is
zodat de ouders of gestraft kunnen worden
of als ze er echt niks mee te maken hebben ze zo snel mogelijk de goede hulp krijgen en ze gezuiverd worden van hun blazoen
(alhoewel ik er persoonlijk niet in geloof dat ze er niks mee te maken hebben in welke hoedanigheid dan ook )

ik denk trouwens ook niet dat het nog lang gaat duren voor de waarheid boven tafel komt

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 10:39

Citaat:
'Madeleine gezien in Spaanse stad'
Uitgegeven: 24 augustus 2007 06:58
Laatst gewijzigd: 24 augustus 2007 07:45

AMSTERDAM - De politie onderzoekt of de vermiste Madeleine werkelijk is gezien in de Spaanse stad Cartagena. Dat heeft het Spaanse ministerie van binnenlandse zaken donderdag gezegd.

Twee vrouwen zeggen dat ze het Britse meisje dinsdag zagen in het gezelschap van een man bij een tankstation in het zuidoostelijke Cartagena.

De man stopte het meisje (4) volgens hen snel in de auto en reed weg toen hij merkte dat hij werd bekeken. De politie doorzoekt de regio.

Madeleine verdween begin mei uit een appartement in de Portugese Algarve, terwijl haar ouders aan het dineren waren.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 10:49

Ja maar madeleine is ook al veertien keer in belgie gespot.
Sta toch sceptisch over die berichten Tong uitsteken

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 11:00

Ik vraag me eigenlijk af als die ontvoerder (in de veronderstelling dat ze ontvoerd zou zijn) wel zo stom zou zijn om met die volle media-aandacht gezellig met het meisje te wandelen, terwijl half Europa toch wel maddie's gezicht kent en zeker een buurland als Spanje... Lijkt mij toch dat je met dat kind niet tussen het volk brengt of wel Nagelbijten / Gniffelen .

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 11:03

xKatleentjex schreef:
Ik vraag me eigenlijk af als die ontvoerder (in de veronderstelling dat ze ontvoerd zou zijn) wel zo stom zou zijn om met die volle media-aandacht gezellig met het meisje te wandelen, terwijl half Europa toch wel maddie's gezicht kent en zeker een buurland als Spanje... Lijkt mij toch dat je met dat kind niet tussen het volk brengt of wel Nagelbijten / Gniffelen .

Als je die verhalen hoort van kindjes die jarenlang ontvoert zijn, hebben die niets anders dan de kast gezien.
En als ze geluk hebben een kamer of de kelder. Maar buitenkomen echt niet

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 12:24

Hmmja, en ongeluk zou inderdaad ook goed mogelijk kunnen zijn.

Ouders uit eten, Maddie wordt wakker, wordt bang omdat er niemand is. Klimt uit bed en valt. Ouders komen terug en vinden Maddie dood op de grond, raken in paniek, omdat zij verantwoordelijk zijn voor het alleenlaten van hun kinderen, en verstoppen haar lijk ergens.

Misschien een beetje vergezocht, maar als het een ongeluk was, is dit echt geen slechte theorie over wat er gebeurd kan zijn. Scheve mond

Hoe dan ook; ik hoop dat er snel echt duidelijkheid inkomt.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 12:43

Dat ze overal gespot wordt, is belachelijk. Àls ze al buiten komt, is ze heus van uiterlijk veranderd, dus je moet niet zoeken naar het beeld zoals het bekend is. Bovendien passen daar nog wel een paardduizend kinderen in. Waar ze echt aan te herkennen is, is dat oog, en daar kijkt niemand naar. Of in elk geval, als de politie er naar vraagt, kunnen ze daar niks over zeggen.
De politie is ook sceptisch, maar moet elke tip serieus nemen.

Ik zou mijn kind ook snel wegstoppen als mensen er op een vreemde manier naar staren, je weet immers niet wat ze van haar willen?
Niemand, niemand van de mensen die haar zogenaamd gezien hebben, spreekt haar of begeleider aan. Ze verdenken alleen maar mensen en die zijn nog onschuldig ook.

Kijk, waar die noorse mee kwam: dat het meisje vies was en in pyama en dan niet eens op de arm genomen was (wat je verwacht van een kind in pyama) maar op een afstandje van zo´n man staat en in het engels vroeg:"wanneer mag ik mammie weer zien" , DAT lijkt me nou iets dat je kunt denken, ja, dát klopt niet. Maar, als ik dan hier de hippies bekijk, dan zie ik die scenes ook wel.

MariekeVol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 12:48

Lusitana schreef:
Waar ze echt aan te herkennen is, is dat oog, en daar kijkt niemand naar.

Volgens mij heb ik iets gemist, welk oog?

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 12:49

Dat wou ik net vragen Ja

En die Noorse, waar heeft die haar gezien dan?

MariekeVol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 12:50

Ik heb het al gevonden: Ze heeft een vlek in haar oog?

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 12:54

Hmm. Scheve mond
Nouja, als ik haar zou denken te zien, zou ik daar denk ik (zelfs nu ik het weet) niet eens zo op letten. Ik zou denk ik verbaasd staan kijken..

Bovendien moet je wel erg dichtbij staan wil je iemand's oog goed kunnen zien Scheve mond

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 13:04

Je moet dichtbij staan om er zeker van te zijn dat je iemand herkent. Naar een blond klien meisje wijzen en denken dat het Maddie is, is absurt.

Ze heeft een bruine streep van pupil naar beneden in haar rechteroog(dus als je ervoor staat links). De McCanns hebben juist posters enzo laten maken waarop dat heel goed te zien is (tekeningen enzo) en dat is het ENIGE waar men op zou moeten letten. Als je zo ver weg staat dat je dát niet ziet, sta je ook niet dichtbij genoeg om zeker te kunnen zijn dat het Maddie is, en moet je de politie er gewoon buiten laten, denk ik dan. Als gezegd, er zijn er duizenden die er op een afstandje uitzien als haar.

Het is nog mogelijk een foto te nemen (tegenwoordig doet ieder dat toch met mobieltje) waarbij op vergroting dat oog goed te bekijken valt...

Afbeelding

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 18:54

bron: Ad.nl

Citaat:
‘Maddie is gestorven in hotelkamer’
Door FRANKA HUMMELS

LONDEN - Madeleine McCann is in haar vakantie-appartement omgekomen door een ongeluk. Daar gaat de Portugese politie nu van uit. Van een ontvoering zou geen sprake zijn.

Madeleine McCann verdween op 3 mei 2007 uit de slaapkamer van een Portugees appartement.
Hoewel haar ouders nadrukkelijk niet officieel verdacht zijn, heeft de politie wel gevraagd of ze nog langer in Portugal willen blijven. De politie kan het artsenechtpaar niet vasthouden, maar hun vertrek zou voor het onderzoek wel ongelegen komen, zeggen politiewoordvoerders.

Eerder hadden de McCanns aangekondigd dat ze niet uit Portugal zouden weggaan vóórdat Madeleine was gevonden. Maar het geld voor de zoektocht naar hun vierjarige dochtertje begint op te raken.

De ouders hebben inmiddels ook besloten hun peutertweeling Sean en Amelie te vertellen over de verdwijning van hun zusje. Ze willen proberen om de kinderen een zo normaal mogelijke jeugd te bieden in Groot-Brittannië.

De politie verwacht dat de ontknoping nabij is: volgens hen ontstaat langzamerhand een duidelijker beeld van wat er is gebeurd in de nacht van 3 mei, toen Maddie verdween. Maar vóór er een definitief oordeel komt, wacht de politie de laatste resultaten van bloedtesten af. Dat de in het appartement gevonden bloedsporen niet van Maddie zijn is al bekend, maar van wie dan wel is nog onduidelijk.

Vader Gerry McCann gelooft dat zijn dochtertje midden in de nacht naar Spanje is gebracht. Hij wordt in die gedachte gesteund doordat de Spaanse politie een zoektocht op touw heeft gezet in Cartagena. Twee vrouwen zeggen dat ze het meisje mogelijk hebben gezien bij een benzinepomp. Ze zagen daar een 4-jarig meisje in het gezelschap van een man die zich verdacht gedroeg.

Theorieën in de media doet vader McCann af als ‘speculaties’. Zo meldt een groot dagblad dat één van de vrienden van het echtpaar die mee was op vakantie de nieuwe verdachte is. Ook de politie verwijst dit soort berichten naar de prullenbak.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 19:24

Verdomme, wat een misleidende titel van het AD zeg, schrok me rot...

ennuh, hoe weet iemand nou hoe oud het meisje was welke ze aanzien voor Maddie in Spanje?? Een 4jarig meisje, dat stond vast op dr voorhoofd aangegeven, met dr naam vast erbij ook nog.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 20:54

Dat bedoel ik met de buitenlandse pers die een en ander toch anders aanpakt dan hier....

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 22:57

Ja idd Lusitana, hoewel Nl er ook wat van kan hoor, alleen misleidende titels als deze zijn afschuwelijk voor degene (haar ouders en familie als die er echt niets van weten) die in wanhoop zijn..walgelijk hoor.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 06:53

Citaat:
Madeleine McCann is niet vermoord, maar omgekomen door een ongeluk. Ook is ze reeds in het appartement overleden. Dat is de voorlopige conclusie die de Portugese politie trekt. Het vierjarige Britse meisje verdween op 3 mei 2007 uit het appartement van haar ouders terwijl deze in de buurt dineerden.

De vader van het meisje denkt nog altijd aan een ontvoering naar Spanje, mede doordat de politie in dat land actief op zoek is in Cartegna, na een melding van twee vrouwen die het kind in het gezelschap van een man zagen bij een benzinepomp.

De ouders van het meisje is door de politie gevraagd in Portugal te blijven, dit in het belang van het onderzoek. Doordat ze door het geld voor de zoektocht heenraken overwegen deze echter terug te keren naar het Verenigd Koninkrijk. Eerder gaven ze nog aan Portugal niet te willen verlaten zonder Madeleine.

De politie wacht nog een reeks bloedtesten af. Eerder in het appartement aangetroffen bloedsporen bleken niet van Madeleine te zijn, maar onduidelijk is nog van wie het wel afkomstig is. Een groot dagblad meldde dat één van de vrienden van het echtpaar McCann verdacht zou zijn, maar dat wordt door de politie weersproken.

Behalve Madeleine hebben de McCann's ook een peutertweeling, Sean en Amelie. Zij willen de kleintjes vertellen over de verdwijning van hun oudere zus. De ouders hopen de kinderen een zo normaal mogelijke jeugd te kunnen geven.

www.fok.nl

Het zal wel bijna hetzelfde bericht zijn, maar wilde hem toch even plaatsen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 16:06

Ze doen net of de politie het al weet, maar dat is dus niet zo.

Maar goed, wat hier in de krant stond: De MCCanns gingen om 20.40 aan tafel. En als eerste ging Kate kijken (in tegenstelling tot eerste verklaring dus) om 21.05. Daarna zou Gerry gaan, maar Matthew boodt het aan. Die is niet het appartement ingegaan, maar heeft aan de deur geluisterd en niks gehoord, dus nam aan dat ze sliepen. Vervolgens kwam na een half uur Kate kijken, die er achterkwam dat Maddie weg was. Jane heeft nu ineens om 21.15 een man gezien met een kind op de arm, waar ze eerst geen acht op sloeg, maar achteraf had ze dezelfde pyjama aan als Maddie. (Beetje lastig te zien als een kind op de arm wordt meegenomen, maar goed en oe weet ze welk pyjama Maddie droeg?)

De politie heeft dus ook al verschillende versies gehoord en is daarom erg sceptisch.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 16:39

ik las een lezersbrief die iets noemde wat ik eerder voorbij heb zien komen in ene interview met de McCanns, dat er sprake zou zeijn geweest van het verdoven van de kinderen om ze snel te laten slapen en dat Maddei wellicht een overdosis zou hebben gehad. Gerry wees het van de hand als absurd, maar ik vraag me dan toch af hoe zo´n praatje in de wereld komt, en ook hoe ze net na half negen al aan tafel kunnen zitten, wetende dat de kinderen al vast slapen, terwijkl ze "door een tenniswedstrijd wat laat waren" en als laatste aan tafel kwamen. Dan lijkt mij dat de kinderen dus wat haastig op bed zijn gedaan en die slapen heus niet binnen een paar minuten omdat je een etentje op je hebt wachten. Maar goed, dat zijn speculaties waar ik dus niet de bron van weet, dat heb ik gemist, maar ze zijn er wel. Gezien het feit dat beide ouders arts zijn, is het wel makkelijk voor ze om eventueel te verdoven mete en slaapmiddel. En dan wil je natuurlijk helemaal met man en macht een autopsie (die zeekr had gevolgd) voorkomen....

De McCanns willen ineens geen publiciteit meer, zeggen dat ze alles hebben gedaan om Maddie´s geval onder de aandacht te brengen, dat er niet meer nodig is en dat ze zelf niet in het middelpunt van de belangstelling willen staan. Ze denken dat in Portugal blijven anti-productief is, maar psychisch is het moeilijk om het land te verlaten.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 19:42

Er stond vandaag in de krant dat er wel degelijk een spuit met tranquilizer is gevonden. Ik weet niet hoe ik dat moet noemen in nederlands verdovend/kalmerend middel? En wel op de commode in de slaapkamer van de kinderen. Maar er is geen bloed of urine afgenomen bij de tweeling, dus men kan alleen aannemen dat ze verdoofd zijn om door teslapen , maar het niet bewijzen. Masar dat wijst dan toch ook wel weer op iets met voorbedachtte raadde. De tweeling kon nooit als getuigen gebruikt worden, omdat ze e rgewoon doorheen geslapen zijn.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 20:00

Kan het niet zo zijn dat die spuit gebruikt is door de ontvoerders van Maddie? Of sliepen de kinderen in aparte slaapkamers en lag hij in de slaapkamer van de tweeling?

solina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 20:01

heb ik ook gelezen ja.maar dan dat de spuit in het kastje lag op hun kamer daar..mischien dat ze nu bezwijken zeg maar en de waarheid gaan spreken.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 20:05

Heeft iemand een link naar de site waarop dat staat?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 20:06

Ann schreef:
Kan het niet zo zijn dat die spuit gebruikt is door de ontvoerders van Maddie? Of sliepen de kinderen in aparte slaapkamers en lag hij in de slaapkamer van de tweeling?

Ze sliepen bij elkaar.
Ik denk niet dat een ontvoerder zo onzorgvuldig is zoiets achter te laten. Bovendien zijn er nooit sporen gevonden van andere mensen dan de familie en ik neem aan dat het ding wel op vingerafdrukken onderzocht is, helemaal toen duidelijk werd dat het misschien niet om roof ging.
Vergeet niet dat beide ouders arts zijn.