Ben ik dan echt ( zo) streng opgevoed ???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nickytje

Re: Ben ik dan echt ( zo) streng opgevoed ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 20:32

Ik vind het wel zo fijn dat je tafelgenoten netjes eten. Als er bezoek is, op restaurant enz...
Mijn mama heeft me altijd geleerd met mes en vork te eten (ik neem ze wel verkeerd vast, ik neem m'n mes links), recht zitten, geen arm om je bord heen alsof je je eten moet verdedigen...

Maar nu moet ik toegeven, dat ik soms wel eet als een 'oude belg'... Ik eet meestal alleen samen met m'n moeder, en als ik dan een boer moet laten, dan laat ik die ook. *schaam*
Het komt ook wel voor dat ik eerst m'n vlees snijd, en dan alles alleen met m'n vork opeet. *ook schaam*

MAAR, ik doe dit alleen thuis, als ik alleen ben of met m'n moeder. Ik doe dit eeeecht niet op restaurant, of eender waar er andere mensen bij zijn. Behalve smakken, dat vind ik zo'n walgelijk geluid, als ik dat hoor is mijn honger over.. Lachen

Jaimyliefje

Re: Ben ik dan echt ( zo) streng opgevoed ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 20:42

Uthrick schreef:
Tulandro schreef:
Maar sommige punten die jij noemt vind ik niks met tafelmanieren te maken hebben. Waarom geen drinken tijdens het avondeten?

Omdat je dan veel ( kan) drinken en daardoor je eetlust bederft waardoor je je bord niet leeg eet.

Ik heb er nog 1 trouwens: wij mochten jaaaaarenlang doordeweeks geen frisdrank !
Als we dorst hadden kregen we water, melk of ranja. En echt niet uit bezuiniging hoor, maar puur uit princiepe

wij MOETEN juist altijd drinken tijdens het eten. wel alléén water. dat is goed voor je vertering.. dat het je eetlust bederft.. tsjah als het om water gaat. betekent het dat je aan het eten bent omdat je vocht nodig hebt. daarom eet je meer. dus ik vind het echt geen reden...
verder als je je bord niet leeg eet bij ons thuis.. maakt dat echt niks uit. want wij eten veel (geen vet eten.. maar we lusten wel gewoon alles en we houden wel van lekker eten). nou ja, ik eet wel vrij veel, ik lust eigenlijk alles en dat is mij niet geleerd. ik lust alles behalve friet.. en ik heb best 'aanleg' dus ik moet wel gewoon opletten met eten.
verder pasta op je lepel draaien is ook onzin.. waarom niet langs de rand van je bord? en waarom mag je je boterhammen niet dubbel vouwen?
dat vind ik niets met tafelmanieren te maken hebben. de rest begrijp ik wel. wij hebben ook noooit de TV aan.. ook geen muziek.