Verdonk is gek geworden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

klomp

Re: Verdonk is gek geworden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 13:41

sarabande schreef:

Wederom worden asielzoekers vergeleken met groepen allochtonen die problemen binnen de samenleving opleveren, maar waar noch Rita noch Wilders wat aan kan doen omdat deze een Nederlands paspoort hebben.
Alle vluchtelingen in asielzoekercentra waar ik mee te maken heb gekregen willen graag en liefst direkt aan de slag, velen zijn hoog opgeleid, de meeste meer dan gemotiveerd om oprecht Nederlander te worden en bij te dragen aan de samenleving.
Ze mogen dat helaas maar beperkt en dus kunnen alleen klusachtige dingen vinden waar ze hun advocaat etc van betalen. Geef ze een plek in de maatschappij en deze groep zal voor het grootste deel geruisloos intregeren.

wederom geloof ik dat graag, maar alsnog vind ik dat problemathieken binnen dit land ook eens aangepakt moeten worden. verder kun je dit soort acties niet blijven doen, hoe graag we dit misschien ook zouden willen dat iedereen zich fijn en veilig kan voelen, je kunt simpelweg nederland niet volgooien met alle mensen. laat andere landen ook maar wat op zich nemen. er is al zoveel hommeles tussen nederlanders en buitenlanders, waarom niet eerst die kloof verkleinen en het respect ondeling laten groeien? waarom niet eerst de armoede hier oplossen en de criminaliteit aanpakken? dat kun je toch niet aan de kant zetten?

@zep; omdat ik anders denk, betekend het niet dat jij per direct gelijk zou hebben, verschillende meningen zijn juist goed, anders heb je nooit een discussie Knipoog
het is blijkbaar voor velen niet duidelijk dat dit niet gaat om een machtsspelletje, het gaat er niet om wie er gelijk heeft en wie niet, het gaat erom wat de uitkomst zal zijn van alle beslissingen die er gemaakt worden...of die nu goed of fout zijn dat maakt niet uit.
jammer dat als je een andere mening hebt dat je gelijk wordt beschildert als onwetend...dat zegt meer over diegene dan over mij. ik respecteer andermans mening toch ook? bovendien reageer ik op zeer nette manier, ik praat nergens ongenuanceerd toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 13:44

Ik heb in dit topic regelmatig de redenatie generaal pardon = grenzen wagenwijd openzetten gelezen. Dat lees ik ook in jouw posts terug.

Ik vraag me af waar je (jij en alle anderen die dat roepen) dat op baseert Verward

dat heeft niks te maken met wel of geen gelijk (willen) hebben, gewoon met je informeren over waar het nu eigenlijk over gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 13:59

jaantsje schreef:
Als je hier komt en je vraagt een verblijfsvergunning aan en dit wordt afgewezen dan weet je dat je moet vertrekken. Hierop teken je weer beroep aan en ondertussen ben je zwanger. Bij wie ligt dan de fout?
Verdonk had het al een week opgeschort, dan is ze de kamer toch al tegemoet gekomen?

Wie ben jij om mensen te verbieden om kinderen te krijgen?

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 14:00

@ zep

oh, nee , sorry je begrijpt me verkeerd Lachen

ik heb er in principe niets op tegen om echte asielzoekers in nood op te vangen en zonodig waar dan ook te helpen. ik zei enkel dat je niet alles en iedereen maar kan laten blijven. sommigen zullen toch echt weer terug moeten/ willen keren naar het land van herkomst. uiteraard wel wanneer dit uberhaupt mogelijk is, zeker met het oog op veiligheid. ik bedoel dus dat niet iedereen zomaar een pardon moet krijgen, daar moeten een aantal voorwaarden aan zitten lijkt me.

zo beter uitgelegd?? anders wil ik nog wel mijn best doen om het anders te verwoorden hoor Knipoog

edit; naam toegevoegd aan wie dit bericht bestemd is.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 14:02

nu.nl schreef:
De redding van een broos kabinet is een ramp voor het land," zei fractievoorzitter Geert Wilders van de PVV donderdag. Hij verweet de VVD-bewindslieden dat ze "slappe knieën" en geen "ruggengraat" hebben. Ook verweet hij het CDA "gedraai". De minister-president maakte volgens hem een "pirouette van jewelste."

Volgens mij zit Wilders op ballet. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 14:02

Het generaal pardon heeft niks te maken met toekomstig beleid voor het opvangen van asielzoekers. Het gaat om een groep die op dit moment al in Nederland is.

Het gaat om één beperkte groep mensen, die al jaren in Nederland wonen. Het zegt helemaal niets over het beleid rond mensen die buiten die groep vallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 14:03

Ik schrik echt van de reacties in dit topic. Wat een respect voor de medemens.

Er word alleen maar over wij en zij gesproken, maar volgens mij leven we met zijn allen op deze wereld en is het gewoon ons.......

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 14:03

Het generaal pardon geldt voor een groep mensen die al sinds eind jaren 90 (meen ik) heen en weer wordt geslingerd tussen weg moeten en mogen blijven. In de ogen van velen zijn asielzoekers niks anders dan lastposten, die volledig vrijwillig alles in hun thuisland hebben opgegeven om vervolgens in een land waarvan ze de taal niet spreken met hun gezin proberen een nieuw leven te starten. Veel van deze mensen komen uit landen die verscheurd zijn door burgeroorlogen, door "etnische" zuiveringen en die mensen hebben gedaan wat ook jij (de lezer dus) en ik zou doen; je gaat op zoek naar een veilige plaats. De laatste jaren zijn veel mensen uitgezet, de ene keer met wat meer "succes" dan de andere keer. De groep waar het nú over gaat, is een groep die nu al jaren tussen wal en schip valt, die hier hun leven hebben opgebouwd, die hier hun kinderen een thuis hebben gegeven. Zal daar een "gelukszoeker" tussenzitten? Vast wel, maar dat weegt voor mij absoluut niet op tegen de mensen die diep in de ellende zaten en met niks naar hier zijn gekomen. En om die nu weer terug te sturen naar "niks"?

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 14:11

Zep schreef:
Het generaal pardon heeft niks te maken met toekomstig beleid voor het opvangen van asielzoekers. Het gaat om een groep die op dit moment al in Nederland is.

Het gaat om één beperkte groep mensen, die al jaren in Nederland wonen. Het zegt helemaal niets over het beleid rond mensen die buiten die groep vallen.

dat begrijp ik ook wel zep, die mensen hebben hier hun leven al opgepakt en proberen het beste ervan te maken....snap ik echt allemaal, ook dat nederland die mensen lang hebben laten wachten wat ook ik echt absurt vind, maar je weet dat het moment kon komen, die beslissing was er namelijk al. dat men niet wist wanneer en dat die groep mensen zo lang in wanhoop hebben moeten leven keur ik ook niet goed.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 14:12

klomp schreef:
@ zep

oh, nee , sorry je begrijpt me verkeerd Lachen

ik heb er in principe niets op tegen om echte asielzoekers in nood op te vangen en zonodig waar dan ook te helpen. ik zei enkel dat je niet alles en iedereen maar kan laten blijven. sommigen zullen toch echt weer terug moeten/ willen keren naar het land van herkomst. uiteraard wel wanneer dit uberhaupt mogelijk is, zeker met het oog op veiligheid. ik bedoel dus dat niet iedereen zomaar een pardon moet krijgen, daar moeten een aantal voorwaarden aan zitten lijkt me.

zo beter uitgelegd?? anders wil ik nog wel mijn best doen om het anders te verwoorden hoor Knipoog

edit; naam toegevoegd aan wie dit bericht bestemd is.

Wat nou: alles en iedereen laten blijven..... Je snapt het geloof ik nog steeds niet. De regels voor nieuwe asielzoekers zijn duidelijk vastgesteld. Dit betreft een andere groep (is in dit topic slecht een keer of tig aangehaald) zeer kleine en goed te overziene groep. Daarin veel gezinnen met kinderen die hier geboren zijn. Nergens wordt gezegd dat álle thans hier verblijvende asielzoekers nu pardon moeten krijgen. Van degene waarvoor de procedure net loopt, zal deze gewoon afgewerkt worden en zullen ze uitgezet worden als dat moet. Het gaat dus om een groep die al jaren heen en weer geslingerd wordt omdat het ambtenarenapparaat hier in Nederland kennelijk niet capabel genoeg is om binnen een normale termijn een uitspraak te doen (ja, ja beroep etc. ik weet het, maar dan nog : een beroep doe je als er reden is om dat in te dienen, dus ook daar moet men redelijk snel een antwoord geven).

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 14:14

@netje; jawel, ik begrijp zeker wel dat deze groep buiten de andere nieuwe asielzoekers-regels valt...ik heb eerder het idee dat het niet begrepen wordt wat ik bedoel.

Poehee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 14:49

Als mijn verblijfs vergunning niet verlengd of niet gegeven wordt dan zou ik zelf al vertrekken naar een ander land en niet nog lekker blijven plakken om te kijken of er misschien toch niet of wel een mogelijkheid is om te blijven. Snap zo wie zo die mensen niet, die dat wel doen maar dat is mijn mening.

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 14:53

Pipo schreef:
jaantsje schreef:
Als je hier komt en je vraagt een verblijfsvergunning aan en dit wordt afgewezen dan weet je dat je moet vertrekken. Hierop teken je weer beroep aan en ondertussen ben je zwanger. Bij wie ligt dan de fout?
Verdonk had het al een week opgeschort, dan is ze de kamer toch al tegemoet gekomen?

Waar lees jij dat ik verbied om kinderen te krijgen?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 15:06

Poehee schreef:
Snap zo wie zo die mensen niet

Dat lijkt me duidelijk Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 15:09

Poehee schreef:
Als mijn verblijfs vergunning niet verlengd of niet gegeven wordt dan zou ik zelf al vertrekken naar een ander land en niet nog lekker blijven plakken om te kijken of er misschien toch niet of wel een mogelijkheid is om te blijven. Snap zo wie zo die mensen niet, die dat wel doen maar dat is mijn mening.

Ja lekker makkelijk l*llen als je hoog en droog zit.

Kan jij je uberhaupt een situatie voorbeelden dat je huis en haard achter moet laten omdat je moet kiezen tussen leven en dood?

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 16:33

Poehee schreef:

Da's lekker makkelijk! Zeker nog nooit wat meegemaakt in je leven? Het is vanuit onze welvaartsmaatschappij heel makkelijk om zo te redeneren, maar die mensen hebben niet voor hun plezier alles achter zich gelaten, dat hebben ze gedaan om te overleven. En dat is denk ik een situatie waarbij jij je helemaal niets kan voorstellen, dat je iedere dag het risico loopt om vermoord of verkracht te worden of beiden!

Ik vind het echt ongelooflijk hoe weinig gevoel voor de medemens sommigen hier op kunnen brengen, het is ook niet voor niets dat we voortaan zo'n klote maatschappij hebben, ieder voor zich en god voor ons allen is volgens mij de allesoverheersende gedachte tegenwoordig Misselijk

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 16:35

sarabande schreef:
Wederom worden asielzoekers vergeleken met groepen allochtonen die problemen binnen de samenleving opleveren, maar waar noch Rita noch Wilders wat aan kan doen omdat deze een Nederlands paspoort hebben.
Alle vluchtelingen in asielzoekercentra waar ik mee te maken heb gekregen willen graag en liefst direkt aan de slag, velen zijn hoog opgeleid, de meeste meer dan gemotiveerd om oprecht Nederlander te worden en bij te dragen aan de samenleving.
Ze mogen dat helaas maar beperkt en dus kunnen alleen klusachtige dingen vinden waar ze hun advocaat etc van betalen. Geef ze een plek in de maatschappij en deze groep zal voor het grootste deel geruisloos intregeren.

Asielzoekers werden hier niet vergeleken met allochtonen die de meeste overlast veroorzaken. Er werd gezegd dat we eerst nederland, armoede onder ons eigen volk, criminaliteit onder ons eigen of half eigen volk ed op moeten lossen. Pas dan kunnen we gaan denken over het permanenent binnenhalen en " sponsoren" van asielzoekers.

BTW, dat jij de ervaring hebt dat alle asielzoekers graag hier hun handen uit de mouwen willen steken, wil niet zeggen dat dat ook daadwerkelijk voor alle asielzoekers geldt. Er is hier eens serieus aan een grote groep van die mensen gevraagd of ze zouden willen werken als dat toegestaan zou zijn. Vervolgens stond er een man op, die ons vertelde dat hij helemaal geen zin had om te gaan werken. Zoals hij nu aan zijn geld kwam, beviel hem prima, en hij zou het een belediging vinden als hij na zijn moeilijke leven, bijv. aardappels zou mogen gaan rooien bij een boer oid. Daarna stond een groot deel van de rest van de groep op om voor hem te applaudiseren. Ja, thats the spirit.

* Ik weet, net zo min als dat alle mensen graag willen werken, zijn ook niet alle mensen zo als die uit mijn verhaal.*

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 16:38

Uh het gaat uiteindelijk maar om 700 mensen ofzo!?

@mystica.. overigens is het niet alleen haar ervaring.. ik heb ook die ervaring. Mijn moeder bemiddeld voor vrijwilligers en opdracht gevers. En mensen uit asielzoekerscentra staan te springen om mee te doen in de werkende maatschappij.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 16:41

@ Whiz: Lees het stukje onderaan mij vorige post. Dat gedeelte tussen de sterretjes.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 18:54

slimmerik schreef:
Yvonnelind schreef:
Jah, ik schaam me dood voor sommige Nederlanders, gelukkig zijn er ook nog een hoop die wel gevoel hebben voor de medemens i.p.v. altijd maar te klagen hoe slecht we het hier zelf wel niet hebben en hoe vol het hier wel niet is, BAH.
Ik ga een hapje eten en daarna genieten van alle rijkdommen die ik hier verder nog heb.

Groeten!

Doe dat....ga van je rijkdommen genieten.... paar (10 !!) paarden, lekker buiten wonen en tweeverdiener zijn..... Knipoog

Iets waar je uiteraard hard voor gewerkt hebt maar mijn moeder had die kans niet en heel veel arbeidsongeschikten hier in Nederland ook niet. Mensen zitten in de bijstand en dan kun je weleens héél jaloers worden op die asielzoekers die het als het ware in de schoot geworpen krijgen terwijl voor velen wel degelijk een toekomst is in het land van herkomst.

Misschien moet jij eens wat aan je jaloezie doen en tevreden zijn met wat je hebt. Het enige dat jij van mij weet is dat ik het financieel niet slecht heb. Verder weet je niks... Geld zegt ook niet alles meid, al weet ik dat dat makkelijk praten is wanneer je het zelf goed hebt, dat is echter ook niet altijd zo geweest.
Mijn persoonlijke situatie heeft echter niks te maken met de medemensen op deze wereld die het financieel slechter getroffen hebben. Ik gun iedereen het beste, in tegen stelling tot al die verbitterde en ontevreden mensen die er ook nog in Nederland wonen.
Misschien moet je eens naar een AZC gaan en je er eens in verdiepen wat er werkelijk in de mensen omgaat en of ze werkelijk 'alles in de schoot geworpen krijgen' zoals jij denkt.

Ik ga er weer vandoor, moest even reageren op deze persoon. Lachen

Groetjes!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 19:03

Ik had het idee dat de asielzoekers met het huidige besluit ook niet veel opgeschoten zijn. Nu zitten ze nog langer in onzekerheid...

Ze moeten es goed uitzoeken voor wie een generaal pardon moet gaan gelden.. (je zou toch denken dat ze dat weten)..

Is het zo dat alle asielzoekers in zo'n situatie verkeren dat het levensgevaarlijk is om terug te gaan, eigenlijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 19:11

Pipo schreef:
jaantsje schreef:

Nou Pipo, ik vind dat je wel een verantwoordelijkheid naar je kind hebt. Dus zolang je geen zekerheid hebt of een zeer onzekere toekomst moet je gewoon niet zwanger worden.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 19:15

He Faye, doe toch eens niet zo akelig. Wat is je volgende oplossing? Als zo'n vrouw per ongeluk zwanger raakt, moet ze dan abortus plegen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 19:17

Nee want ik ben tegen abortus. Maar ik vind het wel erg stom en onverantwoordelijk om zwanger te worden als je toekomst zo onzeker is. Heeft niks met akelig zijn te maken, maar met een goede toekomst voor je kind.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 19:20

Uhm.. vaak zijn asielzoekers met gevaar voor eigen leven uit hun geboorteland gevlucht, juist om hun (toekomstige) kinderen een goede toekomst te kunnen bieden.