sarabande schreef:
Wederom worden asielzoekers vergeleken met groepen allochtonen die problemen binnen de samenleving opleveren, maar waar noch Rita noch Wilders wat aan kan doen omdat deze een Nederlands paspoort hebben.
Alle vluchtelingen in asielzoekercentra waar ik mee te maken heb gekregen willen graag en liefst direkt aan de slag, velen zijn hoog opgeleid, de meeste meer dan gemotiveerd om oprecht Nederlander te worden en bij te dragen aan de samenleving.
Ze mogen dat helaas maar beperkt en dus kunnen alleen klusachtige dingen vinden waar ze hun advocaat etc van betalen. Geef ze een plek in de maatschappij en deze groep zal voor het grootste deel geruisloos intregeren.
wederom geloof ik dat graag, maar alsnog vind ik dat problemathieken binnen dit land ook eens aangepakt moeten worden. verder kun je dit soort acties niet blijven doen, hoe graag we dit misschien ook zouden willen dat iedereen zich fijn en veilig kan voelen, je kunt simpelweg nederland niet volgooien met alle mensen. laat andere landen ook maar wat op zich nemen. er is al zoveel hommeles tussen nederlanders en buitenlanders, waarom niet eerst die kloof verkleinen en het respect ondeling laten groeien? waarom niet eerst de armoede hier oplossen en de criminaliteit aanpakken? dat kun je toch niet aan de kant zetten?
@zep; omdat ik anders denk, betekend het niet dat jij per direct gelijk zou hebben, verschillende meningen zijn juist goed, anders heb je nooit een discussie

het is blijkbaar voor velen niet duidelijk dat dit niet gaat om een machtsspelletje, het gaat er niet om wie er gelijk heeft en wie niet, het gaat erom wat de uitkomst zal zijn van alle beslissingen die er gemaakt worden...of die nu goed of fout zijn dat maakt niet uit.
jammer dat als je een andere mening hebt dat je gelijk wordt beschildert als onwetend...dat zegt meer over diegene dan over mij. ik respecteer andermans mening toch ook? bovendien reageer ik op zeer nette manier, ik praat nergens ongenuanceerd toch?