Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SDKuiper schreef:Ik ben tegen abortus vanwege religieuze overtuiging.
ik ben ook tegen seks voor het huwelijk, dus dan komen er ook geen 'ongewilde' kinderen meestal.
ik denk dat als er een kindje in jouw buik groeit, dat dat het plan is van God en dat je niet het recht hebt om dat weg te halen. dan had je maar je verantwoordelijkheid moeten nemen. ik snap dat dit niet het geval is bij een verkrachting
odetteke schreef:En met deze stelling heb ik dan weer moeite.... als je het hebt over een plan van god, dan had god er toch ook voor kunnen zorgen dat je na de verkrachting niet zwanger werd, en als je dan toch zwanger wordt, dan past het toch ook binnen zijn plan?
mirgino schreef:ik denk niet dat je daar zelf over na zal denken,mischien als jij geen kind kan krijgen maar anders denk je daar ook niet aan.
en geloof mij maar dat dat erg vervelend is als iemand dat tegen je zegt
![]()
katiavl schreef:Sommige reacties vind ik maar![]()
Dacht dat iedereen zijn mening moch hebben.
Trouwens als je goed leest, zegt ze dat ze het snapt wanneer iemand verkracht word
Schimmelig schreef:mirgino schreef:ik denk niet dat je daar zelf over na zal denken,mischien als jij geen kind kan krijgen maar anders denk je daar ook niet aan.
![]()
Sterkter nog. Ik weet nog niet of ik uberhaupt vruchtbaar ben, maar adopteren ga ik sowieso doen. Nu al besloten. Ik vind het niet kwetsend. Je wordt alleen met je neus op de feiten gedrukt. Er zijn i.m.o. genoeg kindjes op de wereld en in NL die een veilige thuisbasis kunnen gebruiken.
manie schreef:
Schimmelig schreef:katiavl schreef:Sommige reacties vind ik maar![]()
Dacht dat iedereen zijn mening moch hebben.
Trouwens als je goed leest, zegt ze dat ze het snapt wanneer iemand verkracht word
Het snappen is iets anders, dan het tolereren. Vrouwen die in de meeste Islamitische landen 'verkracht' worden, worden daarna bruut gedumpt, of vermoord door hun man.
Schimmelig schreef:mirgino schreef:ik denk niet dat je daar zelf over na zal denken,mischien als jij geen kind kan krijgen maar anders denk je daar ook niet aan.
![]()
Sterkter nog. Ik weet nog niet of ik uberhaupt vruchtbaar ben, maar adopteren ga ik sowieso doen. Nu al besloten. Ik vind het niet kwetsend. Je wordt alleen met je neus op de feiten gedrukt. Er zijn i.m.o. genoeg kindjes op de wereld en in NL die een veilige thuisbasis kunnen gebruiken.
mirgino schreef:dan is dit een ander verhaal ,jij hebt daar al over nagdacht.
ik was gewoon `gezond`en kon zwanger worden,dan wil je [ik in ieder geval] een nazaat van jezelf
en als mensen dan tegen ons zeiden waarom doe je toch alle moeite ? adopteer toch een kind!
nou dan was ik daar niet blij mee,ik wilde net als ieder ander een eigen kind.
en gelukkig hebben we er 1 gekregen![]()
we hadden er graag meer gewild,maar ook vanwege alle risico`s van de behandelingen zijn we daar niet mee doorgegaan
mijn vriendin heeft er op de natuurlijke weg 6 gebaard,en is nu aan de pil![]()
en deze heeft ze allemaal gewild
odetteke schreef:En met deze stelling heb ik dan weer moeite.... als je het hebt over een plan van god, dan had god er toch ook voor kunnen zorgen dat je na de verkrachting niet zwanger werd, en als je dan toch zwanger wordt, dan past het toch ook binnen zijn plan?
katiavl schreef:Dus ik ben boeddhist, met als gevolg dat ik ook tegen abortus ben in de normale gevallen.
ik snap je vergelijking niet met eermoord eerlijk gezegd.
ladylay schreef:odetteke schreef:En met deze stelling heb ik dan weer moeite.... als je het hebt over een plan van god, dan had god er toch ook voor kunnen zorgen dat je na de verkrachting niet zwanger werd, en als je dan toch zwanger wordt, dan past het toch ook binnen zijn plan?
alles gebeurt met een reden, ook niet leuke dingen.....onthoudt God heeft de mens ook een verantwoordlijking gegeven....
dus baby's die bijvoorbeeld uit verkrachtingen ontstaan, is niet zomaar....klinkt misschien raar voor veel mensen....en dat kan ik me voorstellen....
Schimmelig schreef:mirgino schreef:dan is dit een ander verhaal ,jij hebt daar al over nagdacht.
ik was gewoon `gezond`en kon zwanger worden,dan wil je [ik in ieder geval] een nazaat van jezelf
en als mensen dan tegen ons zeiden waarom doe je toch alle moeite ? adopteer toch een kind!
nou dan was ik daar niet blij mee,ik wilde net als ieder ander een eigen kind.
en gelukkig hebben we er 1 gekregen![]()
we hadden er graag meer gewild,maar ook vanwege alle risico`s van de behandelingen zijn we daar niet mee doorgegaan
mijn vriendin heeft er op de natuurlijke weg 6 gebaard,en is nu aan de pil![]()
en deze heeft ze allemaal gewild
Haha, het was dus een 'ego kwestie'Nazaat van jezelf
Ik begrijp je wel hoor. Zou ik ook willen, alleen ik kap dat denk ik na ééntje af.
Daarna adopteren, al moet ik mij nog wel goed in de materie verdiepen.
Nadya schreef:Ik geloof ook dat alles met een reden gebeurt, ja. Maar een kind ontstaan uit een verkrachting, dat vind ik nogal wat. Dan word je dagelijks herinnerd aan een enorm traumatische gebeurtenis en geloof me, dat is het. Dat gaat te ver, ik zou niet kunnen genieten van zo'n zwangerschap en wat doe je een kind dan aan?
Ik geloof trouwens wel enorm in seks voor het huwelijk, hoor![]()
![]()
. Anders had ik nu mijn dochter ook niet gehad, want getrouwd zijn we nog niet, dat komt later nog wel eens. Wij doen graag alles ietsje anders. Ik geloof niet dat God daar een probleem mee heeft, hoor
mirgino schreef:een ego kwestie??
dan is iedereen in jouw ogen een egoist?
je wilt toch eigenlijk allemaal een kind van jezelf met de partner die je daarvoor uitgekozen hebt? of ben ik nu in een andere tijd beland![]()
en wij zijn ook na 1 kind gestopt,nu hebben we een gezonde zoon,en je weet maar nooit of een 2de kind ook gezond zal zijn.
en we hebben alles trouwens zelf moeten betalen,voor het geval er gedacht word dat de gemeenschap daarvoor op heeft moeten draaien.
er zijn volgens mij meer mensen met een kind van hunzelf dan met een geadopteerd kind.
maar ik heb veel respect voor mensen die adopteren,maar zoals het bij onze kennissen gaat komen ze toch veel hindernissen tegen.
ik vind het een mooi gebaar om te zeggen dat je geen eigen kinderen wilt maar kinderen wilt adopteren,er zijn inderdaad genoeg kinderen in het buitenland die het slecht hebben.
terorita schreef:Nadya schreef:Ik geloof ook dat alles met een reden gebeurt, ja. Maar een kind ontstaan uit een verkrachting, dat vind ik nogal wat. Dan word je dagelijks herinnerd aan een enorm traumatische gebeurtenis en geloof me, dat is het. Dat gaat te ver, ik zou niet kunnen genieten van zo'n zwangerschap en wat doe je een kind dan aan?
Ik geloof trouwens wel enorm in seks voor het huwelijk, hoor![]()
![]()
. Anders had ik nu mijn dochter ook niet gehad, want getrouwd zijn we nog niet, dat komt later nog wel eens. Wij doen graag alles ietsje anders. Ik geloof niet dat God daar een probleem mee heeft, hoor
noem de seks voor het huwleijk gewoon oefenen
Schimmelig schreef:mirgino schreef:een ego kwestie??
dan is iedereen in jouw ogen een egoist?
je wilt toch eigenlijk allemaal een kind van jezelf met de partner die je daarvoor uitgekozen hebt? of ben ik nu in een andere tijd beland![]()
en wij zijn ook na 1 kind gestopt,nu hebben we een gezonde zoon,en je weet maar nooit of een 2de kind ook gezond zal zijn.
en we hebben alles trouwens zelf moeten betalen,voor het geval er gedacht word dat de gemeenschap daarvoor op heeft moeten draaien.
er zijn volgens mij meer mensen met een kind van hunzelf dan met een geadopteerd kind.
maar ik heb veel respect voor mensen die adopteren,maar zoals het bij onze kennissen gaat komen ze toch veel hindernissen tegen.
ik vind het een mooi gebaar om te zeggen dat je geen eigen kinderen wilt maar kinderen wilt adopteren,er zijn inderdaad genoeg kinderen in het buitenland die het slecht hebben.
Jep, we zijn allen egoistisch, maar dat was toch al lang bekend? Niet alleen op dit gebied dus
Da's alleen weer een hele andere discussie. Mijn tekstje was overgens niet naar bedoeld hoor