Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cer schreef:die rigoreuze veranderingen zijn ook denk ik veranderingen die over de vier jaar heen gaan.. dus met verkiezingen en vallende kabinetten vraag ik me altijd af hoe ze een lange termijn planning voor elkaar moeten krijgen
Jildau schreef:Esaqar schreef:Ik ontstip deze even als rechtste stemmer.
Wees gerust. Bokt geeft een enorm vertekend beeld en rechts wint straks weer. Weet dat ik me
eerder zorgen heb gemaakt aan de hand van Bokt peilingen en ze komen gelukkig niet overeen met wat er straks daadwerkelijk gebeurd.
IMANDRA schreef:[
Ik zie vaak comments op social media waarin wordt uitgesproken dat rechts zo goed is en links elke keer Nederland verpest —maar die gaan dus compleet voorbij aan bovenstaande.
Benzz schreef:IMANDRA schreef:[
Ik zie vaak comments op social media waarin wordt uitgesproken dat rechts zo goed is en links elke keer Nederland verpest —maar die gaan dus compleet voorbij aan bovenstaande.
Ik heb het idee als ik op de Socials lees, dat alles wat niet FvD of Pvv is, links is. Mensen hebben geen benul meer wat links of rechts is.
De haat naar links is zo groot, dat mensen niet eens beseffen dat onze verzorgingsstaat: WW uitkering, sociale huurwoningen enz enz. allemaal door links is bedacht en uitgevoerd.
Benzz schreef:IMANDRA schreef:[
Ik heb het idee als ik op de Socials lees, dat alles wat niet FvD of Pvv is, links is. Mensen hebben geen benul meer wat links of rechts is.
De haat naar links is zo groot,dat mensen niet eens beseffen dat onze verzorgingsstaat: WW uitkering, sociale huurwoningen enz enz. allemaal door links is bedacht en uitgevoerd.
journee schreef:Waarschijnlijk net zo groot als de 'haat' naar rechts. Houd het elkaar mooi in evenwicht...
En onder rechts is natuurlijk alles fout gegaan. Behalve dan dat de economie floreert. De werkeloosheid historisch laag is en de gemiddelde Nederlander hun leven een rapportcijfer van 7,7 geeft. Ja, het leven in Nederland is inderdaad bar slecht.
journee schreef:Benzz schreef:Ik heb het idee als ik op de Socials lees, dat alles wat niet FvD of Pvv is, links is. Mensen hebben geen benul meer wat links of rechts is.
De haat naar links is zo groot,dat mensen niet eens beseffen dat onze verzorgingsstaat: WW uitkering, sociale huurwoningen enz enz. allemaal door links is bedacht en uitgevoerd.
Waarschijnlijk net zo groot als de 'haat' naar rechts. Houd het elkaar mooi in evenwicht...
En onder rechts is natuurlijk alles fout gegaan. Behalve dan dat de economie floreert. De werkeloosheid historisch laag is en de gemiddelde Nederlander hun leven een rapportcijfer van 7,7 geeft. Ja, het leven in Nederland is inderdaad bar slecht.
MarlindeRooz schreef:Maar als het allemaal zo goed gaat waarom zijn er dan nu al twee keer in korte tijd gewelddadige demonstraties / rellen geweest vanaf rechts...?
Dan zit er toch een grote ontevredenheid.
IMANDRA schreef:journee schreef:
Waarschijnlijk net zo groot als de 'haat' naar rechts. Houd het elkaar mooi in evenwicht...
Mwah, ik kan prima toegeven dat rechts ook goede dingen heeft gedaan. Dankzij kabinet Rutte zijn we na de crisis snel weer omhoog geklommen en hadden we een buffer voor de Corona tijd.
Dus die haat voor rechts is er bij mij in ieder geval niet. Maar onder rechts zíjn er ook beslissingen gemaakt die gewoon niet zo goed hebben uitgepakt.
Ik vind er persoonlijk wel echt een verschil tussen zitten, kijkende naar haat naar rechts vs. links hoor. Ik merk dat de haat naar links vaak dingen in de schoenen worden geschoven die gewoon niet koppen (zoals iemand anders al zei, sommige mensen zien alles links van PVV/FvD/Ja21 als 'links', dus ook VVD bijvoorbeeld). Terwijl de 'haat' naar rechts vooral draait om bepaalde beslissingen, kritiek op bepaalde uitingen (PVV/FvD). Ik zou dat naar rechts dus eigenlijk niet als haat bestempelen, meer kritiek. Terwijl naar links wel meer ongefundeerde haat is. Links-naar-rechtse-kritiek lijkt vaak meer feitelijkheden te hebben? Puur kijkend naar social media comments hoor, niet algemeen rechts vs linksstemmers. Dus echt de extremen
MarlindeRooz schreef:Maar als het allemaal zo goed gaat waarom zijn er dan nu al twee keer in korte tijd gewelddadige demonstraties / rellen geweest vanaf rechts...?
Cer schreef:MarlindeRooz schreef:Maar als het allemaal zo goed gaat waarom zijn er dan nu al twee keer in korte tijd gewelddadige demonstraties / rellen geweest vanaf rechts...?
is dat groot? Als er een groepje van, hoe hoeveel mensen waren het, gaat rellen?
ik denk dat het ook van deze tijd is dat er erg overdreven wordt.. ja PVV was de grootste geworden, maar nee, dat is niet en masse door heel nederland (alle stemgerechtigden) zo bedacht.
Want als dat zo is, zouden er geen midden of linkse stemmers meer zijn.. en dat is natuurlijk niet zo.
Ook omdat alles wat aandacht krijgt, groeit .. en laten we eerlijk zijn, rechts krijgt enorm veel aandacht. "ja want ze zijn de grootste" .. ja nu wel.
Het zou fijn zijn als midden / links de kiezers op die manier kan bereiken. Maar dat is ook al vaker benoemd. Hoe kunnen die hun kiezers beter bereiken zodat de mensen voor wie zij het doen, ook op hun gaan stemmen..
en ik denk dat veel minder mensen de verkiezingen en de politiek zo nauw volgen als dat hier in dit topic de mensen dat doen.
Ik vind ook dat de laatste jaren het woord "haat" heel makkelijk gebruikt was. Toen ik jong was was dat een heel sterk woord.. maar ik heb nu het idee dat "hekel aan" snel vervangen wordt voor "haat" (vooral onder jongeren)
Bloodymary schreef:Vind dat er ook wel heel luchtig wordt gedaan over het afschaffen van de hypotheekrente. Dat zou weinig effect hebben want gemiddeld zijn de hypotheken maar € 170.000. Ja dat klopt, omdat er ontzettend veel mensen ouder dan 50 zijn die al veel hebben afgelost. Maar starters kunnen dan helemaal geen huis meer kopen en veel jongeren komen in de problemen als ze niet bijna de helft van hun hypotheekrente weer terug ontvangen. De huizenmarkt voor starters en jongeren loopt daardoor alleen maar vaster in plaats van dat deze een impuls krijgt. Ook door verschillende economen al berekend en aangehaald. Maar ze blijven maar kijken naar dat gemiddelde. Dat lage, langlopende hypotheekschuldhouders en nauwelijks iets van merken.
Esaqar schreef:Zijn de "linkse stemmers" niet bang voor de volgende dingen (echt heel nieuwsgierig naar namelijk):
- een minderheid worden in eigen land.
- hoe kan je voor het afschaffen van de hypotheekrenteaftrek zijn?
- werkende mensen gaan telkens meer betalen. Ik ben 28, sta 8 jaar ingeschreven voor een huurwoning, werk 50 uur (in loondienst én als ZZP'er), maar kan geen huis kopen.
- minimumloon naar €18? Dat kán niet.
- uitkeringen hoeven niet mee met minimumloon. Mensen met een uitkering hoeven immers ook geen woon-werk verkeer te rijden dus hebben minder onderhoudskosten aan een auto en brandstofkosten (reiskosten vergoeding vanuit werk dekt lang niet alles meer)
- AZC'ers die extreem overlast geven (sorry, maar hier kan je niet omheen)
Ik wordt als rechtse stemmer Nazi genoemd terwijl ik echt geen volk uit wil roeien hoor.ik wil gewoon begrepen worden, een huis kopen omdat ik wél werk en veilig over straat kunnen. Ik wil gewaardeerd worden als vrouw zijnde en niet lastig gevallen worden.
Bloodymary schreef:Cer schreef:Alleen GL/PvdA geeft meer uit aan zorg, maar dan weer een heel stuk minder aan sociale zekerheid.. wie zijn daar dan de dupe van?
Gewoon weghalen bij de middeninkomens, zoals altijd.
Bloodymary schreef:Vind dat er ook wel heel luchtig wordt gedaan over het afschaffen van de hypotheekrente. Dat zou weinig effect hebben want gemiddeld zijn de hypotheken maar € 170.000. Ja dat klopt, omdat er ontzettend veel mensen ouder dan 50 zijn die al veel hebben afgelost. Maar starters kunnen dan helemaal geen huis meer kopen en veel jongeren komen in de problemen als ze niet bijna de helft van hun hypotheekrente weer terug ontvangen. De huizenmarkt voor starters en jongeren loopt daardoor alleen maar vaster in plaats van dat deze een impuls krijgt. Ook door verschillende economen al berekend en aangehaald. Maar ze blijven maar kijken naar dat gemiddelde. Dat lage, langlopende hypotheekschuldhouders en nauwelijks iets van merken.
Esaqar schreef:Zijn de "linkse stemmers" niet bang voor de volgende dingen (echt heel nieuwsgierig naar namelijk):
- een minderheid worden in eigen land.
Esaqar schreef:- hoe kan je voor het afschaffen van de hypotheekrenteaftrek zijn?
Esaqar schreef:- werkende mensen gaan telkens meer betalen. Ik ben 28, sta 8 jaar ingeschreven voor een huurwoning, werk 50 uur (in loondienst én als ZZP'er), maar kan geen huis kopen.
Esaqar schreef:- minimumloon naar €18? Dat kán niet.
Esaqar schreef:- uitkeringen hoeven niet mee met minimumloon. Mensen met een uitkering hoeven immers ook geen woon-werk verkeer te rijden dus hebben minder onderhoudskosten aan een auto en brandstofkosten (reiskosten vergoeding vanuit werk dekt lang niet alles meer)
Esaqar schreef:- AZC'ers die extreem overlast geven (sorry, maar hier kan je niet omheen)
Esaqar schreef:Ik wordt als rechtse stemmer Nazi genoemd terwijl ik echt geen volk uit wil roeien hoor.ik wil gewoon begrepen worden, een huis kopen omdat ik wél werk en veilig over straat kunnen. Ik wil gewaardeerd worden als vrouw zijnde en niet lastig gevallen worden.