Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Elisa2 schreef:De welvaart hier is opgebouwd door hardwerkende mensen en zal alleen behouden worden door hardwerkende mensen.
Er is al onvoldoende capaciteit in de geestelijke gezondheidszorg voor de eigen mensen.
Ik geloof niet zo dat trauma zorgt voor misbruik. Ik denk dat je van daders geen slachtoffers moet maken. Dat je dan voorbij gaat aan de echte slachtoffers.
_San87_ schreef:BeFunny schreef:Eens en oneens.
Je hebt het nu over seksueel geweld Lisa is niet verkracht "De vermeende dader" bleek wel kort ervoor zich seksueel te hebben vergrepen aan een andere vrouw.
Deze man noem ik een gek. Eentje die niet vrij los had moeten kunnen lopen. En Lisa had de pech tegen hem aan te lopen. Dit heeft niks met Asielzoekers of afkomst te maken. Dat heb ik al eerder gezegd.
Maaaaar als je het breder trekt wat sommigen doen en kijken naar Genocide dan is het zo dat in de westerse cultuur nu hedendaags er veel positief veranderd is. Ook nog heel veel wat mis is.
Maar hedendaags in andere culturen is geweld tegen vrouwen "Normaal" en het doden van een vrouw "eervraak" ook.
Wat heeft genocide ermee te maken?
Citaat:M. is in 2017 veroordeeld wegens mishandeling en bedreiging van twee kinderen en het misbruiken van zeker een van hen. In 2015 is hij veroordeeld wegens poging tot doodslag, omdat hij een stoeptegel van een viaduct had gegooid.
De rechter zei toen dat M. verminderd toerekeningsvatbaar was, omdat hij een autismespectrumstoornis heeft en minderbegaafd is. "Hij is zeer afhankelijk van begeleiding en toezicht en kan op momenten dat deze begeleiding niet aanwezig is impulsief handelen."
Bron: nu.no
MarlindeRooz schreef:Maar wat maakt een asielzoeker dan tot iemand die criminele dingen doet?
Cer schreef:MarlindeRooz schreef:Maar wat maakt een asielzoeker dan tot iemand die criminele dingen doet?
Geen idee, culturele achtergrond, opvoeding… zoiets?
Vwb trauma.. als het 2e of 3e generatie is, zit er niet veel trauma meer bij misschien?
Als alle vrouwen die door onbekenden vermoord zijn, vermoord zijn door iemand met trauma, dan moet daar iets gebeuren..
Maar vooralsnog zijn er niet echt “daderprofielen” meen ik..
de dame hier in de supermarkt was door iemand met een pittige psychische aandoening die gewoon rond liep, en Driekus stond ook al op de radar en liep los.. wille we dan de nacht terug van patiënten? Of over welke “alle (altijd) mannen” gaat het dan?
MarlindeRooz schreef:Elisa2 schreef:De welvaart hier is opgebouwd door hardwerkende mensen en zal alleen behouden worden door hardwerkende mensen.
Er is al onvoldoende capaciteit in de geestelijke gezondheidszorg voor de eigen mensen.
Ik geloof niet zo dat trauma zorgt voor misbruik. Ik denk dat je van daders geen slachtoffers moet maken. Dat je dan voorbij gaat aan de echte slachtoffers.
Dat jij dat niet gelooft is prima. Trauma zorgt wel zeker voor persoonlijkheidsproblematiek en andere mentale problemen. Zoals impulsbeheersing. Of verslavingen zoals aan drugs en alcohol. Zoals bij de moordenaar van Gino. Als je naar zijn verhaal kijkt is het geen verrassing dat zo’n persoon volledig verknipt is en tot walgelijke dingen in staat is.
Geloof jij dan dat toevallig mensen met een andere huidskleur dan wit genetisch meer aanleg hebben om vrouwen te misbruiken, verkrachten of te vermoorden. Of dat het in hun bloed zit om crimineel te worden?
Hebben ze dan andere hersenen dan wij of hoe zit dat?
MarlindeRooz schreef:Nogmaals: de asielstroom weren kan niet tenzij we uit de EU gaan. Als mini handelsland lijkt me dat bijzonder ongunstig en dom.
Daarbij zijn er genoeg witte autochtone Nederlanders die dit soort gruwelijke dingen doen. Hoe voorkomen we dat?
MarlindeRooz schreef:Nogmaals: de asielstroom weren kan niet tenzij we uit de EU gaan. Als mini handelsland lijkt me dat bijzonder ongunstig en dom.
Daarbij zijn er genoeg witte autochtone Nederlanders die dit soort gruwelijke dingen doen. Hoe voorkomen we dat?
hakkipilke87 schreef:MarlindeRooz schreef:Nogmaals: de asielstroom weren kan niet tenzij we uit de EU gaan. Als mini handelsland lijkt me dat bijzonder ongunstig en dom.
genoeg witte autochtone die dat doen ?? heb jij de grafieken die eerder zijn gedeeld gezien? ooit wel eens programma opsporing gezocht gekeken? tuurlijk zijn er ook gestoorde witte mannen die dit doen , maar staat niet in verhouding met massa aanrandingen verkrachtingen en moorden die gepleegd worden door asielzoekers en mensen met migratie achtergrond
Sunnda schreef:Als je het interessant vind zou ik het zeker kijken, het bevat wel meer interessante delen. Als je het even kort en ongenuanceerd samenvat: wij als westen noemen alles 'vluchteling terwijl zij blij zijn van veel probleemgevallen af te zijn.
70% van alles wat in ter Apel aankomt heeft geen legitimatie en weet niet wie hij of zij is. Ook degene die met het vliegtuig gekomen zijn niet.
We hebben geen idee wie die mensen zijn, maar als ze een goed verhaal hebben (een zogenaamd vluchtverhaal) krijgen ze gewoon asiel. Wij weten niet wie het zijn..bepaalde landen wel...
MarlindeRooz schreef:En met stemmen op partijen als de PVV bereik je NIKS. Ze kunnen nooit waarmaken wat ze beweren. Asielzoekers gaan er altijd zijn. Ze gaan niet weg. Die zijn niet eens het hele probleem. Voor rechtse partijen is het slechts een zondebok. Zodat het daadwerkelijke probleem ondersneeuwt.
MarlindeRooz schreef:Maar het trauma en psychische gedeelte kunnen we ondervangen door meer in ze te investeren. En als ze meer mee mogen draaien in “onze cultuur” dan los je dat ook deels op. De asielzoekers zijn er nu eenmaal dat stoppen we niet. Grenzen dicht is een onhaalbaar doel. En sowieso is het egoïstisch om het delen van onze welvaart te beperken tot onze grenzen en eventuele witte mensen die ons aanstaan.
Hoewel je veel dingen er bij sommige mannen er echt niet uit krijgt. Ik heb vaak van moslim mannen gehoord (hoog opgeleid en wonen hier 10+ jaar) dat homoseksualiteit slecht is en dat een vrouw zich niet te uitdagend mag kleden. De vrouw ziet men vanuit veel islamitische stromingen / opvattingen echt heel anders dan dat wij vrouwen (willen) zien.
Ik vind dat toch lastig want ik wil niet op die manier door een man behandeld worden. Ik wil dat homo en trans mensen gelijke rechten hebben. En ook veilig zichzelf kunnen zijn.
Ik ben wel bang dat als de groep conservatieve moslims groeit dat dit ten koste gaat van eerder verworven vrijheden. Ik vind religie gewoon niet een heel fijn iets. Het veroorzaakt vroeg of laat gezeik. En dat geldt voor elke religie.
MarlindeRooz schreef:Trauma kan letterlijk je hersenen anders laten functioneren. Je kan daardoor anders gaan denken, voelen en handelen. Je kan gewoon niet beweren dat dit geen belangrijk onderdeel is van dit probleem.
Nogmaals: de verkrachter en moordenaar van Gino moet je maar eens bestuderen.
Daarbij is niet elk mens ontwikkeld genoeg om goede keuzes te maken. Soms is de capaciteit er niet in het brein. Maar voor de cognitieve en sociale ontwikkeling zijn omgevingsfactoren van groot belang.
Voorbeeld: de moordenaar en verkrachter van Gino werd verslaafd aan harddrugs geboren. En werd daarna in meerdere pleeggezinnen mishandeld. Zijn hersenen zijn bij de geboorte al beschadigd dus en hij heeft nooit een gezonde omgeving gehad.
Er was al bekend dat hij een pedofiele stoornis had. Maar de behandeling daarvan die verplicht was na een eerder vergrijp is nooit opgestart. Meer hierover hier onder. Na deze delicten en het oordeel van de rechter liep hij vrij rond en kon hij in 2022 Gino vermoorden.
Het praat het gedrag ABSOLUUT niet goed. Alleen je ziet in dit voorbeeld heel goed waar het mis gaat. Instanties werken goed niet samen. Hebben onvoldoende capaciteit en falen iemand zijn hele leven.
Moet je nagaan als je niet in een welvarend land als Nederland geboren wordt. En de hulpverlening er niet is of nóg slechter is. Ontsporen is dan een heel logisch gevolg.
Stukje informatie:Citaat:M. is in 2017 veroordeeld wegens mishandeling en bedreiging van twee kinderen en het misbruiken van zeker een van hen. In 2015 is hij veroordeeld wegens poging tot doodslag, omdat hij een stoeptegel van een viaduct had gegooid.
De rechter zei toen dat M. verminderd toerekeningsvatbaar was, omdat hij een autismespectrumstoornis heeft en minderbegaafd is. "Hij is zeer afhankelijk van begeleiding en toezicht en kan op momenten dat deze begeleiding niet aanwezig is impulsief handelen."
Bron: nu.no
—-
En dit is dan geen femicide. Maar dit patroon zie je vaak. Mannen stalken / mishandelen vrouwen. De politie en hulpverlening doet weinig tot niets en het escaleert.