Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Zoolgangster schreef:Is dat officiëel, dat die wolf verdwenen is, of is dat verhaal in de wereld geholpen door symphatisanten van AF en dergelijke?
(Mensen laten geloven dat de wolf weg is, om te voorkomen dat hij afgeschoten wordt.)
Citaat:20 augustus 2025/Zwolle
ingezonden
Zoolgangster schreef:Pfft, dat is mijn fietsroute als ik eens ff naar buiten wil... En als ik naar mijn dochter wil, moet ik door Veluwe noord. Ook al wolven daar. Ik neem maar een spuitbus deo of harpic mee op de fiets. Ruikt de wolf die me hinderlijk volgt tenminste lekker fris.
Citaat:En de ellende gaat gewoon verder!! Weer 2 pony s in linde peer verscheurd. Ene volledig opgevreten, de andere door te zware verwondingen moeten laten inslapen! Wat een schande!! Dat er nog mensen zijn die het goedkeuren dat hier wolven leven kan er bij mij echt niet in! ⛔️⛔️
T word ook hoog tijd dat de burgemeesters hun verantwoordelijkheid eens gaan opnemen, want zij staan toch in voor de veiligheid van de burgers...en deze komt ook in gevaar! Kijk maar wat in Nederland allemaal gebeurt! Begrijpen wie begrijpen kan!
Art_Ificious schreef:Femke_Tweety schreef:Is allemaal vrij dicht bij elkaar eigenlijk.
Er is daar ergens een wolf of een roedel die door lijkt te hebben dat paarden makkelijke prooi zijn.
Volgens mij de Hechtel-Eeksel - Houthalen-Helchteren groep?
In die regio denk ik idd aan die roedel. Het werd in de beginjaren ook roedel Hechtel-Eksel genoemd bij de dna resultaten.
Maar inmiddels wordt er alleen een nummer gemeld (elke wolf heeft een uniek nummer).
Ik zag dat er tegenwoordig ook enorm veel aanvallen zijn geweest in Antwerpen (Wuustwezel en Brecht). Bijna allemaal dezelfde wolf ook wat DNA betreft: GW3449f
GW4808f was in Limburg, Maasmechelen.
GW2398f en GW1479f waren in Limburg Bocholt
[ Afbeelding ]
Femke_Tweety schreef:Zoolgangster schreef:Pfft, dat is mijn fietsroute als ik eens ff naar buiten wil... En als ik naar mijn dochter wil, moet ik door Veluwe noord. Ook al wolven daar. Ik neem maar een spuitbus deo of harpic mee op de fiets. Ruikt de wolf die me hinderlijk volgt tenminste lekker fris.
Gebruik dan alleen even niet deze...![]()
Voor t zelfde geldt vindt ie het lekker ruiken.
[ Afbeelding ]
SusanH schreef:https://www.instagram.com/reel/DNYS3FSt ... FuZWEwbDc3 voor de mensen die Instagram hebben, man in wolvenpak probeert opgenomen te worden in een wolven roedel. Misschien overbodig om te melden, het is hem niet gelukt en hij is ook niet ongeschonden uit de strijd gekomen. Ik vond het commentaar van de park ranger ( het is in Amerika gebeurd) erg grappig. Gelukkig kan de beste man het na vertellen. Het had ook heel anders af kunnen lopen.
SusanH schreef:https://www.instagram.com/reel/DNYS3FSt ... FuZWEwbDc3 voor de mensen die Instagram hebben, man in wolvenpak probeert opgenomen te worden in een wolven roedel. Misschien overbodig om te melden, het is hem niet gelukt en hij is ook niet ongeschonden uit de strijd gekomen. Ik vond het commentaar van de park ranger ( het is in Amerika gebeurd) erg grappig. Gelukkig kan de beste man het na vertellen. Het had ook heel anders af kunnen lopen.
DuoPenotti schreef:haha die uitspraak kende ik nog niet.
Maar denk dat de dopjes wel op waren
En alweer pony's
In belgie zijn wolven best goed in auto knuffelen, de enige vijand die ze hebben.
Dat mag deze van mij ook wel gaan doen.
anjali schreef:SusanH schreef:https://www.instagram.com/reel/DNYS3FSt ... FuZWEwbDc3 voor de mensen die Instagram hebben, man in wolvenpak probeert opgenomen te worden in een wolven roedel. Misschien overbodig om te melden, het is hem niet gelukt en hij is ook niet ongeschonden uit de strijd gekomen. Ik vond het commentaar van de park ranger ( het is in Amerika gebeurd) erg grappig. Gelukkig kan de beste man het na vertellen. Het had ook heel anders af kunnen lopen.
In de Middeleeuwen geloofde men hier in Europa in weerwolven. Dat zijn mensen die s'nachts en vooral als het volle maan is in wolven veranderen. Men ging dan s'nachts op jacht naar wolven (logisch want ook toen al gaven die grote overlast door het doden van vee) en schoot er dan wel eens een aan. De volgende ochtend bleek er dan een of andere dorpsbewoner (weer in mensengestalte) een verwonding te hebben precies op de plek waar s'nachts een wolf was geraakt.
Ginam schreef:DuoPenotti schreef:haha die uitspraak kende ik nog niet.
Maar denk dat de dopjes wel op waren
En alweer pony's
In belgie zijn wolven best goed in auto knuffelen, de enige vijand die ze hebben.
Dat mag deze van mij ook wel gaan doen.
Ik vrees dat dit de hele roedel is toch? Die pony is gewoon compleet opgegeten![]()
Het is inderdaad hopen op verkeer, maar vrees dat er dan echt een aantal aangereden moeten worden.
Overigens is dit allemaal echt dichtbij de Nederlandse grens.
Ik woon hier 40 km vandaan; wel gelukkig veel wegen ertussen. Sinds dit gaande is hou ik de paarden 's nachts achter het huis dat stuk is tussen de huizen en alles is goed omheind. Maar twijfel nu voor het eerst in mijn leven of ik de paarden op stal zal gaan zetten.
anjali schreef:SusanH schreef:https://www.instagram.com/reel/DNYS3FSt ... FuZWEwbDc3 voor de mensen die Instagram hebben, man in wolvenpak probeert opgenomen te worden in een wolven roedel. Misschien overbodig om te melden, het is hem niet gelukt en hij is ook niet ongeschonden uit de strijd gekomen. Ik vond het commentaar van de park ranger ( het is in Amerika gebeurd) erg grappig. Gelukkig kan de beste man het na vertellen. Het had ook heel anders af kunnen lopen.
In de Middeleeuwen geloofde men hier in Europa in weerwolven. Dat zijn mensen die s'nachts en vooral als het volle maan is in wolven veranderen. Men ging dan s'nachts op jacht naar wolven (logisch want ook toen al gaven die grote overlast door het doden van vee) en schoot er dan wel eens een aan. De volgende ochtend bleek er dan een of andere dorpsbewoner (weer in mensengestalte) een verwonding te hebben precies op de plek waar s'nachts een wolf was geraakt.