Minister Fabers Syriërs wegjaag flyer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-25 15:12

anjali schreef:
@Blue Eyes: Wat heeft de SGP nou weer misdaan? Ik weet nergens van, stem er wel op en krijg berichten van hen. Maar, wat mij betreft mag iedereen vinden wat hij wil.Het zou wel mooi zijn als dat dan ook in positief gedrag naar buiten komt, zoals, zo ik al zei, neem zelf eens wat van diegenen waarvan jij vindt dat ze hulp nodig hebben, op in je eigen huis of eigen kring.Heel wat beter voor die personen ook want het lijkt mij niet prettig om ergens te moeten zitten waar je weet of voelt dat je niet echt welkom bent. Mijn eigen R.K.Kerk is trouwens bijzonder internationaal- in mijn eigen parochie zijn zelfs 3 van de 4 priesters uit India en Afrika, en van de parochianen is ook zeker 50% uit het (soms heel verre) buitenland afkomstig.

Wie zegt dat wij dat niet doen :?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 15:24

anjali schreef:
@Blue Eyes: Wat heeft de SGP nou weer misdaan? Ik weet nergens van, stem er wel op en krijg berichten van hen. Maar, wat mij betreft mag iedereen vinden wat hij wil.Het zou wel mooi zijn als dat dan ook in positief gedrag naar buiten komt, zoals, zo ik al zei, neem zelf eens wat van diegenen waarvan jij vindt dat ze hulp nodig hebben, op in je eigen huis of eigen kring.Heel wat beter voor die personen ook want het lijkt mij niet prettig om ergens te moeten zitten waar je weet of voelt dat je niet echt welkom bent. Mijn eigen R.K.Kerk is trouwens bijzonder internationaal- in mijn eigen parochie zijn zelfs 3 van de 4 priesters uit India en Afrika, en van de parochianen is ook zeker 50% uit het (soms heel verre) buitenland afkomstig.

De SGP heeft van alles misdaan. Bijvoorbeeld jaren kan, stelselmatig 50% van de Nederlanders uitsluiten en discrimineren. Heel eng clubje mensen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 16:35

anjali schreef:
rien10 schreef:
Potentiële messentrekkers? Bah!
Als je handen hebt ben je een potentiële messentrekker. Ik. Jij. Iedereen.

Je weet best dat dat onzin is.

Geen onzin maar de waarheid. Iedereen kan kortsluiting in zijn hoofd krijgen of een psychose en dan een mes grijpen en mensen neersteken.

Die man die Antonetta van de Albert Heijn heeft doodgestoken was geen asielzoeker maar een man die geestelijk niet in orde was. En dan zeg ik het nog heel netjes.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 16:38

CharleyT schreef:
Als jij nu eens het goede christelijke voorbeeld gaat geven dan kan ik je houding misschien beter begrijpen.

Bedoelde je mij? Zo ja, kun je het uitleggen?

mysa
correspondent/vertaler

Re: Minister Fabers Syriërs wegjaag flyer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 17:46

Denk niet dat jij bedoeld werd, Purny.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 18:16

purny schreef:
CharleyT schreef:
Als jij nu eens het goede christelijke voorbeeld gaat geven dan kan ik je houding misschien beter begrijpen.

Bedoelde je mij? Zo ja, kun je het uitleggen?

Bedoel jou zeker niet hoor, slordig geweest met quote. Bedoelde Anjali's opmerking waar jij op reageerde.
Excuses voor de verwarring. :o

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 18:25

Gelukkig, kan gebeuren.
Maakt niet uit

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 18:25

anjali schreef:

Ik ben buddy voor 2 syrische jonge jongens. Die hebben het echt heel zwaar.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 19:12

Ik heb een syrisch jongedame die ik op school begeleid zodat ze onder de mensen is. Ze heeft de afgelopen jaren als kluizenaars geleefd...zoveel trauma's. Nu kruipt ze een beetje uit haar schulp.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 08:20

Foaly schreef:
Anjali, alsjeblieft. Houd op te blaten zonder dat je ook maar enig idee hebt waar je over praat.

Bovendien was er helemaal geen protest. Als Faber er zelf geen heisa over had gemaakt, had er geen haan naar dit dagje Efteling gekraaid.

Nee omdat dan de meeste mensen het niet geweten hadden, maar als ze het wel (achteraf) gehoord zouden hebben dan zou de mening niet anders geweest zijn.
De Efteling is gewoon geen gepast uitje. Dat wil niet zeggen dat ze geen uitje mogen hebben, of dat ze geen plezier mogen hebben. Maar iets anders was beter geweest en had zeker niet voor zo veel commentaar gezorgd.

Maar het is wel zo dat als je vlucht en je komt op een veilige plek, je krijgt de eerste levensbehoeften (eten, drinken en een bed), dan krijg je feitelijk waarvoor je naar Nederland vlucht. Je vervelen en je dus gaan misdragen is nog steeds niet normaal. Je hoort dankbaar te zijn. Andersom, als wij zouden moeten vluchten, krijgen wij dan ook luxe in het land waar we naartoe vluchten met uitjes naar het meest luxe en duurste pretpark van het land?

Nogmaals, het is dus niet dat ze geen uitje mogen hebben, maar de Efteling is gewoon niet handig gekozen. Het is ook niet zo dat al deze jongeren, veelal jonge mannen, overlast veroorzaken, statistisch gezien zitten er onder deze groep wel meer probleemgevallen dan onder andere groepen. Trauma of niet, er is gewoon geen enkele reden om ongepast gedrag goed te praten. En die jonge mannen zijn vaak maar 1 of 2 jaar van de theoretische volwassenheid af. Wat komt er dan van terecht als ze aan het werk moeten? Gedragen ze zich dan wel? Ik denk dat het niet eens is dat ze niet welkom zijn in Nederland, maar dat er een angst is dat we criminaliteit gaan binnenhalen en dat het mensen zijn die nooit iets terugdoen, maar waar de gewone autochtone Nederlander wel voor moet betalen. Dat dat misschien alleen gestoeld is op een gevoel en niet eens op de waarheid.

Ik zou wel eens benieuwd zijn naar statistieken per land waar ze van afkomstig zijn wat nu de kosten per vluchteling geweest zijn voordat ze statushouder werden en hoe veel statushouders per land daadwerkelijk na 3 jaar zich zelfstandig kunnen redden zonder gebruik te maken van ook maar enige vorm van toeslag als zorgtoeslag, huurtoeslag, enz. En of dan de ama's voor grotere percentages 'leven op kosten van de belastingbetaler' zorgen of niet. Ik heb het even over statushouders, want in de asielzoekerfase mag er niet gewerkt worden.
Mijn gevoel zegt dat het aantal werkende statushouders best een laag percentage is, maar het is een gevoel, want ik heb de statistieken nooit gezien (ik kom niet verder dan slechts 1/3 heeft een baan, maar een verdere uitsplitsing mis ik dan ook. https://www.divosa.nl/meedoen/inburgeri ... n-het-werk). Ik zou het dan ook graag uitgesplitst zien per land van afkomst en dus ook of ze nog gebruik maken van toeslagen. En wat ze dan gekost hebben (want dit is weer belangrijk voor de opinie, nu is de algemene opinie vaak dat een asielzoeker en later statushouder alleen maar geld kost voor de belastingbetaler).
Ik heb wel een collega uit Syrië, dus die werkt gewoon. En ik weet van een man uit Afghanistan dat die hier zijn eigen kleermakerij begonnen is, dat deed hij in Afghanistan ook.
Verder weet ik nog van iemand uit Iran die niet aan het werk is, maar volgens eigen zeggen wel hoog opgeleid is, maar hier het werk niet uit kan oefenen en nog niets anders gevonden heeft.
Zijn trouwens alle 3 mannen, niet als ama hier binnengekomen overigens, ik ken helemaal geen vrouwelijke statushouders, dus ik heb geen idee of die dan wel aan het werk zijn.

Nederlands is een best lastige taal om te leren, vinden statushouders dan sneller werk op plaatsen waar Engels spreken prima is of waar ze eigen baas kunnen zijn? Ook dat zijn interessante statistieken. En het zou ook interessant zijn of het niet voldoende beheersen van ENGELS EN NEDERLANDS een belemmering vormt in het vinden van werk als statushouder. Die man uit Iran spreekt dus geen Engels, zijn Nederlands lijkt als je er zo mee praat best op orde, maar in de praktijk zegt hij dat het lang niet alles begrijpt.

Zo ook iemand die ik ken uit Argentinië, geslaagd voor het inburgeringsexamen, kan dus nu bij haar vriend gaan wonen, maar het Nederlands is echt nog heeeel erg slecht hoor. Een simpel gesprek voeren is eigenlijk al niet mogelijk. Bij haar is het ook zo dat de gemiddelde Nederlander in het Engels begint en dat spreekt ze wel weer goed. Ik praat geregeld even met haar om mijn Spaans te oefenen en zij kan dan haar Nederlands oefenen. Zij merkt dat mensen vinden dat ze te langzaam praat in het Nederlands en dan is Engels sneller. Hier zal een asielzoeker of statushouder ook tegenaan lopen.

Verder is het natuurlijk zo dat berichten in de media van asielzoekers of statushouders veelal niet positief zijn. Of dat nu gaat om overlast veroorzaken (en dat is ook in Ter Apel absoluut een feit), of over klagen over douches of toiletten die niet goed genoeg zijn. Bij het klagen over sanitair vraag ik me dus echt af hoe het dan in het land van herkomst was. Daar was het dan brandschoon en tiptop in orde, want anders klaag je niet, of is het in Nederland echt meer dan een bende? En zelf je handen uit de mouwen steken om het even schoon te maken vind ik niet meer dan de normaalste zaak van de wereld. Ik ga er van uit dat ze wel normale toiletten hebben en niet v an die dixies, want die zijn ook als ze voor 100% gebruikt worden door Nederlanders niet schoon te houden zeg maar. Dixies zijn echt noodtoiletten vind ik. Maar kennelijk hadden ze dan in het land van herkomst hier schoonmakers voor?
https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/z ... -schone-wc

En het feit dat er dus statushouders klagen over te kleine toegewezen woningen draagt ook niet bij aan tolerantie. Maar de Nederlander mag wel genoegen nemen met een kleine woning, want dat brengt de media ook weer.

De media schrijft weinig over wanneer het wel goed gaat. Maar misschien zijn die berichten er ook wel echt weinig, dat weten we niet natuurlijk. Het is wel een feit dat nieuws gekleurd brengen eenvoudig is.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 08:48

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 08:50

Germie; het is: " ik vind de Efteling geen gepast uitje". Jouw mening is geen feit namelijk.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 08:51

Over huizentekorten en huizenzoekers....wat denken we dan van samengestelde gezinnen? Ook allemaal huizen voor nodig.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 08:52

Nee, het is: 'Ik vind de Efteling geen geschikt uitje want ik mocht daar vroeger ook nooit heen dus dat is Niet Eerlijk.'

En daar vind ik dan weer wat van :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-25 09:11

Ik vind de Efteling heel geschikt. Echt Nederlands cultureel, moet elke buitenlander die in NL verblijft ooit geweest zijn m.i.
Ik ging daar ook met buitenlandse medestudenten heen :))

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 09:13

Poe poe, die ene keer in het jaar naar de Efteling, waarvan de kosten gewoon al in het budget zijn meegenomen. Dat zou niet kunnen? Moeten ze maar naar de speeltuin op de hoek als uitje dan?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 09:20

Volgens sommigen mogen deze minderjarigen - kinderen dus - geen enkel plezier hebben en moeten ze de hele dag dankbaar zijn. Wat een mentaliteit.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 09:26

prompter schreef:
Volgens sommigen mogen deze minderjarigen - kinderen dus - geen enkel plezier hebben en moeten ze de hele dag dankbaar zijn. Wat een mentaliteit.

Ik weet niet wie dat zegt, maar ik haal dat niet uit het topic, en zelfs niet uit de tweet van Faber. Maar ben het er mee eens dat de tweet wat anders had gekund.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 09:55

dems75 schreef:
Germie; het is: " ik vind de Efteling geen gepast uitje". Jouw mening is geen feit namelijk.

Ah, fijn dat jij het zegt, scheelt mij weer typewerk.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 09:56

IMANDRA schreef:
Poe poe, die ene keer in het jaar naar de Efteling, waarvan de kosten gewoon al in het budget zijn meegenomen. Dat zou niet kunnen? Moeten ze maar naar de speeltuin op de hoek als uitje dan?

Nee. Heel de dag op een stoel de mantra “ dank je wel Nederland” opzeggen.
Wat een vreselijk egoïstische onverdraagzaamheid hier. Ik word er niet goed van.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 09:56

anjali schreef:
Als degenen die zich hier hardmaken voor problematische asielzoekers, nu eens deze mensen gezellig bij hen thuis zouden gaan uitnodigen. Voor een integrerend bezoekje. Daar zou ik respect voor hebben. En niet bij anderen "over de schutting te gooien" en o wee als iemand dan klaagt over overlast. Heel veel Oekraieners zijn wel bij mensen thuis opgevangen, dat vind ik knap. Maar dat waren merendeels vrouwen en kinderen ,toch een andere groep.

En hoeveel persoonlijke ervaring heb je zelf met vluchtelingen? Behalve het lezen van, selectieve, nieuwsberichten in de media?

Ik heb inmiddels meerdere Syrische en Afghaanse mannen/jongens! ja mannen ja. Aan het werk gehad en weetje wat? Die werken verdomme 3x harder dan de 20-25 jarige Nederlanders die we aan het werk hadden.

Ja een aantal maakten er soms een potje van. Maar vergeet niet met hoe zo'n trauma die mensen rond lopen en waar ze geen hulp bij kunnen krijgen. Want het ggz heeft niet eens voldoende capaciteit voor alle Nederlanders die hulp nodig hebben, laat staan alle vluchtelingen met trauma.

Ben er helemaal voor dat ze alle uitgeprocedeerde overlastgevers het land zo snel mogelijk weer moeten uitzetten. Maar dat zijn niet de jongeren die in een azc verblijven.

Kan me zó kwaad maken over mensen die alleen maar lopen te roeptoeteren zonder zelf enige ervaring te hebben.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 10:07

Het gaat er voor mijn gevoel om de aanleiding waarom deze groep naar de Efteling gaat. Namelijk om escalatie te voorkomen voor een herhaling van vorig jaar. En dat vinden veel mensen, waaronder ik niet kunnen. Er is iemand neergestoken (iets wat dagelijks gebeurd) en door naar de Efteling te gaan wordt voor het gevoel van veel mensen het slechte gedrag beloond.

Er is zoveel vooroordeel in dit land. Zelfs bij mijn eigen collega.. dat vind ik triest.

De rellen op Scheveningen waren echt niet door asielzoekers gepleegd, maar dat wordt wel gezegd. De comments op SM waren niet mals...

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 10:09

Nogmaals: de huidige bewoners kunnen er toch niets aan doen dat er vorig jaar incidenten zijn geweest met andere ( inmiddels verplaatste) bewoners?

En wie weet is de " Nederlandse " dorpjeugd wel uit op rellen en doen ze een uitje om ellende te voorkomen.

Meelezer meldt zich :+

Verder snap ik niet dat wangedrag niet keihard afgestraft wordt. Bij asielzoekers met uitzetten en bij autochtonen met flinke straf. Zoals in Scheveningen: meebetalen aan schade o.a.

Zou fijn zijn als de rotte appels uitgezet worden zodat de gene die wel graag wil blijven en werken geholpen kunnen worden.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 10:19

Een aantal mensen lijkt het verschil maar niet te kunnen of te willen zien tussen de rotte appels en de echte vluchtelingen. Die zien alle asielzoekers als probleem. Dat generaliseren leidt echt tot problemen.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 10:21

Nou ja , ik kan me voorstellen dat als je regelmatig problemen hebt of uit eerste hand meekrijgt , die veroorzaakt worden door mensen uit t AZC , dat je er wel genoeg van hebt.

T blijft een moeilijk iets. En ook ingewikkeld, die hele procedures. Het duurt te lang en die gelukzoekers die niets willen doen en wel alles krijgen komen met veel weg , helaas