Celiien schreef:Achja, we pakken kolonisatie en sorry voor de slavernij er ook nog even bij.
Ja, als mensen praten over hun voorouders en diens verdiensten,
wil ik graag weten welke voorouders.
Familie tic, zou kunnen.
(Heeft niets met 'op de man spelen' te maken. Al kunnen we natuurlijk zeggen dat spreekster zelf haar voorouders inbracht. Zou dit ook af hominem zijn?)
Citaat:
Volgens mij hebben we het over het feit, dat er teveel mensen blijven hangen in een situatie, die de staat, aka de belastingbetalers, veel geld kosten. Naast het woningtekort, is dit toch hoe dan ook krom?
Het is sowieso krom om het woningtekort op het bordje van migranten te schuiven.
En tja, ik vind best dat de arbeidsparticipatie van vluchtelingen omhoog mag - please mind dat het beleid jarenlang op gericht was op andere zaken -
...de Nederlandse taal leren was verboden, jawel.-
Zodat het volstrekt logisch was dat die arbeidsparticipatie laag is.
("Eigen schuld, dikke bult", Nederland heeft het er gewoon zelf naar gemaakt.)
En ik zeg expres vluchtelingen.
"Migratie" is bezig om een versluierende term te worden.
"Foei, arbeidsmigranten moeten niet in de bijstand blijven hangen" - heremijntijd, we hebben het over de werkers die onze economie draaiend houden.
f is het prima dat mensen hard werken,en vervolgens (indirect) andere mensen sponsoren, die niet werken?
Ik heb hier een onderzoek, die de verdeling van bijstandsgebruikers geeft, en ook kijkt naar de 2e generatie, ofwel degene die hier in NL geboren zijn.
https://www.cbs.nl/nl-nl/longread/stati ... %20procent).[/quote]
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 11-06-24 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt