Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cer schreef:Dat doet links toch ook? Met het "oh DE Nederlanders zijn racistisch , Nederland is verrot" etc...
Sky schreef:De Nederlanders die op PVV stemmen zijn toch ook racistisch? Of in ieder geval steunen ze racisme. Ik lees vooral linkse mensen die zeggen dat de richting waar Nederland op gaat niet goed is, maar dat is toch wat anders dan doen alsof iedereen PVV steunt.
Sky schreef:De Nederlanders die op PVV stemmen zijn toch ook racistisch? Of in ieder geval steunen ze racisme.
Sky schreef:Nu 37 zetels. Ik vind het heel logisch dat mensen in shock zijn en hoe er over PVV stemmers gedacht wordt. Kijk naar de uitspraken van de beste man.. Hij is een racistische populist die nul oog voor het klimaat heeft. Echt een ramp dit voor NL. Hoe kunnen mensen niet verder kijken dan hun eigen situatie en portemonnee, ik blijf mij daarover verbazen. Treurige dag voor de Nederlandsche geschiedenis.
Ik vind het ook raar om zo te doen alsof ‘het volk’ of ‘de burger’ nu gesproken heeft. Negeren jullie dan de miljoenen mensen die niet op hem gestemd hebben?
gillian schreef:Ik heb niet op pvv gestemd maar ben wel blij met deze uitslag.
Wat de "tegenstanders" nu voelen, dat gevoel had ik de vorige keer toen Rutte wederom gekozen werd.
Hopelijk komt er nu de verandering die hard nodig is..
Suzanne F. schreef:Sky schreef:De Nederlanders die op PVV stemmen zijn toch ook racistisch? Of in ieder geval steunen ze racisme.
Nee. Iedereen die naar Nederland komt, de taal gaat leren, integreert en een baan gaat zoeken is welkom en mag Nederlander worden. Welke achtergrond dan ook. De PVV stemmers zijn het zat dat we massaal mensen binnenhalen die een uitkering krijgen, zorg, toeslagen en zelfs een huis. Waar we met zijn allen voor betalen terwijl we zelf amper onze boodschappen kunnen betalen en liever niet naar het ziekenhuis gaan omdat dat geld kost. Nederland is op de kaart een heel klein landje wat goud blinkt. Mensen komen daar massaal naar toe omdat er geld te halen is. Dat moet stoppen. Als je integreert en gaat werken en de Nederlandse taal leert kan je gewoon Nederlander worden. En dan kom je gewoon op de wachtlijst voor de huizen, net als alle andere Nederlanders. Iedereen gelijk. Dus niet racistisch, iedere Nederlander een gelijke behandeling.
Sky schreef:Cer schreef:Dat doet links toch ook? Met het "oh DE Nederlanders zijn racistisch , Nederland is verrot" etc...
De Nederlanders die op PVV stemmen zijn toch ook racistisch? Of in ieder geval steunen ze racisme. Ik lees vooral linkse mensen die zeggen dat de richting waar Nederland op gaat niet goed is, maar dat is toch wat anders dan doen alsof iedereen PVV steunt.
Citaat:En meer bejaardentehuizen bouwen. Fantastisch idee, gaan jullie daar dan zelf ook werken? Er is een gigantisch tekort aan zorgpersoneel en er staan ondertussen al enorm veel panden leeg die prima omgebouwd zouden kunnen worden tot woningen. Laten we er vooral nog meer panden tegen aan gooien die leeg komen te staan.
Suliko schreef:Gelijke behandeling brengt helemaal geen gelijkwaardigheid (zie plaatje voor illustratie). Het is zo makkelijk om vanuit je eigen ontevreden positie de schuld bij anderen te leggen en te zeggen dat mensen geld toegestopt krijgen, maar moeten integreren en gaan werken.
Ik lees hier van heel veel mensen dat ze PVV hebben gestemd terwijl ze het absoluut niet eens zijn met zijn extreme standpunten. Ik vind dat echt enorm kwalijk, want je schaart je hiermee wel achter iemand die zulke (haatdragende, dehumaniserende, discriminerende, racistische, uitsluitende) waarden uitdraagt. Vanuit een ijdele hoop dat de andere kant van het kabinet dit wel glad strijkt? Nee sorry, ik begrijp dat dus echt niet. Prima dat je niet tevreden bent met de huidige stand van zaken of je eigen leven, maar om daarmee meer haat de politiek in te brengen?
En meer bejaardentehuizen bouwen. Fantastisch idee, gaan jullie daar dan zelf ook werken? Er is een gigantisch tekort aan zorgpersoneel en er staan ondertussen al enorm veel panden leeg die prima omgebouwd zouden kunnen worden tot woningen. Laten we er vooral nog meer panden tegen aan gooien die leeg komen te staan.
[ [url=m/CQXBSH.png]Afbeelding[/url] ]
Sky schreef:Interessant, het lijkt er dus op dat sommige PVV stemmers al zijn racistische uitspraken negeren (geen hoofddoeken in de tweede kamer, meer of minder Marokkanen, etc) en kijken naar zijn andere standpunten. In mijn optiek sta je hier achter door op hem te stemmen, je wilt hem dan immers als premier.
En veel van de mensen die uitspraken doen als ‘wij betalen voor die mensen’ en ‘ze pikken onze banen in’ zijn zelf de mensen voor wie mensen zoals ik (die 40 uur per week werken) juist alles betalen.Enfin, dit is een eindeloze discussie, ik ga het ook laten en stilletjes deze uitslag verwerken.
Jildau schreef:Er komen huizen vrij he door bejaardenhuizen. Ik ken meerdere mensen die alleen een complete eengezinswoning bezet houden waar ze helemaal niet meer willen en kunnen wonen.
Suliko schreef:Gelijke behandeling brengt helemaal geen gelijkwaardigheid (zie plaatje voor illustratie). Het is zo makkelijk om vanuit je eigen ontevreden positie de schuld bij anderen te leggen en te zeggen dat mensen geld toegestopt krijgen, maar moeten integreren en gaan werken.
Ik lees hier van heel veel mensen dat ze PVV hebben gestemd terwijl ze het absoluut niet eens zijn met zijn extreme standpunten. Ik vind dat echt enorm kwalijk, want je schaart je hiermee wel achter iemand die zulke (haatdragende, dehumaniserende, discriminerende, racistische, uitsluitende) waarden uitdraagt. Vanuit een ijdele hoop dat de andere kant van het kabinet dit wel glad strijkt? Nee sorry, ik begrijp dat dus echt niet. Prima dat je niet tevreden bent met de huidige stand van zaken of je eigen leven, maar om daarmee meer haat de politiek in te brengen?
En meer bejaardentehuizen bouwen. Fantastisch idee, gaan jullie daar dan zelf ook werken? Er is een gigantisch tekort aan zorgpersoneel en er staan ondertussen al enorm veel panden leeg die prima omgebouwd zouden kunnen worden tot woningen. Laten we er vooral nog meer panden tegen aan gooien die leeg komen te staan.
[ [url=m/CQXBSH.png]Afbeelding[/url] ]
Flubberboot schreef:Maar er is toch nergens iemand in de politiek waar je het 100% mee eens bent? Ik ben het ook wel eens met een aantal van zijn standpunten. Het volk heeft nu duidelijk haar stem laten horen: verandering.