Sjaco schreef:Ik denk de laatste jaren (ik ben 60-, dus heb al heel wat keren mogen stemmen) iedere keer "het kan niet moeilijker worden dan deze keer". Maar de komende verkiezingen zijn toch weer moeilijker dan de vorige keren. Ik weet het echt (nog) niet.
Ik heb ook al best regelmatig strategisch gestemd. Maar ik zou deze keer ook niet weten wat een verstandige strategische stem zou zijn.
Ik denk zeker dat het verfrissend (diplomatiek correct geformuleerd) kan zijn als de VVD niet de grootste wordt. Ik heb zeker een mate van sympathie voor de nieuwkomers (NSC en BBB), maar ben toch ook wel wat huiverig als een van beiden de grootste wordt. Ze mogen van mij best meeregeren, maar om ze nu al "echt" de kar te laten trekken. Ik denk dat ze nog wel wat tijd nodig hebben.
Als je dus niet op deze drie wilt stemmen loop je het risico dat PvdA/GL de grootste wordt en dat is dus niet echt mijn keuze. Dus zelfs met strategisch stemmen kom ik er niet uit![]()
Wat voor een overwegingen om strategisch te stemmen hebben degenen die hierboven staan? Zouden jullie dat willen/kunnen toelichten? Mogelijk geeft dat nieuwe inzichten.
Het lijkt er enigszins op dat we weer ontopic gaan. Fijn!
Ik ben even zo eigenwijs dat ik mijn eigen bericht van pagina 1 nog even quote

(ik begrijp trouwens prima dat mijn vraag ietwat ondergesneeuwd is in dit topic