Het kabinet is gevallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 18:05

Veronica2 schreef:
BeFunny schreef:
Maar dan vergeet je een belangrijk punt.

Je huurwoning dat blijft een huurwoning (tenzij hier iets anders voor geregeld is) en dat geld ben je kwijt.

Een koophuis de hypotheek daarmee los je het af en wordt de woning van jezelf. De prijzen zijn nu Sky high maar er waren tijden dat dat dat je als je ging verkopen je dat nog een leuk rendement opleverde ook ;)

Het geld voor de huur ben je niet kwijt, je kan er voor wonen en er worden dingen voor je geregeld waardoor je zelf niet hoeft te investeren in een nieuw dak, verwarmingsketel, badkamer of keuken.

Het kopen van een woning is wel echt een effect van onze welvaartsgroei en ik denk ook dat er in verhouding teveel vastgoed in eigendom is van mensen die beter zouden kunnen huren. Vooral ook omdat je door een goed huurstelsel vanuit de overheid ook zorg kunt dragen voor betere doorstroming. Zodra een woning afgelost is, kost deze nog steeds geld en dan vooral aan belasting omdat het een kostbaar bezit is geworden zonder schulden.

Als de huurwoningen betaalbaar waren en beschikbaar dan heb je zeker een punt.

Maar ook de huurhuizen daar moeten dingen vervangen worden en dat kost ook geld en daar gaat ook geld van naar de belasting. Alleen de huurder ziet dat niet van zijn/haar rekening verdwijnen.

Echwel

Re: Het kabinet is gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 18:10

Jeetje mijn ouders hebben altijd gehuurd.
Wat een domme mensen dan.
En altijd flat/ appartement.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 18:12

Echwel schreef:
Jeetje mijn ouders hebben altijd gehuurd.
Wat een domme mensen dan.
En altijd flat/ appartement.

Zoals ik al aangaf was het een andere tijd. Ook mijn ouders hebben altijd gehuurd en mijn moeder doet dat nog steeds.
Ik herhaal het nog maar even Sociale huur is heel lastig geworden. Als je na 8jaar aan de beurt komt kan je van geluk spreken. En particuliere huur is voor Jan Modaal vaak echt niet te betalen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 19:22

Veronica2 schreef:
Het geld voor de huur ben je niet kwijt, je kan er voor wonen en er worden dingen voor je geregeld waardoor je zelf niet hoeft te investeren in een nieuw dak, verwarmingsketel, badkamer of keuken.

Dit is toch een ietwat optimistische voorstelling van zaken hoor. Er is heel wat sociale huur gewoon verwaarloosd. Niks nieuw dak, niks behoorlijke badkamer. Er zijn nog steeds heel wat sociale huurwoningen met schimmel.

Citaat:
Het kopen van een woning is wel echt een effect van onze welvaartsgroei en ik denk ook dat er in verhouding teveel vastgoed in eigendom is van mensen die beter zouden kunnen huren.

Dit is ook niet per se waar. Vastgoed in eigendom van grote private beleggers is aanzienlijk schadelijker.

Citaat:
Vooral ook omdat je door een goed huurstelsel vanuit de overheid ook zorg kunt dragen voor betere doorstroming.

Ja, dit zou waar kunnen zijn. Jammer dat het beleid structureel op het tegendeel gericht is.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 19:35

Mijn dochter staat al 12 jaar ingeschreven en laat een driekamerappartement achter maar ze maakt geen kans met haar drie kinderen :n

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 21:03

Tango1979 schreef:
Ik vind het ook schandalig van de VVD dat ze nu het kabinet laten klappen. Lekker makkelijk, hoeven er weer geen problemen opgelost worden.

Ik denk dat het strategisch is van de VVD en meer om partijbelang dan landsbelang gaat.

Waarom is het hypocriet van links? En trouwens PVV zie ik niet echt als links _O-

Dat staat er ook niet er staat “ links “ en PVV
En dan heb ik het nog niet over de starre houding van de CU. Hoezo principes ….

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 22:46

Shadow0 schreef:
Veronica2 schreef:

Dit is toch een ietwat optimistische voorstelling van zaken hoor. Er is heel wat sociale huur gewoon verwaarloosd. Niks nieuw dak, niks behoorlijke badkamer. Er zijn nog steeds heel wat sociale huurwoningen met schimmel.

Dat is het punt niet, het punt dat ik maak gaat erover dat je dat net zelf regelt of bekostigt.
Citaat:
Citaat:
Het kopen van een woning is wel echt een effect van onze welvaartsgroei en ik denk ook dat er in verhouding teveel vastgoed in eigendom is van mensen die beter zouden kunnen huren.

Dit is ook niet per se waar. Vastgoed in eigendom van grote private beleggers is aanzienlijk schadelijker.

Volgens mij is dat een heel ander punt en niet wat ik bedoel.
Citaat:
Citaat:
Vooral ook omdat je door een goed huurstelsel vanuit de overheid ook zorg kunt dragen voor betere doorstroming.

Ja, dit zou waar kunnen zijn. Jammer dat het beleid structureel op het tegendeel gericht is.

En wat is eigenlijk constructief aan je mening?

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 01:23

prompter schreef:
Ze moeten eerst de taalachterstand weg zien te werken, je mag pas naar Nederlandse les wanneer je statushouder bent, de hele tijd in de asielprocedure er voor heb je geen recht op taalles.

Niemand houdt ze tegen om zelf alvast te beginnen

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 05:37

Dorine92 schreef:
prompter schreef:
Ze moeten eerst de taalachterstand weg zien te werken, je mag pas naar Nederlandse les wanneer je statushouder bent, de hele tijd in de asielprocedure er voor heb je geen recht op taalles.

Dan moet er wel iemand zijn die ze wil helpen

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 08:04

Dorine92 schreef:
prompter schreef:

purny schreef:

Duolingo? Of een aanverwante app? Er vanuit gaande dat men wel tot op zekere hoogte geletterd is uiteraard.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 08:11

Met duolingo ga je geen taal leren die zo ver van je eigen taal af staat :=

Nog los van het feit dat een getraumatiseerd lichaam amper iets nieuws kan leren.

En met Engels kom je hier prima weg, dat kunnen de meeste wel.

Blijf het bijzonder vinden dat er hele kolonies Nederlanders in Turkije of waar dan ook wonen zonder ook maar meer dan 5 woorden Turks te spreken en wel verwachten dat alle mensen in NL Nederlands gaan spreken.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 08:16

purny schreef:
Dorine92 schreef:

Als ik Spaans kan leren via Duolingo, dan kunnen zij dat ook met Nederlands.
Ook leer ik Swahili, dat is wel een taal die erg ver van Nederlands af staat, dat gaat niet gemakkelijk.

Maar ik vind gewoon dat als je geen Duolingo probeert dat je dan gewoon niet wilt. Ga een half uur per dag met Duolingo bezig en je probeert het tenminste. Ik schrijf niet 8 uur per dag. Zouden ze in mijn ogen mogen verplichten.

Als ik in Turkije zou gaan wonen, dan zou ik ook de taal willen leren. Ik snap niet dat mensen dat niet willen.
Laatst bijgewerkt door germie op 11-07-23 08:18, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 08:17

Je weet dat Duolingo in heel veel talen niet beschikbaar is? En dat veel vluchtelingen ook geen Engels spreken. :+

Zo kort door de bocht dit weer.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 08:30

verootjoo schreef:
Blijf het bijzonder vinden dat er hele kolonies Nederlanders in Turkije of waar dan ook wonen zonder ook maar meer dan 5 woorden Turks te spreken en wel verwachten dat alle mensen in NL Nederlands gaan spreken.

Dat vind ik ook niet goed.

Ik verwacht dat overigens niet van asielzoekers. Ik ben het met je eens dat de échte vluchtelingen uit oorlogsgebied eerst even op adem moeten kunnen komen voor je ze aan een nieuw land laat wennen en inburgeren.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 08:47

Duolingo is makkelijk en handig als je met je poezelige voetjes in het heldere zeewater staat en je wilt een pina colada bestellen of iets anders...
Maar echt de noodzakelijke dingen? Neuh

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 08:48

Asielzoekers = échte vluchtelingen toch, of maak je daar nog onderscheid in :?

Je krijgt hier al niet zomaar asiel. En iemand verlaat niet zijn veilige huis en haard om alles op te geven en een groot risico te nemen om duizenden kilometers ver aan te komen en maar zien of het wat is en om hier in een AZC te gaan wonen.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 09:39

verootjoo schreef:

Nog los van het feit dat een getraumatiseerd lichaam amper iets nieuws kan leren.

a) Er staat een vraagteken achter. Ik neem aan/hoop dat je de betekenis weet van een vraagteken? Daar hoef je dan niet zo denigrerend op te reageren met een :=
b) Engels is prima voor in de supermarkt en om op straat de weg te vragen. Maar voor op de werkvloer kan een minimale kennis van het Nederlands noodzakelijk zijn. Zoals veiligheidswaarschuwingen en -instructies bijvoorbeeld.
c) Je laatste zin snap ik niet in relatie met mijn post :o?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 09:52

Er zitten genoeg veilige landers tussen de asielzoekers. Economische vluchtelingen. Het is niet alsof iedereen uit een oorlogsgebied komt. De eerste selectie vindt daar plaats. Ze zullen geen statushouders worden maar uitzetten is zo makkelijk niet.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 09:58

nps schreef:
DuoPenotti schreef:
Maatschappijleer?
Les 1:
Hoe breng je een land om zeep?
Les 2: als dat gave landje een ty.fus bende is verlaat je het zinkende schip.
Les 3 vergeet alles.

Ja, hadden we maar meer mensen die zo lekker inhoudelijk, respectvol en oplossingsgericht reageren als jij. Manmanman.

Hadden er maar meer mensen jouw gevoel voor humor }>

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 10:09

Roodvos schreef:
verootjoo schreef:

a) Er staat een vraagteken achter. Ik neem aan/hoop dat je de betekenis weet van een vraagteken? Daar hoef je dan niet zo denigrerend op te reageren met een :=
b) Engels is prima voor in de supermarkt en om op straat de weg te vragen. Maar voor op de werkvloer kan een minimale kennis van het Nederlands noodzakelijk zijn. Zoals veiligheidswaarschuwingen en -instructies bijvoorbeeld.
c) Je laatste zin snap ik niet in relatie met mijn post :o?

C: misschien staat het wel gewoon los, want het is een nieuwe alinea.
B: er zijn meer dan genoeg mensen op welke werkvloer dan ook die alleen Engels spreken.
In sommige gebieden misschien niet zo handig, maar op bv een terras of in de supermarkt of bij ah bezorgservice of post wordt ik vaak genoeg in het Engels aangesproken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 10:10

De halve nederlandse economie is tegenwoordig engels

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 10:14

Maar als we het over personeelsadvertenties hebben gaat het over goede beheersing van de Nederlandse taal (vaak: het niveau van een geboren Nederlandse)
en graag uitstekend Engels.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 10:58

Hangt van de sector af. De beter betaalde banen vaak wel, maar voor instapwerk is dat absoluut niet nodig.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 11:19

Warehouses, kassen, daar hoeft men geen woord Nederlands te spreken.
Toch wel veel arbeidsmigranten daar aan het werk. Die ook om woningen springen.
Dat zou al een verbetering zijn. Gezonden mensen in de azc al verplicht laten werken. Dan hebben ze wat te doen overdag, niet alles word betaald door de burger. En de economische vluchteling die hier komt om de hand op te houden, zoals het tuig (lees dus ook tuig, dus niet de nette vluchteling) in bijvoorbeeld Budel die gaan Nederland dan wel voorbij.
Zo komen ze al direct in het arbeidsproces en hebben ze daar ook wat aan als een verblijfsvergunning krijgen. De meeste zijn laag opgeleid dus prima banen die aansluiten.
Weigert men dat, is ook geen verblijfsvergunning, sinterklaasfeest is ook zowat verbannen, dus voor sinterklaas spelen ook lijkt mij.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 11:34

DuoPenotti schreef:
Warehouses, kassen, daar hoeft men geen woord Nederlands te spreken.
Toch wel veel arbeidsmigranten daar aan het werk. Die ook om woningen springen.
Dat zou al een verbetering zijn. Gezonden mensen in de azc al verplicht laten werken. Dan hebben ze wat te doen overdag, niet alles word betaald door de burger. En de economische vluchteling die hier komt om de hand op te houden, zoals het tuig (lees dus ook tuig, dus niet de nette vluchteling) in bijvoorbeeld Budel die gaan Nederland dan wel voorbij.
Zo komen ze al direct in het arbeidsproces en hebben ze daar ook wat aan als een verblijfsvergunning krijgen. De meeste zijn laag opgeleid dus prima banen die aansluiten.
Weigert men dat, is ook geen verblijfsvergunning, sinterklaasfeest is ook zowat verbannen, dus voor sinterklaas spelen ook lijkt mij.

De meesten zijn niet laag opgeleid maar gewoon gemiddeld of hoger opgeleid.

Veel Nederlandse bedrijven (HR-afdelingen tenminste) hebben problemen met het aannemen van mensen met een niet-Nederlandse achternaam. Ik heb dat zelf eens tot mijn verbazing kunnen constateren toen ik een Quality-Engineer (HBO-niveau) voor mijn afdeling zocht. Meneer de HR-manager had alle mensen met een buitenlandse achternaam al vast voorgeselecteerd in het "niet geschikt" bakje.