Oorlog in Oekraïne en de gevolgen voor ons Nederlanders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 19:38

elnienjo schreef:
bigone schreef:
Sommige mensen helpen ipv alleen maar aan eigen ongemak te denken

Helpen ons eigen land naar de klote door hun redderscomplex wil je zeggen.

Oh ja, die drie Nederlanders die in het Vreemdelingenlegioen meevechten :'). Al die wapens die gestuurd worden doen niks, zeg maar.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 19:49

elnienjo schreef:
bigone schreef:

Ik volg dit topic in stilte en heb al een aantal keer op mijn handen moeten zitten vanwege opmerkingen van jou. Normaal vind ik jou een fijne bokker, maar wat kom je in dit topic gruwelijk egocentrisch over!
Wat is mis met het helpen van andere mensen? Mensen in nood notabene! De mensen daar worden platgebombardeerd, doodgeschoten, gevangen genomen en leven in constante angst. Denk je nu echt dat die 3 man en een paardenkop het verschil zullen maken of Nederland al dan niet betrokken raakt bij de oorlog? Als Poetin Nederland erbij wilt betrekken (wat niet aan te raden vanwege de NAVO en er zijn interessantere doelwitten) dan doet hij dat toch wel.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 19:52

Als ik moet vluchten hoop ik toch echt op lieve mensen die me helpen. Hoe is dat voor jou elnienjo? Ik denk toch dat je dat ook graag wil.

Hiraeth

Re: Oorlog in Oekraïne en de gevolgen voor ons Nederlanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 19:55

Uiteindelijk zijn grenzen aan plaats en tijd gebonden in de geschiedenis en is de huidige manier waarop ze zijn opgedeeld een menselijk construct. De hele gedachte van 'mijn' land als natie is leuk voor voetbal, maar uiteindelijk deel je dit stukje aarde met mensen die met een klein beetje politiek geschuivel je naaste verwanten kunnen zijn. Natuurlijk mag je als prioriteit hebben dat je eigen gebied verzorgd wordt, maar als mens is enig medeleven met onze naasten toch wel zo nu en dan gepast

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 20:03

elnienjo schreef:
bigone schreef:

Je bent een wereldburger, probeer zo eens te denken!

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 20:08

pien_2010 schreef:
Als ik moet vluchten hoop ik toch echt op lieve mensen die me helpen. Hoe is dat voor jou elnienjo? Ik denk toch dat je dat ook graag wil.

Nee, dan ga ik liever in eigen vertrouwde huis ten onder. Ik hang niet zo aan 't leven, een leven zonder bezittingen en in armoede zou ik niet trekken. Een leven waarin ik niet grotendeels als kluizenaar kan leven evenmin.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 20:12

Wij vluchten ook niet. Hebben hier 7 paarden staan en 5 honden lopen. We hebben geen kinderen. Ik zou vechten. Mn boel waar we zo hard voor gewerkt hebben verdedigen. Als het moet strijdend ten onder gaan.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 20:23

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 20:35

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 20:46

Gooi ik er nog eentje in en dan zal ik stoppen

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 21:03

Imagine blijft voor mij wel het sterkte nummer

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 21:04

DuoPenotti schreef:

Ik wilde kiezen tussen die twee
Deze komt nu iets beter uit bij mij..

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 21:06

Popstra schreef:
Wij vluchten ook niet. Hebben hier 7 paarden staan en 5 honden lopen. We hebben geen kinderen. Ik zou vechten. Mn boel waar we zo hard voor gewerkt hebben verdedigen. Als het moet strijdend ten onder gaan.

Ik denk dat je dat nu wel kan voornemen, maar wellicht reageer je toch anders als puntje bij paaltje komt.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 21:07

Echwel schreef:
DuoPenotti schreef:

Ik wilde kiezen tussen die twee
Deze komt nu iets beter uit bij mij..

beide sterk...en helaas blijven actueel |(

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 21:09

pien_2010 schreef:

Precies. Maar je vlucht niet zomaar denk ik dan. Dan is er echt wel wat aan de hand. Je huis verlaten en met niets op pad gaan, dat doe je echt niet zomaar.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 21:26

elnienjo schreef:
In Nederland is bijna niemand opgeleid om in een oorlog te kunnen vechten. Lijkt me ook helemaal niet verstandig om dit toe te staan aangezien dat tot gewelddadige tegenacties in ons land kan leiden.

Hoe kom je daar nou bij?
Wij hebben goed opgeleide beroepsmilitairen.
Waarbij met name de Commando's en Mariniers heel hoog staan aangeschreven.
Die zaten tot voor kort ook gewoon nog in Afghanistan, Irak en bijvoorbeeld Mali.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 21:31

Pien, je komt maar bij ons !

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 21:32

elnienjo schreef:
pien_2010 schreef:

Nee, dan ga ik liever in eigen vertrouwde huis ten onder. Ik hang niet zo aan 't leven, een leven zonder bezittingen en in armoede zou ik niet trekken. Een leven waarin ik niet grotendeels als kluizenaar kan leven evenmin.

De mensen die nu vluchten zijn vooral mensen die hun kinderen in veiligheid brengen en ouderen die alleen maar in de weg lopen nu.

Er gaat nog een stroom op gang komen nl die geen huis ,haard en goederen meer hebben vanwege bombardement, waarvan het huis naar de klote is geschoten. Poef, alles weg.

Elnienjo ik wil je niet bang maken, maar het leven is niet maakbaar. Je reageert vanuit een " pluche zetel". Ik geef je dit voorbeeld zo op jezelf gercht, opdat je jezelf kunt verplaatsen in deze mensen. Althans dat wil ik graag bereiken.
We zitten allemaal in een "pluche zetel " vergeleken bij deze vluchtelingen.

Veel mensen die zich hebben aangemeld blijken ex militairen of ex politie te zijn en dit mag gewoon. Want ze gaan niet in een vijandelijk leger (dat is Rusland).

Dank je bigone. Hopelijk is het nooit nodig.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 21:34

Electra63 schreef:
elnienjo schreef:
In Nederland is bijna niemand opgeleid om in een oorlog te kunnen vechten. Lijkt me ook helemaal niet verstandig om dit toe te staan aangezien dat tot gewelddadige tegenacties in ons land kan leiden.

Hoe kom je daar nou bij?
Die zaten tot voor kort ook gewoon nog in Afghanistan, Irak en bijvoorbeeld Mali.

Ze bedoelt Jan met de Pet, niet de beroepsmilitairs, gok ik.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 21:36

O..... ik begrijp haar sowieso nooit :D

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 21:37

pien_2010 schreef:
elnienjo schreef:

De mensen die nu vluchten zijn vooral mensen die hun kinderen in veiligheid brengen en ouderen die alleen maar in de weg lopen nu.

Er gaat nog een stroom op gang komen nl die geen huis ,haard en goederen meer hebben vanwege bombardement, waarvan het huis naar de klote is geschoten. Poef, alles weg.

Elnienjo ik wil je niet bang maken, maar het leven is niet maakbaar. Je reageert vanuit een " pluche zetel". Ik geef je dit voorbeeld zo op jezelf gercht, opdat je jezelf kunt verplaatsen in deze mensen. Althans dat wil ik graag bereiken.

Veel mensen die zich hebben aangemeld blijken ex militairen of ex politie te zijn en dit mag gewoon. Want ze gaan niet in een vijandelijk leger (dat is Rusland).

Ik reageer als iemand die in de sggz loopt vanwege psychische problemen. De rest van de wereld staat dus niet bovenaan mijn prioriteitenlijstje.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 21:37

_San87_ schreef:
Electra63 schreef:

Hoe kom je daar nou bij?

Ze bedoelt Jan met de Pet, niet de beroepsmilitairs, gok ik.

Exact

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 21:38

OK elnienjo, dat wist ik niet. Ik begrijp het nu helemaal. Sterkte! Ik merk dat je mijn post begrijpt.

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 21:41

elnienjo schreef:
pien_2010 schreef:

Ik reageer als iemand die in de sggz loopt vanwege psychische problemen. De rest van de wereld staat dus niet bovenaan mijn prioriteitenlijstje.[/quote]

Sorry, zo werkt het niet. Dat je problemen hebt is totally ok, maar geen empathie kunnen laten zien is iets anders.

Wij hebben allemaal problemen, maar je mag niet die problem je invloeden hoe je tegen andere mensen zijn.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 21:46

Phonix
Dat is ook te kort door de bocht.
Niet alle problemen of aandoeningen zijn hetzelfde.

En ook al zou je willen veranderen gaat dat soms gewoon niet.