elnienjo schreef:bigone schreef:Sommige mensen helpen ipv alleen maar aan eigen ongemak te denken
Helpen ons eigen land naar de klote door hun redderscomplex wil je zeggen.
Oh ja, die drie Nederlanders die in het Vreemdelingenlegioen meevechten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
elnienjo schreef:bigone schreef:Sommige mensen helpen ipv alleen maar aan eigen ongemak te denken
Helpen ons eigen land naar de klote door hun redderscomplex wil je zeggen.
pien_2010 schreef:Als ik moet vluchten hoop ik toch echt op lieve mensen die me helpen. Hoe is dat voor jou elnienjo? Ik denk toch dat je dat ook graag wil.
Popstra schreef:Wij vluchten ook niet. Hebben hier 7 paarden staan en 5 honden lopen. We hebben geen kinderen. Ik zou vechten. Mn boel waar we zo hard voor gewerkt hebben verdedigen. Als het moet strijdend ten onder gaan.
pien_2010 schreef:Als ik moet vluchten hoop ik toch echt op lieve mensen die me helpen. Hoe is dat voor jou elnienjo? Ik denk toch dat je dat ook graag wil.
elnienjo schreef:In Nederland is bijna niemand opgeleid om in een oorlog te kunnen vechten. Lijkt me ook helemaal niet verstandig om dit toe te staan aangezien dat tot gewelddadige tegenacties in ons land kan leiden.
elnienjo schreef:pien_2010 schreef:Als ik moet vluchten hoop ik toch echt op lieve mensen die me helpen. Hoe is dat voor jou elnienjo? Ik denk toch dat je dat ook graag wil.
Nee, dan ga ik liever in eigen vertrouwde huis ten onder. Ik hang niet zo aan 't leven, een leven zonder bezittingen en in armoede zou ik niet trekken. Een leven waarin ik niet grotendeels als kluizenaar kan leven evenmin.
Electra63 schreef:elnienjo schreef:In Nederland is bijna niemand opgeleid om in een oorlog te kunnen vechten. Lijkt me ook helemaal niet verstandig om dit toe te staan aangezien dat tot gewelddadige tegenacties in ons land kan leiden.
Hoe kom je daar nou bij?
Wij hebben goed opgeleide beroepsmilitairen.
Waarbij met name de Commando's en Mariniers heel hoog staan aangeschreven.
Die zaten tot voor kort ook gewoon nog in Afghanistan, Irak en bijvoorbeeld Mali.
pien_2010 schreef:elnienjo schreef:
Nee, dan ga ik liever in eigen vertrouwde huis ten onder. Ik hang niet zo aan 't leven, een leven zonder bezittingen en in armoede zou ik niet trekken. Een leven waarin ik niet grotendeels als kluizenaar kan leven evenmin.
De mensen die nu vluchten zijn vooral mensen die hun kinderen in veiligheid brengen en ouderen die alleen maar in de weg lopen nu.
Er gaat nog een stroom op gang komen nl die geen huis ,haard en goederen meer hebben vanwege bombardement, waarvan het huis naar de klote is geschoten. Poef, alles weg.
Elnienjo ik wil je niet bang maken, maar het leven is niet maakbaar. Je reageert vanuit een " pluche zetel". Ik geef je dit voorbeeld zo op jezelf gercht, opdat je jezelf kunt verplaatsen in deze mensen. Althans dat wil ik graag bereiken.
We zitten allemaal in een "pluche zetel " vergeleken bij deze vluchtelingen.
Veel mensen die zich hebben aangemeld blijken ex militairen of ex politie te zijn en dit mag gewoon. Want ze gaan niet in een vijandelijk leger (dat is Rusland).
Dank je bigone. Hopelijk is het nooit nodig.
_San87_ schreef:Electra63 schreef:
Hoe kom je daar nou bij?
Wij hebben goed opgeleide beroepsmilitairen.
Waarbij met name de Commando's en Mariniers heel hoog staan aangeschreven.
Die zaten tot voor kort ook gewoon nog in Afghanistan, Irak en bijvoorbeeld Mali.
Ze bedoelt Jan met de Pet, niet de beroepsmilitairs, gok ik.
elnienjo schreef:pien_2010 schreef:
De mensen die nu vluchten zijn vooral mensen die hun kinderen in veiligheid brengen en ouderen die alleen maar in de weg lopen nu.
Er gaat nog een stroom op gang komen nl die geen huis ,haard en goederen meer hebben vanwege bombardement, waarvan het huis naar de klote is geschoten. Poef, alles weg.
Elnienjo ik wil je niet bang maken, maar het leven is niet maakbaar. Je reageert vanuit een " pluche zetel". Ik geef je dit voorbeeld zo op jezelf gercht, opdat je jezelf kunt verplaatsen in deze mensen. Althans dat wil ik graag bereiken.
We zitten allemaal in een "pluche zetel " vergeleken bij deze vluchtelingen.
Veel mensen die zich hebben aangemeld blijken ex militairen of ex politie te zijn en dit mag gewoon. Want ze gaan niet in een vijandelijk leger (dat is Rusland).
Dank je bigone. Hopelijk is het nooit nodig.