Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Elisa2 schreef:Shiloh schreef:Maar het zijn enkel de mannen die het land niet uit mogen. Ik vind dat dus raar.
Ik volg al jaren de strijd van Johnny Depp om gerechtigheid in de farce van zijn ex die alles bij elkaar gelogen heeft. Die zelf overduidelijk de aggressor is geweest. Ik heb zo ontzettend veel met name vrouwen de Revu zien passeren als het om “feministen” aankomt. Ik zei zelf al, natuurlijk geld dit niet voor iedereen, maar het geld voor een hele grote problematische groep wél. En dat is waar ik moeite mee heb. Een grote groep vrouwen die pretenderen gelijkheid te willen, maar ondertussen niet gelijk verantwoordelijk gehouden willen worden voor hun daden. Een man die de gevangenis in moet als die een vrouw slaat, maar niet zo’n watje moet zijn als een vrouw hem slaat. Dat idee zit bij heel veel mensen héél diep geworteld. Als je hoort hoe zij hem belaagde en bejegende, daar gaan je haren kaarsrecht van overeind staan. En dat wicht wordt dan gesteund door het gros van de me too beweging??
Ik kaart gewoon een punt aan over wat ik momenteel hét probleem vind binnen een bepaalde beweging. Dat is geen generaliseren, dat is een pijnpunt benoemen en aankaarten.
Hij had er ook voor kunnen kiezen om weg te gaan ipv te slaan.
Uhm. Waar haal jij weg dat hij ooit geslagen heeft? Er is 0 bewijs dat hij fysiek is geweest. Terwijl er bakken bewijs is geweest dat zij hem fysiek aangevallen heeft. Zij was de aggressor en de geweldpleger. Niet hij. Maar geloof alle vrouwen. En hij is jaren later nog altijd aan het vechten voor gerechtigheid. Maar al het bewijs wordt door de zogeheten me too feministen stelselmatig genegeerd en afgedaan als gefabriceerd. En oh wat is ze toch een boegbeeld van vrouwen kracht en weet ik wat. Om te kotsen gewoon.
Shiloh schreef:Blijkbaar lees jij totaal anders dit topic. Laat ik het anders stellen, de metoo beweging komt zelfs uit het feminisme voort. Als 45-50 jaar geleden waren er vrouwen die VTV (vrouwen tegen verkrachting) , VTSG (vrouwen tegen seksueel geweld ) en Blijf van mijn lijf huizen oprichtten. Treurig dat de metoo beweging nog steeds nodig is. Wat zegt dit over onze maatschappij?Natuurlijk heeft me too wel met feminisme te maken.
Shiloh schreef:Jij bent de enige die suggereert dat "wij"deze mening hebben en daarin sta je toch echt alleen. Want die dingen hebben alles met elkaar te maken. Lees dit topic nog eens goed door zou ik zeggenHet feit dat jullie vinden dat die dingen niks met elkaar te maken hebben illustreert wat mij betreft precies het probleem.
Shiloh schreef:Het simpele feit dat zij nog steeds werkt na de uitspraken die zij gedaan heeft. Als zij een man was geweest was ze klaar geweest. Had ze haar gezicht nergens meer kunnen tonen.
Niemand wuift iets weg, jij denkt dat mensen dingen wegwuiven. Er gebeuren nu eenmaal hele nare dingen die niet kloppen.Citaat:De manier waarop hier (en op heel veel plekken hoor) dit wordt weggewuifd als “je haalt dingen door elkaar”, of “de cijfers tonen het toch ook aan”, of “ze kunnen écht wel ergens terecht” of “gaat je fascinatie niet wat vér” toont exact aan waarom het dus wél een probleem is.
Shiloh schreef:Ligt eraan wat mensen verkondigen. Ik heb nu niet bepaald het idee dat je luistert naar wat mensen aandragen in dit topic. Je zit op een "paard in volle galop met bepaalde ideeën" die in volle galop door galoppeert. Tja dan kun je dus wel eens de juiste afslag missen. Dat is dan maar zo.Serieus genomen worden en gehoord worden als je in de minderheid bent? Is dat niet exact waar gelijkheid om draait?
Shiloh schreef:Mijn voornaamste probleem met het moderne feminisme is dat het bij veel mensen juist eerder misandrie is. Gelijkheid? Ja, zolang het ons gelegen ligt, maar zodra het de andere kant op moet geeft men ineens niet thuis.
Huiselijk geweld wordt alleen door mannen gepleegd toch? Believe all women. Ja ja. Nee dus. Vrouwen kunnen een stel leugenachtige secreten zijn joh. Wordt je vies van. In Oekraïne moeten alleen de mannen vechten en mogen alleen de mannen het land niet uit, en dat vinden we allemaal dood normaal. En zo kan ik nog wel 1000den voorbeelden noemen.
En natuurlijk geld dat heus niet voor iedereen zo. Maar als je even goed doorvraagt dan zijn de meeste actieve “feministen” helemaal geen feminist. Maar zijn het vaak gewoon regelrechte mannenhaters.
herr_balou schreef:pien_2010 schreef:Ook vrouwen melden zich aan om te vechten. Bron, nieuws 8 uur NPO1.
Als ik 20 jaar jonger was geweest had ik me waarschijnlijk ook aangemeld om te vechten.
Citaat:Ukrainian Women at War against Evil Putin, may God bless & protect u all. Our prayers are with you all the time. The world is with you all.
pien_2010 schreef:8 maart internationale vrouwendag en de dag waarop mijn dochter al lang geleden geboren is.
Hierbij spreek ik de wens uit dat wereldwijd vrouwen en mannen met hun kinderen in vrijheid kunnen leven en opgroeien zonder de beperkingen van oorlog, onderdrukking vanwege ras, geloof, geslacht, opvatting.
pien_2010 schreef:8 maart internationale vrouwendag en de dag waarop mijn dochter al lang geleden geboren is.
Hierbij spreek ik de wens uit dat wereldwijd vrouwen en mannen met hun kinderen in vrijheid kunnen leven en opgroeien zonder de beperkingen van oorlog, onderdrukking vanwege ras, geloof, geslacht, opvatting.
Suzanne F. schreef:pien_2010 schreef:8 maart internationale vrouwendag en de dag waarop mijn dochter al lang geleden geboren is.
Mooi Pien! En gefeliciteerd met je dochter. Het is vandaag ook de sterfdag van mijn vader trouwens. Inmiddels al 18 jaar geleden. Dubbel allemaal.
naranja1 schreef:Hier een discussie over vrouwen voetbal op tv met briendlief. Kennen jullie dat?
Elisa2 schreef:Volgens mijn vriend die meer verstand heeft van voetbal dan ik, spelen de vrouwen vele male beter dan de mannen en wordt het tijd dat het team gewoon gemixt wordt. Over feminisme gesproken...
Ik zelf heb helemaal niks met voetbal dus ook geen oordeel over.