Ange1a schreef:Wettelijk gezien is het toegestaan om tot 24 weken een zwangerschap af te breken, maar abortusklinieken doen dit tot de 22 weken?
Waar kan je terecht als je tussen de 22 en 24 weken een zwangerschap wilt afbreken?
De eerste stap is de huisarts en die zal met je bespreken wat de opties zijn. In principe is abortus tot 24 weken toegestaan maar na 22 weken vindt er eigenlijk foeticide plaats. Het echt bewust doden van het kindje door een spuit in het hartje te steken. Je praat dan ook niet meer over een boontje, zakje of embryo maar echt over een kindje. Ze willen niet dat het kindje levend ter wereld komt dus dan moeten ze het eerst doodmaken in de buik. Ik vind dit wel echt een moeilijke situatie als ik eerlijk ben.
Ik denk dat de huisarts eerst een echo wil doen op mogelijk ziektes of afwijkingen en als het kind gezond is, dat ze dan een adoptietraject aanbieden.
Het lijkt me verschrikkelijk om er met 22 weken achter te komen dat je zwanger bent als je geen kinderwens hebt. Ik hoop dat het een vraag was uit nieuwsgierigheid en niet omdat je daadwerkelijk in die situatie zit. Sowieso sterkte gewenst dan.