Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 19:22

eenitraM schreef:
YouTube is voor velen gemakkelijker en toegankelijker. Ik deel even de stream.

_San87_ schreef:
Voor hen die het interessant vinden, Biden gaat zo live op CNN.

[ Video ]

Goeie +:)+.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 19:23

Loretta schreef:
En dan straks komt er een cyber attack terug.
Dan zitten wij er mee

Vind je daarom dat we het moeten laten als het westen hiemee te maken heeft?

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 19:28

Daks schreef:
Ondertussen zit China te provoceren in Taiwan door 9 militaire vliegtuigen naar het Taiwanese luchtruim te sturen .

[ [url=m/lacyr8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Geheel voorspelbaar!!! Nu Turkije nog iets achterlijks gaan doen....

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 19:32

Op BNR radio is alles ook live te volgen, zonder beeld dan natuurlijk.

Hoorde net ook dat er hier reservisten worden opgeroepen te melden voor het leger.
Ter bescherming van de buitengrenzen.
Kamer moet nog wel toestemming geven voor inzet.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 19:35

pien_2010 schreef:
Loretta schreef:
En dan straks komt er een cyber attack terug.
Dan zitten wij er mee

Om eerlijk te zijn zou ik niet weten wat het beste is.
Maar je gaat niet lachen als 3 dagen het betalingsverkeer plat ligt, de elektriciteitsvoorziening een week in grote delen van Europa plat ligt, waterleidingen niet werken en noem maar wat dingen op.
Ja jullie zitten het wel uit op het Franse platteland. Maar ik zou niet graa een dergelijke situatie in een stad als Parijs mee maken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 19:37

Loretta schreef:
pien_2010 schreef:

Maar je gaat niet lachen als 3 dagen het betalingsverkeer plat ligt, de elektriciteitsvoorziening een week in grote delen van Europa plat ligt, waterleidingen niet werken en noem maar wat dingen op.
Ja jullie zitten het wel uit op het Franse platteland. Maar ik zou niet graa een dergelijke situatie in een stad als Parijs mee maken.

Gelukkig heb ik een voorraad droogshampoo, niet dat iemand die vette kop ziet zonder licht, maar toch.

:').

I'll let myself out.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 19:38

Slaat nu het water uit de sloot op.... hamsteren en dat hebben we nog genoeg :j

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 19:39

Kan Poetin niet gewoon een beetje gif in zijn wodka krijgen?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 19:51

Majabeestje schreef:
Kan Poetin niet gewoon een beetje gif in zijn wodka krijgen?

Of zo´n ander puntig dingetje met kuid erin

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 19:51

Struikelen en ongelukkig terecht komen is ook al prima..

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 19:54

Waar je op korte termijn al voor komt te staan, zijn de stromen van vluchtelingen. Geen idee hoe je die fatsoenlijk onderdak kan verlenen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 19:56

nikkel schreef:
Waar je op korte termijn al voor komt te staan, zijn de stromen van vluchtelingen. Geen idee hoe je die fatsoenlijk onderdak kan verlenen.

Tentenkampen buiten de landsgrenzen, denk ik zo. En van daaruit tijdelijke opvang in andere Europese landen regelen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 20:02

Echt giga protesten in St. Petersburg :oo. Staat helemaal vol daar.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 20:07

Loretta schreef:
Ja jullie zitten het wel uit op het Franse platteland. Maar ik zou niet graag een dergelijke situatie in een stad als Parijs mee maken.

Het probleem is Loretta dat niemand weet wat het beste is. Alleen het westen is militair behoorlijk verzwakt. Dat was iets waar Trump gelijk in had, dat de EU meer aan defensie zou moeten besteden. Dat is niet gebeurt dus er hangt toch wel heel erg veel van de reactie vd VS af komende dagen. Wordt Rusland uitgesloten van het dollar geld systeem bv?

China laat Rusland met rust en Rusland China. Dus twee grote niet democratische landen hebben een verbond gesloten. Dat is buitengewoon zorgelijk. Het zou hier wel eens kunnen gaan om de toekomst van de wereldorde en dus vooral van het westen en in het bijzonder van West-Europa.
Dus 3 dagen het betalingsverkeer plat is voor niemand leuk, maar het gaat om veel grotere belangen. Snap je wat ik bedoel? Je hebt gelijk mensen die op het platteland zitten, zitten altijd het beste tijdens oorlogstijd. Dat is een feit. Neemt niet weg dat wij ons hier vooral zorgen maken hoe het met West Europa zal gaan in de toekomst. Poetin is totaal onverantwoordelijk en zeer gevaarlijk bezig. Zijn Chinese evenknie laat hem gaan. Maar het is nog niet gedaan .
Dus wat de oplossing is weet ik ook niet. Maar duidelijk is dat Europa en het westen hebben liggen slapen en dat al een te lange tijd. Dat is wijsheid achteraf.

Goed nieuws van St Petersburg.

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 20:09

_San87_ schreef:
Echt giga protesten in St. Petersburg :oo. Staat helemaal vol daar.

Waar zie je dat? :-)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 20:10

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 20:20

pien_2010 schreef:
Loretta schreef:
Ja jullie zitten het wel uit op het Franse platteland. Maar ik zou niet graag een dergelijke situatie in een stad als Parijs mee maken.

Het probleem is Loretta dat niemand weet wat het beste is. Alleen het westen is militair behoorlijk verzwakt. Dat was iets waar Trump gelijk in had, dat de EU meer aan defensie zou moeten besteden. Dat is niet gebeurt dus er hangt toch wel heel erg veel van de reactie vd VS af komende dagen. Wordt Rusland uitgesloten van het dollar geld systeem bv?

China laat Rusland met rust en Rusland China. Dus twee grote niet democratische landen hebben een verbond gesloten. Dat is buitengewoon zorgelijk. Het zou hier wel eens kunnen gaan om de toekomst van de wereldorde en dus vooral van het westen en in het bijzonder van West-Europa.
Dus 3 dagen het betalingsverkeer plat is voor niemand leuk, maar het gaat om veel grotere belangen. Snap je wat ik bedoel? Je hebt gelijk mensen die op het platteland zitten, zitten altijd het beste tijdens oorlogstijd. Dat is een feit. Neemt niet weg dat wij ons hier vooral zorgen maken hoe het met West Europa zal gaan in de toekomst. Poetin is totaal onverantwoordelijk en zeer gevaarlijk bezig. Zijn Chinese evenknie laat hem gaan. Maar het is nog niet gedaan .
Dus wat de oplossing is weet ik ook niet. Maar duidelijk is dat Europa en het westen hebben liggen slapen en dat al een te lange tijd. Dat is wijsheid achteraf.

Goed nieuws van St Petersburg.

Daar heb je zeker gelijk aan. Het gaat over heel erg veel. Daarom is het ook een heel lastig te zeggen wat het beste is. Zonder Amerika slaat Europa geen deuk in een pakje boter.

Maar stel nu dat het westen achter het plat leggen van een paar websites zit. Wat wil men daar dan mee bereiken. Net als alle sancties. Voor Poetin zijn het slechts speldenprikken. Het is vervelend maar meer ook niet.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 20:29

Ik zie dat eerder hackers doen, wellicht van Rusland zelf. Zoals ik gisteren al schreef volgens mijn contact zijn de meeste jongeren tegen Poetin in Rusland. Zij zijn actief op social media en kijken amper staats television.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 20:32

pien_2010 schreef:
Ik zie dat eerder hackers doen, wellicht van Rusland zelf. Zoals ik gisteren al schreef volgens mijn contact zijn de meeste jongeren tegen Poetin in Rusland. Zij zijn actief op social media en kijken amper staats television.

Maar de kans is natuurlijk groot dat SM gewoon uit de lucht gehaald wordt en daarmee de jongeren dus feitelijk afgesneden worden van de 'buitenwereld'.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 20:33

Er is maar één iemand die oorlog wil en dat is Poetin , denk ook zeker niet dat veel Russen er blij mee zijn al is het dan de 'tegenstander' het volk is de dupe , Poetin zal er weinig van merken die krijgt zijn eten en onderdak toch wel.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 20:33

Ja klopt Poosje81, alleen het Kremlin is uit de lucht al een aantal uren, zo was op het nieuws. Dus SM doet het gewoon nog. En veel jongeren zijn actief middels VPN . Dan wordt het ook lastiger om ze van de internationale SM te krijgen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 20:34

pien_2010 schreef:

Misschien ook maar beter dat het uit eigen gelederen komt. Het is een actie dat niets uithaalt.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 20:35

Dat is nog niet gezegd hé Loretta, het zou kunnen dat.......

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 20:37

pien_2010 schreef:
Dat is nog niet gezegd hé Loretta, het zou kunnen dat.......

Weet ik. Het is slechts een mogelijkheid.

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 20:43