Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DuoPenotti schreef:En dan blijft er de vraag moet je het drukste bevolkste Europese landje nog meer in beton dompelen of mag bijvoorbeeld Portugal ook mee doen?
Janneke2 schreef:Vwb de aanzuigende werking: die mensen komen niet voor de lol.
Wie naar de verhalen luistert, weet dat ze hopen op werk.
(Contra: de luilakken willen een uitkering.)
(Ons idiote systeem doet het helaas zo, dat er vaak een uitkering volgt, dat dan weer wel, maar dat is geen aanzuigende werking.)
En tja, wie twee seconden heeft gekeken naar de toestand in het dieptepunt van Europa, Moria, snapt dat mensen daar weg willen.
Dat is ook geen aantrekkingskracht, maar afstoting...
MCE schreef:heb geen angst vraag me alleen iets af, hoe het zich ontwikkeld
en hoe of ik daar in mee kan ontwikkelen, dat is een generaties verschil denk ik,
er zijn altijd "verkenners" geweest die op onderzoek gingen en zich ergens hebben kunnen vestigen,
en wat doet een verkenner: juist die informeert de troepen
dan zal er vanuit nederland betere berichten verzonden worden want het sociale vangnet is hier blijkbaar dan toch het beste
Sakura789 schreef:Het fijne van je ouders is dat ze niet hoefden te verhuizen vanwege oorlog of andere ellende. Ze hadden een keuze.
Wat is anders een optie, ze maar op straat zetten en zeggen zoek maar lekker uit?
Ik val over de angst voor anderen, terwijl er sinds het bestaan van de aarde al mensen rondzwerven. De angst om het zelf wellicht minder goed te krijgen omdat anderen een minimale opstart krijgen?
Sakura789 schreef:MCE schreef:heb geen angst vraag me alleen iets af, hoe het zich ontwikkeld
en hoe of ik daar in mee kan ontwikkelen, dat is een generaties verschil denk ik,
er zijn altijd "verkenners" geweest die op onderzoek gingen en zich ergens hebben kunnen vestigen,
en wat doet een verkenner: juist die informeert de troepen
dan zal er vanuit nederland betere berichten verzonden worden want het sociale vangnet is hier blijkbaar dan toch het beste
Babootje schreef:Daarom zeg ik ook bewust nadrukkelijk nu.
Alles wat jij noemt is toekomst al zouden ze nu gaan bouwen.DuoPenotti schreef:En dan blijft er de vraag moet je het drukste bevolkste Europese landje nog meer in beton dompelen of mag bijvoorbeeld Portugal ook mee doen?
4/5 deel van Nederland is niet bebouwd. Er is dus nog genoeg ruimte. De huizen concentreren zich teveel in grote steden (wat ook voor de nodige problemen zorgt) De ruimte moet gewoon anders worden verdeeld (wonen en werkgelegenheid meer spreiden).
DuoPenotti schreef:En op orde gaat ook nooit gebeuren of ze moeten idd eens opvang regelen wat BBB voorstelde. Zodat de dorpen eens ontlast worden en de mensen in de 2e kamer er eens elke dag mee te maken gaan krijgen.
Daarnaast een half jaar gewacht op een woning... Ken er die er bijna een moord voor doen na 10 jaar!
Babootje schreef:Daarom zeg ik ook bewust nadrukkelijk nu.
Alles wat jij noemt is toekomst al zouden ze nu gaan bouwen.DuoPenotti schreef:En dan blijft er de vraag moet je het drukste bevolkste Europese landje nog meer in beton dompelen of mag bijvoorbeeld Portugal ook mee doen?
4/5 deel van Nederland is niet bebouwd. Er is dus nog genoeg ruimte. De huizen concentreren zich teveel in grote steden (wat ook voor de nodige problemen zorgt) De ruimte moet gewoon anders worden verdeeld (wonen en werkgelegenheid meer spreiden).
tamary schreef:Zuid-holland is inderdaad een permanent verkeersinfarct, maar druk is het hier in het oosten ook al.
Verder veranderd X mensen op Y oppervlak niet hoe je ze er ook over verdeeld. Dichtheid per km2 blijft hetzelfde, wil je minder verkeersproblemen, dan kom je verder met het verminderen van de behoefte om op die manier te reizen dan mensen spreiden. Meer infrastructuur is nl nodig of je nu hele brede wegen met veel rijbanen nodig hebt of veel smalle om alles aan elkaar te knopen.
En nodige grond is meer dan huizen en infrastructuur als wegen, winkels, etc. Naast groen voor recreatie is voedsel verbouwen ook wel zo verstandig, zeker met stijgende prijzen en onzekere markten (wie meeste betaald krijgt het). Stad heeft een groot stuk platteland nodig om het te voeden, zeker als je in die stad alles dichtbouwd. Stad Nederland zal zichzelf niet kunnen voeden en dus instorten door onrust, hongersnood, etc. Zat voorbeelden van in de geschiedenis (Rome, Maya, etc.) waar de stad onmogelijk meer gevoed kon worden en de hele structuur dus instortte. Waarom willen mensen daar actief naar toe werken?
Babootje schreef:Nederland vergrijst enorm, dus instroom is ook nodig willen we op termijn nog genoeg arbeidskrachten hebben. Dat is nu eigenlijk ook al zichtbaar. Meer dan voldoende banen maar geen mensen voor te vinden.
Instroom is niet erg, maar mensen moeten wel integreren en opgeleid worden.
tamary schreef:Groeieconomie heeft instroom nodig, arbeidsmarkt die enkel interesse heeft in 18 jarigen met 20 jaar ervaring voor minimumloon en gratis overwerk komt altijd mensen tekort en dat dat integreren en opleiden mis gaat zien we al 40+ jaar gebeuren, waarom zou dat nu plotseling wel goed gaan?