Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cowboy55 schreef:bigone schreef:Las net dat de burgemeester van zwolle vandaag via alle scholen in zijn stad de ouders een brief heeft gestuurd vandaag omdat de leeftijd van de rellers gisteravond veelal tussen de 14 en 16 lag. Slimme gast die burgemeester.
![]()
Yup.....ik vond burgemeester Aboutaleb (sp?) met een soortgelijke oproep net te cynisch. Dit is beter.
Cowboy55 schreef:Om na te denken over wat Aboutaleb zegt: “ben je nou blij?” vereist reflectief vermogen. Wat vind IK nou van mijn eigen acties?Dat is voor rellers in short supply ben ik bang. Bij hen gaat het er meer om wat hun geestelijk gehandicapte matties vinden.
bigone schreef:Las net dat de burgemeester van zwolle vandaag via alle scholen in zijn stad de ouders een brief heeft gestuurd omdat de leeftijd van de rellers gisteravond veelal tussen de 14 en 16 lag. Slimme gast die burgemeester. Hoop dat hij erin heeft gezet dat de schade op hun verhaald word.
SusanH schreef:In onze woonplaats heeft de politie gisteren heel pro actief gehandeld waardoor ze het voor konden zijn. Ik ben er blij mee. Ik heb het berichtje gelezen waarop ze oproepen tot rellen. Staat bol van de spelfoutenzelfs het woord rellen kunnen ze niet foutloos spellen hier
Popstra schreef:Politie overweegt ME assistentie vanuit Duitsland en België te vragen. Dus zoveel speciale eenheden meer hebben ze niet. Die lopen er al tussen. Ook in burger.
DuoPenotti schreef:Ik denk dat ze daar banger voor zijn dan van de politie.
Eigenlijk wel van de gekke dat de politie hier een dergelijk imago heeft (dankzij van bovenaf opgelegd)
DuoPenotti schreef:Ik denk dat ze daar banger voor zijn dan van de politie.
Eigenlijk wel van de gekke dat de politie hier een dergelijk imago heeft (dankzij van bovenaf opgelegd)
Winged schreef:DuoPenotti schreef:Ik denk dat ze daar banger voor zijn dan van de politie.
Daar verbaas ik mij ook over. Tegelijkertijd weet je ook dat de hooligan/harde kern voetbalsupporters ook behoorlijk los kunnen gaan. en zij hebben geen regelgeving van bovenaf. Dat is slaan en gaan....
knollentuin schreef:Helemaal eens, politie meer vrijheden en echt even doorpakken. En betere salarissen, dat eeuwigdurend tekort heeft ook een reden, net als in de zorg.
De voetbalsupporters en andere groepen die helpen is goed voor de saamhorigheid een signaal van volk dat ze tegen het gedrag van de etters zijn ik heb idd ook genoten van de interviews met die mannen. Kom maar op voor je buurt of stad!!
Citaat:De politie was massaal op de been, maar hoefde niet in te grijpen. De sfeer was ontspannen en de politie en supporters stonden duidelijk aan dezelfde kant. Hoewel de supporters zich zichtbaar niet hielden aan de coronabeperkingen, was dat voor de politie even geen prioriteit om tegen op te treden. "We waren met de groep in verbinding, het handhaven van de openbare orde ging voor", liet een woordvoerder weten.
bigone schreef:Heb al eerder aan gegeven dat hooligans en harde kern vaak twee verschillende groepen zijn, eerste is buiten stadion en de tweede zit er in.