Telpeva schreef:Kan ik nog een vraag tussendoor stellen, het onderwerp gaat er inmiddels al een paar pagina's niet meer over, maar wellicht dat een ander ook geholpen is met de informatie.
Eerder ging het over meldingen van mogelijke fraude die binnen kwamen, controles en dergelijke. Afgelopen paar jaar moest ik 2x langskomen voor een gesprek, en daarbij al mijn bankafschriften meenemen. Nu vraag ik mij af, word je voor zoiets uitgenodigd op basis van willekeur, of komt dat doordat mogelijk iemand een melding van mij heeft gemaakt?
Alvast bedanktde keren dat ik daarvoor langs moest komen vroeg ik mij dat ook al af, maar ik was echt veel te gestresst om eraan te denken om dat te vragen.
Wat ik heb begrepen (Sorry wel wat verouderde kennis van een paar jaar geleden) is dat puur willekeur. Sommige mensen blijven een paar jaar van de radar, anderen hebben pech dat ze een paar keer langs moeten komen met de papierwinkel. Bij de gemeente waar ik woon prikte ze at random binnen een bsn range (dus op het einde tussen de 1 en 3 bijvoorbeeld) voor dat jaar. Oftewel met zoveel kans had je best mee kunnen doen aan een loterij