Mindim schreef:Ik vind religies an sich bijgeloof
Ja, dat bedoel ik dus ook

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
elnienjo schreef:Het gaat om het hier en het nu.
Wat moslims achter de voordeur doen boeit me niet, zolang de maatschappij maar westers blijft.
De Chinezen doen dat een stuk beter. Ze schijnen het slechtst geintegreerd te zijn, maar ze hebben geen grote mond over wat er hier allemaal anders moet volgens hun levensvisie. Ze hebben volgens mij zo'n beetje alle snackbars overgenomen en serveren de Nederlanders hun kroketjes en frikandellen zoals we ze graag hebben.
MCE schreef:als de maatschappij maar westers blijft in een vrijheid die voor een ieder prettig is om in te leven
en wat ieder achter zijn eigen voordeur doet!!
geloof of bijgeloof, laat ieder in zijn waarde, geen enkel geloof wil harde maatregelen
maar of topic: waarom vechten landen hun inwoners het land uit? is het dat hun enige vorm van zaken doen/tijdverdrijf? is er in die landen geen handel en industrie mogelijk (behalve mensenhandel) en waarom kan ontwikkelingshulp, novib, ect. geen vrede bereiken
of is het heel simpel: geen enkele land laat zich de wet voorschrijven, veranderingen /aanpassingen zijn daar niet mogelijk met behoud van hun eigen cultuur, religie
Quebelle schreef:Ik blijf het knap vinden op bokt, hoe keer op keer topics over racisme of zp worden aangemaakt, en waar eigenlijk keer op keer (zogoed als) alleen maar witte nl'se vrouwen even racisme gaan bespreken en bepalen wat wel en niet waar is en hoe niet-witte mensen zich wel aanstellen en 'iedereen wel eens gediscrimineerd wordt'![]()
Quebelle schreef:Ik blijf het knap vinden op bokt, hoe keer op keer topics over racisme of zp worden aangemaakt, en waar eigenlijk keer op keer (zogoed als) alleen maar witte nl'se vrouwen even racisme gaan bespreken en bepalen wat wel en niet waar is en hoe niet-witte mensen zich wel aanstellen en 'iedereen wel eens gediscrimineerd wordt'![]()
Princess_ schreef:Quebelle schreef:Ik blijf het knap vinden op bokt, hoe keer op keer topics over racisme of zp worden aangemaakt, en waar eigenlijk keer op keer (zogoed als) alleen maar witte nl'se vrouwen even racisme gaan bespreken en bepalen wat wel en niet waar is en hoe niet-witte mensen zich wel aanstellen en 'iedereen wel eens gediscrimineerd wordt'![]()
Ik vind dat eerder om te huilen dan om te lachen.
MCE schreef:Quebelle schreef:Ik blijf het knap vinden op bokt, hoe keer op keer topics over racisme of zp worden aangemaakt, en waar eigenlijk keer op keer (zogoed als) alleen maar witte nl'se vrouwen even racisme gaan bespreken en bepalen wat wel en niet waar is en hoe niet-witte mensen zich wel aanstellen en 'iedereen wel eens gediscrimineerd wordt'![]()
maar dat mag toch, ieder kijkt door zijn eigen bril vanuit zijn/haar eigen achtergrond/opleiding
we hoeven het toch niet met elkaar eens te zijn meningen mogen verschillen, we kunnen er altijd iets van oppakken wat ons mogelijk een "andere kijk" geeft
we zijn toch nooit te oud om iets te (willen) leren
Quebelle schreef:Dit is niet de beste bron om iets te leren ivm racisme. Ga documentaires bekijken, ga literatuur door niet-witte mensen lezen, bekijk alle infobronnen die uitgegeven worden waar zwarte mensen het probleem omtrend racisme aankaarten en trek daar je conclusies uit, niet uit topics als deze waar alles uiteindelijk neerkomt op 'ik ken een zwarte die zegt dat dit niet racistisch is dus het is niet racistisch' en 'ik vind dat dat zo is want ik ervaar dit zo'.
Quebelle schreef:niet uit topics als deze waar alles uiteindelijk neerkomt op 'ik ken een zwarte die zegt dat dit niet racistisch is dus het is niet racistisch' en 'ik vind dat dat zo is want ik ervaar dit zo'.
Electra63 schreef:Ik vind het wel bijzonder hoe Bokt racistische, discriminerende, beledigende en haatzaaiende berichten blijft toleren van Bokkers.![]()
Als paardenforum zou je daar niet mee geassocieerd moeten willen worden.
Quebelle schreef:Dit is niet de beste bron om iets te leren ivm racisme. Ga documentaires bekijken, ga literatuur door niet-witte mensen lezen, bekijk alle infobronnen die uitgegeven worden waar zwarte mensen het probleem omtrend racisme aankaarten en trek daar je conclusies uit, niet uit topics als deze waar alles uiteindelijk neerkomt op 'ik ken een zwarte die zegt dat dit niet racistisch is dus het is niet racistisch' en 'ik vind dat dat zo is want ik ervaar dit zo'.
Rennie89 schreef:Quebelle schreef:Ik blijf het knap vinden op bokt, hoe keer op keer topics over racisme of zp worden aangemaakt, en waar eigenlijk keer op keer (zogoed als) alleen maar witte nl'se vrouwen even racisme gaan bespreken en bepalen wat wel en niet waar is en hoe niet-witte mensen zich wel aanstellen en 'iedereen wel eens gediscrimineerd wordt'![]()
Nu mis ik echt de like knop
elnienjo schreef:Quebelle schreef:Dit is niet de beste bron om iets te leren ivm racisme. Ga documentaires bekijken, ga literatuur door niet-witte mensen lezen, bekijk alle infobronnen die uitgegeven worden waar zwarte mensen het probleem omtrend racisme aankaarten en trek daar je conclusies uit, niet uit topics als deze waar alles uiteindelijk neerkomt op 'ik ken een zwarte die zegt dat dit niet racistisch is dus het is niet racistisch' en 'ik vind dat dat zo is want ik ervaar dit zo'.
Misschien moeten mensen uit andere culturen zich eens verdiepen in de (blanke) westerse cultuur. Daar ontbreekt het volgens mij aan. Als ik me in 'n andere cultuur zou willen vestigen dan zou ik mij inlezen en voor mijzelf bekijken of ik mij daar aan kan/wil aanpassen of niet. Op reis kan ik mij prima aanpassen en zorg dat ik me gepast kleed als ik 'n moskee of tempel bezichtig. Wonen zou ik niet kunnen in 'n andere cultuur.
Electra63 schreef:Geheel mee eens, ik vind het te schandalig voor woorden en bij de beesten af hoe het beleid omtrent dit soort zaken, vanuit team groen, wordt begeleid.Ik vind het wel bijzonder hoe Bokt racistische, discriminerende, beledigende en haatzaaiende berichten blijft toleren van Bokkers.![]()
Als paardenforum zou je daar niet mee geassocieerd moeten willen worden.
elnienjo schreef:Quebelle schreef:Dit is niet de beste bron om iets te leren ivm racisme. Ga documentaires bekijken, ga literatuur door niet-witte mensen lezen, bekijk alle infobronnen die uitgegeven worden waar zwarte mensen het probleem omtrend racisme aankaarten en trek daar je conclusies uit, niet uit topics als deze waar alles uiteindelijk neerkomt op 'ik ken een zwarte die zegt dat dit niet racistisch is dus het is niet racistisch' en 'ik vind dat dat zo is want ik ervaar dit zo'.
Misschien moeten mensen uit andere culturen zich eens verdiepen in de (blanke) westerse cultuur. Daar ontbreekt het volgens mij aan. Als ik me in 'n andere cultuur zou willen vestigen dan zou ik mij inlezen en voor mijzelf bekijken of ik mij daar aan kan/wil aanpassen of niet. Op reis kan ik mij prima aanpassen en zorg dat ik me gepast kleed als ik 'n moskee of tempel bezichtig. Wonen zou ik niet kunnen in 'n andere cultuur.
Rennie89 schreef:En ik de tag-functie.Quebelle schreef:Ik blijf het knap vinden op bokt, hoe keer op keer topics over racisme of zp worden aangemaakt, en waar eigenlijk keer op keer (zogoed als) alleen maar witte nl'se vrouwen even racisme gaan bespreken en bepalen wat wel en niet waar is en hoe niet-witte mensen zich wel aanstellen en 'iedereen wel eens gediscrimineerd wordt'![]()
Nu mis ik echt de like knop
elnienjo schreef:Misschien moeten mensen uit andere culturen zich eens verdiepen in de (blanke) westerse cultuur. Daar ontbreekt het volgens mij aan. Als ik me in 'n andere cultuur zou willen vestigen dan zou ik mij inlezen en voor mijzelf bekijken of ik mij daar aan kan/wil aanpassen of niet. Op reis kan ik mij prima aanpassen en zorg dat ik me gepast kleed als ik 'n moskee of tempel bezichtig. Wonen zou ik niet kunnen in 'n andere cultuur.
Rennie89 schreef:De witte cultuur in Nederland.... vertel mij eens wat deze inhoud dan? Omschrijft zp, moorkoppen, gouden koets enzo de witte Nederlandse cultuur? Mag hopen van niet want dan haak ik af. De cultuur van de witte Nederlander is er niet want Nederland is niet wit. En dat komt oa. door bijdrage aan de slavernij, meedoen aan oorlogen, landen kolonialiseren, gastarbeiders binnen halen etc.