Racisme, spreek jij je uit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 09:03

Mindim schreef:
Ik vind religies an sich bijgeloof :=

Ja, dat bedoel ik dus ook :j

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 09:17

elnienjo schreef:
Het gaat om het hier en het nu.
Wat moslims achter de voordeur doen boeit me niet, zolang de maatschappij maar westers blijft.
De Chinezen doen dat een stuk beter. Ze schijnen het slechtst geintegreerd te zijn, maar ze hebben geen grote mond over wat er hier allemaal anders moet volgens hun levensvisie. Ze hebben volgens mij zo'n beetje alle snackbars overgenomen en serveren de Nederlanders hun kroketjes en frikandellen zoals we ze graag hebben.

Wauw

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 09:27

als de maatschappij maar westers blijft in een vrijheid die voor een ieder prettig is om in te leven
en wat ieder achter zijn eigen voordeur doet!!

geloof of bijgeloof, laat ieder in zijn waarde, geen enkel geloof wil harde maatregelen

maar of topic: waarom vechten landen hun inwoners het land uit? is het dat hun enige vorm van zaken doen/tijdverdrijf? is er in die landen geen handel en industrie mogelijk (behalve mensenhandel) en waarom kan ontwikkelingshulp, novib, ect. geen vrede bereiken

of is het heel simpel: geen enkele land laat zich de wet voorschrijven, veranderingen /aanpassingen zijn daar niet mogelijk met behoud van hun eigen cultuur, religie
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-09-20 09:34, in het totaal 2 keer bewerkt

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 09:30

Ik blijf het knap vinden op bokt, hoe keer op keer topics over racisme of zp worden aangemaakt, en waar eigenlijk keer op keer (zogoed als) alleen maar witte nl'se vrouwen even racisme gaan bespreken en bepalen wat wel en niet waar is en hoe niet-witte mensen zich wel aanstellen en 'iedereen wel eens gediscrimineerd wordt' :+ _O-

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 09:40

MCE schreef:
als de maatschappij maar westers blijft in een vrijheid die voor een ieder prettig is om in te leven
en wat ieder achter zijn eigen voordeur doet!!

geloof of bijgeloof, laat ieder in zijn waarde, geen enkel geloof wil harde maatregelen

maar of topic: waarom vechten landen hun inwoners het land uit? is het dat hun enige vorm van zaken doen/tijdverdrijf? is er in die landen geen handel en industrie mogelijk (behalve mensenhandel) en waarom kan ontwikkelingshulp, novib, ect. geen vrede bereiken

of is het heel simpel: geen enkele land laat zich de wet voorschrijven, veranderingen /aanpassingen zijn daar niet mogelijk met behoud van hun eigen cultuur, religie

Voor al die NGO's is de vluchtelingenindustrie hun inkomen wat ze liever niet zien opdrogen.
Dáár zou ook 'ns naar gekeken moeten worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 09:41

Quebelle schreef:
Ik blijf het knap vinden op bokt, hoe keer op keer topics over racisme of zp worden aangemaakt, en waar eigenlijk keer op keer (zogoed als) alleen maar witte nl'se vrouwen even racisme gaan bespreken en bepalen wat wel en niet waar is en hoe niet-witte mensen zich wel aanstellen en 'iedereen wel eens gediscrimineerd wordt' :+ _O-

maar dat mag toch, ieder kijkt door zijn eigen bril vanuit zijn/haar eigen achtergrond/opleiding
we hoeven het toch niet met elkaar eens te zijn meningen mogen verschillen, we kunnen er altijd iets van oppakken wat ons mogelijk een "andere kijk" geeft
we zijn toch nooit te oud om iets te (willen) leren

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 09:51

Quebelle schreef:

Ik vind dat eerder om te huilen dan om te lachen.

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 10:20

Princess_ schreef:
Quebelle schreef:

Ik vind dat eerder om te huilen dan om te lachen.

Ik ben al voorbij die fase :j

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 10:22

Quebelle, ik heb zo'n vermoeden dat Bokt redelijk wit is. En op een paardenforum zijn vrouwen veruit in de meerderheid. Dus zo gek is dat niet.
Dat er hier een paar de boventoon voeren met posts die bij tijd en wijle druipen van de vooroordelen richting minderheden/immigranten, lijkt mij vooral een goede motivatie om inhoudelijk tegengas te geven.

elnienjo, 'vluchtelingenindustrie'?
Wat moet ik me daarbij voorstellen? Wordt er stiekem grof geld verdiend aan Kamp Moria? Vullen ngo's hun zakken met het opzetten hulpverleningsprogramma's voor oorlogsvluchtelingen in Centraal-Afrika? Hebben medewerkers van Artsen zonder Grenzen Zwitserse bankrekeningen om hun miljoenen veilig weg te zetten?
Ik vermoed dat er veel betere verdienmodellen zijn dan vluchtelingenopvang.
Denk bijvoorbeeld aan mensensmokkelaars. Mensensmokkel is een verziekt 'businessmodel', een grootschalige illegale industrie waarin goud geld verdiend wordt over de ruggen van wanhopige mensen op zoek naar een beter leven.
Als er nu echt eens moeite werd gedaan vanuit Europa om samen met de landen van herkomst van deze lieden deze verrotte vorm van criminaliteit met wortel en tak aan te pakken en liefst uit te roeien, dan zouden daarmee meerdere vliegen in één klap geslagen kunnen worden: geen massale verdrinkingen en en ander onvoorstelbaar menselijk leed meer op de mensensmokkelroutes, minder kansloze (economische) asielzoekers die eindigen in opvangkampen, uitzetcentra of de illegaliteit, en minder crimineel uitschot dat zonder enige belemmering geld kan verdienen aan het leed van medemensen.

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 10:23

MCE schreef:
Quebelle schreef:

maar dat mag toch, ieder kijkt door zijn eigen bril vanuit zijn/haar eigen achtergrond/opleiding
we hoeven het toch niet met elkaar eens te zijn meningen mogen verschillen, we kunnen er altijd iets van oppakken wat ons mogelijk een "andere kijk" geeft
we zijn toch nooit te oud om iets te (willen) leren

Dit is niet de beste bron om iets te leren ivm racisme. Ga documentaires bekijken, ga literatuur door niet-witte mensen lezen, bekijk alle infobronnen die uitgegeven worden waar zwarte mensen het probleem omtrend racisme aankaarten en trek daar je conclusies uit, niet uit topics als deze waar alles uiteindelijk neerkomt op 'ik ken een zwarte die zegt dat dit niet racistisch is dus het is niet racistisch' en 'ik vind dat dat zo is want ik ervaar dit zo'.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 10:23

Ze moeten gewoon wat marineschepen wegleggen die die bootjes gelijk retour slepen. Zodra bekend is dat die bootjes niet meer door de linie kunnen breken, dan droogt de mensensmokkelhandel wel op.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 10:26

Quebelle schreef:
Dit is niet de beste bron om iets te leren ivm racisme. Ga documentaires bekijken, ga literatuur door niet-witte mensen lezen, bekijk alle infobronnen die uitgegeven worden waar zwarte mensen het probleem omtrend racisme aankaarten en trek daar je conclusies uit, niet uit topics als deze waar alles uiteindelijk neerkomt op 'ik ken een zwarte die zegt dat dit niet racistisch is dus het is niet racistisch' en 'ik vind dat dat zo is want ik ervaar dit zo'.

Misschien moeten mensen uit andere culturen zich eens verdiepen in de (blanke) westerse cultuur. Daar ontbreekt het volgens mij aan. Als ik me in 'n andere cultuur zou willen vestigen dan zou ik mij inlezen en voor mijzelf bekijken of ik mij daar aan kan/wil aanpassen of niet. Op reis kan ik mij prima aanpassen en zorg dat ik me gepast kleed als ik 'n moskee of tempel bezichtig. Wonen zou ik niet kunnen in 'n andere cultuur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 10:29

dat doe ik al, maar ook dat is heel eenzijdig en om een goed beeld te krijgen moet ik twee kanten van het verhaal kennen, soms weet je niet waar dat vandaan komt

laatste boek:

Moord voor het verloren paradijs
De Britse correspondent Zuid-Afrika, Andrew Harding, reconstrueerde een dubbele moord, en toont tegelijkertijd het vergeefse verlangen naar solidariteit in een wij-tegen-zij-maatschappij
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-09-20 10:35, in het totaal 2 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 10:30

Ik vind het wel bijzonder hoe Bokt racistische, discriminerende, beledigende en haatzaaiende berichten blijft toleren van Bokkers. :D

Als paardenforum zou je daar niet mee geassocieerd moeten willen worden.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 10:30

Quebelle schreef:
niet uit topics als deze waar alles uiteindelijk neerkomt op 'ik ken een zwarte die zegt dat dit niet racistisch is dus het is niet racistisch' en 'ik vind dat dat zo is want ik ervaar dit zo'.

Nou, ik vind het ook interessant om te lezen dat mensen die beweren verdraagbaar te zijn, ook gewoon lekker generaliseren en alles over 1 kam scheren... :j

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 10:33

Electra63 schreef:
Ik vind het wel bijzonder hoe Bokt racistische, discriminerende, beledigende en haatzaaiende berichten blijft toleren van Bokkers. :D

Dit indd, bokt grijpt nergens in. Zwaar racistische opmerkingen mogen blijven staan. Bizar.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 10:38

Quebelle schreef:

Nu mis ik echt de like knop :+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 10:43

Quebelle schreef:

Heel erg eens met Quebelle haar opmerking zie vetgedrukte.

Ook met "ik ken een zwarte....". Dat zegt nl zo weinig.
Eerlijk gezegd als ik kijk naar mijn vriendinnen praten we nooit over rascisme of hebben er nooit over gepraat.
Alleen met J indertijd (zij is van orgine van Texas) bij de presidentsverkiezingen van Trump waar ze verzuchtte "dat het voor zwarte amerikanen niet beter zal worden en dat ze erg blij is dat ze in Frankrijk woont ". Ik kon het alleen maar beamen.
Ik heb zelf ook nooit het onderwerp aangekaart uit eigen beweging want gevoelsmatig vind ik dat niet kies als blauwe ogen vrouw, en ik kies mijn vriendinnen niet uit op huidskleur of geloof etc.
Ik hou van ze om wie ze zijn en als zij over dit onderwerp willen praten dan praat ik mee zo niet, ook goed.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 10:44

Rennie89 schreef:
Quebelle schreef:

Ik zie nochtans ook heel veel andere berichten.

Quebelle

elnienjo schreef:
Quebelle schreef:

Misschien moeten mensen uit andere culturen zich eens verdiepen in de (blanke) westerse cultuur. Daar ontbreekt het volgens mij aan. Als ik me in 'n andere cultuur zou willen vestigen dan zou ik mij inlezen en voor mijzelf bekijken of ik mij daar aan kan/wil aanpassen of niet. Op reis kan ik mij prima aanpassen en zorg dat ik me gepast kleed als ik 'n moskee of tempel bezichtig. Wonen zou ik niet kunnen in 'n andere cultuur.

De Westerse Cultuur heeft zich de afgelopen 400 jaar geforceerd over zo goed als heel de wereld met alle gevolgen van dien, misschien even een geschiedenis boekje opentrekken :j

Ailill

Electra63 schreef:

Geheel mee eens, ik vind het te schandalig voor woorden en bij de beesten af hoe het beleid omtrent dit soort zaken, vanuit team groen, wordt begeleid.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 10:45

elnienjo schreef:
Quebelle schreef:

de grap is: in Afrikaanse landen waaruit die vluchtelingen komen denken ze de Westerse cultuur heel goed te kennen. Daar kijken ze namelijk ook series als Friends enzo, films en series over witte mensen die het fantastisch hebben en wiens grootste probleem de relatie van hun beste vriend(in) is ofzo. Het Westen wil heel graag aan de hele wereld laten zien hoe goed het hier wel niet is, en dan zijn mensen verbaasd dat anderen dat ook willen? :+ Er zijn zelfs reclamecampagnes om te tonen dat het niet altijd zo fantastisch is, maar dat wil er gewoon niet in. Of ze zeggen, luister, het kan gewoon niet slechter zijn dan hier. Dat zijn dan misschien landen die niet in oorlog zijn maar waar het voor goedopgeleide jongeren praktisch onmogelijk is om aan werk te komen, waar de regering corrupt is en het leven in het algeheel gewoon slecht. Vind je het dan echt raar dat die mensen koste wat het kost een beter leven voor zichzelf willen?
Laatst bijgewerkt door Magrathea op 16-09-20 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 10:45

Rennie89 schreef:
Quebelle schreef:

En ik de tag-functie.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 10:49

elnienjo schreef:

De witte cultuur in Nederland.... vertel mij eens wat deze inhoud dan? Omschrijft zp, moorkoppen, gouden koets enzo de witte Nederlandse cultuur? Mag hopen van niet want dan haak ik af. De cultuur van de witte Nederlander is er niet want Nederland is niet wit. En dat komt oa. door bijdrage aan de slavernij, meedoen aan oorlogen, landen kolonialiseren, gastarbeiders binnen halen etc.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 10:51

Rennie89 schreef:
De witte cultuur in Nederland.... vertel mij eens wat deze inhoud dan? Omschrijft zp, moorkoppen, gouden koets enzo de witte Nederlandse cultuur? Mag hopen van niet want dan haak ik af. De cultuur van de witte Nederlander is er niet want Nederland is niet wit. En dat komt oa. door bijdrage aan de slavernij, meedoen aan oorlogen, landen kolonialiseren, gastarbeiders binnen halen etc.

Echt niet?
Ik neem even geen kant in, maar kun je je ergens voorstellen dat dit bericht óók niet heel 'verbroederend' overkomt?

Overigens, dan heeft geen enkel land cultuur want ik heb een beetje een idee dat bijna ieder land ter wereld zich wel aan bovenstaande zaken 'schuldig' heeft gemaakt...