elnienjo schreef:Maar je demonstreert ook voor alle gevallen waar blanken slachtoffer worden van geweld door mensen uit een andere cultuur? Nederlanders moeten maar niet zo zeuren als ze worden lastiggevallen, geintimideerd en een groep 'neven' bijgehaald worden, beroofd worden etc, en de andere cultuur trekt de racismekaart al zodra iemand maar met z'n ogen durft knipperen. Het begint wel 'n beetje omgekeerde wereld te worden. En dit soort slachtofferrol aannemen over verre voorouders die slaaf waren. Je kan en mag alles worden in Nederland, ongeacht je afkomst. Ik ken mensen uit diverse culturen die hier volledig meedraaien en geintegreerd zijn en die zich uitspreken tegen dit soort demonstraties, juist omdat het niet verbindend werkt, maar de verschillen vergroot. Persoonlijk vind ik dat jammer.
Zoals ik volgensmij al eerder tegen je heb gezegd, in elke groep mensen (als je ze zo op zou willen delen) heb je rotte appels. Het gaat niet alleen om geweld. Het gaat om hoe fundamenteel racisme is op de wereld. Ik wil wel eens wat filmpjes opzoeken over hoe vooroordelen ontzettend geworteld zijn in onze cultuur. Volgensmij zijn er in Nederland geen groepen die roepen dat alle witte mensen 'moeten oprotten naar hun eigen land'. Die heb je over zwarte mensen wel. Het argument 'ik ken mensen' is in deze discussie ook totaal invalid, want zoals ik net al zei, je hebt in elke groep mensen die anders denken of niet deugen.