Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
enzino schreef:Misschien is het goed om een beetje aan realisme vast te blijven houden ipv nu al over staatsgrepen, militaire coups, hoogverraad en terroristische aanslagen te spreken.
Er is nul komma nul drieging voor en er is een goede kans dat Joe Biden door de verkiezingen slaapt of vergeet wie hij is en Trump gewoon weer wint.
Askja schreef:Enzino, als jij van ons een beetje realisme vraagt, mag je dat zelf ook wel ter harte nemen. Biden en Trump zijn beide al uitgemaakt voor dementerend, door mensen die alleen zien wat ze willen zien en de rest met hun fantasie invullen. En zeg nou niet dat het maar een grapje is, want dat kennen we nu wel.
Shadow0 schreef:Kun je een bron geven van 'rellende' Clinton-supporters?
Citaat:Hundreds of people protesting the election of Donald Trump took to the streets in cities across the country for a third straight night on Friday, as police bolstered their forces in the wake of rioting in Portland, Ore., and Los Angeles.
Karl66 schreef:Wat het realisme betreft, als je realistisch bent dan zal je moeten toegeven dat iedereen wel eens iets vergeet of een onduidelijk moment heeft, zonder dat het direct dementie is.
enzino schreef:Karl66 schreef:Wat het realisme betreft, als je realistisch bent dan zal je moeten toegeven dat iedereen wel eens iets vergeet of een onduidelijk moment heeft, zonder dat het direct dementie is.
En om ook realistisch te zijn, dementia komt vaker voor bij oudere mensen en vergeetachtigheid en "onduidelijke" momenten zijn kenmerken van dementia. En je punt is dat het geen sluitend bewijs is? Dat ontkent toch ook niemand?
enzino schreef:Karl66 schreef:Wat het realisme betreft, als je realistisch bent dan zal je moeten toegeven dat iedereen wel eens iets vergeet of een onduidelijk moment heeft, zonder dat het direct dementie is.
En om ook realistisch te zijn, dementia komt vaker voor bij oudere mensen en vergeetachtigheid en "onduidelijke" momenten zijn kenmerken van dementia. En je punt is dat het geen sluitend bewijs is? Dat ontkent toch ook niemand?
enzino schreef:Heb je op zich helemaal gelijk in. Je gaat er gewoon niet op in, maar komt wel (opnieuw) aanzetten met de suggestie dat Biden dement zou zijn. Dat vind ik ook nogal selectief.Askja schreef:En waarom je de antidemocratische sentimenten van Trump bagatelliseert. Jij vindt niet dat hij de rechtsstaat schaadt met zijn gratieverlening aan vriendje Stone?
Quote me waar ik dat bagatelliseer want ik weet niet waar je het nou over hebt.
Karl66 schreef:Maar waarom zou je het dan insinueren? Je zou in de plaats daarvan ook inhoudelijk in kunnen gaan op de keuzes die Biden wil maken als president.
Askja schreef:Kun je overigens nog ingaan op mijn bovenstaande vraag?
enzino schreef:Shadow0 schreef:Kun je een bron geven van 'rellende' Clinton-supporters?
De eerste hit die ik op google kreeg:
https://www.washingtonpost.com/news/mor ... he-nation/Citaat:Hundreds of people protesting the election of Donald Trump took to the streets in cities across the country for a third straight night on Friday, as police bolstered their forces in the wake of rioting in Portland, Ore., and Los Angeles.Karl66 schreef:Wat het realisme betreft, als je realistisch bent dan zal je moeten toegeven dat iedereen wel eens iets vergeet of een onduidelijk moment heeft, zonder dat het direct dementie is.
IMANDRA schreef:Dat het naar is gevallen dat Clinton de popular vote had en toch verloor is logisch, maar nog geen reden om te demonstreren (wat blijkbaar hier en daar uitliep op rellen). Trump had wat betreft kiesmannen gewoon gewonnen, punt. Dan had men moeten demonstreren tegen het kiesstelsel.Ik vind Clinton ook geen goede vergelijking eigenlijk. Ze heeft alsnog meer stemmen gekregen dan Trump dus kan me goed voorstellen dat dat heel naar is gevallen en dat men het er niet mee eens is. Met protesten tot gevolg.
IMANDRA schreef:Vind die discussie sowieso niet zo. Ga gewoon inhoudelijk op ze in. Niet op een mogelijke verspreking.. beetje flauw dat je dan zegt ‘ja ik KAN inhoudelijk doen maar ik KAN ook met de hond gaan wandelen’. Reageer dan gewoon niet.
Citaat:En wat van zijn mogelijk narcistische trekjes, zullen we het ook dan daarover gaan hebben? En hoe dat een negatieve invloed heeft op zijn regeren?
Askja schreef:IMANDRA schreef:Dat het naar is gevallen dat Clinton de popular vote had en toch verloor is logisch, maar nog geen reden om te demonstreren (wat blijkbaar hier en daar uitliep op rellen). Trump had wat betreft kiesmannen gewoon gewonnen, punt. Dan had men moeten demonstreren tegen het kiesstelsel.Ik vind Clinton ook geen goede vergelijking eigenlijk. Ze heeft alsnog meer stemmen gekregen dan Trump dus kan me goed voorstellen dat dat heel naar is gevallen en dat men het er niet mee eens is. Met protesten tot gevolg.
Askja schreef:Trump geeft als president gewoon een heel slecht voorbeeld wat betreft het respecteren van de rechtsgang en de democratische basiswaarden door zijn vertrouweling gratie te verlenen,terwijl die veroordeeld is voor misdaden die bedoeld waren om Trump himself te bevoordelen. Hiermee geeft hij een signaal dat door het meer radicale deel van zijn achterban wel degelijk opgevat kan worden als vrijbrief om een eventuele verkiezingsnederlaag (die dan uiteraard het gevolg is van schandelinke fraude van de kant van de Democraten), met gewelddadige protesten te beantwoorden. En ja, wellicht ook met aanslagen; schieten of inrijden op aanhangers van Biden.