Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ailill

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet word herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 21:44

Briljante naam :)

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 23:05

Ik denk ook niet dat het zover komt. Trump kan niet aan de macht blijven zonder staatsgreep, als hij eigenhandig de grondwet aan probeert te passen om aan te blijven, wordt hij direct afgezet. En als hij zou proberen een staatsgreep te plegen, zou hij riskeren om voor de rest van zijn leven achter de tralies te belanden, en ik vermoed dat hij dat zichzelf niet aan wenst te doen ;-)
Een staatsgreep is daarnaast niet erg realistisch omdat Trump daarvoor steun het leger nodig heeft. En de VS is geen Argentinië of Chili.

Wat m.i nog wel zou kunnen, is dat extreemrechtse Trump-fans bij een overwinning van Biden rare dingen gaan doen, bijvoorbeeld aanslagen plegen op feestvierende Biden-aanhangers. En dat kan escaleren tot grootschalige rellen en maatschappelijke onrust.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 02:40

Misschien is het goed om een beetje aan realisme vast te blijven houden ipv nu al over staatsgrepen, militaire coups, hoogverraad en terroristische aanslagen te spreken.

Er is nul komma nul drieging voor en er is een goede kans dat Joe Biden door de verkiezingen slaapt of vergeet wie hij is en Trump gewoon weer wint.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 08:43

Of Trump zit in een mental Institution.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 09:53

enzino schreef:
Misschien is het goed om een beetje aan realisme vast te blijven houden ipv nu al over staatsgrepen, militaire coups, hoogverraad en terroristische aanslagen te spreken.

Er is nul komma nul drieging voor en er is een goede kans dat Joe Biden door de verkiezingen slaapt of vergeet wie hij is en Trump gewoon weer wint.

Enzino, als jij van ons een beetje realisme vraagt, mag je dat zelf ook wel ter harte nemen. Biden en Trump zijn beide al uitgemaakt voor dementerend, door mensen die alleen zien wat ze willen zien en de rest met hun fantasie invullen. En zeg nou niet dat het maar een grapje is, want dat kennen we nu wel.

Trump geeft als president gewoon een heel slecht voorbeeld wat betreft het respecteren van de rechtsgang en de democratische basiswaarden door zijn vertrouweling gratie te verlenen,terwijl die veroordeeld is voor misdaden die bedoeld waren om Trump himself te bevoordelen. Hiermee geeft hij een signaal dat door het meer radicale deel van zijn achterban wel degelijk opgevat kan worden als vrijbrief om een eventuele verkiezingsnederlaag (die dan uiteraard het gevolg is van schandelinke fraude van de kant van de Democraten), met gewelddadige protesten te beantwoorden. En ja, wellicht ook met aanslagen; schieten of inrijden op aanhangers van Biden.

Hopelijk schets ik hiermee een veel te zwart scenario, maar helemaal ondenkbaar lijkt mij het niet, gezien de diepe haat binnen die gelederen richting de "politiek correcte liberale elite', en de antidemocratische sentimenten (antidemocratisch in de breefste zin van het woord) in het algemeen, die door Trump bewust herhaaldelijk zijn opgestookt.

Dat gezegd hebbende, Trump kan evengoed nog de verkiezingen winnen.
Destijds lag hij in de peilingen ook mijlenver achter op Clinton, totdat een zekere Roger Stone zich ermee ging bemoeien en op de proppen kwam met die e-mails.
En Clinton zichzelf vervolgens definitief de das indeed met haar verbijsterend stompzinnige 'deplorables'- uitspraak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 12:18

Askja schreef:
Enzino, als jij van ons een beetje realisme vraagt, mag je dat zelf ook wel ter harte nemen. Biden en Trump zijn beide al uitgemaakt voor dementerend, door mensen die alleen zien wat ze willen zien en de rest met hun fantasie invullen. En zeg nou niet dat het maar een grapje is, want dat kennen we nu wel.

Roepen dat iemand van hoge leeftijd die regelmatig rare versprekingen maakt mogelijk aan het dementeren is lijkt me niet heel onrealistisch. Verhalen gaan verzinnen over een staatsgreep lijkt me dat wel. Misschien is het slim voor sommige mensen hier zich wat te verdiepen hoe staatsgrepen plaats vinden, is best interessant leesvoer en na twee staatsgrepen zelf meegemaakt te hebben (2006 en 2014, waarvan die laatste van een stuk dichterbij vanwege persoonlijke connecties) kan ik je vertellen dat het meer vereist dan een leider die weigert af te treden.

Wat mogelijk wel realistisch is, is dat mensen na de verkiezingsuitslag de straat op zullen gaan om te rellen. Als Trump wint dan zijn het de Biden aanhangers die dat doen (zoals in 2016 na het verlies van Clinton), als Biden wint dan de Trump aanhangers.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 12:53

Kun je een bron geven van 'rellende' Clinton-supporters?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 12:53

In de peilingen staat Biden er veel beter voor dan dat Clinton stond. Landelijk heeft hij een veel grotere voorsprong en ook in de swing states staat hij op winst. Het grootste probleem is dat de situatie in 2020 niet goed te vergelijken is met eerdere verkiezingen door de coronacrisis en sociale onrust vanwege Floyd. Maar Trump heeft twee grote problemen, hij heeft totaal geen empathisch vermogen, terwijl het land daar heel duidelijk om vraagt in deze crisis en hij ziet maar geen kans het verhaal van de verkiezing te verplaatsen van de focus op hem en zijn gedrag naar de focus op Biden. Zijn team heeft misschien wel een strategie, maar die doorkruist hij steeds met zijn getwitter en zijn nadruk op zaken waar de kiezer net niet op zit te wachten.

Wat het realisme betreft, als je realistisch bent dan zal je moeten toegeven dat iedereen wel eens iets vergeet of een onduidelijk moment heeft, zonder dat het direct dementie is. En dat tegelijkertijd we op dit moment een President in de VS hebben, die de rechtstaat maar een vervelende beperking van zijn presidentschap vindt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 13:23

Shadow0 schreef:

De eerste hit die ik op google kreeg:
https://www.washingtonpost.com/news/mor ... he-nation/

Citaat:
Hundreds of people protesting the election of Donald Trump took to the streets in cities across the country for a third straight night on Friday, as police bolstered their forces in the wake of rioting in Portland, Ore., and Los Angeles.

Karl66 schreef:
Wat het realisme betreft, als je realistisch bent dan zal je moeten toegeven dat iedereen wel eens iets vergeet of een onduidelijk moment heeft, zonder dat het direct dementie is.

En om ook realistisch te zijn, dementia komt vaker voor bij oudere mensen en vergeetachtigheid en "onduidelijke" momenten zijn kenmerken van dementia. En je punt is dat het geen sluitend bewijs is? Dat ontkent toch ook niemand?

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 13:39

De vraag is waarom je dat dan eenzijdig projecteert op Biden.

En waarom je de antidemocratische sentimenten van Trump bagatelliseert. Jij vindt niet dat hij de rechtsstaat schaadt met zijn gratieverlening aan vriendje Stone?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 13:49

Askja schreef:
En waarom je de antidemocratische sentimenten van Trump bagatelliseert. Jij vindt niet dat hij de rechtsstaat schaadt met zijn gratieverlening aan vriendje Stone?

Quote me waar ik dat bagatelliseer want ik weet niet waar je het nou over hebt.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 14:09

enzino schreef:
Karl66 schreef:
Wat het realisme betreft, als je realistisch bent dan zal je moeten toegeven dat iedereen wel eens iets vergeet of een onduidelijk moment heeft, zonder dat het direct dementie is.

En om ook realistisch te zijn, dementia komt vaker voor bij oudere mensen en vergeetachtigheid en "onduidelijke" momenten zijn kenmerken van dementia. En je punt is dat het geen sluitend bewijs is? Dat ontkent toch ook niemand?

Trump is niet zo vreselijk veel jonger dan Biden (een jaar of 3, 4) en zegt ook regelmatig dingen waarvan de halve wereld denkt >;) :x :') - dus waarom precies is de kans dat Biden dementerend is, groter dan dat Trump dat is?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 14:23

enzino schreef:
Karl66 schreef:

Maar waarom zou je het dan insinueren? Je zou in de plaats daarvan ook inhoudelijk in kunnen gaan op de keuzes die Biden wil maken als president.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 14:24

Blue_Eyes schreef:
Trump is niet zo vreselijk veel jonger dan Biden (een jaar of 3, 4) en zegt ook regelmatig dingen waarvan de halve wereld denkt >;) :x :') - dus waarom precies is de kans dat Biden dementerend is, groter dan dat Trump dat is?

Wie zegt dat die kans groter bij Biden is?

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 14:25

enzino schreef:
Askja schreef:

Quote me waar ik dat bagatelliseer want ik weet niet waar je het nou over hebt.
Heb je op zich helemaal gelijk in. Je gaat er gewoon niet op in, maar komt wel (opnieuw) aanzetten met de suggestie dat Biden dement zou zijn. Dat vind ik ook nogal selectief.

Kun je overigens nog ingaan op mijn bovenstaande vraag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 14:30

Karl66 schreef:
Maar waarom zou je het dan insinueren? Je zou in de plaats daarvan ook inhoudelijk in kunnen gaan op de keuzes die Biden wil maken als president.

Dat zou inderdaad ook kunnen. Ik kan ook een wandeling met de hond gaan maken en ik denk dat die optie gaat winnen.

Askja schreef:
Kun je overigens nog ingaan op mijn bovenstaande vraag?

Op dit moment niet want ik heb me er nog niet in verdiept. Misschien meer geluk over een week. Oh, en excuses aanvaard.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 15:16

Ik ben oprecht benieuwd naar je antwoord.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 16:53

enzino schreef:
Shadow0 schreef:

De eerste hit die ik op google kreeg:
https://www.washingtonpost.com/news/mor ... he-nation/

Citaat:
Hundreds of people protesting the election of Donald Trump took to the streets in cities across the country for a third straight night on Friday, as police bolstered their forces in the wake of rioting in Portland, Ore., and Los Angeles.

Karl66 schreef:

Ik vind Clinton ook geen goede vergelijking eigenlijk. Ze heeft alsnog meer stemmen gekregen dan Trump dus kan me goed voorstellen dat dat heel naar is gevallen en dat men het er niet mee eens is. Met protesten tot gevolg.

Bovendien is er ook een goede verklaring voor de versprekingen van Biden, namelijk dat hij, iirc, een stotterprobleem heeft/had. Heb je wel een verklaring voor de versprekingen van Trump? Want als jij dat als potentiële aanwijzing ziet voor dementie dan is Trump net zo mogelijk dement, al dan niet meer. Heeft Trump stotterproblemen waardoor zijn versprekingen verklaard kunnen worden? En wat van zijn mogelijk narcistische trekjes, zullen we het ook dan daarover gaan hebben? En hoe dat een negatieve invloed heeft op zijn regeren?

Vind die discussie sowieso niet zo. Ga gewoon inhoudelijk op ze in. Niet op een mogelijke verspreking.. beetje flauw dat je dan zegt ‘ja ik KAN inhoudelijk doen maar ik KAN ook met de hond gaan wandelen’. Reageer dan gewoon niet.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 16:59

IMANDRA schreef:
Ik vind Clinton ook geen goede vergelijking eigenlijk. Ze heeft alsnog meer stemmen gekregen dan Trump dus kan me goed voorstellen dat dat heel naar is gevallen en dat men het er niet mee eens is. Met protesten tot gevolg.
Dat het naar is gevallen dat Clinton de popular vote had en toch verloor is logisch, maar nog geen reden om te demonstreren (wat blijkbaar hier en daar uitliep op rellen). Trump had wat betreft kiesmannen gewoon gewonnen, punt. Dan had men moeten demonstreren tegen het kiesstelsel.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 17:07

Natuurlijk mag er gedemonstreerd worden, alleen op het moment dat het rellen wordt, dan ga je over de grens. Na de verkiezing van Trump zijn er mensen over die grens gegaan en als Trump niet herkozen wordt, zullen er waarschijnlijk ook mensen over die grens gaan. Maar wat je ook bij de verkiezing van Trump zag, is dat het over een kleine groep extremisten gaat. Ook de grote meerderheid van de republikeinen en ook de grote meerderheid van de Trump aanhangers accepteert dat je de verkiezingen kan verliezen. Dus ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen, net zoals het bij de verkiezingsoverwinning van Trump heel erg meeviel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 17:12

IMANDRA schreef:
Vind die discussie sowieso niet zo. Ga gewoon inhoudelijk op ze in. Niet op een mogelijke verspreking.. beetje flauw dat je dan zegt ‘ja ik KAN inhoudelijk doen maar ik KAN ook met de hond gaan wandelen’. Reageer dan gewoon niet.

Gelukkig mag iedereen zelf beslissen over welke punten ze een discussie voeren, daar hoef jij niets over te beslissen. Als een onderdeel van de discussie je niet bevalt, reageer dan gewoon niet.

Citaat:
En wat van zijn mogelijk narcistische trekjes, zullen we het ook dan daarover gaan hebben? En hoe dat een negatieve invloed heeft op zijn regeren?

Dat lijkt me relevant en volgens mij is dat al meerdere malen voorbij gekomen in discussies over Trump.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 18:09

Askja schreef:
IMANDRA schreef:
Dat het naar is gevallen dat Clinton de popular vote had en toch verloor is logisch, maar nog geen reden om te demonstreren (wat blijkbaar hier en daar uitliep op rellen). Trump had wat betreft kiesmannen gewoon gewonnen, punt. Dan had men moeten demonstreren tegen het kiesstelsel.

Klopt, ben het ook met je eens, maar ik wilde gewoon aangeven dat ik het me dan wel in kon denken. Het kan dan super oneerlijk voelen omdat je qua stemmen wel gewonnen hebt en er nu door het kiesstelsel een of andere racistische idioot (in hun ogen) het presidentschap krijgt. Als Trump de popular vote wint dan is er imo minder reden want hij heeft eerlijk ‘gewonnen’. Dan kan je demonstreren tegen de dingen die hij fout doet, maar niet omdat hij gewonnen heeft zegmaar.

Rellen zijn imo nooit goed.

Nee ik ben benieuwd hoe het loopt. Kan beide kanten uit. Al denk ik wel dat Trump’s ego het heeeeeeel moeilijk gaat hebben als hij verliest. Het witte huis weigeren te verlaten of heel hard overal verkondigen dat het wel fraude moet zijn geweest zie ik dan ook nog wel gebeuren, hoe nutteloos het ook is.

@enzino: die kan ik ook terugkaatsen. In plaats van flauw doen over je hond wel of niet uitlaten kan je ook gewoon fatsoenlijk reageren.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 18:15

Als Trump verliest heeft hij zijn antwoord al klaar, het zijn dan niet de Russen maar de Chinezen, ik zie hem er voor aan om zoiets te zeggen.

Het is sowieso een rare gast, soms doet hij gewoon zonder te denken. Wanneer hij echt pissed of is en je volgt hem op twitter dan zie je binnen een minuut ettelijke tweets van hem verschijnen met niet al te handige teksten maar meestal is de strekking dat hij het niet gedaan heeft, het begint gewoon echt zielig te worden. Zit je als leider van het "machtigste"land ter wereld je echt als een verongelijkte tiener te gedragen.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 13:53

Askja schreef:
Trump geeft als president gewoon een heel slecht voorbeeld wat betreft het respecteren van de rechtsgang en de democratische basiswaarden door zijn vertrouweling gratie te verlenen,terwijl die veroordeeld is voor misdaden die bedoeld waren om Trump himself te bevoordelen. Hiermee geeft hij een signaal dat door het meer radicale deel van zijn achterban wel degelijk opgevat kan worden als vrijbrief om een eventuele verkiezingsnederlaag (die dan uiteraard het gevolg is van schandelinke fraude van de kant van de Democraten), met gewelddadige protesten te beantwoorden. En ja, wellicht ook met aanslagen; schieten of inrijden op aanhangers van Biden.

Niet elk hellend vlak helt meteen door tot in het oneindige.
Dat hij overtredingen/misdrijven goedkeurt als ze hem persoonlijk bevoordelen, wil niet zeggen dat hij direct zijn aanhang een vrijbrief geeft om voor hem aanslagen te plegen, een burgeroorlog te beginnen of kernwapens tegen elkaar te gebruiken.

Hij geeft slechts het signaal dat onvoorwaardelijke loyaliteit aan hem beloond wordt, ook als daar zoiets hinderlijks als wetgeving voor in de weg staat.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 14:14

Maar da's toch best wel een soort van een dingetje. Zeg maar.