Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
nu.nl schreef:Politie: Tot nu toe geen relatie tussen hoofdverdachte en slachtoffers schietpartij Utrecht
De politie meldt dinsdag dat er geen relatie is tussen de hoofdverdachte van de aanslag in de tram in Utrecht en de slachtoffers. De 37-jarige man werd maandagavond in Oudenoord opgepakt.
De drie dodelijke slachtoffers zijn een 19-jarige vrouw uit Vianen en twee mannen (28 jaar en 49 jaar) uit Utrecht.
"Daarnaast raakten drie mensen zwaargewond (een 20-jarige vrouw uit Utrecht, een 74-jarige man uit De Meern en een 21-jarige vrouw uit Nieuwegein). In de hectiek die direct na het schieten ontstond, raakten eveneens, voor zover bekend, vier mensen lichtgewond doordat zij bijvoorbeeld kwamen te vallen", aldus het Openbaar Ministerie (OM) dinsdag.
Karin schreef:Waarom zou iets alleen gedeeld mogen worden als het iets uitzonderlijks zou zijn?
Laten we vaker positieve dingen delen, of ze nou (in bepaalde kringen) vanzelfsprekend zijn of minder vanzelfsprekend.
Olympia schreef:Ik ben heel benieuwd naar zijn motief.
Eigenlijk zou dit na de schietpartij in de Ridderhof in Alphen niet meer mogen gebeuren. Wederom is het iemand met een verleden bij de politie die een aanslag pleegt. Daar ben ik wel verbaasd over.
Yesterday schreef:Olympia schreef:Ik ben heel benieuwd naar zijn motief.
Eigenlijk zou dit na de schietpartij in de Ridderhof in Alphen niet meer mogen gebeuren. Wederom is het iemand met een verleden bij de politie die een aanslag pleegt. Daar ben ik wel verbaasd over.
Het is niet te vermijden dat zoiets gebeurd...
LadyMadonna schreef:Toch knap, want buiten de politie om weet niemand wat er op dat briefje staat, en die hebben er niets over naar buiten gebracht.
Ja, en due vrouw due het gevonden heeft, maar die zegt er ook niks over (mag ze waarschijnlijk niet)
Ik vraag me na zoiets altijd af: hoe komt men aan wapens? Ik zou niet weten hoe ik aanneem geweer/pistool moet komen. Ja, via the dark web misschien, maar ik zou ook al niet weten hoe ik daar op moet komen...
Olympia schreef:Ik ben heel benieuwd naar zijn motief.
LadyMadonna schreef:Ik wilde net even op twitter een foto van de trumanlaan zoeken om aan mijn vriendin te laten zien waar m’n nichtje woont. Dus ik begin met #utrecht intypen, en kreeg als suggestie “Utrecht slachtoffers”....
Daar wordt dus op gezocht![]()