Citaat:
Maar om te gaan roepen dat Nederland een beschaafd land is, en dat het onfatsoenlijk zou zijn om ze terug te sturen gaat mij ook te ver. Hoeveel Nederlanders zelf leven in armoede, hoeveel ouderen worden gescheiden van hun partner omdat er geen zorgverlening is die voor beide aansluit. Schrijnende situaties.
En hoewel ik nooit op een extreme als Wilders zal stemmen, vind ik het wel enorm belangrijk dat beide kampen vertegenwoordigd worden in de Tweede Kamer...
Ik vind de vergelijking met armoede in Nederland, en ouderen die gescheiden worden, met Syrie wel wat krom eigenlijk.
Wij hebben Syrische vluchtelingen opgevangen, via vluchtelingenhulp. Wat daar gebeurd is, en nog gebeurt is onvoorstelbaar..... echt, die mensen zijn zo getraumatiseerd, dat ik niet heel goed snap dat je die dingen op een lijn zet.
Tuurlijk moeten we problemen in Nederland oplossen, maar dat wil toch dan niet zeggen dat je er niet moet zijn voor vluchtelingen? Ik vind het een beetje vergelijkbaar met het ene kind van de honger laten sterven, omdat het andere kind nu een boterham wil. Dat is toch niet hetzelfde? Zelfs niet bij benadering.
Een land dat mensen terugstuurt, terwijl ISIS nog niet verslagen is, en nog steeds daar ellende aanricht, terwijl het regime daar nog gewoon aan de macht is, en ook nog steeds ellende aanricht, vind ik idd geen beschaafd land. Nederland is bij mijn weten wel een beschaafd land, en ik vind het zeer onfatsoenlijk om die mensen terug te sturen.