Op wie stem jij 20 maart?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-19 18:27

Avalanche81 schreef:
Marjoow schreef:
Ik weet niet of iemand gisteren EenVandaag heeft gezien? Maar Jojanneke ging tekeer tegen Wilders, niet normaal gewoon. Ze liet hem níet uitpraten en was allesbehalve een objectieve interviewer. Tenenkrommend vind ik dat.

Geert Wilders laat zelf ook nooit iemand uitpraten, en schreeuwt er altijd overheen. Taste of his own medicine. Sorry, geen medelijden mee. Je kan niet van een ander verwachten dat die persoon beleefd is als je dat zelf nooit bent.

Medelijden heeft ook niemand, maar het is wel enorm onprofessioneel van haar als journalist zijnde. Geen excuus om zelf dan ook maar erover heen te gaan schreeuwen en je mening door te drammen. :+

Avalanche

Re: Op wie stem jij 20 maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 18:28

Dat is waar, professioneel is het niet.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 18:32

Shaggy09 schreef:
Avalanche81 schreef:
Geert Wilders laat zelf ook nooit iemand uitpraten, en schreeuwt er altijd overheen. Taste of his own medicine. Sorry, geen medelijden mee. Je kan niet van een ander verwachten dat die persoon beleefd is als je dat zelf nooit bent.

Medelijden heeft ook niemand, maar het is wel enorm onprofessioneel van haar als journalist zijnde. Geen excuus om zelf dan ook maar erover heen te gaan schreeuwen en je mening door te drammen. :+

Precies inderdaad. En bij debatten etc. is het nog enigszins geoorloofd dus bij politici zie je het sneller. Niet alleen Wilders.

Maar deze presentatrice behoort voor de NPO een objectief interview te geven. In plaats daarvan liet ze de emoties toe en drukte ze haar eigen mening/visie door....

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-19 18:33

@Avalanche Nou dan.
En als ´Wilders doet het ook!´ een reden is om het ook te gaan doen vind ik het al helemaal belachelijk.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 18:36

Het is geen reden om het te doen, maar het is wel reden om er totaal geen medelijden mee te hebben, en er ook niet over te klagen. Hij wordt behandelt zoals hij anderen ook behandelt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 20:00

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 20:06

Ik vind de stelling omdat hij het doet doe ik het ook kinderachtig.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-19 20:13

Avalanche81 schreef:
Het is geen reden om het te doen, maar het is wel reden om er totaal geen medelijden mee te hebben, en er ook niet over te klagen. Hij wordt behandelt zoals hij anderen ook behandelt.

Niemand heeft medelijden en niemand klaagt, we merken het wel op. Want het is opmerkelijk.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 22:23

Ik heb het interview helaas niet gezien met GW. Kritische vragen over zijn programma op een A4 of de financiering van zijn partij, hoor ik graag.
Hij komt verder nooit in programma's als Jinek, Pauw, DWDD :D , behalve bij die idiote gek Jensen. Net als Baudet, krijgt die daar alle ruimte om van alles te beweren, zelfs onwaarheden of nepnieuws, zonder enige kritische vraag. ;)
En zo zijn er nog wel een paar journalisten zoals Weird Duck, Arnold Karskens en een deel van WNL en PowNews :D
Maar van de NPO verwacht ik wel een inhoudelijk gesprek.

Wat ik ook grappig vind, is dat men vindt dat er nu eenmaal draagvlak is voor PVV en FvD, maar niet accepteert, dat dit dus dan ook geldt voor een partij als DENK en BIJ1 :D

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 22:48

Shaggy09 schreef:
Nikass schreef:
Eerst maar zorgen dat het land weer veilig is dan, want daar zijn we nog lang niet. En dan wellicht hulp bieden? Of hebben wij Nederland ook alleen zelf weer opgebouwd na WO2?
En dan zullen de Syriërs maar wat graag terugkeren, dan hoeft niemand ze te sturen.

Niemand zegt toch dat we geen hulp willen bieden en die Syriërs maar aan hun lot overlaten? Waarom gelijk zo extreem :')

Nee, Marjoow zegt "alleen maar" dat het niet onfatsoenlijk is om Syriërs terug naar hun land te sturen.
Wie is hier extreem?
De Nederlandse "hulp" heeft vooralsnog jarenlang bestaan uit het leveren van wapens.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 22:51

Nikass schreef:
Shaggy09 schreef:

Niemand zegt toch dat we geen hulp willen bieden en die Syriërs maar aan hun lot overlaten? Waarom gelijk zo extreem :')

Nee, Marjoow zegt "alleen maar" dat het niet onfatsoenlijk is om Syriërs terug naar hun land te sturen.
Wie is hier extreem?
De Nederlandse "hulp" heeft vooralsnog jarenlang bestaan uit het leveren van wapens.

Waar heb ik dat gezegd?

Volgens mij zei ik dit:
Citaat:
Maar om te gaan roepen dat Nederland een beschaafd land is, en dat het onfatsoenlijk zou zijn om ze terug te sturen gaat mij ook te ver.

En heb ik het er verderop over dat het een enorm grijs gebied is?

Ik zei namelijk ook het volgende:
Citaat:
Zeker met de kwestie Syrië heb ik geen duidelijke mening, omdat ik enerzijds vind dat Syriërs zo snel mogelijk terug zouden moeten om hun eigen land op te bouwen, maar anderzijds het ook niet gek vind dat die mensen nog niet terug durven als Assad nog aan de leiding is.

Ik zou het fijn vinden als je mijn woorden niet zou verdraaien :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 22:53

GW is weer nu bij Jensen op TV :D .
Het is weer 1 en al kritiek op NPO, maar geen enkele kritische vraag aan GW. Maar vooral het belachelijk maken en beledigen van politieke tegenstanders vind ik zeer kwalijk.
Dat zie je verder toch niet bij andere partijleiders, behalve deze 3 extreme parijen: PVV, FvD en Denk.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 22:56

Marjoow schreef:
Volgens mij zei ik dit:
Citaat:
Maar om te gaan roepen dat Nederland een beschaafd land is, en dat het onfatsoenlijk zou zijn om ze terug te sturen gaat mij ook te ver.

Je zegt het hier toch letterlijk: het gaat je te ver om te zeggen dat het onfatsoenlijk is om ze terug te sturen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 23:01

Nikass schreef:
Marjoow schreef:
Volgens mij zei ik dit:
Citaat:

Je zegt het hier toch letterlijk: het gaat je te ver om te zeggen dat het onfatsoenlijk is om ze terug te sturen.

Vreemde conclusies trek jij. Uit die hele lap tekst haal jij dus dat ik ze zo zonder pardon terug zou sturen? Je noemt mij namelijk ook nog eens "extreem" terwijl ik duidelijk nuanceer in mijn tekst.

Het gaat mij inderdaad te ver om te zeggen dat het onfatsoenlijk is om ze terug te sturen. Omdat ik nog altijd vind dat die mensen zo snel mogelijk terug moeten naar hun thuisland.

Heb je het interview uberhaupt gelezen? Volgens mevrouw Jojanneke was het namelijk zo dat Nederland een beschaafd land is en dat alle vluchtelingen na 5 jaar een verblijfsvergunning horen te krijgen, en dat is gewoon niet zo. Na 5 jaar vluchtelingenstatus mag je een verblijfsvergunning aanvragen en het antwoord daarop kan net zo goed nee zijn.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 23:05

Hoe zo is dat een vreemde conclusie? je zegt toch dat het je ver gaat om te te zeggen dat het onfatsoenlijk is om ze terug te sturen?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 23:07

Avalanche81 schreef:
Hoe zo is dat een vreemde conclusie? je zegt toch dat het je ver gaat om te te zeggen dat het onfatsoenlijk is om ze terug te sturen?

Omdat er afgezien van die ene zin nog een hele lap tekst bij staat die de conclusie van Nikass veel te eenzijdig maakt.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 23:19

Marjoow schreef:
Het gaat mij inderdaad te ver om te zeggen dat het onfatsoenlijk is om ze terug te sturen. Omdat ik nog altijd vind dat die mensen zo snel mogelijk terug moeten naar hun thuisland.

Ik trek geen vreemde conclusies (ik trek überhaupt geen conclusie) ik haal letterlijk aan wat jij zegt.
En wat je hier nogmaals zegt.

Wat is "zo snel mogelijk"?
Als een gezin met kleine kinderen nu vlucht, en ze kunnen over tien jaar veilig terug, moet dat dan alsnog gebeuren?
Kinderen die inmiddels hier op school zitten, geïntegreerd zijn in de Nederlandse samenleving - of wil je ze tien jaar in een AZC laten zitten zonder het recht om hier een toekomst op te bouwen?
Ben benieuwd hoe jij de uitvoering van jouw mening dan voor je ziet?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 23:22

Ik zal mezelf nogmaals quoten, misschien dat als je het een 2e keer leest dat je dan het hele verhaal ziet ipv alleen de zinnetjes die jou aanspreken ;)

Marjoow schreef:
Inderdaad. Ik merk dat ik er zelf vaak tussenin zit. Zeker met de kwestie Syrië heb ik geen duidelijke mening, omdat ik enerzijds vind dat Syriërs zo snel mogelijk terug zouden moeten om hun eigen land op te bouwen, maar anderzijds het ook niet gek vind dat die mensen nog niet terug durven als Assad nog aan de leiding is. Daarbij, is het in Nederland zo goed voor ze, dat het niet gek is dat ze niet terug willen.

Maar om te gaan roepen dat Nederland een beschaafd land is, en dat het onfatsoenlijk zou zijn om ze terug te sturen gaat mij ook te ver. Hoeveel Nederlanders zelf leven in armoede, hoeveel ouderen worden gescheiden van hun partner omdat er geen zorgverlening is die voor beide aansluit. Schrijnende situaties.
En hoewel ik nooit op een extreme als Wilders zal stemmen, vind ik het wel enorm belangrijk dat beide kampen vertegenwoordigd worden in de Tweede Kamer...

Niemand wordt blij van een extreem links land, en niemand wordt blij van een extreem rechts land. Juist die grijze gebieden zijn belangrijk vind ik.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 23:26

Het "grappige" is dat een partij als FVD niets aan klimaat problemen wil doen, maar ook geen "vluchtelingenstroom" wil.
Het is wel het één of het ander; als je het klimaatprobleem ontkent en weigert er iets aan te doen, zal je onder ogen moeten zien dat er veel klimaatvluchtelingen zullen komen. Dat kan je dan niet willen, en je grenzen proberen te sluiten, maar je gaat ze niet tegen houden.

Marjoow jezelf herhalen maakt je tekst niet anders. Je kunt wel denigrerend gaan doen, alsof ik niet kan lezen of het allemaal niet begrijp, maar het is heel eenvoudig jouw letterlijke tekst.
En als je iets anders bedoeld dan je schrijft, dan moet je mij niet verwijten slecht te lezen, maar het anders opschrijven.
Laatst bijgewerkt door Nikass op 12-03-19 23:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 23:27

Citaat:
Maar om te gaan roepen dat Nederland een beschaafd land is, en dat het onfatsoenlijk zou zijn om ze terug te sturen gaat mij ook te ver. Hoeveel Nederlanders zelf leven in armoede, hoeveel ouderen worden gescheiden van hun partner omdat er geen zorgverlening is die voor beide aansluit. Schrijnende situaties.
En hoewel ik nooit op een extreme als Wilders zal stemmen, vind ik het wel enorm belangrijk dat beide kampen vertegenwoordigd worden in de Tweede Kamer...

Ik vind de vergelijking met armoede in Nederland, en ouderen die gescheiden worden, met Syrie wel wat krom eigenlijk.
Wij hebben Syrische vluchtelingen opgevangen, via vluchtelingenhulp. Wat daar gebeurd is, en nog gebeurt is onvoorstelbaar..... echt, die mensen zijn zo getraumatiseerd, dat ik niet heel goed snap dat je die dingen op een lijn zet.
Tuurlijk moeten we problemen in Nederland oplossen, maar dat wil toch dan niet zeggen dat je er niet moet zijn voor vluchtelingen? Ik vind het een beetje vergelijkbaar met het ene kind van de honger laten sterven, omdat het andere kind nu een boterham wil. Dat is toch niet hetzelfde? Zelfs niet bij benadering.

Een land dat mensen terugstuurt, terwijl ISIS nog niet verslagen is, en nog steeds daar ellende aanricht, terwijl het regime daar nog gewoon aan de macht is, en ook nog steeds ellende aanricht, vind ik idd geen beschaafd land. Nederland is bij mijn weten wel een beschaafd land, en ik vind het zeer onfatsoenlijk om die mensen terug te sturen.

Nikass schreef:
Het "grappige" is dat een partij als FVD niets aan klimaat problemen wil doen, maar ook geen "vluchtelingenstroom" wil.
Het is wel het één of het ander; als je het klimaatprobleem ontkent en weigert er iets aan te doen, zal je onder ogen moeten zien dat er veel klimaatvluchtelingen zullen komen. Dat kan je dan niet willen, en je grenzen proberen te sluiten, maar je gaat ze niet tegen houden.

Precies.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 23:34

Hoezo trouwens: "het land opbouwen"...?

Dat zijn woorden die wij (Nederlanders) meestal gebruiken als een oorlog voorbij is.
Assad zit er nog steeds, de revolutie (de Arabische lente) is mislukt in Syrië, terugkeer is voor velen levensgevaarlijk.
Accoord, er zijn bouwbedrijven die goed gaan verdienen, want er lige gigantisch veel in puin na 8 jaar knokken.

...en dan zijn er nog de mensen die op Lesbos etc bivakkeren. Een aanfluiting voor alles wat we aanduiden met 'Europese waarden'. Ze worden weliswaar niet door dictator Assad vervolgd, maar daarna is het wel snel afgelopen met de voordelen. (Als we het gaan hebben over beschaafd omgaan met Syrische vluchtelingen hoort dat er ook bij.)

(En nee, de halve wereldbevolking past niet in Europa.)
(....wat wat mij betreft een klimaat statement is: zou de Nijl opdrogen omdat de woestijnen oprukken, dan moeten er dus wel 80 miljoen Egyptenaren naar "elders". Voorkomen is beter....)

:o :o :o en beschaving gaat er ook over, dat je onze eigen mensen op de bijstandsnorm etc niet hoeft uit te spelen tegen vluchtelingen.
(Wat bij Syriërs gelukkig makkelijk is, velen zijn hoog opgeleid en kunnen snel een bijdrage leveren aan onzemvergrijzende beroepsbevolking.)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 23:36

Nikass schreef:

Waarom haal jij FvD aan? Die link begrijp ik ergens niet.

Avalanche81 schreef:
Citaat:

Ik vind de vergelijking met armoede in Nederland, en ouderen die gescheiden worden, met Syrie wel wat krom eigenlijk.
Wij hebben Syrische vluchtelingen opgevangen, via vluchtelingenhulp. Wat daar gebeurd is, en nog gebeurt is onvoorstelbaar..... echt, die mensen zijn zo getraumatiseerd, dat ik niet heel goed snap dat je die dingen op een lijn zet.
Tuurlijk moeten we problemen in Nederland oplossen, maar dat wil toch dan niet zeggen dat je er niet moet zijn voor vluchtelingen? Ik vind het een beetje vergelijkbaar met het ene kind van de honger laten sterven, omdat het andere kind nu een boterham wil. Dat is toch niet hetzelfde? Zelfs niet bij benadering.

Een land dat mensen terugstuurt, terwijl ISIS nog niet verslagen is, en nog steeds daar ellende aanricht, terwijl het regime daar nog gewoon aan de macht is, en ook nog steeds ellende aanricht, vind ik idd geen beschaafd land. Nederland is bij mijn weten wel een beschaafd land, en ik vind het zeer onfatsoenlijk om die mensen terug te sturen.

En daarom zeg ik heel duidelijk dat ik geen mening heb over het syrië probleem. Ik heb daar weinig kennis van. Maar ik ga er wel vanuit dat degene die hierover gaan wel over voldoende kennis beschikken. En als het waar is wat Wilders zegt, dat er al vele vluchtelingen terugkeren, dan zal het er vast aan de beterende hand zijn.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 23:43

Ik geloof uit principe geen woord van wat Wilders zegt. Omdat er altijd van alles is wat hij er niet bij zegt, en wat een heel ander licht op de zaak werpt. Ik vind de NOS en de BBC vrij wat betrouwbaarder.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 00:07

Avalanche81 schreef:
Ik geloof uit principe geen woord van wat Wilders zegt. Omdat er altijd van alles is wat hij er niet bij zegt, en wat een heel ander licht op de zaak werpt. Ik vind de NOS en de BBC vrij wat betrouwbaarder.

Je hoeft zeker niet alles te geloven van Wilders.

Je kan ook googlen en foto's of filmpjes kijken van Syrië en met name Aleppo...... daar is toch helemaal niets meer... afgezien dat Isis nog niet helemaal weg is en het regiem van Assad nog aanwezig is.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 00:08

Marjoow ik haal FVD aan omdat zij de klimaatproblemen ontkennen en/of bagatelliseren, en geen maatregelen willen nemen om de klimaatproblemen tegen te gaan.