Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
karuna schreef:Hoe kan dat? Echt iedereen die ik ken moet minstens gelijkblijven of verhogen al dan niet fors
Magrathea schreef:karuna schreef:Hoe kan dat? Echt iedereen die ik ken moet minstens gelijkblijven of verhogen al dan niet fors
Ik ben nog even aan het isoleren geslagen in december. Geen idee wat het anders kan zijn. Toch even extra goed opletten met lichten enzo. Vaak verbruik je toch meer dan je denkt.
We hebben bijvoorbeeld ook 2 stekkerblokken met zo'n rood knopje liggen, die stonden altijd aan. Nu alleen als we ze nodig hebben. Een beetje onhandig soms, maar goed te overzien
Verder de gordijnen dicht zodra het donker wordt om de warmte beter binnen te houden, folie aangebracht achter de verwarming (op de buitenmuur dus), een kier in de pui volgepropt met een één of ander pluizig spul, de ventilatieroosters/ramen alleen open als de zon schijnt, dekens in onze studiekamer gelegd voor als het koud is. Sinds het kwik weer boven de -5 is springt de verwarming amper nog aan
Magrathea schreef:ravellie schreef:Hier alles fors omhoog
En dan zijn er nog mensen die echt geloven 'dat we er op vooruit gegaan zijn'
Roverheid
Tja![]()
Ik kijk naar mijn energierekening en zie dat het gedaald is ja.
Blijkbaar ben ik een magische eenhoorn ofzo.
Magrathea schreef:ravellie schreef:Hier alles fors omhoog
En dan zijn er nog mensen die echt geloven 'dat we er op vooruit gegaan zijn'
Roverheid
Tja![]()
Ik kijk naar mijn energierekening en zie dat het gedaald is ja.
Blijkbaar ben ik een magische eenhoorn ofzo.
MyWishMax schreef:Maar Magrathea, zijn dat niet alleen de energiekosten zelf? Want dat is bij mij ook gedaald, ja. Ik betaal minder voor energie en gas (omdat ik minder verbruik), maar dat wordt echt ruimschoots ingehaald door de verhoogde belastingen. Door het verbruik zou ik een paar tientjes per maand omlaag kunnen gaan met termijnbedrag, maar door de belastingen moet ik omhoog. Dat was in januari nog niet bekend hoeveel, nu kreeg ik een mail hoeveel ik omhoog moet, terwijl ze heel blij de mededeling deden dat ik veel minder verbruikt heb.
purny schreef:Volgens mij komt de energie belasting hier nog boven op. Dus misschien ben je met verbruik wel minder kwijt maar maakt de belasting het duurder