Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
verootjoo schreef:Ik zou adoptie niet promoten voor milieubewust zijn![]()
Adoptie is niet zuiver en er kleeft zeer veel leed aan.
Ik zou dan eerder voor pleegzorg gaan.
oomens schreef:Dus zou het kunnen helpen om dergelijke luxeproducten juist onbereikbaar te houden voor die sterk groeiende bevolkingen in ontwikkelingslanden. Als het niet lukt om een luxe, westerse levensstijl aan te nemen, dan blijft ook de daarmee gepaard gaande consumptie en vervuiling misschien uit.
oomens schreef:Dus zou het kunnen helpen om dergelijke luxeproducten juist onbereikbaar te houden voor die sterk groeiende bevolkingen in ontwikkelingslanden. Als het niet lukt om een luxe, westerse levensstijl aan te nemen, dan blijft ook de daarmee gepaard gaande consumptie en vervuiling misschien uit.
Janneke2 schreef:oomens schreef:Dus zou het kunnen helpen om dergelijke luxeproducten juist onbereikbaar te houden voor die sterk groeiende bevolkingen in ontwikkelingslanden. Als het niet lukt om een luxe, westerse levensstijl aan te nemen, dan blijft ook de daarmee gepaard gaande consumptie en vervuiling misschien uit.
Ja, heftig, en vooral ook dom.
Punt 1: Afrikaanen zijn niet dom, hun armoede is een gewilde zaak - dat is nl onze rijkdom.
Vroegah heette dat kolonialisme, nu doen we het indirecter en efficiënter.
Grote delen van onze vervuiling belanden sowieso in de 'tot derde rangs gemaakte wereld'.
En bij gebrek aan voorbehoedmiddelen, opleidingen van vrouwen en bestaanszekerheid daalt het geboortecijfer niet.
En dan "in hun eigen belang" ofzo....??
....die tot derde rangs gemaakte wereld van alles ontzeggen...?
Janneke2 schreef:Ja hoor.
Dat ik mij meerdere keren groen en geel heb ge-ergerd aan mensen die vonden dat ze 1 ding deden voor het klimaat : "ze hadden geen kinderen".
Wauwie, zeg.... Alsof je daarmee genoeg zou doen.
Er zijn mensen die deze stelling bloedserieus nemen, zoals Katinka Simonse (aka Tinkebell), maar doorgaans zijn dit juist ook diegenen die nadrukkelijk hun best doen om het milieu te sparen.
LadyMadonna schreef:Ik snap je nog steeds niet, mbt “ik heb me laten steriliseren”, maar dat zal wel aan mij liggen
juval schreef:Maar steriliseren is inderdaad wel een heftige ingreep. Vooral om dat puur uit milieu oogpunt te doen. Is de onderliggende gedachte ook niet dat je gewoon geen kinderwens hebt?
pien_2010 schreef:Germie dat is niet wat Enzino schrijft. Enzino schrijft, en ik deel zijn opvatting, dat er vreselijk weinig mensen zullen zijn met een sterke kinderwens die besluiten geen kinderen te nemen vanwege het milieu.
Dat is iets anders als heel bewust kiezen voor geen kinderen, wat een prima keus is . De kans is erg groot dat je als er totaal geen milieu problemen zouden zijn of overbevolkingsproblemen deze keuze ook zo zou maken.
enzino schreef:Geen kinderen hebben is meestal geen bewuste keuze. Je bent de ware nog niet tegen gekomen, bent minder vruchtbaar, hebt (nog) geen kinderwens...
Magrathea schreef:enzino schreef:Geen kinderen hebben is meestal geen bewuste keuze. Je bent de ware nog niet tegen gekomen, bent minder vruchtbaar, hebt (nog) geen kinderwens...
Bedankt hèMijn keuze voor geen kinderen is wel degelijk een bewuste. Ook als die kinderwens er ineens nog wel komt zou ik dat omwille van de staat van de wereld toch echt in de ijskast zetten.
Ik kan me namelijk echt niet voorstellen dat je alles wat er nu aan de hand is aanziet en denkt "weet je, het interesseert me niet dat mijn kind daarin moet opgroeien, ik zet er gewoon een op de wereld"
LadyMadonna schreef:Germie, maar jij hebt, net als ik, geen kinderwens gok ik?
Er wordt bedoeld dat mensen die wél een kinderwens hebben, deze wens over het algemeen niet opzij zetten voor het milieu...
Och verootjoo, wij (bewust kindvrij (bewust kindloos mag je niet zeggen) zijn een afwijkende factor, kan niet iedereen goed mee overweg.