Geen spoor van vermiste Anne Faber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 17:41

Daks schreef:
Anoniem schreef:
Mag het iets minder met die rare ideeën en speculaties?
Ik volg het ook op de voet, maar om hier nu het ene na het andere bizarre verhaal te verzinnen van wat eventueel misschien zou kunnen vind ik naar.
Dank.

Waarom rare ideeën en speculaties dit heet gewoon relativeren en van afstand meedenken. Er word hier niet gespeculeerd alleen gedachtes gewisseld

Mee eens. :j
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-10-17 17:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-17 17:41

Nou, tot op zekere hoogte ben ik het wel Tica eens. Sommigen hebben het hier al over het bezichtig en identificeren van een stoffelijk overschot terwijl ze eerst nog maar eens gevonden moet worden.
Ja, de kans is helaas heel groot dat ze niet meer in leven is, maar deze speculatie vind ik vrij ongepast en pijnlijk voor mogelijk meelezende familie en vrienden.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 17:42

Cayenne schreef:
Nou, tot op zekere hoogte ben ik het wel Tica eens. Sommigen hebben het hier al over het bezichtig en identificeren van een stoffelijk overschot terwijl ze eerst nog maar eens gevonden moet worden.
Ja, de kans is helaas heel groot dat ze niet meer in leven is, maar deze speculatie vind ik vrij ongepast en pijnlijk voor mogelijk meelezende familie en vrienden.

Dat is zeker waar. Ik had het puur enkel over het brainstormen

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 17:43

Op zich ook wel nuttig om te bedenken hoe degene die deze spullen gedumpt heeft, gelopen kan zijn. Wie weet heeft iemand wel een camera hangen in één van die achterliggende straten. Of herinnert ineens iemand zich een persoon die uit de bosjes gelopen kwam vrijdgavond etc...
Zeer banale dingen, die opeens betekenis kunnen krijgen. Ik denk dat zo'n 'mogelijke scenario's' vanuit politie best gedeeld mogen worden met het publiek.
Laatst bijgewerkt door Luckystory op 06-10-17 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt

_Laura_

Mijn moeder heeft toevallig 2 dagen voor de vermissing van Anne in dat gebied gefietst. Ze kwam daarbij op een fietspad in het bos een man tegen die (in zijn eentje) midden op het pad stond met een hoop takken achterop zijn fiets. Een kwartier later toen ze weer terugfietste stond hij nog op exact dezelfde plek. Mijn moeder zei toen al dat als ze nog jong was geweest ze er niet eens langs had durven fietsen. Hij zag er verder niet verward oid uit.
Heeft er waarschijnlijk niets mee te maken, maar toch wel een beetje gek. Mijn moeder heeft dit ook doorgegeven aan de politie, misschien kunnen ze er toch nog iets mee...

Horsy83

De hersenspinsels hier vind ik aannemelijke scenario's. Heb je de complotdenkers op internet nog niet los zien gaan. Triest ik hoop dat ze zelf nooit een kind verliezen of niet meer kunnen vinden. Akelige mensen met geen greintje fatsoen.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 17:44

Anoniem schreef:
Ik volg het ook op de voet, maar om hier nu het ene na het andere bizarre verhaal te verzinnen van wat eventueel misschien zou kunnen vind ik naar.
Dank.

Nou inderdaad. Als je denkt echt een ontzettend logische verklaring of nuttige informatie te hebben kun je het beste bij de politie aankloppen.

Hoop dat er snel meer duidelijkheid is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 17:45

Anoniem schreef:
Dank.

Inderdaad. Naar. En ook totaal overbodig.

Daks schreef:
Waarom rare ideeën en speculaties dit heet gewoon relativeren en van afstand meedenken. Er word hier niet gespeculeerd alleen gedachtes gewisseld

Speculeren en van gedachten wisselen over wat er gebeurd kan zijn, zijn dezelfde dingen. En ik vind het verre van relativerend.

En bovenal nutteloos.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-10-17 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 17:45

Daks schreef:
Anoniem schreef:
Dank.

Als iemand zelf iets post en zegt "maar dit is alleen speculeren", is dat speculeren, ongeacht of jij zegt dat het niet zo is.

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 17:46

Oke wacht, als ik het goed begrijp is dat ze gisteren dat stuk ook al hebben uitgekamd en nu ligt die rugzak daar? En aan de foto te zien zijn er ook huizen daar en nog niemand die eerder die rugzak heeft gezien daar in 1 week tijd? Dit is heel raar, het kan, maar raar.

Anoniem

Re: Geen spoor van vermiste Anne Faber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 17:46

Ik kan zo niet vinden of ze daar gisteren ook geweest zijn.
Volgens mij hebben ze gisteren voornamelijk de vijver doorzocht.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 17:48

En je kan ook iets over het hoofd zien natuurlijk.
Soms ben ik mijn autosleutels kwijt en zoek ik 10 keer op dezelfde plek voor ik ze vind. En dan waren ze daar ook niet achteraf neergelegd ;)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-17 17:49

Overigens zat de telefoon niet in de rugtas, aldus een woordvoerder van de politie.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 17:49

Ik denk dat het scheidingslijntje tussen 'van gedachten wisselen over de gevonden feiten' en 'onzinnig gespeculeer' ook gewoon heel fijntjes is in sommige gevallen en voor sommige mensen. Het is een discussieforum dus dat er wat ideeën en dergelijke bovenkomen vind ik niet meer dan logisch, als je dat niet kan hebben moet je social media over dit soort zaken gewoon lekker vermijden. Al zijn er hier en daar ook wel wat reacties waarvan ik inderdaad denk, mwoah, je had ook gewoon prima je snatertje kunnen houden want dit draagt nul komma nul bij en/of is gewoon respectloos.

Er liggen zoveel opties open, ik zou niet graag in de schoenen staan van de politiemensen die dit zaakje uit moeten zoeken. Diep respect trouwens voor iedereen die zich hiervoor inzet _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 17:51

Memories schreef:
Diep respect trouwens voor iedereen die zich hiervoor inzet _/-\o_
:j

Volgens mij zijn ze nu echt non-stop aan het zoeken.
Ik kan daar alleen maar heel veel bewondering voor hebben.

nereids

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 17:52

Ik kan me niet voorstellen dat niemand daar uit de buurt iets gemerkt heeft? Je zou zeggen bij een vijver is toch genoeg te doen, ook 's avonds. Mensen die hond uit laten etc. Dat zou je denken als ze in de problemen is gekomen. Ik weet natuurlijk niet hoe druk en hoe het 's nachts is in die wijk.
Laatst bijgewerkt door nereids op 06-10-17 17:56, in het totaal 2 keer bewerkt

LBLGypsyCobs

Eigenlijk zijn we met z'n allen behoorlijk machteloos, maar het zit nu eenmaal niet in de meeste van ons om dan maar te zeggen, goh vervelend en we horen het nog wel eens.

Speculeren is denk ik een manier om met dat machteloze gevoel om te gaan.
Uit het speculeren ontstaan discussies en mensen gaan eigen ervaringen delen.

Ik denk dat het meeste wat hier geschreven wordt, voortkomt uit de machteloosheid en uit goede bedoelingen.

En er is een enkeling die schreeuwt om het schreeuwen.
Gelukkig hier een stuk minder dan op Twitter, dat ze daar ooit nog een filter voor kunnen maken, dat je alleen dat leest wat echte info bevat.

Anoniem

Ik heb meer dan diep respect voor de professionals, maar nog meer voor de vrijwilligers eigenlijk. Ik weet niet of ik mee zou durven zoeken.

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 17:54

Ja het kan idd niet gezien zijn maar ivm de opvallende kleur wel wat vreemd.
Respect idd voor iedereen die mee zoekt.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 17:55

Als onderstaande een man van in de 50 betrof met grijs haar en een hoed/meerdere hoeden en evt. Sjaals om zijn middel gebonden weet ik wie het is, vriendelijke man met een steekje los, absoluut niet gevaarlijk.

_Laura_ schreef:
Mijn moeder heeft toevallig 2 dagen voor de vermissing van Anne in dat gebied gefietst. Ze kwam daarbij op een fietspad in het bos een man tegen die (in zijn eentje) midden op het pad stond met een hoop takken achterop zijn fiets. Een kwartier later toen ze weer terugfietste stond hij nog op exact dezelfde plek. Mijn moeder zei toen al dat als ze nog jong was geweest ze er niet eens langs had durven fietsen. Hij zag er verder niet verward oid uit.
Heeft er waarschijnlijk niets mee te maken, maar toch wel een beetje gek. Mijn moeder heeft dit ook doorgegeven aan de politie, misschien kunnen ze er toch nog iets mee...

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 17:56

Nou inderdaad zeg. Je staat daar natuurlijk niet in je eentje maar toch, het idee dat je mogelijk iets vind/ziet/tegenkomt of achteraf blijkt dat je heel dichtbij was... Dat vergeet je denk ik nooit van je leven weer. Echt mooi dat zoveel mensen zich belangeloos inzetten.

StellaMay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 17:56

Stil mee gevolgd met dit vreselijke drama. Ik hoop zo dat Signi zoekhonden toestemming krijgt om mee te zoeken.

_Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 17:57

Ik woon er vlakbij en heb niet veel te doen dit weekend. Weet iemand hoe je je kan inzetten als vrijwilliger bij het zoeken? Doen ze daar een oproepje voor oid?

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 17:57

StellaMay schreef:
Stil mee gevolgd met dit vreselijke drama. Ik hoop zo dat Signi zoekhonden toestemming krijgt om mee te zoeken.

Wat is eigenlijk de reden dat de Signi honden nog niet meehelpen?

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 17:58

Ik vind er niets verkeerd aan, dat we met z'n alle mogelijke scenario's overlopen.
Hier hebben nu al zoveel mensen gereageerd die uit de regio zijn en misschien ook echt iets relevants kunnen opmerken.

Ik ben Belg, dus voor mij is het niet dichtbij.
Maar als ik bedenk hoe een psychopaat als Dutroux is gevonden (en zijn 2 laatste slachtoffers gered zijn)
Dat was puur en alleen door opmerkzaamheid van een gewone burger die iets gezien had en het achteraf in verband kon brengen met de verdwijning van het laatste meisje.