Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lente schreef:Toch krijg ik altijd een beetje de kriebels bij bekentenissen van jeugdigen waar geen bekenden bij zijn geweest. Zeker als het om een kwetsbare jongen gaat.
"Als je bekent mag je je familie weer spreken," spookt dan door mijn hoofd.
Annet_Dottie schreef:Jeetje ik open toevallig even weer dit topic om te lezen dat de 14 jarige jongen bekend heeft? De linkjes heb ik open staan zal ik zo lezen, ben nu echt een beetje misselijk.. Hoe dan.. Ik had dit echt niet helemaal aan zien komen, had het er gisteren met de buuf nog over een 14 jarige en 16 jarige jongen die 14 jarige meisjes vermoorden?? Dat is gewoon te bizar.. Had ik eigenlijk ook echt niet verwacht.. Maar ja wat verwacht je op zo'n moment.. Nou eigenlijk een of andere verkrachter ofzo, geen jochie van dezelfde leeftijd..
BloemBloem schreef:Zal die betrokkenheid bij moord niet door zijn advocaat in de oor zijn gefluisterd, ( ik roep maar wat hoor ), is dat minder erg dan met voorbedachte rade?
BloemBloem schreef:Janine, ik volg het nieuws ook al dagen, maar ik had stiekem toch ook
de hoop dat het een hele nare vieze oude man was die dit op zijn geweten zou hebben.
Hoe meer ik erover nadenk, hoe treuriger ik word, wat zal dat meisje bang zijn geweestDe wereld wordt echt steeds zieker .....
Janine1990 schreef:Annet_Dottie schreef:Jeetje ik open toevallig even weer dit topic om te lezen dat de 14 jarige jongen bekend heeft? De linkjes heb ik open staan zal ik zo lezen, ben nu echt een beetje misselijk.. Hoe dan.. Ik had dit echt niet helemaal aan zien komen, had het er gisteren met de buuf nog over een 14 jarige en 16 jarige jongen die 14 jarige meisjes vermoorden?? Dat is gewoon te bizar.. Had ik eigenlijk ook echt niet verwacht.. Maar ja wat verwacht je op zo'n moment.. Nou eigenlijk een of andere verkrachter ofzo, geen jochie van dezelfde leeftijd..
Hoe had je dit niet zien aankomen? Het is al een paar dagen in het nieuws dat zo'n jonge jongen verdachte is. Dat wordt zomaar niet gedacht hoor... Daarbij zal er echt wel een DNA match zijn.
Janine1990 schreef:Ik weet niet of het een erger is dan een ander... Of je liever verkracht wordt door een vieze oude zwerver (bij wijze van) of door een leeftijdsgenoot. Het is allebei even afschuwelijk.
_Reneee schreef:Ik gok dat het buiten de pers blijft aangezien kinderzaken achter gesloten deuren plaatsvinden.
verootjoo schreef:BloemBloem schreef:Zal die betrokkenheid bij moord niet door zijn advocaat in de oor zijn gefluisterd, ( ik roep maar wat hoor ), is dat minder erg dan met voorbedachte rade?
Misschien was het ook wel geen voorbedachte rade![]()
Maar uit de hand gelopen oid. Het lijkt me heel sterk dat hij die ochtend opstond met dit verschrikkelijke idee.
Emmaa_ schreef:Als je verkracht wordt boeit het geen hol door wie dat gebeurt. Het enige verschil kan zijn dat je later meer empathie hebt als de dader in een mentaal patroon van jou valt. Dat maakt het trauma niet minder maar het 'vergevingsgezinde' aspect wel sneller.
Je weet niet hoe zo'n jongen dit heeft kunnen doen. Misschien werd hij gedwongen, misschien heeft hij een zeer traumatische jeugd gehad, misschien is het een sadist. Ik hoop eigenlijk dat het OM de details buiten de pers houdt.
verootjoo schreef:BloemBloem schreef:Zal die betrokkenheid bij moord niet door zijn advocaat in de oor zijn gefluisterd, ( ik roep maar wat hoor ), is dat minder erg dan met voorbedachte rade?
Misschien was het ook wel geen voorbedachte rade![]()
Maar uit de hand gelopen oid. Het lijkt me heel sterk dat hij die ochtend opstond met dit verschrikkelijke idee.
lenaa_tje schreef:Niet dat het maar ook iets goed praat maar Romy en de dader zaten op speciaal onderwijs. Een kind zit niet zomaar op speciaal onderwijs. Er moet dus al problematiek aanwezig zijn geweest. En dat kan om hele verschillende dingen gaan. Ik hoop om die rede ook om niet met voorbedachte raden. Ik ben ook blij dat de zaak verder achter gesloten deuren verder gaat.