Vermiste meisjes uit Achterveld/Bunschoten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 15:23

Jeetje ik open toevallig even weer dit topic om te lezen dat de 14 jarige jongen bekend heeft? De linkjes heb ik open staan zal ik zo lezen, ben nu echt een beetje misselijk.. Hoe dan.. Ik had dit echt niet helemaal aan zien komen, had het er gisteren met de buuf nog over een 14 jarige en 16 jarige jongen die 14 jarige meisjes vermoorden?? Dat is gewoon te bizar.. Had ik eigenlijk ook echt niet verwacht.. Maar ja wat verwacht je op zo'n moment.. Nou eigenlijk een of andere verkrachter ofzo, geen jochie van dezelfde leeftijd.. |(

Taffje

Re: Vermiste meisjes uit Achterveld/Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 15:26

Hij heeft betrokkenheid bij haar door bekend, hoeft nog geen moord te zijn kan ook een uit de hand gelopen vecht partij geweest zijn wat ongewild tot haar dood geleid heeft.........

Stef_Alinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 15:32

Ik had dit topic gemist op 1 of andere manier, maar dus net alle pagina's gelezen.
Hield het allemaal wel een beetje schuin in de gaten via het nieuws.

Wat erg zeg..
Ik vraag me dan toch echt af wat er gebeurd is, waarom? hoe?
Op die leeftijd was ik er zelf niet opgekomen om dit te doen en ook niet dat het kan gebeuren met leeftijdsgenootjes.
Ik was altijd erg voorzichtig en praatte niet met vreemde en pakte niks aan van vreemde en ging al helemaal niet met ze mee.
Maar ik mijn hoofd waren dat altijd oudere mensen en dan vooral mannen.
Nu weet ik wel beter maar zo dacht ik als kind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 15:33

Toch krijg ik altijd een beetje de kriebels bij bekentenissen van jeugdigen waar geen bekenden bij zijn geweest. Zeker als het om een kwetsbare jongen gaat.

"Als je bekent mag je je familie weer spreken," spookt dan door mijn hoofd.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 15:35

Zou dat hier dan ook gebeuren? Dacht dat dat alleen in Amerika zo was. Net zo lang verhoord worden tot je bekent...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 15:35

Lente schreef:
Toch krijg ik altijd een beetje de kriebels bij bekentenissen van jeugdigen waar geen bekenden bij zijn geweest. Zeker als het om een kwetsbare jongen gaat.

"Als je bekent mag je je familie weer spreken," spookt dan door mijn hoofd.

Ze hebben wel gewoon een advocaat, en de advocaat zal waarschijnlijk wel contact met de ouders hebben lijkt me?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 15:36

Annet_Dottie schreef:
Jeetje ik open toevallig even weer dit topic om te lezen dat de 14 jarige jongen bekend heeft? De linkjes heb ik open staan zal ik zo lezen, ben nu echt een beetje misselijk.. Hoe dan.. Ik had dit echt niet helemaal aan zien komen, had het er gisteren met de buuf nog over een 14 jarige en 16 jarige jongen die 14 jarige meisjes vermoorden?? Dat is gewoon te bizar.. Had ik eigenlijk ook echt niet verwacht.. Maar ja wat verwacht je op zo'n moment.. Nou eigenlijk een of andere verkrachter ofzo, geen jochie van dezelfde leeftijd.. |(

Hoe had je dit niet zien aankomen? Het is al een paar dagen in het nieuws dat zo'n jonge jongen verdachte is. Dat wordt zomaar niet gedacht hoor... Daarbij zal er echt wel een DNA match zijn. ;)

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 15:40

Janine, ik volg het nieuws ook al dagen, maar ik had stiekem toch ook
de hoop dat het een hele nare vieze oude man was die dit op zijn geweten zou hebben.

Hoe meer ik erover nadenk, hoe treuriger ik word, wat zal dat meisje bang zijn geweest ;( De wereld wordt echt steeds zieker .....

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 15:43

BloemBloem schreef:
Zal die betrokkenheid bij moord niet door zijn advocaat in de oor zijn gefluisterd, ( ik roep maar wat hoor ), is dat minder erg dan met voorbedachte rade?

Misschien was het ook wel geen voorbedachte rade :=
Maar uit de hand gelopen oid. Het lijkt me heel sterk dat hij die ochtend opstond met dit verschrikkelijke idee.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 15:45

BloemBloem schreef:
Janine, ik volg het nieuws ook al dagen, maar ik had stiekem toch ook
de hoop dat het een hele nare vieze oude man was die dit op zijn geweten zou hebben.

Hoe meer ik erover nadenk, hoe treuriger ik word, wat zal dat meisje bang zijn geweest ;( De wereld wordt echt steeds zieker .....

Ik weet niet of het een erger is dan een ander... Of je liever verkracht wordt door een vieze oude zwerver (bij wijze van) of door een leeftijdsgenoot. Het is allebei even afschuwelijk.

Maar het feit dat zo'n jonge persoon dagen lang wordt vastgehouden, geeft toch wel stof tot nadenken. / Enkele dagen om te laten bezinken dat zoiets afschuwelijks ook door mensen kan worden gedaan die de maatschappij nog als relatief onschuldig (als in 'weinig smetten') worden gezien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 15:45

Janine1990 schreef:
Annet_Dottie schreef:

Hoe had je dit niet zien aankomen? Het is al een paar dagen in het nieuws dat zo'n jonge jongen verdachte is. Dat wordt zomaar niet gedacht hoor... Daarbij zal er echt wel een DNA match zijn. ;)

Ja maar dit is situatie Romy he, dat was al wat eerder gebeurd dan deze jongen gepakt is, dus na het nieuws met de vermissing van Savannah toen ik het allemaal wat ben gaan volgen, toen Savannah gevonden bleek dan ga je wel nadenken oke wat gebeurd er allemaal, toen dacht ik er zal vast een link tussen zitten en is vast een psychopaat kinderverkrachter weet ik het. En toen werden die 2 jongens van 14 en 16 opgepakt als verdachten. Maar daarvoor had ik dit nooit voor mogelijk gehouden als 2 zulke jonge broekkies die te maken hebben met deze moorden. En nadat ze opgepakt zijn heb ik 2 drukke dagen gehad dus het niet heel erg meer gevolgd en dat er nu nog best "makkelijk" een bekentenis is had ik ook niet aan zien komen.. Dus dat ;) :)

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 15:46

Janine1990 schreef:
Ik weet niet of het een erger is dan een ander... Of je liever verkracht wordt door een vieze oude zwerver (bij wijze van) of door een leeftijdsgenoot. Het is allebei even afschuwelijk.

Dat is beiden even erg natuurlijk....., maar dat een "ventje" van 14 dit heeft kunnen doen, bevat ik echt nog steeds niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 15:52

Als je verkracht wordt boeit het geen hol door wie dat gebeurt. Het enige verschil kan zijn dat je later meer empathie hebt als de dader in een mentaal patroon van jou valt. Dat maakt het trauma niet minder maar het 'vergevingsgezinde' aspect wel sneller.

Je weet niet hoe zo'n jongen dit heeft kunnen doen. Misschien werd hij gedwongen, misschien heeft hij een zeer traumatische jeugd gehad, misschien is het een sadist. Ik hoop eigenlijk dat het OM de details buiten de pers houdt.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 15:54

Minderjarigen mogen altijd contact met advocaat en hun ouders. Óók wanneer er beperkingen zijn maar dit is allemaal hele strikt gereguleerd. Sinds kort mogen minderjarigen bij het verhoor niet alleen hun advocaat erbij hebben maar ook een vertrouwenspersoon. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat er geen enkele druk wordt uitgeoefend op verdachten maar er is wel veel toezicht. Ook zullen deze verhoren audio-(visueel) geregistreerd worden zodat door rechters, advocaten en de OvJ terug kan worden gezien onder welke omstandigheden en op welke manier/toon/state of mind een verklaring is afgelegd.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 16:04

Ik gok dat het buiten de pers blijft aangezien kinderzaken achter gesloten deuren plaatsvinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 16:05

_Reneee schreef:
Ik gok dat het buiten de pers blijft aangezien kinderzaken achter gesloten deuren plaatsvinden.

Absoluut, maar het kan natuurlijk altijd dat het OM toch informatie vrijgeeft omdat het zo'n high profile zaak is. Er hoeft maar 1 medium aan de wandel te gaan met zo'n verhaal en dan volgen ze natuurlijk allemaal

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 16:06

De zaak zal inderdaad achter gesloten deuren worden behandeld en een boel details blijven dus inderdaad gelukkig buiten de pers.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 16:08

verootjoo schreef:
BloemBloem schreef:
Zal die betrokkenheid bij moord niet door zijn advocaat in de oor zijn gefluisterd, ( ik roep maar wat hoor ), is dat minder erg dan met voorbedachte rade?

Maar uit de hand gelopen oid. Het lijkt me heel sterk dat hij die ochtend opstond met dit verschrikkelijke idee.

Niet dat het maar ook iets goed praat maar Romy en de dader zaten op speciaal onderwijs. Een kind zit niet zomaar op speciaal onderwijs. Er moet dus al problematiek aanwezig zijn geweest. En dat kan om hele verschillende dingen gaan. Ik hoop om die rede ook om niet met voorbedachte raden. Ik ben ook blij dat de zaak verder achter gesloten deuren verder gaat.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 16:11

.
Laatst bijgewerkt door benangelique op 08-06-17 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 16:12

Emmaa_ schreef:
Als je verkracht wordt boeit het geen hol door wie dat gebeurt. Het enige verschil kan zijn dat je later meer empathie hebt als de dader in een mentaal patroon van jou valt. Dat maakt het trauma niet minder maar het 'vergevingsgezinde' aspect wel sneller.

Je weet niet hoe zo'n jongen dit heeft kunnen doen. Misschien werd hij gedwongen, misschien heeft hij een zeer traumatische jeugd gehad, misschien is het een sadist. Ik hoop eigenlijk dat het OM de details buiten de pers houdt.

Ik geloof ook niet dat, dat het punt is wat hier gemaakt wordt door een aantal. Wie het ook gedaan heeft, het blijft evengoed afschuwelijk. Maar als ik vanuit mijzelf spreek: puur het feit dat een kind van 14 jaar dit op zijn geweten heeft is moeilijk te bevatten. Geen ziel zo puur als dat van een kind en iemand van zo'n leeftijd zou überhaupt nog niet met seks bezig moeten zijn op deze manier, hooguit zijn eigen lijf ontdekken maar niet op deze manier. Om het nog maar niet te hebben over de moord. Beide zaken zijn op geen enkele leeftijd goed te praten maar laten we eerlijk zijn: we weten allemaal dat seksueel misbruik en moord vandaag de dag nog steeds veel teveel voorkomen, ieder slachtoffer is er één teveel. Maar een kind is toch wel de laatste die je als dader zou aanwijzen.

Los daarvan zijn we er natuurlijk niet bij geweest, er zijn slechts twee dingen die we nu weten: de jongen heeft haar seksueel misbruikt en is verantwoordelijk voor haar dood, dit laatste staat letterlijk op rtlnieuws.nl, maar met die twee gegevens zijn er nog steeds tal van scenario's mogelijk.

Niettemin mag het duidelijk zijn dat niet alleen het leven van Romy is verwoest, maar ook dat van vele andere betrokkenen. Laten we hopen dat zij hierin de begeleiding krijgen die zijn nodig hebben om hun leven nog enigszins leefbaar te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 16:13

Ik reageerde in dit geval direct op Janine, Jolien :) Zij stelde iets en ik reageerde bevestigend. Bedoelde niet te zeggen dat ik hier het idee kreeg dat dat iets uitmaakt en snap ook helemaal wat je bedoelt.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 16:17

verootjoo schreef:
BloemBloem schreef:

lenaa_tje schreef:
Niet dat het maar ook iets goed praat maar Romy en de dader zaten op speciaal onderwijs. Een kind zit niet zomaar op speciaal onderwijs. Er moet dus al problematiek aanwezig zijn geweest. En dat kan om hele verschillende dingen gaan. Ik hoop om die rede ook om niet met voorbedachte raden. Ik ben ook blij dat de zaak verder achter gesloten deuren verder gaat.

Binnen speciaal onderwijs zijn er verschillende categorieën, het is dus niet per definitie zo -wat veel mensen denken- dat Romy en de dader een gedragsprobleem hadden. In theorie kan het ook om leerproblematiek of lichamelijke beperking gaan. Gevoelsmatig snap ik heel goed dat men denkt dat het in dit geval om speciaal onderwijs voor gedrags- of opvoedingsproblematiek gaat, maar zolang hier officieel niets over wordt gezegd zou ik voorzichtig zijn met dit soort uitspraken.

Emma, ik ben blij dat we het met elkaar eens zijn. :) Ik moet zeggen dat dit topic nu zo hard gaat dat sommige berichten minder goed binnen komen.
Laatst bijgewerkt door Jolien87 op 08-06-17 16:18, in het totaal 1 keer bewerkt

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 16:18

Jolien maar is het niet naïef om te denken dat 14 jarige kinderen niet met seksualiteit bezig zijn? Dat zijn een heel aantal ook echt wel met elkaar. Om die reden hebben vmbo klassen bij ons ook verzorging en wordt daar open over gesproken. Heeft dat iets met misbruik te maken? Nee want de meeste kinderen leren op de basischool al dat nee, nee is. Dat je niet zomaar aan iemand mag zitten.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 16:20

Ik verbaas me toch over hoe er gezegd wordt "dat hij dit kan doen". Dat hij wat kan doen?
Hij heeft bekend betrokken te zijn geweest bij de dood van het slachtoffer. Wat hij precies wel of niet gedaan heeft is voor ons nog niet bekend en kunnen we alleen maar een idee bij hebben.
Dat hij haar in koele bloede heeft vermoord, lijkt mij niet het meest voor de hand liggend.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 16:20

Maar een kind komt niet zomaar terecht op speciaal onderwijs. Ik werk met leerlingen op het vmbo en wij verwijzen in de onderbouw nog wel is door naar speciaal onderwijs.