Bokt peilingen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op wie stem jij?

Poll eindigt op

VVD
233 (13%)
PvdA
52 (3%)
PVV
156 (9%)
SP
155 (8%)
CDA
118 (6%)
D66
285 (16%)
ChristenUnie
45 (2%)
GroenLinks
333 (19%)
SGP
19 (1%)
Partij voor de Dieren
131 (7%)
50PLUS
18 (1%)
Ondernemerspartij
6 (0%)
VNL
14 (0%)
DENK
Geen stemmen
Nieuwe Wegen
4 (0%)
Forum voor Democratie
51 (2%)
BurgerBeweging
2 (0%)
Vrijzinnige Partij
4 (0%)
Piratenpartij
17 (0%)
Artikel 1
3 (0%)
Libertarische Partij
3 (0%)
GeenPeil
1 (0%)
Ik stem niet
73 (4%)

Totaal aantal stemmen: 1723

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 16:07

Kuggur schreef:
Grappig dat Nederlanders kankeren op hun OV. Hoe goed wil je het hebben?

Waar ik woon is van enig bruikbaar OV feitelijk geen sprake en zit je al snel in de auto. GL maakt leuke plannen voor de Randstad maar vergeet dat Nederland uit meer bestaat dan alleen Amsterdam eo.

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 16:07

Magrathea schreef:
Kuggur schreef:

Inderdaad. Kan me nog goed herinneren, Italië, anderhalf uur wachten op de trein en na 9 uur alleen nog intercity's. Heel normaal. :=

In San Francisco zijn ze heel trots op hun Bart (een soort metro). Nou dat stelde echt niks voor hoor :') en het bus station in de buurt waarvan ik woonde kwam misschien eens in de paar uur een bus :')

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 16:08

BloemBloem schreef:
Ik vind het OV overigens echt véél te duur :oo :o

Ja las vandaag ergens dat de trein 2 keer meer in prijs is gestegen dan inflatie....Mag wel wat aan gedaan worden wmbt ov moet voor iedereen toegankelijk zijn

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 16:09

Linsey1998 schreef:
Dus jullie gooien je eigen geld in de sloot :o

Persoonlijk vind ik van niet.
Citaat:
Iedereen weet, dat goed OV in Nederland nooit haalbaar zal worden.

Oma heeft nogal wat voorzieningen zien verdwijnen.
Beter OV dan dat we nu hebben is een kwestie van politieke wil, het heeft bestaan dus kan het.

En mij is ooit geleerd om op mijn hoede te zijn voor mensen die roepen "...dat iedereen iets weet".
Ik geef de tip maar even door.
Zeg dan liever dat jij er for some reason or the other niet in gelooft of niet aan wil.
Dat communiceert stukken beter.

Citaat:
Dus jullie paardenmensen, zullen enorm veel gaan betalen, als je eventjes een dagje op wedstrijd gaat.

Ja.
Ik zou niet weten waarom een ander daarvoor zou moeten betalen.
Luchtvervuiling heeft een prijs, fijnstof, herrie: betaal maar wat het echt kost, ipv de kosten af te wentelen.
(Oh, frisse lucht is gratis en wie ziek wordt van fijnstof had maar verder van de snelweg moeten wonen: dat is de waarde van frisse lucht ontkennen en de kosten afwentelen. En onverantwoord gedrag.)
Citaat:
Daarbij mensen die 30 km of meer van hun werk wonen, die hebben staks een groot probleem! Voor mij zijn de mensen die op groenlinks stemmen, dieven van hun eigen portomonnee

HOEI!!!

GEVAAR....

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 16:10

Magrathea schreef:
Jup. Ik zorg straks dat ik met het OV naar mijn werk kan en ga niet in Maastricht wonen omdat ik het daar zo leuk vind terwijl ik werk in Rotterdam.

Edit: dat is gelukkig een trend die ik bij mijn medestudenten ook zie hoor. Als ze na afstuderen een baan verder weg krijgen is het niet "O nu moet ik een auto aanschaffen" maar "O nu moet ik naar een andere stad verhuizen"

Ik ga ook verhuizen zodat ik op de fiets naar mijn werk kan blijven gaan (overplaatsing naar andere vestiging), maar de trend van verstedelijking nog sterker laten doorzetten is ook niet echt de bedoeling lijkt me. Want daar zal het in de praktijk vaak op neerkomen.

martichr schreef:
Kuggur schreef:

Waar ik woon is van enig bruikbaar OV feitelijk geen sprake en zit je al snel in de auto. GL maakt leuke plannen voor de Randstad maar vergeet dat Nederland uit meer bestaat dan alleen Amsterdam eo.

Voor dunner bevolkte gebieden hebben ze dan ook andere oplossingen. Maar zou wel concreter mogen en meer aandacht daarvoor. Heb daarom iemand op de lijst uitgezocht die wel aandacht voor het platteland heeft.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 16:11

Tjaaa, als mensen graag extra willen betalen voor hun eigen vervoersmiddelen...? Het ov kost een godsvermogen in Nederland. Reis maar is van Groningen naar Maastricht en terug. Je betaald voor de 2de klas €52,60 en eerste klas €89.40..... En tuurlijk is het met de auto ook duur vanwege afschrijving, benzine etc.. maar stel je gaat gezellig met je hele gezinnetje naar Maastricht, betaald je €52,60 x 4 of 5 personen voor een dagje. Het ov is al duur genoeg, en dan ook nog is het rijden met de auto duurder maken?

Daarbij komt er geen dag dat ik niet op Amsterdam sloterdijk kom, en het ov normaal rijdt. Anyway dat is een ander verhaal. Maar buiten het feit van de auto's etc, waarom ga je instemmen met het feit dat jouw loon misschien wel nog hoger wordt belast? Dus je gaat maandelijks nog meer geld inleveren? Minder te besteden, en daarbij komt er dan ook nog is die extra km heffing... waarom zou je daar in godsnaam mee instemmen?
Laatst bijgewerkt door Linsey1998 op 14-03-17 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 16:11

Citaat:
dat is gelukkig een trend die ik bij mijn medestudenten ook zie hoor. Als ze na afstuderen een baan verder weg krijgen is het niet "O nu moet ik een auto aanschaffen" maar "O nu moet ik naar een andere stad verhuizen"

Veel succes met een huis zoeken als starter :')
#edit: met studieschuld

Simbaa

Re: Bokt peilingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 16:13

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 16:14

Linsey1998 schreef:
Tjaaa, als mensen graag extra willen betalen voor hun eigen vervoersmiddelen...? Het ov kost een godsvermogen in Nederland. Reis maar is van Groningen naar Maastricht en terug. Je betaald voor de 2de klas €52,60 en eerste klas €89.40..... En tuurlijk is het met de auto ook duur vanwege afschrijving, benzine etc.. maar stel je gaat gezellig met je hele gezinnetje naar Maastricht, betaald je €52,60 x 4 of 5 personen voor een dagje. Het ov is al duur genoeg, en dan ook nog is het rijden met de auto duurder maken?

Daarbij komt er geen dag dat ik niet op Amsterdam sloterdijk kom, en het ov normaal rijdt. Anyway dat is een ander verhaal. Maar buiten het feit van de auto's etc, waarom ga je instemmen met het feit dat jouw loon misschien wel nog hoger wordt belast? Dus je gaat maandelijks nog meer geld inleveren? Minder te besteden, en daarbij komt er dan ook nog is die extra km heffing... waarom zou je daar in godsnaam mee instemmen?

Nee daarom moet je ov goedkoper en beter maken als je autorijder duurder maakt

En ik wil later best wat van mijn loon (ik studeer aan een TU dus heb wel een redelijke kans op een baan die in het hoge belaste deel gaat vallen) omdat de wereld niet alleen maar ikke ikke ikke is. Ik wil dat iemand anders die een paar straten verder woont ook naar de arts kan en ook een boterham kan eten. Ik ben niet alleen uit op meer geld voor mijzelf, als ik later goed verdien heb ik zelf niets te klagen en moet ik misschien een paar dagen langer wachten tot ik de nieuwe MacBook kan kopen, maar dat zorgt er wel voor dat iemand anders niet met honger naar bed hoeft. Dan ben ik liever wat minder hebberig
Laatst bijgewerkt door Pabie op 14-03-17 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 16:14

Pabie schreef:
BloemBloem schreef:
Ik vind het OV overigens echt véél te duur :oo :o

Ja las vandaag ergens dat de trein 2 keer meer in prijs is gestegen dan inflatie....Mag wel wat aan gedaan worden wmbt ov moet voor iedereen toegankelijk zijn

Ik heb even snel wat zitten rekenen om jullie een voorbeeld te geven.

Aankomend weekend ga ik met mijn gezin naar Amsterdam.

Dit zou ik betalen met de trein

2 x retour a €19,-
1 x retour kind a €2,50
Totaal: € 40,50

Dit ga ik betalen, want ik ga gewoon met de auto

Brandstof Retour ;) a € 11,20
Parkeren dagkaart a € 12,50 ( ja ja ... dit is echt voor de hele dag )
Totaal € 23,70

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 16:16

Daarbij hoor ik groenlinks ook nergens over, de studieschulden etc, die wij als studenten hebben? Daarbij kan ik nu ook direct stoppen met studeren, want wat hou ik er straks aan over, een torenhoge schuld en een baan, waarop flink wordt belast.... dus krijgen we weer minder hoog opgeleiden mensen... en kunnen we weer buitenlanders binnen halen.
Laatst bijgewerkt door Linsey1998 op 14-03-17 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 16:16

En ik verhuis niet voor mijn werk.
Mijn werk is van een kwartier afstand naar een uur afstand gegaan wat in de praktijk beteken dat ik minimaal heen anderhalf uur kwijt ben en terug soms meer dan twee uur.
Probleem is de overstap waar ik lekker sinds nieuwe dienstregeling mag wachten van 10 min tot 40 minuten als ik de overstap net mis....
Ik gebruik het ov in de randstad en ik vind het bagger.
Hierbij vergelijk ik het niet met het buitenland inderdaad want daar woon ik niet.
Nu probeer ik van mijn reistijd werktijd te maken door te kiezen voor eerste klas reizen zodat ik kan werken (laptop, telefoon ) maar ook dat wordt steeds moeilijker omdat de treinen zo propvol zitten dat studenten massaal voor de eerste klas kiezen en zoveel herrie maken dat het onmogelijk is je te concentreren. Stilte coupe zou een oplossing moeten bieden? Helaas niet mogelijk op mijn rit.
Vanmorgen zeven uur vertrokken kwam pas tien voor half negen aan op mijn werk.
Niet iedereen heeft de mogelijkheid even te verhuizen voor het werk.
Zeker niet met kinderen die alles bij het wonen opgebouwd hebben.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 16:17

Kuggur schreef:

Dapper hoor om dit woord te gebruiken.....

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 16:18

Kahawa schreef:
Magrathea schreef:
Jup. Ik zorg straks dat ik met het OV naar mijn werk kan en ga niet in Maastricht wonen omdat ik het daar zo leuk vind terwijl ik werk in Rotterdam.

Edit: dat is gelukkig een trend die ik bij mijn medestudenten ook zie hoor. Als ze na afstuderen een baan verder weg krijgen is het niet "O nu moet ik een auto aanschaffen" maar "O nu moet ik naar een andere stad verhuizen"

Ik ga ook verhuizen zodat ik op de fiets naar mijn werk kan blijven gaan (overplaatsing naar andere vestiging), maar de trend van verstedelijking nog sterker laten doorzetten is ook niet echt de bedoeling lijkt me. Want daar zal het in de praktijk vaak op neerkomen.

Klopt, dat zou inderdaad vervelend zijn. Het voorbeeld waar ik aan dacht gaat verhuizen naar Harderwijk dus dat valt dan op zich nog mee :D
Maar goed, daar kun je ook wat mee. Subsidie voor werkgevers om e-bikes te voorzien voor werknemers, streekbussen, waar je fiets in mee mag(!!). En lang niet iedereen zal naar de stad toe willen (vanuit het dorp of de streek)

Ik vind het voorbeeld om vanuit Groningen een dagje naar Maastricht te gaan een beetje raar. Het is niet alsof dat noodzakelijk is oid :o En of het leuk is om voor een dagje uit 3u heen en 3u terug met de auto te rijden...
Verder zou ik als ik jullie was eens wat beter op de dagkaartjes-aanbiedingen letten :j Of overwegen een kortingskaart te kopen. Per abonnement mag er trouwens een kind gratis mee.

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 16:18

Linsey1998 schreef:
Daarbij hoor ik groenlinks ook nergens over, de studieschulden etc, die wij als studenten hebben? Daarbij kan ik nu ook direct stoppen met studeren, want wat hou ik er straks aan over, een torenhoge schuld en een baan, waarop flink wordt belast.... dus krijgen we weer minder hoog opgeleiden mensen... en kunnen we weer buitenlanders binnen halen.

Wat bedoel je hier mee?

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 16:19

Omdat het topic al een stuk verder is nog een keer wat ik in mijn vorige post had aangepast.

En ik wil later best wat van mijn loon (ik studeer aan een TU dus heb wel een redelijke kans op een baan die in het hoge belaste deel gaat vallen) omdat de wereld niet alleen maar ikke ikke ikke is. Ik wil dat iemand anders die een paar straten verder woont ook naar de arts kan en ook een boterham kan eten. Ik ben niet alleen uit op meer geld voor mijzelf, als ik later goed verdien heb ik zelf niets te klagen en moet ik misschien een paar dagen langer wachten tot ik de nieuwe MacBook kan kopen, maar dat zorgt er wel voor dat iemand anders niet met honger naar bed hoeft. Dan ben ik liever wat minder hebberig

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 16:19

Magrathea schreef:

[/quote]
Klopt, dat zou inderdaad vervelend zijn. Het voorbeeld waar ik aan dacht gaat verhuizen naar Harderwijk dus dat valt dan op zich nog mee :D
Maar goed, daar kun je ook wat mee. Subsidie voor werkgevers om e-bikes te voorzien voor werknemers, streekbussen, waar je fiets in mee mag(!!). En lang niet iedereen zal naar de stad toe willen (vanuit het dorp of de streek)

Ik vind het voorbeeld om vanuit Groningen een dagje naar Maastricht te gaan een beetje raar. Het is niet alsof dat noodzakelijk is oid :o En of het leuk is om voor een dagje uit 3u heen en 3u terug met de auto te rijden...
Verder zou ik als ik jullie was eens wat beter op de dagkaartjes-aanbiedingen letten :j Of overwegen een kortingskaart te kopen. Per abonnement mag er trouwens een kind gratis mee.[/quote]

Het ging om het voorbeeld... Hierboven is dan ook nog een ander voorbeeld gegeven...!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 16:21

In dat voorbeeld mis ik de kosten van de auto (want als je graag de huidige wegenbelasting erin wil houden moet je het ook wel meenemen in je kosten :) )
En onderhoud is, wat, 18 cent per kilometer?

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 16:22

Magrathea schreef:
In dat voorbeeld mis ik de kosten van de auto (want als je graag de huidige wegenbelasting erin wil houden moet je het ook wel meenemen in je kosten :) )

Kun je na 100000km een nieuwe auto voor kopen.. dus lijkt me sterk.. :+

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 16:23

Magrathea schreef:

Wat ik nu doe is inderdaad niet helemaal eerlijk, wij hebben 2 auto's voor de deur staan, 1 van ons, en 1 van de zaak waar we privé mee kunnen rijden.

Dus als we zoals aankomend weekend naar Amsterdam gaan betaal ik op dat moment alleen het parkeerkaartje :)

Daarbij haat ik het OV :o Wil gewoon graag zelf bepalen wanneer ik weg wil zonder mij aan de NS tijden te houden.

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 16:23

AfricanLady schreef:
Kuggur schreef:

Dapper hoor om dit woord te gebruiken.....

idd..

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 16:24

Pabie schreef:
Omdat het topic al een stuk verder is nog een keer wat ik in mijn vorige post had aangepast.

Er zijn geen partijen die hier tegen zijn.. dus wat is je punt?

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 16:24

Linsey1998 schreef:

Groenlinks wil het collegegeld naar beneden brengen, en dat scheelt elke student toch weer 1000 euro per jaar.
De studielening is gelukkig zo opgebouwd dat als je onder minimumloon zit je niets hoeft afgedragen en daarboven ook maar een klein beetje. Ik hoop wel dat ze er voor zorgen dat je bij het kopen van een huis niet op je studielening kan worden gekort want dat vind ik zelf ronduit belachelijk , je moet wel nog normaal een huis kunnen kopen. Maar ja als je echt niets verdient hoef je ook je studielening niet terug te betalen. Studeren is investeren in je zelf en je gaat nog steeds meer verdienen gemiddeld Groenlinks is niet de communistische partij.

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 16:25

martichr schreef:
Pabie schreef:

Er zijn geen partijen die hier tegen zijn.. dus wat is je punt?

Mijn punt is dat hogere lonen wat mij betreft wel meer belast mogen worden zonder dat ik dief van eigen portmnee ben.

En er zijn wel partijen die het verschil tussen rijk en arm groter willen maken

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 16:26

Iemand hier wees me op Forum voor Democratie. Denk ik eindelijk een partij gevonden te hebben willen ze uit de EU. Zuuucht. Ik kom er nooit uit voor morgenavond. :')