Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
chanel1985 schreef:Ja, en daarmee verschillen we dus van mening. Als men enkel ademt en hart klopt door machines leef je niet meer. Dan ben je dood.
Dan is je lichaam enkel nog maar cru gezegd iets wat de organen goed houd, niet meer of minder.
Een kartonnen doos geef je ook geen verdoving als je er iets uit haalt. Zo is dat lichaam op dat moment die kartonnen doos.
Ieder heeft daar zijn mening over, onafhankelijke onderzoeken bestaan trouwens niet, die zijn altijd gesponsord door mensen die een bepaalde overtuiging hebben.
Kijk naar bijvoorbeeld wel of niet vaccineren. Is hetzelfde soort van discussie.
chanel1985 schreef:Waarom heeft een paard na het slachten nog spiertrekkingen?
Daphara schreef:chanel1985 schreef:Waarom heeft een paard na het slachten nog spiertrekkingen?
Na het slachten heeft een paard geen spiertrekkingen meer, dan is het geen paard meer, maar delen vlees, organen, bot enz.
Na het schieten kan het wel spiertrekkingen hebben, omdat de impact in de hersenen een neurologische reactie opwekken. Net als dat een kip nog beweegt nadat de kop er af gehakt is, de impact zorgt voor prikkels in het ruggenmerg, waardoor deze enkele seconden doorbeweegt.
Als de hersenen totaal niets meer zouden doen bij hersendood, zouden er ook geen prikkels meer moeten zijn. Bij extractie van een donor is er immers geen impact met het ruggemerg of in de hersenen.
Hersendood is dus niet hetzelfde als dood.
chanel1985 schreef:Ze zetten de beademing af op het moment dat ze gaan snijden en de organen gaan uitnemen. Kan je beweren dat dat niet zo is
purny schreef:Dit topic word met de dag luguberder. Ik denk dat ik maar aftaai.
Daphara schreef:purny schreef:Dit topic word met de dag luguberder. Ik denk dat ik maar aftaai.
Sorry, ik ben misschien iets te beeldend in mijn manier van uitleggen.
chanel1985 schreef:Mag ik vragen of jij een chirurg bent?
Ik ben zelf geen chirurg, ik beweer ook niet dat ik is de bal mis sla. Maar als jij geen chirurg bent, kan jij even goed de bal misslaan.
Daphara schreef:chanel1985 schreef:Mag ik vragen of jij een chirurg bent?
Ik ben zelf geen chirurg, ik beweer ook niet dat ik is de bal mis sla. Maar als jij geen chirurg bent, kan jij even goed de bal misslaan.
Nou als je op mijn profiel gekeken hebt, dan weet je dat ik geen chirurg ben.
Ik zeg ook niet dat ik 100% gelijk heb. Maar jij vroeg er letterlijk om in de bewering dat de beademing uitgezet wordt voordat er gesneden wordt, dat is dus niet zo.
Zoals ik in mijn eerste post in dit topic al zei is een vriend van mij OK assistent en hij weigert nog bij orgaan extracties aanwezig te zijn. Ik heb er regelmatig met hem over gehad, omdat de medische kant mij interesseert.
Je hoeft geen chirurg te zijn om te begrijpen hoe de procedure werkt.
purny schreef:Daphara schreef:
Sorry, ik ben misschien iets te beeldend in mijn manier van uitleggen.
Kan jij niks aan doen hoor. Ik heb namelijk een aantal jaar geleden een open stuk borstbeen gezien. Had ook geen trek meer in spareribs of ander vergelijkbaar kluif vlees