Schietpartij en explosies in Parijs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 10:40

Jeetje wat ontzettend heftig er waren net beelden op rtl 4 waarbij je ziet dat iemand uit een raam hangt en er mensen op straat liggen en met zwaar gewonden/doden slepen. Ik had niet verwacht dat ze dat zo uit zouden zenden vooral niet in de ochtend als kinderen kijken.

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 10:41

Wat verschrikkelijk

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 10:42

moonsparkle schreef:
Jeetje wat ontzettend heftig er waren net beelden op rtl 4 waarbij je ziet dat iemand uit een raam hangt en er mensen op straat liggen en met zwaar gewonden/doden slepen. Ik had niet verwacht dat ze dat zo uit zouden zenden vooral niet in de ochtend als kinderen kijken.

Klopt, zelf niet gezien maar idd geen goed tijdstip.
Sommige mensen hebben kinderslot op tv, dan mogen ze daarop best even een slotje zetten (de uitzenders van het filmpje)

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 10:42

Gelukkig net bericht van mijn oom en tant gehad dat ze veilig thuis zijn. Ze wonen er midden in en zijn bang een hoop van de slachtoffers te kennen. Er is inmiddels een link waar bewoners zich als veilig kunnen aanmelden zodat duidelijk is wie er niet onder de slachtoffers is.

Snollygoster

Re: Schietpartij en explosies in Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 10:47

Hier ook net een geluidsfragment gehoord van de concertzaal. Kan het echt niet vatten, heb koude rillingen over heel mijn lichaam. Arme arme mensen :n Y;(

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 10:49

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 10:50

zo afschuwelijk dit..onbegrijpelijk gewoon.

wat de vluchtelingen betreft snap ik nooit dat er geen middenmoot lijkt te zijn. het is idd onzin dat ze allemaal terrorist zijn, maar welke naïeve persoon denkt nu weer dat ze allemaal schatjes zijn. kijk voor de grap even in wat azc's. die kan niet bij die, homo's moeten apart en exfra beveiligd. mensen uit dat deel van een land kunnen niet bij een andere groepering en in Den Haag demonstreren wat vluchtelingen voor geld en een tv???? Nou, dat geeft een goede kans op een fijne inburgering. not.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 10:52

Batlow schreef:
Waar was dit?

Bij de concertzaal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 10:54

Dat filmpje... Ik kan best veel hebben, maar damn wat heftig. Ook due persoon die daar gewond voor de ingang ligt... Mensen die andere zwaargewonde mensen over straat slepen...

Pallatin

Afschuwelijk dit.....woorden schieten te kort...heel veel sterkte voor alle betrokkenen... Y;(

Verder: haat en angst zaaien is precies wat deze daders voor ogen hebben, laten wij ons hier niet door leiden....

Liberte, egalite, fraternite....

RoosG

Kom even binnenvallen, misschien heb ik het gemist, maar heeft de IS het al opgeëist?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 10:57

Iris82 schreef:
Even ter aanvulling : dit waren beide mensen met gewoon een fulltime baan (hbo) dus geen geradicaliseerde achterstandsjongeren.

Als zelfs die zulke waan ideeen hebben :=

Het verbaast me helemaal niets dit. En zoals altijd zoeken we excusen en wachten we de volgende aanslag af.

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 11:00

Verschrikkelijk...

Maar om me even in de discussie te mengen van moslims en terroristen.
Moslims zijn geen terroristen, en de terroristen zijn zelfs geen moslims.
Het is een samenloop van omstandigheden waardoor moslims in terroristen zijn veranderd.
Het zijn jongeren die geen aansluiting hebben gevonden. En dat komt doordat de maatschappij angstig en niet open staat voor moslims.
Ze zijn van jongs af aan bekeken omdat ze met hun moeder door de straat lopen omdat ze een hoofddoek aanheeft. Ze leren van thuis uit hun godsdienst, maar kunnen het moeilijk omzetten in de praktijk omdat onze samenleving hier onders is.
Ze hebben het moeilijker op school, hebben moeite met taal. Krijgen de indruk geen toekomst te hebben. Horen overal dat je met de naam mohammed geen werk kan vinden.
Het hoeft op zich nog geen probleem te zijn, maar door jarenlang onbegrip en geen aansluiting vinden, botsen ze op het gedachtengoed van IS bijvoorbeeld. Daar worden ze met open armen ontvangen. En die jongeren voelen hun daardoor eindelijk aanvaard. Waardoor ze nu als pionnen kunnen worden ingezet. Zogezegd voor het geloof.
Maar in oorsprong is de islam niet voor geweld! Of onderdrukking of gelijk wat. Natuurlijk heb je eerlijke en oneerlijke mensen, in elk geloof. Denk eens aan extremistische christenen, de kkk van vroeger, wat denk je dat dat is....
Dus we zijn wel allemaal mede verantwoordelijk, zeker als je zelf anit islam, anti moslim bent zonder dat je er zelf hebt in verdiept. Ook de regering draagt daaraan bij, hoofddoekenwet, politie die al sneller een arabisch uitziende jongen uitpikt... ect.
En het gaat er nu niet meer op verbeteren. IS slaat terreur om de haat en angst voor moslims in de hand te werken, zo geweld te creëeren om zo jongeren nog meer aan te zetten tot geweld en zo hun positie te versterken. Het zijn pionnen!
Er zijn nu ook vluchtelingen, die in hetzelfde straatje geraken. Ze zullen geen werk vinden, ze zullen niet aanvaard worden hier. Worden als criminelen bekeken, dan duw je ze gewoon dat straatje in.
De oplossing volgens mij. Regering en maatschappij moet zich open stellen voor de islam. Samenwerken met moskeeën, jongeren die niet goed in hun vel zitten vroegtijdig opsporen.
IS aanpakken, zorgen dat hun radicaliserende ideeën hier niet meer door komen. Daar ter plaatse IS inbannen, en hulp bieden aan andere.
Vluchtelingen goed opvangen, hen helpen een thuis op te bouwen.
Wat kan je zelf doen, geen rascistische ideeën erop nahouden.
Zal dit een directe oplossing zijn? Neen, er zal jaren terreur zijn volgens mij nu. We hebben geen zich op welke moslim met zulke ideeen kampt. Er is gewoon geen aandacht aan besteed in het verleden. In tegendeel er is enkel gepreekt geweest dat de islam slecht is. Dan creëer je zulke situaties...
Laatst bijgewerkt door ChocooPrins op 14-11-15 11:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 11:00

RoosG schreef:
Kom even binnenvallen, misschien heb ik het gemist, maar heeft de IS het al opgeëist?

Nope

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 11:01

Ongelooflijk.. Onbegrijpelijk.. Waar gaat het heen met de wereld.. En waarom? Vanwege een god waarvan het bestaan niet eens bewezen is? Een god zou dit toch niet toestaan?
De wereld is gek geworden, knettergek.. :n

Heb er buikpijn van.. Bah.. Het raakt me flink.. Ondanks dst het niet veel uit zal maken, wil ik heel veel sterkte wensen aan alle betrokkenen.. Zowel slachtoffers, als hulpdiensten, vrienden, familie en iedereen die zoch dit leed aantrekt..

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 11:02

5 verschillende plekken waar aanslag is geweest, 128 doden is nu bevestigd

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 11:02

Vreselijk.. Y;(

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 11:06

Amandavd schreef:
Iris82 schreef:
En weet je, ik heb ondertussen twee moslims gesproken vannacht die onafhankelijk van elkaar verklaren : allemaal propaganda. Jullie regering is racistisch, dit is allemaal in scène gezet door de overheid om moslims te haten.

En dus kan iedereen wel hard roepen dat het niets met het geloof te maken heeft (en ik ga niet zeggen dat je ongelijk hebt, want ik ben er nog niet uit) maar waarom, waarom zeggen ze dat? Ik vind het eng.

Ik geloof er geen snars van.

Dus ik verzin het ter plekke?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 11:06

Geen woorden voor... Y;(

Maar wel een gedachte die al een tijd knaagt. Alhoewel ik net las dat de IS het nog niet opgeëist heeft
Al die vluchtelingen, zullen die niet alsnog gevolgd worden waardoor de aanslagen alleen maar zullen toenemen?

Ik probeer heel hard mijn best te doen, maar het lukt mij niet goed meer om al die vluchtelingen los te zien van de toegenomen ellende in oa nu Parijs.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 11:07

Geryon schreef:
Iris82 schreef:
Even ter aanvulling : dit waren beide mensen met gewoon een fulltime baan (hbo) dus geen geradicaliseerde achterstandsjongeren.

Als zelfs die zulke waan ideeen hebben :=

Het verbaast me helemaal niets dit. En zoals altijd zoeken we excusen en wachten we de volgende aanslag af.

Nou ja zelfs mod Lindy schrijft dat het frankrijk hun eigen schuld is,in iets andere bewoording maar het komt op het zelfde neer.
LindyH schreef:
Integratie moet inderdaad van twee kanten komen, maar Frankrijk heeft dit aanzienlijk slechter gedaan dan andere Europese landen, en hebben dus duidelijk steken laten vallen. Ik geloof niet dat de Franse
allochtonen nou in de kern zo veel gewelddadiger waren dan andere Europese allochtonen. Dat is gekomen door het falende Franse beleid.

Overigens zie ik de overheid als (vertegenwoordiging van) het autochtone volk, dus als 'wij', of in dit geval 'De Fransen'. 'Wij' zijn dus verantwoordelijk voor het (falende) integratiebeleid door de jaren heen.

Persoonlijk geloof ik dat de IS er achter zit.
Er zijn gewoon geen woorden voor zulke idioten.Ook geloof ik wel dat de vluchtelingenstroom het de IS makkelijker heeft gemaakt om binnen te komen.Buitenlanders die alleen of per 2 binnen komen zijn nu eenmaal makkelijker te controleren als de hele bende's die nu binnenkomen.

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 11:09

Misschien is de vraag als gesteld en heb ik het niet gelezen.

Maar wat ik mij gisteren direct afvroeg. Waarom voor de derde keer Frankrijk?

Ik zie dit in NL ook nog wel gebeuren. Maar eerder als escalatie tussen NL en vluchtelingen / moslim groepen. Iedereen wil nu met de vinger wijzen om maar een schuldige aan te stellen uit angst. Waardoor de goeden onder de kwaden worden bedolven. Zoals het al meer dan eens is gebeurt in de ook Nederlandse geschiedenis.

Daar naast.. propaganda???? Zodat Hollande stemmen krijgt.. ben je niet goed snik. Zag zojuist een filmpje op dumpert. Wat hier ook in een link staat. Dat kun je niet nabootsen. Gatver wat een nare gedachte.

Anoniem

Ik vind het persoonlijk wel bijzonder dat de voetbalwedstrijd blijkbaar gewoon is door gegaan. Misschien ergens ook wel goed, maar toch.

Jolien87

IS heeft het inmiddels opgeëist.

Anoniem

Jolien87 schreef:
IS heeft het inmiddels opgeëist.

Bron?0

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 11:10

Wordt net verteld op rtl4 tijdens de live uitzending. Ze hebben het van Al Hayat.
Laatst bijgewerkt door Jolien87 op 14-11-15 11:10, in het totaal 1 keer bewerkt