Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
moonsparkle schreef:Jeetje wat ontzettend heftig er waren net beelden op rtl 4 waarbij je ziet dat iemand uit een raam hangt en er mensen op straat liggen en met zwaar gewonden/doden slepen. Ik had niet verwacht dat ze dat zo uit zouden zenden vooral niet in de ochtend als kinderen kijken.
HorseTopShop schreef:Sunrise_ schreef:http://www.lemonde.fr/attaques-a-paris/ ... 09495.html
Heftige beelden zijn dit, misschien niet voor iedereen geschikt. Sorry als deze link al geplaatst is.
Vreselijk. Wat moeten die mensen bang geweest zijn
Amandavd schreef:Iris82 schreef:En weet je, ik heb ondertussen twee moslims gesproken vannacht die onafhankelijk van elkaar verklaren : allemaal propaganda. Jullie regering is racistisch, dit is allemaal in scène gezet door de overheid om moslims te haten.
En dus kan iedereen wel hard roepen dat het niets met het geloof te maken heeft (en ik ga niet zeggen dat je ongelijk hebt, want ik ben er nog niet uit) maar waarom, waarom zeggen ze dat? Ik vind het eng.
Ik geloof er geen snars van.
Geryon schreef:Iris82 schreef:Even ter aanvulling : dit waren beide mensen met gewoon een fulltime baan (hbo) dus geen geradicaliseerde achterstandsjongeren.
Als zelfs die zulke waan ideeen hebben
Het verbaast me helemaal niets dit. En zoals altijd zoeken we excusen en wachten we de volgende aanslag af.
LindyH schreef:Integratie moet inderdaad van twee kanten komen, maar Frankrijk heeft dit aanzienlijk slechter gedaan dan andere Europese landen, en hebben dus duidelijk steken laten vallen. Ik geloof niet dat de Franse
allochtonen nou in de kern zo veel gewelddadiger waren dan andere Europese allochtonen. Dat is gekomen door het falende Franse beleid.
Overigens zie ik de overheid als (vertegenwoordiging van) het autochtone volk, dus als 'wij', of in dit geval 'De Fransen'. 'Wij' zijn dus verantwoordelijk voor het (falende) integratiebeleid door de jaren heen.