verdronken Aylan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: verdronken Aylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 17:38

Ergens op AD, ik zag m net via fb voorbij komen, als ik dat aanklik krijg ik die link met m'n iPad niet gekopieerd.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 17:56

Sammie schreef:
Ergens op AD, ik zag m net via fb voorbij komen, als ik dat aanklik krijg ik die link met m'n iPad niet gekopieerd.

Ik kon het al niet vinden op AD, vandaar de vraag. ;)
Palestina-kids zijn een andere topic waardig, dus een beetje off-topic.
Maar dan de vraag: hoe weten zij zo snel van Aylan en waar zit de sympathie dan in?

Ik denk negatief in dit hele gebeuren: echte vluchtelingen worden overlopen door fortune seekers, IS-gangers en dit alles door mensensmokkelaars die gouden bergen beloven in Europa.
Waar blijven de rijke islamitische staten met hun sjeiken en ander gepeupel???

Ik snap er helemaal niets meer van.
Waarom gaan mensen naar Europa ipv islamitische staten in omringende landen?
Is dat propaganda van mensensmokkelaars?
Maar er zitten ook mensen uit diep Afrika tussen?
Naar Duitsland...
Met die grote groepen nazi-aanhangers...
Van de ene hel in de andere...
Of dan maar daar in de buurt, NL, UK, Frankrijk.
En waarom kijken de EU-leiders alleen maar toe?!?
Dit is al maanden/jaren aan de gang, waar wachten ze nou op?!?
Kaf van het koren scheiden, help GVD de echte vluchtelingen!
En snel: zeker dat kaf van het koren scheiden.
Sommigen hebben mobieltjes die ik niet kan betalen,hoor...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 18:11

De groep uit Afrika en de huidige groep uit Syrië zou je eigenlijk los van elkaar moeten zien. Er komen al jaren met enige regelmaat groepjes illegale migranten binnen. Calais is eigenlijk nooit vrij geweest van dat soort gelukszoekers. Maar op dit moment is het big business voor de smokkelaars. De groep uit Syrië komt daar nu nog eens extra bij. Ook een extra mogelijkheid om mee te verdienen toch. En makkelijk. Bodrum en kos is half uurtje.. Dat ze daarna nog verder moeten is dan niet jou pakkie an, want die heb je geld al.

In Hongarije hoorde ik gisteren dat de prijs van de taxi van dat dorpje waar ze zaten tot naar de Oostenrijkse grens ( of van Oostenrijk naar Duitsland... Hmm dat weet ik ff niet meer) in een dag gestegen was van 100 naar 400 euro. Uiteraard te betalen door die vluchtelingen..

En waarom Europa zo traag is.. Schiet mij maar lek.. Dit was begin dit jaar al bekend.. Ze zitten nu nog te bakkeleien.. De duivel zit m in de details.. Joh... Je meent het? Fijn zo'n verenigd Europa!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 18:15

MarvanTom, het grootste deel zit ook in omringende landen. 150.0000 alleen al in Jordanie.
Jordanie heeft slechts 8 miljoen inwoners.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 18:26

Mijn hart breekt bij beelden van verdronken mensen, uitgehongerde kinderen, Palestijnse kinderen die geen rechten hebben en al het andere onrecht dat er op deze aardbol gebeurd. Ik snap dat mensen vluchten om een beter leven voor zichzelf en hun familie op te bouwen, wij blanken hebben dat ten slotte ooit ook gedaan. En laat net dat de belangrijkste les voor ons zijn: onze blanke voorouders hebben het land van de native americans, maori's en aboriginals afgenomen en we hebben er onze cultuur opgedrongen. Tot de dag van vandaag zijn de originele bewoners nog steeds 2de rangsburgers.
We mogen die mensen zeker niet in de kou laten staan, maar laat ons aub niet naïef zijn. Ik hoorde in een TV programma een jonge Syriër verkondigen dat hij een goede moslim is en gewoon hier een goede toekomst in een moslimstaat wil uitbouwen. Ik hoop dat die brave man zich een beetje versprak, omdat zijn Nederlands nog niet perfect was, maar bij mijn weten is België geen moslimstaat in wording.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 18:28

SandraVerl schreef:
Mijn hart breekt bij beelden van verdronken mensen, uitgehongerde kinderen, Palestijnse kinderen die geen rechten hebben en al het andere onrecht dat er op deze aardbol gebeurd. Ik snap dat mensen vluchten om een beter leven voor zichzelf en hun familie op te bouwen, wij blanken hebben dat ten slotte ooit ook gedaan. En laat net dat de belangrijkste les voor ons zijn: onze blanke voorouders hebben het land van de native americans, maori's en aboriginals afgenomen en we hebben er onze cultuur opgedrongen. Tot de dag van vandaag zijn de originele bewoners nog steeds 2de rangsburgers.
We mogen die mensen zeker niet in de kou laten staan, maar laat ons aub niet naïef zijn. Ik hoorde in een TV programma een jonge Syriër verkondigen dat hij een goede moslim is en gewoon hier een goede toekomst in een moslimstaat wil uitbouwen. Ik hoop dat die brave man zich een beetje versprak, omdat zijn Nederlands nog niet perfect was, maar bij mijn weten is België geen moslimstaat in wording.

je weet het niet :+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 18:36

Er zijn trouwens in Irak ook ruim 1 miljoen mensen op de vlucht voor de IS, deze komen dan voor een groot deel weer in Syrische kampen terecht, ironisch genoeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 18:48

geerke schreef:
SandraVerl schreef:

je weet het niet :+

Heb ik iets gemist??? <<)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 18:53

Uit nieuwsgierigheid heb ik net google gevraagd hoeveel mensen er wereldwijd op de vlucht zijn.

60 miljoen!!!!!
10 miljoen meer als tijdens WO II.

Ik ben in shock.....
Waarom noemen we het eigenlijk nog geen WO III?
Enkel omdat er geen ruzie in een westers land is?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 19:09

Want WOII was enkel westers?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 19:12

Zolang een groot deel van de wereld niet met elkaar in hetzelfde conflict zit en het veel losstaande conflicten zijn, is het geen wereldoorlog.

Echt veel mensen op de vlucht... Vreselijk.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 19:19

Raadpleegt google nog een keer....

Google zegt: minimaal 4 continenten.

Weer wat geleerd.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 19:27

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 19:27

Dan mist er dus nog maar 1 continent als het gaat om Jihad.
Noord-Afrika, Azie en Amerika zijn al betrokken, toch?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 19:32

Niet perse, dat is enkel een conclusie op basis van woI en WOII.

Volgens Wikipedia: Men spreekt van een wereldoorlog als een meerderheid van de grootste en sterkste landen over de hele wereld bij de oorlog betrokken is. Oorlogen tussen staten onderling zijn tegenwoordi

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 20:03

Zie net een filmpje op FB langskomen waarbij de vluchtelingen de voedselpakketten weigeren, omdat het niet "halal" zou zijn...
Nu weet ik het even niet meer. Ik vind het allemaal zo dubbel aan het worden.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 20:11

Sizzle schreef:
Dan mist er dus nog maar 1 continent als het gaat om Jihad.
Noord-Afrika, Azie en Amerika zijn al betrokken, toch?

Maar dat is 'slechts' tegen bepaalde groeperingen, niet tegen een heel land. Amerika is volgens mij niet meer in staat van oorlog met bv Irak. Zijn meer losse conflicten: al Qaida is geen IS en pas sinds een jaar is Boko Haram verbonden aan de IS en het is meer tegen dergelijke groeperingen dan echt gericht tegen een land met z'n regering.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 20:16

Shenavallie schreef:
Zie net een filmpje op FB langskomen waarbij de vluchtelingen de voedselpakketten weigeren, omdat het niet "halal" zou zijn...

Wat is daar dubbel aan? Joden biedt je ook geen varkens- of paardenvlees of garnalen aan.
Om in een populaire reclame te spreken... Het mag gewoon niet...

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 20:17

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 20:20

Dat vond ik dan weer dubbel.... Dat ze welkom zijn prima, maar applaus en ballonnen :? Nee, daar kan ik niks mee...

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 20:21

LadyMadonna schreef:
Shenavallie schreef:

Wat is daar dubbel aan? Joden biedt je ook geen varkens- of paardenvlees of garnalen aan.

Als je echt honger hebt, dan pak je alles aan. Ik eet zelf ook geen varkens- of paardenvlees, maar in tijden van nood zou ook ik dat eten. Ik eet ook geen vis of kip of..., maar als je moet... Ik vind het zelf erg ondankbaar. Het is allemaal goed bedoeld. Wij leren ook dankbaar te zijn als we ergens te gast zijn?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 20:23

Jij eet het niet uit keuze.... "Klein" verschil....

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 20:26

LadyMadonna schreef:
Dat vond ik dan weer dubbel.... Dat ze welkom zijn prima, maar applaus en ballonnen :? Nee, daar kan ik niks mee...

Gefeliciteerd met je leven na de oorlog en dat je weet dat je familie daar nog in doodsangst leeft en je geen idee hebt wat je hier te wachten staat en je veel te veel ellende hebt gezien *\o/*

Nou nee... Zelfs hallmark heeft daar geen geschikte kaarten voor.... Laat staan dat je met ballonnen er gaat staan alsof het 1 feest is...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 20:29

Shenavallie schreef:
LadyMadonna schreef:

Als je echt honger hebt, dan pak je alles aan. Ik eet zelf ook geen varkens- of paardenvlees, maar in tijden van nood zou ook ik dat eten. Ik eet ook geen vis of kip of..., maar als je moet... Ik vind het zelf erg ondankbaar. Het is allemaal goed bedoeld. Wij leren ook dankbaar te zijn als we ergens te gast zijn?

Alleen is dat niet vergelijkbaar.
Een geloofsovertuiging is anders dan een keuze als vegetarisch zijn, voor jou heeft het geen gevolgen als jij eens een keer paard of varken eet, maar die mensen wel :)*

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 20:29

LadyMadonna schreef:
Jij eet het niet uit keuze.... "Klein" verschil....

Hoe weet jij dat?
Volgens een kennis (van Turkse afkomst) van mij mag je in tijden van nood echt wel een uitzondering maken.