Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sammie schreef:Ergens op AD, ik zag m net via fb voorbij komen, als ik dat aanklik krijg ik die link met m'n iPad niet gekopieerd.
SandraVerl schreef:Mijn hart breekt bij beelden van verdronken mensen, uitgehongerde kinderen, Palestijnse kinderen die geen rechten hebben en al het andere onrecht dat er op deze aardbol gebeurd. Ik snap dat mensen vluchten om een beter leven voor zichzelf en hun familie op te bouwen, wij blanken hebben dat ten slotte ooit ook gedaan. En laat net dat de belangrijkste les voor ons zijn: onze blanke voorouders hebben het land van de native americans, maori's en aboriginals afgenomen en we hebben er onze cultuur opgedrongen. Tot de dag van vandaag zijn de originele bewoners nog steeds 2de rangsburgers.
We mogen die mensen zeker niet in de kou laten staan, maar laat ons aub niet naïef zijn. Ik hoorde in een TV programma een jonge Syriër verkondigen dat hij een goede moslim is en gewoon hier een goede toekomst in een moslimstaat wil uitbouwen. Ik hoop dat die brave man zich een beetje versprak, omdat zijn Nederlands nog niet perfect was, maar bij mijn weten is België geen moslimstaat in wording.
geerke schreef:SandraVerl schreef:Mijn hart breekt bij beelden van verdronken mensen, uitgehongerde kinderen, Palestijnse kinderen die geen rechten hebben en al het andere onrecht dat er op deze aardbol gebeurd. Ik snap dat mensen vluchten om een beter leven voor zichzelf en hun familie op te bouwen, wij blanken hebben dat ten slotte ooit ook gedaan. En laat net dat de belangrijkste les voor ons zijn: onze blanke voorouders hebben het land van de native americans, maori's en aboriginals afgenomen en we hebben er onze cultuur opgedrongen. Tot de dag van vandaag zijn de originele bewoners nog steeds 2de rangsburgers.
We mogen die mensen zeker niet in de kou laten staan, maar laat ons aub niet naïef zijn. Ik hoorde in een TV programma een jonge Syriër verkondigen dat hij een goede moslim is en gewoon hier een goede toekomst in een moslimstaat wil uitbouwen. Ik hoop dat die brave man zich een beetje versprak, omdat zijn Nederlands nog niet perfect was, maar bij mijn weten is België geen moslimstaat in wording.
je weet het niet
Sammie schreef:Ergens op AD, ik zag m net via fb voorbij komen, als ik dat aanklik krijg ik die link met m'n iPad niet gekopieerd.
Sizzle schreef:Dan mist er dus nog maar 1 continent als het gaat om Jihad.
Noord-Afrika, Azie en Amerika zijn al betrokken, toch?
Shenavallie schreef:Zie net een filmpje op FB langskomen waarbij de vluchtelingen de voedselpakketten weigeren, omdat het niet "halal" zou zijn...
Nu weet ik het even niet meer. Ik vind het allemaal zo dubbel aan het worden.
LadyMadonna schreef:Shenavallie schreef:Zie net een filmpje op FB langskomen waarbij de vluchtelingen de voedselpakketten weigeren, omdat het niet "halal" zou zijn...
Nu weet ik het even niet meer. Ik vind het allemaal zo dubbel aan het worden.
Wat is daar dubbel aan? Joden biedt je ook geen varkens- of paardenvlees of garnalen aan.
Om in een populaire reclame te spreken... Het mag gewoon niet...
LadyMadonna schreef:Dat vond ik dan weer dubbel.... Dat ze welkom zijn prima, maar applaus en ballonnenNee, daar kan ik niks mee...
Shenavallie schreef:LadyMadonna schreef:Wat is daar dubbel aan? Joden biedt je ook geen varkens- of paardenvlees of garnalen aan.
Om in een populaire reclame te spreken... Het mag gewoon niet...
Als je echt honger hebt, dan pak je alles aan. Ik eet zelf ook geen varkens- of paardenvlees, maar in tijden van nood zou ook ik dat eten. Ik eet ook geen vis of kip of..., maar als je moet... Ik vind het zelf erg ondankbaar. Het is allemaal goed bedoeld. Wij leren ook dankbaar te zijn als we ergens te gast zijn?