Kindvrije horeca

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 15:46

bruintje123 schreef:
Maar sizzle een kind moet toch kind kunnen zijn!

En hup het gaat gewoon door.

Nu ben je naar mijn idee gewoon zelf dingen voor een ander aan het invullen.
Het zou namelijk net zo goed kunnen dat als jij bij de deur schrijft dat de rust gerespecteerd dient te worden dat ze dan een deur verder gaan eten.

bruintje123

Re: Kindvrije horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 15:48

Dat zou kunnen. Net zoveel invulling dus vanuit jou.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 15:49

bruintje123 schreef:
Maak jij budget vrij voor dat politie korps dat groter moet worden?

Ik vind de manier waarop je steeds dergelijke vragen stelt eigenlijk best een onprettige manier van discussieren.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 15:50

Ik ben misschien een snob maar ik ga dus echt niet 'uit eten' bij een Van der Valk of zoiets. := Àls ik uit eten ga dan gaat dat op sjiek.

Ik vind het echt jammer dat er dan niemand even discreet tegen die mensen zegt dat het iets kalmer moet, liefst nog voor ze echt zat zijn.

Gisteren was ik in een glaswinkel, bij binnenkomst heeft men gevraagd of ik wel wilde zorgen dat ik de kinderen bij me hield. Ze hebben 2,5 uur fluisterend op een stoel gezeten, en zijn daarna in de macdonalds even los mogen gaan. In de speeltuin uiteraard.
Gewoon vragen kan toch ook ?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 15:50

Bruintje: Met dat verschil dat ik een mens vriendelijk alternatief overweeg en jij gewoon een verbod wil zonder verder over opties na te denken zodat een keurig gezin niet ineens tot ongewenst uitschot van de etende maatschappij bestempeld hoef te worden.

Het feit dat volwassenen net zo goed lastig zijn en niet luisteren wirdt steeds weer overheen gestapt voor het gemak.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 15:53

Urielle schreef:
Ik ben misschien een snob maar ik ga dus echt niet 'uit eten' bij een Van der Valk of zoiets. := Àls ik uit eten ga dan gaat dat op sjiek.

Ik vind het echt jammer dat er dan niemand even discreet tegen die mensen zegt dat het iets kalmer moet, liefst nog voor ze echt zat zijn.

Precies, en eerlijk? Meestal valt de reactie ook wel mee. Ja excessen heb je overal natuurlijk. Het is ook wel hoe je de boodschap brengt. Als je al gelijk een vijandige houding aanneemt is het vaak niet heel wonderlijk dat het weerstand op roept :')

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 15:56

Shadow dan vind je dat toch.
Jij komt met opties die nu niet kunnen. Er is mankracht te kort.

Ja dat is helaas toch met alles zo sizzle?
Ik hou me braaf aan de snelheid. Toch zijn er regels bedacht door aso mensen dat er boetes voor zijn gekomen.
Rij ik nu op de snelweg 10 km te hard 6 uur in de ochtend op zondag heb ik ook die boete terwijl ik niet gevaarlijk was.
Door mensen als mij waren die boetes nooit verzonnen.

Zo ook met kindvrije restaurants.
Dat idee wordt niet bedacht door de altijd nette kinderen daar.
Gaat echt nooit ingevoerd worden op plaatsen met speelhoek.

Dus echt?? Wat is het probleem als die er enkele komen?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 15:58

Suzzle als je volwassen aanspreekt wordt Dat geaccepteerd.
Oogappeltje aanspreken niet.

En dat heb ik al vaak geantwoord dus niet overheen gestapt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 16:00

Wil ik ook graag wat restaurants waar geen getinte Nederlanders meer mogen komen :j Heb er wel eens een enkele keer last van gehad en tja, mensen op gedrag aanspreken is geen optie dus dan maar gewoon lekker discrimineren :j
Is wel zo gezond om een verdraagzame maatschappij te krijgen en te houden :j

ik heb zelf vooral goede ervaringen met op een goede manier ouders benaderen, valt mij echt erg mee hoe ze reageren. Wordt vaak goed opgepakt. Ze hebben vaak niet eens door dat hun kind voor overlast zorgt.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 27-08-15 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 16:01

bruintje123 schreef:
Jij komt met opties die nu niet kunnen.

Als je maar pessimistisch genoeg bent kan er nooit iets. Maar dat heeft verder weinig met de realiteit te maken en alles met jezelf in een machteloze slachtofferrol plaatsen.

Enne... het gaat immers niet over honderden rellen per dag waar je voortdurende ME-bezetting bij nodig hebt. Gevoel voor perspectief is niet verkeerd. Ik heb geen idee waar je woont maar ik heb persoonlijk het idee dat de politie er hier over het algemeen snel bij is als er wat is. Ik heb er echt alle vertrouwen in dat ze ook best even langs kunnen komen in die paar situaties waarin een vriendelijk doch dringend verzoek om het rustig aan te doen en anders het restaurant te verlaten helemaal uit de hand loopt. :j

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 16:02

Waarom zou het gelijk dusdanig escaleren?
Geen aannames doen.
Ik zou eerst eens beginnen met een "wij krijgen klachten, willen vragen of het misschien iets zachter kan. Zodat alle gasten vanavond een gezellige avond uit hebben"
En vanaf daar kun je weer verder.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 16:03

Citaat:
Wil ik ook graag wat restaurants waar geen getinte Nederlanders meer mogen komen :j Heb er wel eens een enkele keer last van gehad.

Vuurneon nu ga ik ontstippen
als je zo je gelijk moet gaan halen.

Zum kotsen

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 16:06

Shadow
Waarom vertrekt politie hier dan bij de inbreng van een agressieveling door mankracht te kort?

Is gewoon de realiteit. Helaas!
Dat jij die niet Kent kan ik niet helpen. Is ook niet negatief van mij.
Lekkere uitspraak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 16:07

Urielle schreef:

Gisteren was ik in een glaswinkel, bij binnenkomst heeft men gevraagd of ik wel wilde zorgen dat ik de kinderen bij me hield. Ze hebben 2,5 uur fluisterend op een stoel gezeten, en zijn daarna in de macdonalds even los mogen gaan. In de speeltuin uiteraard.
Gewoon vragen kan toch ook ?

Kijk en dan ben jij het type ouder waar ik weer prima mee overweg zou kunnen in een restaurant. Ik heb geen hekel aan kinderen, ik bewonder de kleintjes die rustig kunnen blijven zitten in een luxer restaurant, niet gillen als er iets tussen zit wat ze niet zo lekker vinden, en die als het echt moet lang op een stoel kunnen blijven zitten en gewoon fluisteren. Dat getuigt gewoon van een goede opvoeding, eentje die imo eigenlijk nodig is, maar lang niet altijd wordt toegepast. Mijn nichtjes van 3 en 6 gaan ook gewoon mee uit eten. Als het even te moeilijk wordt gaan ze naar buiten, daar even een rondje lopen of tikkertje spelen met een van de familieleden (altijd wel iemand die even mee naar buiten wilt voor bijvoorbeeld een sigaretje) en dan is het weer klaar. Tijdens het wachten op gerechten kleuren ze op een kleurplaat en die hoor je de hele avond niet.

Dat zijn wat mij betreft de kinderen die ook in een sterrenrestaurant zouden kunnen zitten, en waar ik ook graag even een praatje mee maak als ik ze buiten tegen kom.

Maar lang niet alle ouders/kinderen zijn zo. Wij hadden in de winkel waar ik werkte op een gegeven moment een display met allemaal luxe borden en koppen. Die stond vanuit het management al niet erg handig gebouwd. Er was genoeg ruimte omheen maar het was een prima mogelijkheid dat het om zou vallen. Twee kinderen begonnen er op een gegeven moment rondjes omheen te rennen achter elkaar aan. Wij hebben als winkelpersoneel vriendelijk aan de ouders gevraagd of de kinderen misschien ergens anders konden spelen (supermarkt dus zelfs een speciaal ingerichte kop waar kinderen op zo'n scherm kunnen spelen), en toen hebben we toch de wind van voren gekregen. Dat soort ouders zitten er ook tussen, en dat zijn ook de ouders die ervoor zorgen dat ik strengere regels wbt kinderen in de horeca helemaal niet erg zou vinden.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 16:09

bruintje123 schreef:
Suzzle als je volwassen aanspreekt wordt Dat geaccepteerd.
Oogappeltje aanspreken niet.

En dat heb ik al vaak geantwoord dus niet overheen gestapt.

Echter heb ik andere ervaringen ;)

Je vergelijk met boetes is totaal krom.
In dit geval zou het vergelijk moeten zijn dat je iedere vw golf bezitter alvast van te voren een boete geeft want hij zal de regels toch wel gaan overtreden.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 16:12

bruintje123 schreef:
Citaat:
Wil ik ook graag wat restaurants waar geen getinte Nederlanders meer mogen komen :j Heb er wel eens een enkele keer last van gehad.

Vuurneon nu ga ik ontstippen
als je zo je gelijk moet gaan halen.

Zum kotsen

Hoezo :?
Het gaat beide over discriminatie. Leeftijdsdiscriminatie vind jij wel oke immers. Ik vind discriminatie op basis van leeftijd, ras, geslacht etc niet oké en vind dat je het gedrag kunt aanspreken. Want gedrag, daar kunnen de meeste mensen wel wat mee. Maar het is ook zo belangrijk hoe je zelf mensen aanspreekt.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 16:14

bruintje123 schreef:
Waarom vertrekt politie hier dan bij de inbreng van een agressieveling door mankracht te kort?

Geen idee, wellicht dat de politie bij jullie anders ingedeeld wordt dan bij ons.

Maar toch nogmaals: zou je alsjeblieft kunnen stoppen met dergelijke passief-agressieve vragen en gewoon je eigen punt maken?

Citaat:
Is gewoon de realiteit. Helaas!
Dat jij die niet Kent kan ik niet helpen.

Jij benoemt alles wat jij meemaakt tot absolute realiteit, terwijl je ervaringen van anderen afdoet als onzin. Dat is natuurlijk een beetje vreemd :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 16:17

Ik heb alleen maar goede ervaringen met de politie die tot nu toe altijd is gekomen om iemand die niet voor rede vatbaar was eruit te zetten of af te voeren. Maar vaak kom je een heel eind door zelf op een goede manier te communiceren.

Ervan uitgaan dat elke ouder verandert in Godzilla als ze op een vriendelijke manier worden benaderd over het gedrag van hun kind, lijkt mij ook niet gunstig :')
Door ze passief - aggressief te benaderen kun je wel weerstand verwachten.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 27-08-15 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 16:22

In mijn horeca tijd zijn er alleen maar serieuze incidenties geweest met zeer wel verdienende mannen in pak die het personeel behandelen als onbeduidende mensen die hen ten dienst horen te staan.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 16:27

Dat snap ik prima Emma :j

Alleen zit je met het punt dat het een deel van een groep is Er bestaan enorm onbeschofte bejaarden die vinden dat je na je 65e alle rechten hebt omdat je oud bent. Er zijn Islamitische mannen die vinden dat ze zich rottig mogen opstellen tegen vrouwelijke bediening en clientele. Er zijn rijke mannen en vrouwen die denken dat de wereld van hen is omdat hun nieuwste bmw maar het boodschappenwagentje van de reeks zijn. Er zijn mensen uit volkswijken die de reincarnatie van Ma Flodder zijn en het gewoon niet interesseert dat er andere mensen bestaan.

Maar je sluit niet alle bejaarden, Islamieten, rijke mensen of mensen uit de volkswijken buiten. Die zet je eventueel buiten op gedrag.

Ik zou overigens niks hebben tegen enkele locaties zonder kinderen, waarbij ik dan zelf als bezoeker wel zou eisen dat mijn romantisch diner ook niet wordt verstoord door de Stropdas :P want dan wil ik ook echt rust }:) maar ik wil ook als ouder met mijn gezin en mijn familie nog wel èrgens op niveau kunnen eten. Zonder speelhoek want dan beginnen de mijne juist te treiteren zodat ik ze daarnaartoe stuur >;) _-:(

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 16:45

bruintje123 schreef:
Efteling en dierentuin is geen vergelijk.

Zo moet je ook niet zeiken bij restaurants waar kinder speelhoeken zijn.
Die geven daarmee aan kinderen welkom.

Maar plaatsen zonder die gelegenheden daar zouden ouders ook zo snugger mogen zijn alleen te komen met opgevoede kroost.

Dat gebeurd dus niet. En dan raar vinden dat er gesproken wordt over kindvrij.
Dat is toch een simpel gevolg op de arrogantie en onbenul van Sommige ouders?

En denk maar niet dat de plaatsen met speelhoek denken over kindvrij te worden.

Dus echt ik snap al de paniek niet.

Waarom niet? Ik irriteer me namelijk niet aan kinderen in een restaurant wél aan kinderen in de dierentuin die zich overal voordringen. Ik wil ook gewoon de dieren zien hoor ;-). Dierentuinen en pretparken zijn niet speciaal gebouwd voor kinderen :)* . Of kindvrije dagen invoeren? Misschien geen gek idee.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 16:48

Kindvrije dagen in een dierentuin en pretpark. Ik zie het nog wel gebeuren :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 16:49

Nou, de gratis buspas voor 65+ is hier onlangs idd ook afgeschaft :D

Het gaat ook niet om alle horeca kindvrij te maken. Het rookverbod is iets algemeen. Kindvrij blijft nog altijd de keuze van de uitbater. Als plots elke eetgelegenheid kinderen weigert waar jij gaat, dan zegt dat meer over hoe de kinderen zich algemeen gedragen dan over de uitbater. Moest het zo een vaart niet lopen, dan zal mss 1 zaak, of 2 zich als kindvrij gaan uiten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 16:50

Ik weet niet of je als uitbater zomaar mag discrimineren := want t mag dan wel je eigen zaak zijn, maar je bent wel gebonden aan de wet.

Je mag ook niemand weigeren in je kroeg op basis van huidskleur immers.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 16:55

Sammie, nou op zich zou ik dat helemaal niet zo'n gek idee vinden. Paar dagen per jaar :j.